آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
  • ژامبون چیست؟
    ژامبون چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
گرم کردن طبع برنج
دانستنی ها و راهنماها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟

مینا اسماعیل بیگی 20 شهریور 1403 5 دقیقه

برنج به‌عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار در سفره ما ایرانی‌ها، طبع سرد و خشکی دارد؛ البته برخی از طبیبان طب سنتی بر این باورند که برنج کته طبع گرم و برنج آبکش طبع سردی دارد. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با روش‌های مختلفی مانند اضافه کردن زعفران به آن، مصرف برنج به همراه شوید تازه یا حتی پخت برنج به‌صورت کته، سردی برنج را از بین ببرید. در این مقاله از اسنپ فود قرار است اطلاعاتی را در زمینه انواع مصلح برنج با شما در میان بگذاریم. اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعاتی را کسب کنید، با ما همراه باشید.

شناخت مصلح برنج و رفع سردی برنج

همان‌طور که می‌دانید، طبع برنج سرد است و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در زمان پخت برنج از ادویه‌هایی مانند: زیره، فلفل هندی یا حتی گل میخک به عنوان مصلح برنج استفاده کنند. حتی در زمان میل کردن برنج هم می‌توانید از زیره استفاده کنید. در بسیاری از موارد حتی می‌توان از هر سه ادویه در کنار هم استفاده کرد.

به‌این دلیل که ما در بیشتر وعده‌های غذایی برنج مصرف می‌کنیم، بدن بسیاری از ما طبعی سرد دارد. رفع سردی برنج با روش‌های مختلف می‌تواند از بیماری‌هایی مانند درد مفاصل، خستگی، سوهاضمه، کاهش انرژی و… جلوگیری کند؛ بنابراین بهتر است در کنار مصرف برنج از موادغذایی با طعم گرم نیز استفاده کنیم. در ادامه در مورد برخی از بهترین مصلح های برنج صحبت خواهیم کرد.

1. به برنج خود زعفران اضافه کنید

رفع سردی برنج با زعفران

زعفران به دلیل داشتن طبع گرم، به عنوان یکی از بهترین مصلحات برنج شناخته می‌شود. زعفران علاوه بر مزایای بی‌شماری که دارد، دارای طبعی گرم است و ترکیب آن با برنج، باعث می‌شود تا سردی برنج از بین برود. حتی استفاده از این ماده غذایی عطر و طعم بی‌‌نظیری به برنج می‌بخشد. برای استفاده از زعفران به عنوان یک مصلح، شما می‌توانید بعد از دم کردن برنج، مقداری زعفران دم‌کرده به آن اضافه و میل کنید.

  • پیشنهاد می کنیم بلاگ تشخیص زعفران اصل را از مجله اسنپ فود بخوانید اگر شما هم همواره در این تشخیص دچار مشکل می شوید.

2. از ادویه‌های گرم کمک بگیرید

استفاده از ادویه های گرم برای رفع سردی برنج

خیلی از افراد دوست دارند با مصرف ادویه‌های گرم، طعم تازه‌ای به برنج بدهند. ادویه‌های گرم معمولا مصلح برنج هستند؛ برای مثال ادویه‌هایی مانند زیره، گل میخک و فلفل هندی می‌توانند طبع برنج را متعادل کنند. اگر به زیره علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از گل میخک یا فلفل هندی استفاده کنید. مصرف این ادویه‌ها علاوه بر گرم کردن طبع برنج، عطر و طعم خوبی به آن می‌بخشند.

3. به برنج، شوید تازه اضافه کنید

گرفتن سردی برنج با شوید

شوید خاصیت گرمی دارد و می‌تواند طعم بی‌نظیری به برنج شما دهد. اگر جزء افرادی هستید که پلو شوید دوست دارید، می‌توانید در زمان دم کردن برنج، مقداری هم شوید تازه به آن اضافه کنید. شوید تازه نسبت به شوید فریز شده یا حتی شوید خشک، طبع گرم‌تری دارد و به همین دلیل هم بهتر است از شوید تازه استفاده کنید.

4. خرما یک مصلح خوب برای برنج است

خرما برای رفع سردی برنج

اگر عادت دارید که هر روز برنج مصرف کنید، می‌توانید در کنار غذاهایتان یا حتی بعد از مصرف غذا، خرما میل کنید. مصرف چند خرما در طول روز از سردی بدن شما جلوگیری می‌کند. حتی بسیاری از استان‌های کشور از این خوراکی خوشمزه و مقوی همراه با برنج استفاده می‌کنند. برنج دیشو یک غذای خوشمزه و محلی استان هرمزگان است که با خرما تهیه می‌شود.

5. از سبوس گندم یا سبوس برنج استفاده کنید

گرفتن سردی برنج با سبوس گندم و برنج

سبوس گندم یا سبوس برنج هم از دیگر مصلح های برنج هستند. در اصل، سبوس همان پوسته رویی گندم و برنج است که می‌توان آن را پودر کرد. این ماده غذایی علاوه بر داشتن طبع گرم، خواص زیادی برای محکم‌کردن استخوان‌ها دارد. حتی این ماده غذایی برای رویش مو نیز توصیه می‌شود. از سبوس برای تهیه نان و شیرینی‌ها استفاده می‌شود. در زمان پخت برنج، می‌توانید دو الی سه قاشق سبوس به برنج اضافه کنید و اجازه دهید که دم بکشد.

6. برنج را به صورت کته بپزید

خیلی از ما عادت داریم برنج را به‌صورت کته شده مصرف کنیم و باید بگوییم که این عادت خوبی است. برنج کته‌ای، طبع گرمی دارد؛ درحالی که برنج آبکش‌شده دارای طبع سرد و خشک است. پس پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید در اغلب موارد، برنج را به‌صورت کته‌ای آماده کنید.

خوراکی هایی که نباید با برنج مصرف شوند…

مصرف برخی از خوراکی‌ها در کنار یکدیگر عوارضی دارد که ما کمتر به این موضوع توجه می‌کنیم. از آنجایی که خود برنج طبع سرد و خشکی دارد، بهتر است در کنار مصرف برنج، از غذاهایی مانند ترشی، ماست و سرکه پرهیز کنید.

برنج را با مصلح آن مصرف کنید…

مصرف برنج با مصلح

در این مقاله اطلاعاتی در مورد رفع سردی برنج و بهترین مصلح برنج در اختیار شما قرار دادیم. اگر سلامت بدنتان برای شما مهم است، به سرد یا گرم بودن طبع غذاهای میل شده در طول روز توجه داشته باشید. بر اساس طب سنتی، مصرف غذاهایی با طبع سرد، می‌تواند به مرور زمان مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. از آنجایی که در وعده‌های غذایی روزانه ما ایرانی‌ها، مصرف برنج حضور پررنگی دارد، بهتر است برنج را با ادویه‌های گرم، زعفران یا شوید تازه مصرف کنیم.

در پایان، اگر تصمیم گرفته‌اید تا از این به بعد، برنج را با مصلح آن مصرف کنید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، به قسمت عطاری آنلاین بروید و مصلحات برنج را اینترنتی خریداری کنید. پیک‌های اسنپ، سفارش شما را در زمان کوتاهی به محل آدرس می‌رسانند و می‌توانید برای وعده‌های غذایی بعدی، از موارد خریداری شده در کنار برنج استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان سردی برنج را ازبین برد؟

اگر برنج را به‌صورت کته‌ای مصرف کنید یا اینکه در زمان پخت، ادویه‌های گرم به آن بیافزایید، می‌توانید سردی برنج را از بین ببرید. حتی استفاده از شوید تازه و مصرف خرما در کنار برنج یا بعد از آن هم می‌تواند به رفع سردی برنج کمک کند.

چه ادویه‌هایی به عنوان مصلح برنج مفید هستند؟

برای رفع سردی برنج می‌توانید از ادویه‌هایی مانند زیره، گل میخک و فلفل هندی به عنوان مصلح برنج استفاده کنید.

چرا باید برای گرم کردن طبع برنج حتما از شوید تازه استفاده کرد؟

شوید تازه نسبت به شوید نگهداری شده در فریزر، طبع گرم‌تری دارد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود