آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • شام مناسب برای فشار خون بالا
    شام مناسب برای فشار خون بالا مهر 18, 1403
  • کدام قهوه کافئین بیشتری دارد
    کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ (معرفی انواع قهوه با کافئین بالا) مهر 18, 1403
  • سرماخوردگی عروس هلندی
    سرماخوردگی عروس هلندی: علائم، علل و درمان کامل مهر 18, 1403
صفحه پیدا نشد!
کدام قهوه کافئین بیشتری دارد
دنیای کافئين
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ (معرفی انواع قهوه با کافئین بالا)

مینا اسماعیل بیگی 18 مهر 1403 7 دقیقه

عوامل متعددی وجود دارند که روی میزان کافئین قهوه تاثیر می‌گذارند. برای مثال نژاد قهوه مورد استفاده برای درست کردن این نوشیدنی‌ها و نوع دانه، میزان برشتگی، حجم مصرفی برای هر فنجان، روش دم‌آوری و حتی زمان صرف‌شده برای دم‌آوری، از این موارد هستند. در این مطلب می‌خواهیم با بررسی همه این ویژگی‌ها درنهایت به این پرسش پاسخ دهیم که کدام قهوه کافئین بیشتری دارد ؟ آیا قهوه پرکافئین واقعا روی خستگی و افزایش انرژی تاثیرگذار است؟ اگر شما هم از طرفداران این نوشیدنی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

بیشترین کافئین برای کدام قهوه است؟

بیشترین کافئین برای کدام قهوه است؟

کدام قهوه کافئین بیشتری دارد ؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توانیم به روش‌های دم‌آوری مختلف قهوه، میزان برشتگی و ترکیبات اضافی که برای درست کردن این نوشیدنی‌ها به‌کار می‌روند، اشاره کنیم. برای مثال در قهوه ردآی که ترکیبی از قهوه دم‌شده قطره‌ای با یک یا دو شات اسپرسو است، بیشترین میزان کافئین را داریم که این مقدار در قهوه‌های فوری دمی یا نمونه‌های دیکف به کمترین حد خود می‌رسد. برای درک بهتر میزان کافئین وجود در این نوشیدنی‌ها بهتر است جدولی را که در ادامه می‌آوریم، بررسی کنید:

جدول مقایسه کافئین انواع قهوه

جدول مقایسه کافئین انواع قهوه

زمانی که اسم قهوه با کافئین بالا می‌آید، همه فقط به یاد قهوه ترک یا اسپرسو می‌افتند؛ در حالی‌که میزان قهوه در برخی از این نوشیدنی‌ها ممکن است بالاتر هم باشد. جدول زیر میزان کافئین موجود در هر 25 میلی‌لیتر از قهوه‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد. در این جدول سعی کرده‌ایم ترتیب این قهوه‌ها را از کمترین میزان کافئین تا بیشترین آن‌ها مرتب کنیم:

انواع قهوه میزان کافئین موجود در 25 گرم
قهوه فوری بدون کافئین یا دیکف 0.25 تا 0.38 میلی‌گرم
قهوه فوری دمی 0.38 تا 0.5 میلی‌گرم
نسکافه گلد 8 میلی‌گرم
قهوه قطره‌ای 8.13 تا 15 میلی‌گرم
قهوه فوری نسکافه 3×1 8.3 میلی‌گرم
لاته 9.625 میلی‌گرم
فلت وایت 10.8 میلی‌گرم
قهوه دمی 11.88 میلی‌گرم
قهوه کلدبرو 12.5 میلی‌گرم
کاپوچینو/ موکا / امریکانو 13 میلی‌گرم
قهوه کلدبرو نیترو 20.31 میلی‌گرم
قهوه فرنچ پرس 10 تا 13.5 میلی‌گرم
قهوه ترک 25 میلی‌گرم
لانگ بلک / قهوه کن لچه 26 میلی‌گرم
قهوه اسپرسو 60 تا 80 میلی‌گرم
کپسول قهوه نسپرسو 60 میلی‌گرم
قهوه ردآی بیش از 95 میلی‌گرم

کدام نوع رست کافئین بیشتری دارد؟

کدام نوع رست کافئین بیشتری دارد؟

رست کردن فرایندی است که باعث می‌شود دانه‌های قهوه بزرگ‌تر شوند و رنگ‌ آن‌ها تغییر کند. در این مراحل، رفته‌رفته رطوبت موجود در دانه‌های قهوه و چگالی آن‌ها کمتر می‌شود. به عبارتی، وزن قهوه نسبت به حجم آن کمتر و در مقابل، میزان کافئین آن بیشتر خواهد شد.

دانه‌های قهوه به سه شکل لایت، مدیوم و دارک رست می‌شوند. رطوبتی که دانه قهوه با رست لایت دارد، از مدیوم و دارک بیشتر است؛ چون مدت زمان کوتاه‌تری برشته می‌شود و در نتیجه آب کمتری از دست می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توانیم نتیجه بگیریم که وزن دانه‌های قهوه با رست دارک نسبت به مدیوم و لایت کمتر است. به‌طور مثال برای درست کردن یک شات دارک باید مقدار بیشتری قهوه استفاده شود؛ در نتیجه، میزان کافئین در نوشیدنی مورد نظر نیز بیشتر خواهد شد.

کدام روش دم آوری، کافئین بیشتری دارد؟

کدام نوع روش دم آوری، کافئین بیشتری دارد؟

روش دم کردن قهوه هم روی میزان کافئین آن تاثیرگذار است. بر این اساس، قهوه اسپرسو به‌عنوان قوی‌ترین مدل این نوشیدنی شناخته می‌شود. در طرز تهیه بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا ، آب داغ با فشار روی دانه‌های ریز آسیاب‌شده قهوه می‌ریزد و یک شات غلیظ و پر از کافئین را به شما می‌دهد.

قوی‌ترین قهوه بعد از اسپرسو، مدل ترک است. برای درست کردن این نوشیدنی هم دانه‌های قهوه به شکل ریز و پودری آسیاب و سپس در آب جوشانده می‌شوند. نتیجه این فرایند، یک فنجان قهوه با مقدار قابل توجهی کافئین است. موکاپات هم از قهوه‌های پرکافئین است که بعد از این دو نوشیدنی قرار ‌می‌گیرد. برای درست کردن این مدل قهوه نیز از فشار بخار آب استفاده می‌شود و غلظت آن بسیار بالاست.

علاوه بر روش دم‌آوری، مقدار شات هر نوع قهوه نیز بر میزان کافئین آن تاثیر می‌گذارد. برای مثال شات اسپرسو تقریبا ۳۰ میلی‌لیتر و قهوه موکاپات معمولا بین ۵۰ تا ۶۰ میلی‌لیتر است. بنابراین، قهوه موکاپات مقدار بیشتری کافئین را وارد بدن شما می‌کند.

پس از این نوشیدنی‌های خالص می‌توانیم به طرز تهیه قهوه یزدی یا دیگر نوشیدنی‌هایی اشاره کنیم که بر پایه قهوه هستند و با دیگر مواد و طعم‌دهنده‌ها ترکیب می‌شوند. برای مثال بهترین میکس قهوه با کافئین بالا را می‌توانیم ترکیب اسپرسو با کمی شیر و شکر بدانیم که نسبت به انواع ساده، کافئین کمتری دارد.

بهترین برند قهوه با کافئین بالا چیست؟

بهترین برند قهوه با کافئین بالا چیست؟

در این بخش می‌خواهیم با بهترین مارک قهوه با کافئین بالا آشنا شویم. برندهای مختلفی وجود دارند که به‌طور اختصاصی در تولید انواع قهوه فعال هستند که در اینجا می‌خواهیم به چند نمونه از معروف‌ترین آن‌ها اشاره کنیم:

Death Wish Coffee

این کمپانی را با قهوه‌های کافئین‌ بالایی که تولید می‌کند، می‌شناسند. در هر فنجان از نوشیدنی که با این برند قهوه درست می‌شود، حدود 600 میلی‌گرم کافئین وجود دارد که نسبت به نمونه‌های معمولی، 2 برابر بیشتر است. قهوه‌های دد ویش کافی با استفاده از دانه‌های روبوستا تهیه می‌شوند.

Black Insomnia Coffee

مارک بعدی بلک اینسومنیا کافی است. در هر فنجان از این قهوه چیزی در حدود 580 میلی‌گرم کافئین وجود دارد. این شرکت قهوه‌های خود را با دانه‌های روبوستا و عربیکا تهیه می‌کند.

Biohazard Coffee

این برند قهوه‌هایی خاص با طعم قوی و کاملا تلخ را تولید و وارد بازار می‌کند. در هر فنجان از این نوشیدنی حدود 510 میلی‌گرم کافئین وجود دارد.

Bulletproof Coffee

قهوه‌های کافئین بالای تولیدشده از سوی این شرکت، با استفاده از روغن MCT و کره بدون نمک تهیه می‌شوند. در نتیجه، با نوشیدن قهوه‌های آن، انرژی شما به میزان زیادی افزایش می‌یابد و تمرکزتان نیز بالاتر خواهد رفت. همچنین، قهوه‌های بالت پروف باعث حس سیری هم می‌شوند و برای لاغری کاملا مناسب هستند.

Gnosis Lab Coffee

این برند قهوه‌های خود را با استفاده از دانه‌های قهوه و L-theanine درست می‌کند. نوشیدن قهوه‌های Gnosis Lab روی بهبود تمرکز و خلق‌و‌خو موثر است.

با وجود اینکه برندهایی که نام بردیم، محصولات عالی و خوبی را تولید می‌کنند، اما ممکن است قیمت محصولات آن‌ها کمی بالا باشد و هرکسی نتواند آن‌ها را خریداری کند. برای آنکه بتوانید نوشیدنی پرکافئین با قیمت مناسب را در منزل تهیه کنید، می‌توانید نمونه‌های ایرانی را برای خرید در نظر بگیرید که کیفیت آن‌ها کاملا با برندهای خارجی قابل رقابت است. برای مثال قهوه لم، شاران، کوآ و… از تولیدکننده‌های باکیفیت ایرانی هستند.

عوامل موثر بر بالا رفتن کافئین قهوه چیست؟

عوامل موثر بر بالا رفتن کافئین قهوه چیست؟

اگر شما هم از کسانی هستید که می‌خواهید بهترین قهوه کافئین بالا را بنوشید، بهتر است عواملی را که روی بیشتر شدن میزان کافئین در آن‌ها موثر است، در نظر داشته باشید. موارد زیادی مثل رست و روش دم کردن این نوشیدنی‌ها که در بالا نیز درباره آن‌ها صحبت کردیم، روی این مقدار تاثیرگذار هستند؛ اما موضوع دیگری هم وجود دارد که مربوط به مدل قهوه‌ای انتخابی شماست. برای مثال در طرز تهیه قهوه سبز از دانه‌های تازه این گیاه استفاده می‌شود که نسبت به نمونه‌های معمولی، 20درصد کافئین کمتری دارد. از سوی دیگر، به‌طور حتم نوشیدنی تهیه‌شده از قهوه‌های عربیکا یا روبوستا میزان کافئین متفاوت‌تری خواهد داشت. بنابراین مدل قهوه نیز می‌تواند یکی از عوامل موثر در بالا رفتن میزان کافئین باشد.

میزان کافئین عربیکا و روبوستا

قهوه‌های عربیکا و روبوستا، هر دو از پرطرفدارترین قهوه‌های بازار هستند. عربیکا طعمی لطیف و عطری جذاب دارد؛ در مقابل روبوستا به طعم قوی و عطر تندش معروف است. اما سوال اینجاست که کدام قهوه انرژی بیشتری دارد ؟

بر اساس آماری که اعلام شده است، روبوستا قهوه کافئین بالاست. دانه‌های این قهوه نسبت به عربیکا در حدود 83درصد کافئین بیشتری دارند. یک دانه روبوستا 2.2درصد و یک دانه عربیکا 1.2درصد کافئین دارد؛ بنابراین زمان تهیه نوشیدنی‌هایی بر پایه قهوه باید این موضوع را مدنظر قرار دهید.

تاثیر کافئین بالا بر خستگی

قوی ترین قهوه

قهوه با کافئین بالا روی خستگی تاثیر زیادی دارد. این نوشیدنی پس از ورود به بدن به گیرنده‌های آدنوزین که نقش مهمی در خواب‌آلودگی دارند، می‌چسبد و باعث می‌شوند تا کاملا هوشیار باشید. البته پس از مدتی با از بین رفتن کافئین دوباره حس خستگی و خواب‌آلودگی در شما ایجاد می‌شود.

اگر میزان مصرف کافئین مصرفی خود را در طول روز بالا ببرید، میزان تحمل بدن شما به این ماده افزایش پیدا می‌کند و دیگر اثرات آن را در بدنتان نمی‌بینید. در این شرایط بدن برای مقابله با این حجم از کافئین، مقدار بیشتری آدنوزین تولید می‌کند.

خستگی خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه برطرف کنید…

اکنون با خواندن این مطلب می‌دانید که کدام قهوه کافئین بیشتری دارد. هر فردی باید با در نظر گرفتن مقدار کافئین موجود در انواع قهوه و میزان تحمل بدن خود نسبت به کافئین، نوشیدنی مناسب را از بین گزینه‌هایی که معرفی شد، انتخاب کند. برای مثال اگر به کافئین حساس هستید، یک شات اسپرسو کافی است؛ اما اگر به محرک قوی‌تری برای شروع روز نیاز دارید، قهوه کلد برو یا قهوه فرانسه گزینه‌های بهتری هستند.

موضوع بعدی درباره خرید قهوه است. باید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبری تهیه کنید که از تازگی و خالص بودن محصولات آن مطمئن هستید. تنها در این صورت، اثرات کافئین را در بدن خود احساس خواهید کرد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم از سفارش آنلاین کافه اسنپ فود کمک بگیرید تا ضمن کاهش زحمت خرید حضوری، یک قهوه اصل و خالص را خریدای کنید.

در پایان، می‌خواهیم که شما هم نظرات خود را درباره انواع قهوه با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما کدام مدل قهوه، میزان کافئین بالاتری دارد؟

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2733 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود