آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه وافل
آموزش آشپزی
3.6/5 - (7 امتیاز)
بدون نظر

5 طرز تهیه وافل و یک شیرینی وصف نشدنی

مینا اسماعیل بیگی 09 فروردین 1402 12 دقیقه

وافل در واقع دسری خمیری و طرح‌دار است که بین دو صفحه مشبک داغ پخته می‌شود. وافل‌ها دارای ده‌ها نوع دستور‌العمل مختلف هستند که پر طرفدارترین نحوه تهیه آن در جهان، به طرز تهیه وافل بلژیکی تعلق می‌گیرد. از آنجایی که وافل‌ها در سراسر جهان دارای طرفداران زیادی هستند، امروزه به مرحله تجاری نیز رسیده‌اند و بسیاری از کارخانه‌های مواد غذایی، طرز تهیه انواع وافل را دنبال کرده و آن را پس از پخت به صورت منجمد به سایر نقاط جهان صادر می‌کنند.

به همین منظور، ما نیز قصد داریم در این مقاله نحوه تهیه وافل خانگی را به شما آموزش دهیم. در ابتدا نحوه تهیه آن با دستگاه و در انتهای مطلب نحوه تهیه وافل روی گاز و دستگاه ساندویچ ساز را شرح می‌دهیم. بنابراین، اگر تمایل دارید یک وعده صبحانه یا عصرانه خوشمزه تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه وافل

تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه وافل به چند روش مختلف

طرز تهیه وافل به چند روش مختلف

طرز تهیه وافل به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است و اگر تمایل به تهیه این وعده غذایی خوشمزه داشته باشید، می‌توانید آن را با طعم‌های متفاوتی تهیه کنید. برای مثال، تهیه وافل ساده، نوتلا، شکلاتی، بلژیکی و … . بنابراین، اگر تمایل دارید تا تنوعی به صبحانه و عصرانه‌های خود بدهید، با ما همراه شوید.

وافل خانگی و ساخت یه روز هیجان‌انگیز

طرز تهیه وافل بیسکوییتی به گونه‌ای است که هر شخص با کمترین امکانات می‌تواند آن را به عنوان میان وعده یا وعده اصلی روزانه آماده کند. اغلب ما وافل‌ها را درون کافی شاپ‌ها یا بستنی فروشی‌های شهر دیده‌ایم، شاید هیچ‌گاه به ذهنمان خطور نکرده باشد که چگونه وافل را در خانه درست کنیم؟ به طور مثال می‌توانید برای دورهمی‌های کوچک خود وافل‌های متنوعی درست کنید و از مهمانان خود به خوبی پذیرایی نمایید. پایه اغلب وافل‌ها با مواد اولیه کیک‌ها تقریباً برابر است، از این رو اگر در خانه تخم مرغ، آرد، شیر و سایر مواد درست کردن کیک را دارید، می‌توانید به سادگی وافل درست کنید. در ادامه این مقاله می‌توانید علاوه بر آشنایی با طرز تهیه وافل خانگی با طرز تهیه انواع وافل ها آشنا شوید.

مواد اولیه تهیه وافل خانگی

مواد اولیه تهیه وافل خانگی

برای تهیه وافل خانگی به مواد اولیه زیر نیاز داریم:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 200 میلی لیتر
شکر دانه ریز 4/1 پیمانه
روغن یا کره 60 گرم
تخم مرغ 1 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری
وانیل 2 قاشق چای‌خوری
آرد قنادی 1 و 4/1 پیمانه
کره ذوب شده 2 قاشق چای‌خوری
دارچین نصف قاشق چای‌خوری

مراحل طرز تهیه وافل خانگی

به صورت کلی طرز تهیه انواع وافل خانگی به شرح زیر هستند:

  • مرحله اول: در ابتدا وافل ساز را گرم کنید، سپس در یک کاسه بزرگ خشک و عاری و از آلودگی تخم مرغ هم دمای محیط و وانیل را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند. در حین کار به منظور از بین بردن بوی زهم تخم مرغ کاسه را دورگیری کنید.
  • مرحله دوم: شکر را به مخلوط تخم مرغ و وانیل بیافزایید و آن را تا جایی هم بزنید تا مواد به رنگ زرد کمرنگ درآیند.
  • مرحله سوم: زمانی که ذرات شکر در تخم مرغ تقریباً حل شدند، زمان اضافه کردن شیر، دارچین و ۶۰ گرم روغن یا کره ذوب شده به ترکیب قبلی است.
  • مرحله چهارم: آرد را ۳ بار الک کرده و با بکینگ پودر مخلوط کنید. سپس آن‌ها را داخل مواد ریخته و هم بزنید تا ترکیب وافل خانگی آماده شود.
  • مرجله پنجم: به کمک قلم مو وافل ساز را با کمی کره چرب کنید و سپس مایه وافل را روی آن بریزید. درب دستگاه را ببندید و ۱ دقیقه صبر کنید تا وافل خانگی شما آماده شود.
  • مرحله ششم: پس از سرد شدن وافل می‌توانید آن را با سس شکلات، کره بادام زمینی و میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی و موز سرو کنید.

نکات پخت وافل خانگی

این نکات را برای آن که پخت وافل را به بهترین شکل انجام دهید، در نظر داشته باشید:

  • زمانی که مایه وافل را روی وافل‌ساز ریختید، از فشار دادن بیش از حد آن اجتناب کنید.
  • وافل ساز را با بالاترین درجه گرم کرده و پس از آن وافل‌ها را با دمای متوسط بپزید.
  • بلافاصله پس از ریختن خمیر وافل، درب وافل‌ساز را بندید تا فرم بگیرد.
  • زمانی که وافل داغ است، می‌توانید آن را فرم دهید.
  • دقت داشته باشید که وافل باید ترد و طلایی رنگ شود، اما نسوزد.

وافل بلژیکی؛ یک وافل اصیل

وافل بلژیکی؛ یک وافل اصیل

وافل‌های بلژیکی دارای ظاهری طلایی و شکننده اما بافتی نرم و سبک هستند. وافل بلژیکی در واقع همان دستورپخت تکامل یافته وافل آمریکای شمالی بوده که بر اساس وافل بروکسل نوشته شده است. یکی از تفاوت‌های طرز تهیه وافل بلژیکی نسبت به سایر وافل‌ها استفاده از جوش شیرین یا خمیر مایه در مواد اولیه است.

از مواد اولیه وافل بلژیکی نتیجه می‌گیریم که این وافل نسبت به سایر وافل‌ها دارای بافتی پوک‌تر است که این بافت می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای مصرف آن با سس توت فرنگی یا کره بادام زمینی باشد.

مواد لازم برای تهیه وافل بلژیکی

برای تهیه وافل بلژیکی به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 1 پیمانه
نشاسته ذرت نصف پیمانه
بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای‌خوری
شیر 1 پیمانه
سرکه سفید یا آبلیمو 1 قاشق چای‌خوری
روغن کانولا 4 قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
تخم مرغ 2 عدد
شکر 3 قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه وافل بلژیکی

برای آماده کردن این وافل خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا باتر میلک را آماده کنید؛ برای این کار شیر و سرکه سفید یا آبلیمو را با هم ترکیب کرده و در محیط اتاق اجازه دهید تا شیر حالت بریده ‌بریده پیدا کند.
  • مرحله دوم: در این فاصله نشاسته ذرت، آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را ۳ بار الک کرده و با کمترین درجه همزن برقی مخلوط کنید. درون ترکیب آرد و دیگر مواد یک حفره ایجاد کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله سوم: زرده و سفیده دو تخم مرغ را از هم جدا کنید. به زرده‌ها وانیل، باتر میلک و ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا را اضافه کرده و هم بزنید.
  • مرحله چهارم: درون کاسه‌ای از جنس استیل که کاملاً خشک و عاری از آلودگی است، سفیده‌های تخم مرغ را ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا زمانی که سفیده‌ها کف کند.
  • مرحله پنجم: زمانی که سفیده‌ها به این مرحله رسید، به صورت مقطعی یا بارانی به آن شکر را افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا سفیده‌ها بافتی فومی یا ابری به خود بگیرند.
  • مرحله ششم: در این مرحله وافل‌ساز را روشن کنید. درون حفره ایجاد شده در مواد خشک ابتدا مخلوط زرده و باتر میلک را بیفزایید و هم بزنید. پس از ترکیب مواد، سفیده‌ها را به مخلوط قبلی اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید.
  • مرحله هفتم: زمانی که مواد وافل بلژیکی یک‌دست شد، به کمک قلم مو کمی سطح وافل‌ساز را با باقیمانده روغن کانولا چرب کنید. مقداری از مایه وافل بلژیکی را روی سطح داغ وافل‌ساز بریزید و درب آن را به مدت ۲ دقیقه ببندید تا وافل‌ها آماده شوند.

وافل نوتلا برای طرفداران نوتلا

وافل نوتلا برای طرفداران نوتلا

نوتلا یکی از عناصر لذیذ وعده صبحانه یا عصرانه است که می‌توان با آن ترکیب‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند پن کیک نوتلا، وافل نوتلا و موارد مشابه دیگر، تهیه کرد. وافل نوتلا در واقع به عنوان یکی از تردترین انواع نوتلا محسوب می‌شود که معمولا آن را با شیر یا شیر کاکائو سرو می‌کنند. درست است که طرز تهیه وافل نوتلا ساده است و افراد می‌توانند در کمتر از یک ساعت این وافل لذیذ را درست کنند اما کالری بالای این وافل سبب می‌شود تا افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند از مصرف بی رویه آن پرهیز کنند.

مواد لازم برای وافل نوتلا

برای تهیه این وافل به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد قنادی یا بیسکوییت کاکائویی یا فندقی پودر شده 1 فنجان
فندق خام خرد شده نصف فنجان
تخم مرغ 1 عدد
روغن 2 قاشق غذاخوری
نوتلا 3/1 فنجان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 اونس
شیر 1 و نیم فنجان
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
کره ذوب شده 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه وافل نوتلا

برای درست کردن وافل نوتلا، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در ابتدا بهتر است وافل‌ساز را روشن کنید. سپس یک کاسه بزرگ بردارید و درون کاسه آرد یا بیسکوییت پودر شده را به همراه بکینگ پودر و نمک سه بار الک کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: در ظرفی دیگر تخم مرغ را با وانیل هم بزنید و کمی بعد به آن فندق خرد شده، پودر کاکائو و نوتلا را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
  • مرحله سوم: پس از آن که مخلوط شما به خوبی یک‌دست شد، شیر و کره ذوب شده را به آن اضافه کنید. حال می‌توانید مخلوط آرد را در چند مرحله به آن افزوده و هم بزنید تا جایی که به بافتی یکنواخت برسید.
  • مرحله چهارم: ابتدا وافل‌ساز را با روغن چرب کنید. نصف فنجان از مایه وافل نوتلا را برداشته و بر روی صفحه وافل‌ساز به طور یکنواخت بریزید و برای ۳ دقیقه صبر کنید تا وافل نوتلا شما آماده شود.

نکات تهیه وافل نوتلا

در طرز تهیه وافل نوتلا باید نکات زیر را حتما مدنظر قرار دهید:

  • اگر فکر می‌کنید که نوتلا در وافل نوتلا به صورت توده‌ای در می‌آید، می‌توانید نوتلا را با کمی شیر رقیق کرده و سپس به مواد اضافه کنید.
  • تا زمانی که بخار وافل‌ساز تمام نشد، به هیچ عنوان درب وافل ساز را باز نکنید.
  • در صورتی که طعم شکلات را دوست دارید، می‌توانید میزان پودر کاکائو را دو برابر کنید.
  • وافل‌ها را پس از تهیه و خنک شدن می‌توانید درون کیسه فریزر زیپ‌دار قرار دهید و برای مدتی در فریزر نگهداری کنید. در زمان مصرف آن‌ها را برای چند دقیقه درون توستر یا فر گرم کنید.

وافل شکلاتی؛ یک طعم همه پسند

وافل شکلاتی؛ یک طعم همه پسند

وافل شکلاتی از جمله وافل‌هایی هستند که شیرینی چندانی ندارند، در نتیجه از جمله خوراکی‌های همه پسند تلقی می‌شوند. وافل شکلاتی همراه با شیر و مخلوط توت و خامه، می‌تواند یک آیتم لذیذ برای صبحانه یا عصرانه باشد. طرز تهیه وافل شکلاتی دارای مراحل و نکات بسیار کمی است؛ به طوری که می‌توانید آن را به کمک کودکان درست کرده و از طعم شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. علاوه بر وافل شکلاتی، یکی دیگر از خوراکی‌های مورد پسند کودکان طرز تهیه پنکیک برای صبحانه‌ای اسطوره‌ای است که پیشنهاد می‌کنیم از تهیه آن برای کودکان غافل نشوید.

مواد اولیه تهیه وافل شکلاتی

مواد اولیه زیر را برای تهیه وافل شکلاتی آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد سفید 1 پیمانه
کاکائو هلندی یا کاکائو مرغوب نصف پیمانه
شکر دانه ریز 4/1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری
نمک 1 اونس
روغن مایع نصف پیمانه
شیر 1 پیمانه

مراحل طرز تهیه وافل شکلاتی

برای تهیه وافل شکلاتی، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: ابتدا وافل ساز را گرم کنید. آرد سفید، کاکائو هلندی یا کاکائو مرغوب و بکینگ پودر را سه بار الک کنید. آن‌ها را درون ظرفی بزرگ ریخته و به آن شکر را بیفزایید و ترکیب را به خوبی مخلوط کنید. در مرکز مواد یک حفره ایجاد نمایید.
  • مرحله دوم: کمی بعد در مرکز حفره تخم مرغ، وانیل، روغن، نمک و شیر را اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا جایی که کاملاً یک‌دست شوند.
  • مرحله سوم: حال می‌توانید صفحه وافل‌ساز را با روغن چرب کنید. در این مرحله باید نصف پیمانه از مواد وافل را روی وافل ساز بریزید و درب آن را ببندید و برای ۲ دقیقه صبر کنید تا آماده شود.

نکات تهیه وافل شکلاتی

اگر می‌خواهید وافل شکلاتی که از بهترین دسرهای شکلاتی برای مهمانی و مجالس است را تهیه کنید، نکات زیر را رعایت نمایید:

  • بهتر است بدانید که این وافل چندان شیرین نیست در صورت تمایل می‌توانید آن را با کمی شربت شیرین‌تر کنید.
  • پس از پخت وافل شکلاتی، آن را روی سینی توری با فاصله قرار دهید تا وافل‌ها خوب خنک شوند، اگر وافل‌ها را روی هم قرار دهید، کمی بعد خمیر می‌شوند.

وافل بستنی؛ طعمی متفاوت

وافل بستنی؛ طعمی متفاوت

محال است کسی وافل بستنی را ببیند و از این ترکیب جذاب به راحتی بگذرد. یک بستنی قیفی را در نظر بگیرید، وافل در واقع نقش قسمت نگهدارنده بستنی را بر عهده دارد، البته می‌توان پس از سرد شدن وافل در بین آن بستنی قرار داد و برش زد. به صورت‌های مختلفی می‌توان وافل را سرو کرد که این امر به ذائقه شما بستگی دارد.

در هر صورت وافل بستنی دسری هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است که می‌تواند نظر تمام عاشقان بستنی را به خود جلب کند. طرز تهیه وافل بستنی نیز مانند سایر وافل‌ها بسیار آسان و کاربردی است، اگر مشتاق تست کردن بستنی به شکل‌های مختلف هستید، می‌توانید از وافل بستنی برای خلاقیت دادن در دسرهای خود استفاده کنید.

مواد اولیه برای درست کردن وافل بستنی

مواد لازم برای تهیه وافل بستنی به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 1 عدد
شکر نصف پیمانه
کره ذوب و خنک شده 4/1 پیمانه
شیر 3 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 1 قاشق چای‌خوری
آرد نصف پیمانه
نمک 1 اونس
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
بستنی به میزان لازم

مراحل تهیه وافل بستنی

وافل بستنی بسیار خوشمزه بوده و برای تهیه آن، باید مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  • مرحله اول: ابتدا وافل‌ساز را روشن کنید و اجازه دهید آهن دایره‌ای آن گرم شود.
  • مرحله دوم: در یک کاسه خشک تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید. کمی بعد به آن شیر، نمک و کره را اضافه کرده و هم بزنید.
  • مرحله سوم: زمانی که مواد با یکدیگر ترکیب شدند، کم کم به آن آرد الک شده را اضافه کنید. خمیر وافل بستنی باید روان باشد، در صورتی که مواد شما سفت بود، به آن مقدار محدودی شیر اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: مقدار کمی از مواد را روی وافل‌ساز از قبل با روغن چرب شده بریزید و پرس کنید. در نخستین ثانیه‌هایی که وافل هنوز گرم است آن را به شکل مخروط درآورده و کنار بگذارید.
  • مرحله پنجم: زمانی که وافل شما سرد شد آن را با اسکوپ‌های بستنی، جذاب‌تر کنید.

طرز تهیه وافل حبابی

طرز تهیه وافل حبابی

وافل حبابی در حقیقت از نظر مواد اولیه و دستور پخت تفاوتی با طرز تهیه انواع وافل ندارد، اما شکل دستگاه وافل‌ساز آن به صورت حبابی است که موجب می‌شود شکل وافل‌ها توپی شود. برای طرز تهیه وافل حبابی ابتدا مواد وافل را مطابق دستورالعمل‌های گفته شده آماده کنید. سپس وافل ساز را گرم کرده و کف آن را چرب کنید. سپس مواد را داخل وافل ساز بریزید و پس از چند دقیقه وافل‌های شما آماده می‌شود. معمولا پس از تهیه وافل حبابی، درون آن را با بستنی پر می‌کنند.

نحوه تهیه وافل بدون دستگاه

نحوه تهیه وافل بدون دستگاه

در صورتی که وافل‌ساز ندارید اصلا نگران نباشید! ما در این قسمت به شما ثابت خواهیم کرد که طرز تهیه وافل بدون دستگاه نیز امکان پذیر است؛ مشروط بر این که تمام نکات ذکر شده در طرز تهیه وافل بدون دستگاه رعایت شوند. وافل را می‌توان هم در دستگاه ساندویچ ساز و هم درون ماهیتابه گریل با کمترین امکانات و با بهترین طعم و نتیجه تهیه کرد. اگر از دوستداران وافل هستید، پس به هیچ عنوان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه وافل با ساندویچ ساز

طرز تهیه وافل با ساندویچ ساز

برای طرز تهیه وافل با ساندویچ ساز تنها کافی است از دستور تهیه وافل شکلاتی، وافل ساده و هر وافل دیگری که دوست دارید، پیروی کرده و قبل از آماده‌سازی مواد وافل، ساندویچ ساز را گرم کنید. دقت کنید که ساندویچ ساز شما عاری از هر گونه آلودگی باشد. زمانی که ساندویچ ساز به خوبی گرم شد، اکنون زمان چرب کردن دو صفحه آن است.

پس از چرب کردن تنها کافی‌ست نصف فنجان از مایه وافل را درون ساندویچ ساز بریزید و پرس کنید. کمی بعد وافل شما آماده است. می‌توانید روی آن کمی نوتلا پخش کرده و در صورت تمایل مجددا پرس کنید. پس از آماده‌سازی وافل اجازه دهید تا کمی از دمای آن کاسته شود و سپس آن را با انواع میوه فصل، بستنی و آجیل سرو کنید.

طرز تهیه وافل روی گاز

طرز تهیه وافل روی گاز

خوشبختانه وافل از آن دسته از دسرهایی است که می‌توان آن را با کمترین امکانات آماده کرد. برای طرز تهیه وافل روی گاز، شما به یک تابه داغ گریل نیاز دارید. پس از آماده‌سازی مواد به اندازه یک دایره متوسط از مواد وافل را روی تابه داغ و چرب شده به طور یکنواخت پخش کنید. زمانی که از برجسته‌سازی شیارها روی وافل مطمئن شدید، آن را برگردانده تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود، در طرز تهیه وافل با ماهیتابه می‌توانید از یک جسم سنگین به منظور برجسته‌سازی شیار روی وافل استفاده کنید.

نکات تهیه وافل بدون دستگاه

نکات تهیه وافل بدون دستگاه

برای اینکه بتوانید طرز تهیه انواع وافل روی گاز و بدون نیاز به دستگاه را به خوبی پیش ببرید، باید به نکات زیر توجه کنید.

  • امروزه راه‌های زیادی برای تهیه وافل وجود دارد، یکی از این روش‌ها استفاده از قالب مخصوص وافل و قرار دادن آن درون فر از قبل گرم شده است.
  • توجه کنید قبل از ریختن مواد وافل، تابه را فقط با چند قطره روغن چرب کنید، نیاز به ریختن میزان زیادی روغن نیست.
  • از آنجایی که وافل زود آماده می‌شود، پس آن را رها نکنید.
  • پس از گرم شدن تابه حتماً حرارت اجاق خوراک‌پزی را کم کنید.
  • تابه گریل باید نچسب و عاری از هر گونه آلودگی باشد.
  • وقتی وافل را درون تابه ریختید، به هیچ عنوان درب آن را نبندید.

حالا نحوه تهیه وافل را می‌دانید…

وافل در واقع نان یا به تعبیری دسر لذیذی است که از موادی نظیر تخم مرغ، شیر و آرد درست می‌شود. عموم وافل‌ها با دستگاهی به نام وافل‌ساز تهیه می‌شوند.

مایه وافل بین دو شبکه اتو مانند وافل‌ساز که از قبل چرب و گرم شده قرار می‌گیرد، زمانی که وافل به رنگ قهوه‌ای یا طلایی درآید، زمان سرو این خوشمزه هیجان‌انگیز است. هر شخص می‌تواند وابسته به سلیقه خود آن را با انواع میوه، مربا و عسل سرو کند. معمولا وافل‌ها در وعده صبحانه مصرف می‌شوند اما می‌توان از آن‌ها به عنوان میان وعده نیز استفاده کرد.

در پایان، اگر تمایل داشتید که این نوع دسرهای شیرین و خوشمزه را سفارش دهید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است وارد صفحه سفارش آنلاین از کافه شده و موارد دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود