آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
1

طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر خوشمزه و لذیذ

زهرا دهقان 12 تیر 1402 4 دقیقه

پاستا صدفی یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توان آن را با مواد اولیه مختلفی تهیه کرد. پاستا صدفی که با نام جامبو شلز نیز شناخته می‌شود، نوعی پاستا با اندازه بزرگ است که می‌توان داخل آن را با مواد دلخواه پر کرد. اگر به دنبال شکل جدید و متفاوتی از پاستا هستید، طرز تهیه پاستا صدفی انتخاب مناسبی خواهد بود. با ما در این مطلب همراه شوید تا روش درست کردن این فینگرفودهای خوشمزه را با هم مرور کنیم.

پاستا صدفی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 25 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر

پاستا صدفی یکی از انواع پاستا و ماکارونی است که طرفدارن زیادی دارد. این غذا علاوه بر طعم دوست‌داشتنی، ظاهر زیبایی داشته و برای پذیرایی در مهمانی‌های گزینه بسیار مناسبی است. البته انتخاب مواد میانی به ذائقه شما بستگی دارد و می‌توانید مطابق سلیقه خود آن‌ها را تغییر دهید.

مواد اولیه تهیه پاستا صدفیعکس پاستا صدفی

برای درست کردن پاستا صدفی برای 4 نفر، به موادی که در جدول آمده است نیاز دارید. اگر می‌خواهید این غذا را برای تعداد بیشتر یا کمتری آماده کنید، با چند ضرب و تقسیم ساده میزان مواد اولیه را کاهش یا افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پاستا صدفی 500 گرم
پیاز 1 عدد
گوشت چرخ کرده 300 گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
قارچ 5 عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
ادویه‌ها شامل زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

دستور پخت پاستا صدفی شکم پر

در ادامه طرز تهیه ماکارونی صدفی با پنیر پیتزا را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم.دستور پخت پاستا صدفی شکم پر

  • مرحله اول: در طرز تهیه پاستا صدفی ، ابتدا باید مواد میانی پاستا را آماده کنید. پیاز و فلفل دلمه‌ای را شسته و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را با مقداری روغن داخل تابه ریخته و تفت دهید. وقتی پیازها کمی سبک شدند، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.
  • مرحله دوم: نمک و ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را اضافه کرده و به تفت دادن مواد ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. قارچ‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به مواد داخل تابه بیافزایید. دقت کنید که برای جلوگیری از آب انداختن قارچ‌ها، در این مرحله شعله گاز باید زیاد باشد.
  • مرحله سوم: رب گوجه فرنگی را نیز با دیگر مواد مخلوط کنید. به هم زدن مواد ادامه دهید تا خامی رب گرفته شده و ترکیب یک‌دستی از مواد میانی ایجاد شود. تابه را از روی شعله بردارید و به سراغ مابقی مراحل بروید.
  • مرحله چهارم: یک قابلمه آب را به همراه نمک و یک قاشق غذاخوری روغن، روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، پاستاها را داخل قابلمه بریزید. پس از پخته شدن ماکارونی صدفی، آن را با آب سرد آبکش کنید.
  • مرحله پنجم: یک ظرف مناسب انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید. داخل هر پاستا صدفی را با مواد گوشتی پر کنید و داخل ظرف بچینید.
  • مرحله ششم: روی هر پاستا مقداری پنیر پیتزا بریزید و ظرف را به مدت 10 دقیقه داخل فر یا ماکروفر قرار دهید تا پنیر پیتزا طلایی رنگ شده و پاستا صدفی آماده شود. غذای شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر با سس بشاملطرز تهیه پاستا صدفی شکم پر با سس بشامل

برای درست کردن پاستا صدفی، می‌توانید از سس بشامل نیز استفاده کنید. برای درست کردن این سس به 2 پیمانه شیر، 50 گرم کره، 2 قاشق غذاخوری آرد و مقداری فلفل سیاه نیاز دارید. داخل یک تابه تمیز کره را ذوب کرده و آرد را به آن بیافزایید تا خامی آرد گرفته شود. شیر را کم کم به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. مقداری فلفل سیاه نیز به دیگر مواد سس بیافزایید و زمانی که به غلظت دلخواه رسید، شعله را خاموش کنید.

در طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر با سس بشامل، تمامی مراحل مطابق همان چیزی است که گفته شد. فقط کافی است سس بشامل را پیش از اضافه کردن پنیر پیتزا، داخل پاستا بریزد. همچنین می‌توانید پیش از چیدن پاستاها درون ظرف، کف و دیواره‌ها را با برس به سس بشامل آغشته کنید.

نکات مهم در تهیه ماکارونی صدفی

برای آنکه غذای خوشمزه‌ای داشته باشید و ماکارونی صدفی را به صورت حرفه‌ای تهیه کنید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • برای درست کردن ماکارونی صدفی شکم پرف می‌توانید به‌‌جای گوشت چرخ کرده از مرغ نیز استفاده کنید.
  • در طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر می‌توانید ژامبون خرد شده را نیز به مواد اولیه اضافه کنید. همچنین می‌توانید سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه‌ای را نیز به مواد پاستا بیافزایید.
  • زمان مورد نیاز برای پخته شدن پاستاهای صدفی را از روی بسته‌بندی آن بخوانید.
  • برخی افراد در تهیه پاستا صدفی از کلم بروکلی نیز استفاده می‌کنند، برای درست کردن این پاستا صدفی، کلم بروکلی‌ها را بخارپز و خرد کرده و با دیگر مواد مخلوط کنید.
  • داخل پاستاهای صدفی می‌توان از سالاد الویه نیز استفاده کرد و فینگرفودهای سرد و خوشمزه تهیه نمود.
  • پاستا صدفی را نیز می‌توان به صورت سرد تهیه کرد و آن را با موادی شامل ژامبون، نخود فرنگی، خیار شور، ذرت و سس مایونز پر نمود.

پاستا صدفی خوشمزه را حتما امتحان کنید…

در این مطلب طرز تهیه ماکارونی صدفی با پنیر پیتزا را آموزش دادیم و به کلیه نکات پخت این غذا اشاره کردیم. مواد اولیه این غذا در دسترس بوده و با صرف زمان محدودی می‌توانید آن را تهیه کنید.

البته، اگر می‌خواهید این فینگرفود خوشمزه را در کنار انواع دیگر غذا برای مهمانی تهیه کنید و فرصت کافی ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، شما می‌توانید این غذای خوشمزه را خودتان تهیه کرده و تهیه مابقی غذاها را به سفارش غذا اسنپ فود بسپارید. برای این کار به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کرده و غذای مورد نظر خود را سفارش دهید. غذای شما در مدت زمان کوتاهی ارسال شده و آن را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

برچسب :
اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود