آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
چوریتسو چیست
پروتئین
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

چوریتسو چیست؟

مینا اسماعیل بیگی 02 مهر 1403 3 دقیقه

چوریتسو چیست ؟ در این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد که این سوسیس یکی از پرطرفدارترین فرآورده‌های گوشتی است که از آن برای درست کردن غذاهای مختلف استفاده می‌شود. در طرز تهیه چوریتسو ترکیباتی مانند سبزیجات، گوشت خردشده و ادویه‌های مخصوص به‌کار می‌روند و به همین دلیل طعم آن نسبت به دیگر محصولات مشابه کاملا متفاوت است. بیشترین کاربرد چوریتسو برای تهیه غذاهای اسپانیایی مانند پائلا، گازپاچو، تاپا و… است و البته در دیگر کشورهای جهان نیز از آن استفاده می‌شود. این مطلب اطلاعات کامل‌تری را درباره چوریتسو در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراحل اصلی و ترکیبات مورد نیاز برای طرز تهیه چوریتسو چیست؟

مراحل اصلی و ترکیبات مورد نیاز برای تهیه چوریتسو

برای درست کردن چوریتسو از گوشت پرچرب و ادویه‌های مخصوص استفاده می‌شود. این ادویه‌ها ترکیبی از پاپریکای دودی، سیر، نمک و فلفل هستند و به همین دلیل است که محصول تهیه‌شده، طعمی خاص و متفاوت دارد. گوشت مورد استفاده برای درست کردن چوریتسو در کشورهای خارجی خوک است؛ در حالی‌که در ایران از گوشت گوساله که حلال است، استفاده می‌شود.

ارزش غذای چوریتسو

ارزش غذای چوریتسو

سوسیس چوریتسو هم مانند ژامبون دارای کالری است و در ترکیبات آن چربی، سدیم و کربوهیدارت هم دیده می‌شوند. به همین دلیل اگر کسی در رژیم غذایی خاصی به سر می‌برد، نباید آن را مصرف کند. همچنین به دلیل بالا بودن میزان چربی در این سوسیس بهتر است کسانی که چربی خون یا بیماری‌های قلبی و عروقی دارند، آن را مصرف نکنند.

انواع سوسیس چوریتسو

انواع سوسیس چوریتسو

چوریتسو با دو روش مختلف تهیه می‌شود و به فروش می‌رسد؛ یک مدل به‌صورت خام است که باید حتما قبل از مصرف پخته شود و نوع دیگر در مراحل تهیه پخته می‌شود و درنتیجه می‌تواند در کنار دیگر غذاها یا به‌صورت ساندویچ سرو شود.

در کشورهای مختلف با انواع خاصی از این محصول روبه‌رو هستیم که هرکدام با استفاده از ترکیبات و روشی خاص تهیه می‌شوند. برای مثال در اسپانیا چوریتسو ایبریکو با گوشت خوک ایبریکو و ریوخانو را داریم که در منطقه‌ای به نام لا ریوخا تهیه می‌شود. در امریکا این سوسیس با طعم و بافت متفاوت‌تری به فروش می‌رسد و در مکزیک نیز نوع خاصی از آن تولید می‌شود که از فلفل‌های بسیار تند و ادویه‌های محلی خاص است.

این فرآورده گوشتی از نظر شکل ظاهری نیز در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرد. برای مثال چوریتسوی ساده، قلمی و حلزونی موجود هستند که در ایران نیز بیشتر، نمونه‌های حلزونی آن به فروش می‌رسند. ویژگی مشترک در تمام چوریتسوها، طعم تند و رنگ قرمز تیره‌ آن‌هاست. آخرین مدل چوریستو در لیست ما مربوط به آن‌هایی است که مانند بیکن و پپرونی طعم دودی دارند.

تفاوت سوسیس معمولی با چوریتسو چیست؟

تفاوت سوسیس معمولی با چوریتسو

سوسیس معمولی و چوریتسو دو فرآورده‌گوشتی با ویژگی‌های متفاوت هستند. اگر بخواهیم بین این دو محصول مقایسه کلی انجام دهیم، می‌توانیم به بافت متراکم، سفت‌ و چرب‌تر چوریتسو اشاره کنیم. همچنین رنگ این سوسیس به دلیل وجود ادویه‌های زیاد، تیره‌تر از مدل‌های سوسیس معمولی است.

این دو سوسیس از نظر طعم نیز با هم فرق می‌کنند. در چوریتسو مقدار زیادی ادویه وجود دارد که باعث شده است طعم قوی، تند و متفاوت‌تری نسبت به سوسیس‌های معمولی داشته باشد. درنهایت نیز روش خاص بسته‌بندی چوریتسو که در روده گوسفند است، اما سوسیس معمولی در پلاستیک‌های بهداشتی پیچیده می‌شود، باعث شده است که این دو محصول با هم فرق داشته باشند.

خرید چوریتسو از اسنپ فود…

با اطلاعات ارائه‌شده در این مطلب متوجه شدیم که چوریتسو چیست و چه تفاوتی با دیگر فرآورده‌های گوشتی موجود در بازار دارد. از آنجایی که این سوسیس به تازگی با استقبال زیاد مردم روبه‌رو شده است، کارخانه‌های بسیار زیادی تولید آن را در لیست تولیدات خود قرار داده‌اند.

شما می‌توانید تعداد زیادی از این محصولات را در بخش سفارش آنلاین محصولات پروتئینی اسنپ فود ببینید و پس از تحقیق درباره نام و برند تولیدکننده آن‌ها، خرید خود را نهایی کنید. در پایان، اگر شما هم تا به حال از سوسیس چوریتسو استفاده کرده‌اید و طعم آن را چشیده‌اید، حتما نظرات خود را درباره طعم و بافت آن با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2729 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود