آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • بیرون زدگی پلک سوم گربه
    همه چیز درباره بیرون زدگی پلک سوم گربه، از علائم تا روش های درمان مهر 1, 1403
  • بلغم چیست
    بلغم چیست؟ مهر 1, 1403
  • مرینیت و مزه دار کردن مرغ
    مزه دار کردن مرغ مهر 1, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه خورش پرتقال
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
2

طرز تهیه خورش پرتقال برای مجالس و مهمانی‌ها

مینا اسماعیل بیگی 23 مرداد 1402 4 دقیقه

اگر عاشق تجربه طعم‌های جدید هستید، طرز تهیه خورش پرتقال را امتحان کنید. اصالت این خورشت خوشمزه ایرانی، متعلق به شمال کشور است و در آن ترکیبی از طعم سینه مرغ را در کنار طعم ترش و شیرین پرتقال و عطر و بوی زعفران حس خواهید کرد. رنگ غالب این خورشت نارنجی است و ریختن مقداری خلال پسته روی آن، همه چیز را برای سرو یک خورشت مجلسی تمام عیار آماده خواهد کرد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی خورش پرتقال را با هم می‌خوانیم:

خورش پرتقال

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 60 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه خورش پرتقال مجلسی

عکس خورش پرتقال

برخلاف طرز تهیه خورش سیب که طعم شیرین آن غالب است، طعم متعادل خورشت پرتقال طعمی ترش و شیرین یا ملس است. البته این موضوع تا اندازه زیادی به طعم پرتقال‌های مورد استفاده در خورشت بستگی دارد. بنابراین، در صورت استفاده از پرتقال‌های ترش، میزان شکر را هم بیشتر کرده و اگر از پرتقال‌های ترش و شیرین استفاده کردید،  شکر را به طور کامل از این رسپی حذف کنید. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه خورش پرتقال مجلسی را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه خورش پرتقال

برای تهیه این خورشت خوش‌آب و رنگ ایرانی، مواد اولیه جدول زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پرتقال بدون هسته 6 عدد
سینه مرغ 1 کیلو
خلال پرتقال نصف لیوان
کره 50 گرم
خلال پسته 3 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق سوپ خوری
نمک نصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم

مراحل تهیه خورش پرتقال

مراحل تهیه خورش پرتقال

برای درست کردن یک خورشت پرتقال خوشرنگ و مجلسی، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: سینه مرغ را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و به صورت تکه‌های جوجه کبابی درآورید.
  • مرحله دوم: تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار داده و کره را در آن ذوب کنید. سپس، سینه‌های مرغ را در کره تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شده و طلایی شوند.
  • مرحله سوم: حالا خلال پرتقال را همراه با 2 لیوان آب و مقداری نمک در تابه ریخته و اجازه دهید همراه با مرغ، کاملا بپزند.

نکته: شما می‌توانید در این مرحله از طرز تهیه خورشت پرتقال، به جای 2 لیوان آب از 2 لیوان آب پرتقال طبیعی استفاده کنید.

  • مرحله چهارم: پوست پرتقال‌ها را بگیرید و این کار را طوری انجام دهید که پوست نازک سفید رنگ آن‌ها هم گرفته شود.
  • مرحله پنجم: وقتی مرغ پخت، تکه‌های گوشت پرتقال‌ها را در تابه حاوی مرغ ریخته و در ادامه، شکر و زعفران را هم اضافه کنید.
  • مرحله ششم: حرارت زیر خورشت را کم کنید و اجازه دهید خورشت، چند ریزجوش بزند تا به غلظت مناسب برسد. در نهایت، خورشت پرتقال را در ظرفی مناسب بکشید و روی آن را با مقداری خلال پسته تزئین کنید. طرز تهیه خورش پرتقال به همین سادگی است.

نکته مهم: دقت کنید که نباید در اضافه کردن گوشت پرتقال به خورش عجله کنید. زیرا مانند طرز تهیه خورش هلو ، در اینجا هم حرارت دیدن زیاد پرتقال‌ها، بافت آن‌ها را له کرده و ظاهر خوبی به خورشت نمی‌دهد. به علاوه، بعد از اضافه کردن گوشت پرتقال، خورشت را هم نزنید.

طرز تهیه خورش مرغ پرتقالی

طرز تهیه خورش مرغ پرتقالی

‌این رسپی هم مراحل مشابهی با دستور قبل دارد، با این تفاوت که در اینجا خبری از گوشت پرتقال نیست. کافیست سینه مرغ را با مقداری کره و پیاز تفت داده و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. سپس، 2 لیوان آب پرتقال طبیعی روی مرغ‌ها ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزند. 10 دقیقه پایانی پخت هم مقداری زعفران دم کرده در خورش بریزید. فراموش نکنید که طعم خوب مرغ به سس پرتقالی خوشمزه آن بستگی دارد و حتما باید از پرتقال‌های آبدار و ساده استفاده شود. به یاد داشته باشید که استفاده از پرتقال تامسون، سس مرغ شما را تلخ خواهد کرد.

برای برگزاری مهمانی‌های خود، روی خورش پرتقال حساب کنید

طرز تهیه خورش پرتقال را به ساده‌ترین شکل ممکن به شما آموزش دادیم. اگر یک مهمانی در پیش دارید و دوست دارید تنوعی به خورشت‌های موجود در میز پذیرایی خود بدهید، این خورش را حتما تهیه کنید. همان‌طور که دیدید، این خورشت خیلی زود آماده می‌شود و ظاهر بسیار مجلسی و اشتهاآوری هم دارد.

با این حال، اگر بخواهید پذیرایی مفصل‌تری داشته باشید، باید فکری هم به حال بقیه غذاها و دسرها کنید. پیشنهاد می‌کنیم در این مورد، روی کمک اسنپ فود حساب کرده و بخشی از غذاهای مورد نظر خود را از طریق سفارش آنلاین غذا خریداری کنید. به این شکل، هم میز رنگین‌تری داشته و هم انرژی کمتری صرف می‌کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2721 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

henghamelotfi
10 آبان 1402

سلام اصلا فکرشو نمیکردم خورش پرتقال انقدر خورشت خوشمزه و خوش رنگ لعابی باشه همه مهمون ها تعجب مونده بودن خوشحالم ریسک کردم از این آموزش غذا استفاده کردم درستش کردم

  • snappfoodadmin
    10 آبان 1402

    سلام حالا که از خورشت پرتقال خوشتون امده پیشنهاد میدم طرز تهیه گمج کباب رشتی به صورت مرحله به مرحلهhttps://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D9%85%D8%AC-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%DB%8C/ از این آموزش غذای محلی سنتی هم دیدن کنید و درست کنید لذت ببرید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود