آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • آسان ترین روش تهیه عدسی
    طرز تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار شهریور 29, 1403
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

پاچینی بال پاچینو گرگان: طعمی شگفت‌انگیز از قسمت خاصی از مرغ

مینا اسماعیل بیگی 26 تیر 1402 5 دقیقه

در طی سالیان گذشته فرهنگ غذایی ما ایرانیان با معرفی غذاهای بین‌المللی بیشتر به ایران و ادغام با روش طبخ ایرانی گسترش پیدا کرده و این به این معناست که ما با طیف انتخاب غذای بیشتری نسبت به قبل روبرو هستیم. چه انتخاب برای مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی باشد چه یک پیک‌نیک در طبیعت یا انتخاب یک رستوران برای سپری کردن شبی خارج از خانه؛ رستورانی که امروز به نقد و بررسی آن می‌پردازیم یک انتخاب بی‌نظیر است.

پاچینی چیزی نیست جز ذوق و ذائقه سرآشپز بر روی کتف و بال کبابی

بال پاچینو گرگان یک رستوران نسبتا تازه تاسیس در گرگان مرکز استان گلستان است که به عرضه و پخت کتف و بال مرغ کبابی یا همان پاچینی مشغول است. فرهنگ غذایی فست‌فودها در سال‌های گذشته در گرگان دستخوش تغییرات زیادی بوده است. علی‌رغم فضای رقابتی در بازار اغذیه‌فروشی گرگان؛ بال پاچینو گرگان توانسته خود را به عنوان یکی از  بهترین فست فود های گرگان معرفی کند.

 

پاچینی بال پاچینو گرگان: طعمی شگفت‌انگیز از قسمت خاصی از مرغ

 

در واقع پاچینی یک قسمت خاص از مرغ است، یعنی همان بازوی مرغ یا کتف مرغ که از قسمت بالای بال مرغ تهیه می‌شود. این قطعه مرغ با استفاده از پودر سوخاری و ادویه‌های مختلف طعم‌دهنده، به طور مزه‌دار و متفاوتی پخته می‌شود.

صحبت از این شد که پاچینی به روشی خاص مزه‌دار و پخته می‌شود؛ لازم است بدانید در شهرهای مختلف ایران پاچینی متناسب با سلیقه و ذائقه رستوران‌داران ایرانی، رسپی یا دستورالعمل‌های متفاوتی پیدا کرده است.

 

در جنوب ایران طعم‌های تندتر و پرادویه‌تر و در شمال ایران با دورچین‌های کامل‌تر و استفاده از سبزی‌های محلی؛ پاچینی شکل و هویتی تازه پیدا کرده‌ است. گاه همچون جوجه کباب در زعفران یا مایه لاری، مرینیت یا خوابانده می‌شود و گاه در ادویه‌های بوشهری یا آبادانی؛ اما ذوق و ذائقه مدیریت رستوران مورد بررسی ما باعث تغییر بی‌نظیری در این غذا شده است. منو بال پاچینو گرگان ترکیبی از بهترین طعم‌ها و ادویه‌های پاچینی است که در این رستوران گردهم آمده‌اند.

 

بال پاچینو گرگان: رمزی برای لذت بردن از طعم‌های متفاوت پاچینی

تا اینجا از سفر به استان گلستان و شهر گرگان متوجه شده‌اید که گرگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شمال کشور سفره رنگارنگی از غذاهای محلی و کلکسیونی از سلیقه غذایی برای ما دارد. بی‌شک برای هر رستوران‌دار شهر گرگان، سر ذوق آوردن مردم این شهر کار بسیار سختی است. چه برسد به این که صحبت از معرفی غذا با ادویه و ذائقه شهرهای دیگر باشد؛ اما رستوران مورد بحث ما یعنی بال پاچینو به خوبی از پس آن برآمده است.

انتخاب ادویه و دستورپختی که کتف و بال‌ها در تهیه پاچینی طی می‌کنند بسیار مهم است. به همین دلیل بال پاچینو با بهره‌گیری از تجربه سرآشپز خود بهترین طعم ها را برای مرینیت کردن بال و کتف‌ها انتخاب کرده است.

مرینیت به عملیات طعم‌دار کردن انواع گوشت از طریق خواباندن آن در سس و ادویه‌های مخصوص برای زمانی خاص گفته می‌شود؛ که بیشتر به یک هنر شباهت دارد. مرینیت کردن گاه تا یک روز طول می‌کشد تا مواد تمام طعم خود را به گوشت بدهند.

سینی مزه بی‌نظیر بال پاچینو

طعم هایی که در بال پاچینو از طریق مرینیت کردن و ادویه به خصوص به مواد داده می‌شوند عبارت است از:

  • طعم ترش گیلانی
  • طعم مکزیکی
  • طعم سیر و کره با ادویه یونانی
  • طعم عربی
  • طعم سبزی‌های مونترآلی.

لازم به افزودن این نکته است که علاوه بر پاچینی، مرغ کامل بریان نیز در منو بال پاچینو گرگان قرار داده شده است و تمامی اقلام کبابی به جای گاز برروی ذغال طبیعی کباب می‌شوند که نیاز به یادآوری این نکته است که هیچ روشی این طعم بی‌نظیر ذغال چوب را به گوشت نمی‌دهد. همه این موارد از خوش‌سلیقگی دست اندرکاران این رستوران بی‌نظیر است.

برای سینی مزه نیز انتخاب بی‌نظیر خیارشور و سیب‌زمینی سرخ کرده و زیتون شمال ایران در کنار سالاد شیرازی و انواع سس‌های تخصصی پاچینی؛ همه آنچه از یک دورچین انتظار می‌رود را برآورده می‌کند.

برای سفارش می‌توانید از اسنپ فود استفاده کنید یا به طور مستقیم به محل فروش این رستوران مراجعه کنید.

فرهنگ غذایی شهر گرگان بسیار متنوع است.

آدرس و شماره تلفن بال پاچینو گرگان:

گرگان؛ شهرک حافظ؛ بالاتر از استرآبادی ۱۳؛ رستوران بال‌پاچینو.

شماره تماس : ۰۱۷۳۲۵۵۳۷۳۱

ساعت کاری: ۱۰ صبح الی ۲ بامداد

 

گرگان: مرکزی پرطراوت برای ذائقه‌های متنوع غذایی

شهر گرگان، مرکز استان گلستان در شمال ایران، یکی از شهرهایی است که در طول تاریخ خود توانسته است فرهنگ و تاریخ خود را حفظ کند. این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که هر ساله گردشگرانی را به خود جذب می‌کند. با آب و هوای معتدل خود، شهر گرگان محلی است که به تنوع فرهنگی و طبیعی مردمان این منطقه توجه می‌کند.

 

طبیعت کم نظیر گرگان؛ مرکز استان گلستان

 

فرهنگ غذایی شمال ایران

شمال ایران با تنوع آب و هوایی و جغرافیایی خود، یکی از نقاط قوت در زمینه فرهنگ غذایی است. این منطقه به عنوان قلبی از غذاها و آشپزی سنتی ایران شناخته می‌شود. غذاهای شمالی با استفاده از مواد اولیه محلی، ادویه‌های متنوع و ترکیبات منحصر به فرد، طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارند.

سبزیجات تازه، ماهی، گوشت و انواع ادویه‌ها از عناصر اصلی در این غذاها هستند. فرهنگ غذایی شمال ایران تنوعی فراوان دارد که هر منطقه با غذاها و سنت‌های محلی خود به تنوع غنی‌تری می‌رسد.

 

فرهنگ غذایی گرگان

گرگان به عنوان یکی از شهرهای شمالی ایران، در داشتن فرهنگ غذایی خاص خود نقش مهمی دارد. غذاهای محلی گرگان با ترکیباتی منحصر به فرد و طعم‌ها غذاهای گرگان عمدتا از مواد غذایی محلی تهیه می‌شوند که شامل انواع سبزیجات، میوه‌ها، گوشت و ماهی است. برخی از غذاهای معروف گرگان عبارتند از:

  • باسترمه با اوزون‌برون
  • چکدرمه یا استانبولی‌پلو
  • کوکوی اسفناج گرگانی
  • بورک یا بوروک ترکی
  • خورشت ساک گرگان
  • کئی ترشک یا خورشت کدوترشک
  • ته‌چین اسفناج گرگان
  • ماش‌پلو گرگان
  • ماش‌پتی خارش یا همان خورشت‌ماش گرگان
  • بولامه
  • کئی آش

 

بهترین فست فودهای گرگان

گرگانی‌ها علاوه بر خوش‌سلیقه بودن در انتخاب موادغذایی و پخت و سرو بشقاب‌های بی‌نظیر، سلیقه بی‌نظیری در انتخاب رستوران‌ها و فست‌فودها برای سپری کردن اوقات با خانواده و دوستان دارند. آن‌ها در جستجوی بهترین فست‌فودها در شهر گرگان هستند؛ چراکه می‌دانند کیفیت آن‌ها بی‌نظیر است.

از رستوران‌های با محصولات تازه و باکیفیت گرگان، می‌توانید تجارب فوق‌العاده‌ای برای خود بسازید و این شهر را به یک مقصد برتر برای تجربه طعم‌های خاص تبدیل کنید.به همین دلیل است که کیفیت بهترین فست فود های گرگان بی‌رقیب است و می‌توانید بهترینها را در این شهر جست‌وجو کنید.

برای شناختن فرهنگ غذایی گرگان یا دانستن ذائقه مردم این شهر در فست‌فودها می‌توانید نگاهی بیندازید به دوتا از بهترین و سرآمدترین فست فودهای این شهر: فلارگ گرگان و همچنین برگر گرگان.

همچنین می‌توانید نگاهی به لیست کامل رستوران‌ها و فست فودهای این شهر انداخته و آن‌ها را با هم مقایسه کنید؛ همچنین امکان سفارش آنلاین غذا گرگان از این طریق مهیا است.

 

سخن نهایی

شهر گرگان با رستوران معروف “بال پاچینو گرگان“، به گرگانی‌ها فرصتی می‌دهد تا از بهترین غذاها و لذت‌های خوشمزه در محیطی دل‌پذیر لذت ببرند. این رستوران با منوی متنوع و بشقاب‌های خوشمزه و باکیفیت، محلی مورد علاقه برای سپری کردن اوقات با خانواده و دوستان محسوب می‌شود. امیدواریم این مطلب شما را به امتحان این رستوران مجاب کرده باشد و تجربه خوبی در سفارش از این رستوران بدست بیاورید.

 

 

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود