آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
5/5 - (2 امتیاز)
2

معرفی بستنی سنتی کرمان

ترمه افضلی 07 آبان 1402 4 دقیقه

بستنی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌ها نه تنها در ایران که در جهان است. در هر منطقه‌ای هم انواع و اقسام بستنی وجود دارد، از بستنی‌های میوه‌ای گرفته تا یخی و ژله‌ای. این گوناگونی در وجود انواع بستنی باعث شده دوست‌داران این خوراکی هر روز بیشتر و بیشتر شوند. از کودک و بزرگ کمتر کسی می‌تواند به چند اسکوپ بستنی هوس‌انگیز نه بگوید. در کشور ما هم بستنی سنتی طرفداران بی‌شمار خود را دارد. این بستنی لطیف و خوش عطر در سرتاسر کشور عزیزمان قابل تهیه است و در هر شهر و منطقه‌ای میتوان آن را تهیه کرد.

آنچه در این مقاله میخوانید

بستنی سنتی با پسته و زعفران ناب یک دسر تمام عیار ایرانی است.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با بستنی سنتی کرمان آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به معرفی این دسر و بهترین مرکز خرید بستنی سنتی کرمان. این بستنی یکی از خوش‌طعم ترین و در عین حال از سالم‌ترین دسرها است. طعم فراموش‌ نشدنی آن به دورهمی‌های عصرانه و مهمانی‌هایتان رنگ و لعاب تازه‌ای می‌بخشد. به خصوص در روزهای گرم سال هیچ چیز جای بستنی سنتی را نخواهد گرفت.

اگر در کرمان حضور دارید و مایل بودید که همین الان سفارش آنلاین از آبمیوه بستنی‌ های کرمان ثبت کنید، کافی است از سایت یا اپلیکیشن اسنپ‌فود استفاده کنید. سفارش شما زودتر از چیزی که تصور بکنید به دست‌تان خواهد رسید تا در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید.

معرفی بستنی سنتی کرمان

بستنی سنتی یک  دسر فوق‌العاده ایرانی است. شیر، تخم‌ مرغ، گلاب، زعفران، شکر و پسته اجزای اصلی این دسر بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند. این بستنی بافتی کش‌دار و نرم دارد و اکثرا به وسیله‌ی خلال پسته تزیین می‌شود.

خامه‌ی یخ زده هم عضو جدا نشدنی از بستنی سنتی است و این دسر را خوش طعم‌تر از قبل می‌کند. بستنی سنتی را هم با نان مخصوص این بستنی و هم در ظروف مختلف با سایزهای متفاوت می‌توان میل کرد. نحوه میل کردن این دسر کاملا بسته به سلیقه‌ی هر فرد دارد.

بستنی سنتی کرمان با قدمتی طولانی یکی از بهترین انتخاب‌ها در کرمان است.

بستنی سنتی کرمان جزء خوشمزه‌ترین بستنی‌های سنتی ایران محسوب می‌شود. از سال‌های بسیار دور تا الان این بستنی همیشه مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این بستنی از دیرباز تا کنون با دستگاه‌های مخصوصی تولید می‌شود که با آن بستکار می‌گویند. این دستگاه شامل یک ظرف فلزی است که با دسته‌ای چوبی به حرکت در می‌آید. مواد اولیه را در ظرف می‌ریزند و با هم زدن و اضافه کردن مداوم یخ بستنی نرم و لطیف به وجود می‌آید. این بستنی را در نهایت با خامه و شهد تزئین می‌کنند.

در یک روز گرم تابستانی هیچ چیزی بیشتر از بستنی سنتی زعفرانی نمی‌چسبد.

این نوع از بستنی سنتی یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال و خوش‌طعم‌ترین و خوش‌عطرترین بستنی‌های اصیل ایرانی است. اگر در کرمان حضور دارید یا قصد سفر به این شهر کهن و زیبا را دارید حتما بستنی سنتی را امتحان کنید. طعم این بستنی تا سال‌ها در خاطر شما باقی خواهد ماند.

تهیه بستنی سنتی کرمان

در کرمان از هر کسی سراغ بستنی سنتی را بگیرید احتمالا در اولین لحظه بستنی انجم را به شما معرفی خواهد کرد. بهترین بستنی سنتی کرمان را از این فروشگاه می‌توانید تهیه کنید. خیال‌تان از بابت کیفیت راحت باشد.

انجم با یک قرن سابقه در تهیه و فروش بستنی از قدیمی‌ترین‌های این عرصه نه تنها در استان کرمان بلکه در ایران است. 100 سال حضور فعال در صحنه‌ی عرضه‌ی بستنی این مجموعه را از دیگران متمایز کرده است. در طول سال‌ها و با گذشت نسل‌های مختلف این فروشگاه همواره بستنی را با بالاترین کیفیت تولید کرده است و یکی از شناخته‌ شده‌ترین مراکز برای تهیه بستنی به خصوص بستنی سنتی است.

یک لایه‌ی نرم و لطیف از بستنی سنتی در میان نان بهترین گزینه برای یک دسر تمام عیار است.

ما در وبلاگ اسنپ‌فود، شهر به شهر به بررسی و معرفی بهترین مجموعه‌ها می‌پردازیم. حتما پیشنهاد می‌کنیم مقالات وبلاگ را مطالعه کنید. اگر هم در شهر کرمان حضور دارید و مایل هستید با یکی دیگر از بهترین مجموعه‌های فروش بستنی در استان و شهر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقاله مربوط به معرفی بستنی هادی کرمان را از دست ندهید.

کلام آخر

بستنی سنتی در کنار فالوده دو دسر برتر در میان مردم ایران است. هر دوی این دسر‌ها آوازه‌ای جهانی پیدا کرده‌اند. علاوه بر ایرانی‌ها مردم جهان هم به طعم بی‌نظیر آن‌ها پی برده‌اند. ما هم پیشنهاد می‌کنیم اگر برای مهمانان خود به فکر تدارک یک دسر فوق‌العاده هستید، بستنی سنتی را فراموش نکنید. اگر هم بخت و اقبال با شما یار بود و در کرمان حضور داشتید به هیچ وجه از لذت چشیدن بستنی سنتی کرمان در کنار خانواده و عزیزان‌تان غافل نشوید. امیدواریم با این خوراکی‌های خوش‌طعم و اصیل ایرانی خاطرات خوشی را رقم بزنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

vouranyan
07 آبان 1402

بستنی زعفرانی سنتی کرمان حرف نداره کنار بقیه سوقاتی های این شهر قشنگ گلیم و فرش بافی و پسته و فالوده سنتی کرمانی ها زبان زد هستش بستنی انجم معروف هستش

  • snappfoodadmin
    07 آبان 1402

    سلام هنرها و صناعی دستی شهر کرمان کنار غذاهای سنتی و محلی و خوراکی های این شهر تاریخی زیبا معروف هستند و شما میتوانید انواع بستنی ها را از مغازه انجم و انواع خوراکی ها ی خوشمزه و غذاها را انلاین از اسنپ فود خرید کنید https://snappfood.ir/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود