معرفی کامل یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان؛ رستوران سنتی خیابان حکیم اصفهان

به این مقاله امتیاز دهید

اصفهان نصف جهان، شهری بزرگ با جاذبه‌های تاریخی فراوان و بی نظیر است که سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور به آن سفر می‌کنند. بهتر است وقتی به اصفهان سفر می‌کنید، فقط به بازدید از مکان‌های تاریخی اکتفا نکنید و سر زدن به رستوران‌های سنتی و شکم گردی را هم در برنامه خود بگنجانید. چون اصفهان از دیرباز میزبان مسافران زیادی بوده است، رستوران‌ها و هتل‌های بسیار شیک و با‌کیفیتی دارد که در هیچ جای دیگر مثلش را نخواهید دید.

ما در این مطلب قصد داریم رستوران سنتی خیابان حکیم اصفهان یعنی حکیم باشی را به طور کامل برایتان معرفی کنیم و کمی هم راجع‌به سایر رستوران‌های معروف این شهر صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این نوشته ما را همراهی کنید.

حکیم باشی، رستوران سنتی خیابان حکیم اصفهان

رستوران سنتی خیابان حکیم اصفهان غذاهای بسیار لذیذی دارد.

با ورود به این رستوران سنتی اصفهان که در خیابان حکیم واقع شده، گویا در تاریخ سفر کرده‌اید و برای مدتی در دوران صفویه متوقف شده‌اید. معماری سنتی این رستوران و دکوراسیون داخلی آن توجه شما را جلب خواهد کرد. روی سقف، دیوار‌ها و طاق‌های رستوران حکیم باشی نقاشی‌های بسیار چشم‌نوازی کشیده شده که بدون شک شما را غرق تماشا و لذت می‌کند.

انتخاب با شماست که روی صندلی‌ها بنشینید یا روی تخت پای خودتان را دراز کنید؛ محیط حکیم باشی برای هر سلیقه‌ای مناسب است.  وقتی که منتظر حاضر شدن غذایتان هستید، نور آفتاب از شیشه‌های رنگی رستوران عبور کرده و فضا را دلنشین‌تر می‌کند. حوضچه کوچکی در وسط سالن است و صدای موسیقی سنتی به گوش می‌رسد.

این رستوران فاقد مالیات بر ارزش افزوده بوده و دارای ظرفیت حدود 50 نفره برای پذیرایی از مهمانان است.

 

غذا‌های رستوران سنتی حکیم

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید در این رستوران سنتی اصفهان غذا‌های ایرانی با کیفیت بسیار بالا طبخ می‌شوند. از دیزی و انواع کباب‌ها گرفته تا خورشت ماست و میرزا قاسمی. هم‌چنین در کنار غذایتان می‌توانید ترشیجات خوشمزه و دسر هم میل کنید. احتمالا بعد از خوردن یک غذای لذیذ دوست داشته باشید استراحت کوتاهی بکنید و چای لب سوزی بنوشید که این امکان در رستوران حکیم باشی برایتان فراهم است. در ادامه تعدادی از غذا‌هایی که در رستوران حکیم باشی سرو می‌شود، برایتان آورده شده:

  • دیزی
  • آبگوشت بریان
  • بریان
  • کوفته حکیم باشی
  • چلوکباب سنتی کوبیده
  • چلو جوجه
  • چلو کباب برگ
  • چلو کباب سلطانی
  • چلو گوشت
  • کشک بادمجان
  • حلیم بادمجان
  • آش قلمکار
  • و…

 

‎‌چطور به رستوران سنتی خیابان حکیم اصفهان برویم؟

رستوران حکیم باشی یک رستوران سنتی در خیابان حکیم است.

حکیم باشی این رستوران سنتی خیابان حکیم اصفهان در قسمت پر رفت و آمد شهر و بین کازرونی و سپاه قرار دارد. این رستوران در نزدیکی چهارراه تختی، میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو و بازار حکیم واقع شده است.

برای رفتن به سفره‌خانه سنتی حکیم باشی به هیچ عنوان نگران جای پارک نباشید چرا که می‌توانید از پارکینگ عمومی آنجا استفاده کنید. هم‌چنین موقعیت مکانی این رستوران طوری‌ است که به راحتی می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس خودتان را به آنجا برسانید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به حکیم باشی، ایستگاه مترو امام حسین(ع) دروازه دولت ورودی1 و ایستگاه متروی تختی است. اگر هم قصد دارید که با اتوبوس به این مکان بروید، ایستگاه اتوبوس شهرداری به این رستوران سنتی اصفهان نزدیک است. رستوران حکیم باشی از 10:30 صبح تا 23:30 شب آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

آدرس رستوران: اصفهان، خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم، طبقه اول

شماره تماس: 03132120273

رستوران‌های سنتی معروف اصفهان

رستوران سنتی شهرزاد

رستوران سنتی شهرزاد در خیابان چهارباغ عباسی قرار دارد.

شهرزاد یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر اصفهان است که در سال 1346 افتتاح شده است و در خیابان چهارباغ عباسی قرار دارد. این رستوران فضایی کاملا سنتی دارد و غذاهای ایرانی و فرنگی بسیار خوشمزه در آن سرو می‌شود. امتیازی که رستوران شهرزاد دارد این است که برای مهمانی‌ها و مراسمات نیز سالن جداگانه با ظرفیت 120 نفر در نظر گرفته شده است. هم‌چنین این رستوران برای مهمانی‌ها و مراسمات نیز خارج از فضای رستوران، غذا و خدمات ارائه می‌دهد.

رستوران بریانی اعظم

 

در رستوران بریانی اعظم می توانید خوشمزه ترین بریان را میل کنید.

حتما تا به حال اسم بریان غذای سنتی و لذیذ اصفهان به گوشتان خورده که با گوشت گوسفند و جگر سفید تهیه می‌شود و بسیار هم چرب است. رستوران بریانی اعظم در سال 1295 توسط عبدالکریم اخوان و پسرش پهلوان علی افتتاح شد و  شما می‌توانید بریان اصل و اعلا را در این رستوران که حالا دیگر 4 شعبه هم در نقاط مختلف شهر دارد، امتحان کنید. شعبه 1 بریانی اعظم در چهارباغ پایین، شعبه 2 در مسجد سید، شعبه 3 در کمال اسماعیل و شعبه 4 هم در چهارباغ پایین قرار دارد.

فراموش نکنید که این رستوران فقط برای وعده ناهار و از ساعت 11:30 تا 15:30 باز است.

رستوران سنتی ملک سلطان جارچی باشی

رستوران ملک سلطان جارچی باشی از زمان صفویه به یادگار مانده است.

این رستوران سنتی با دیوار‌ها و طاق‌های کاشی‌کاری و آینه‌کاری شده و تخت و صندلی‌های سنتی توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند. رستوران جارچی باشی در گذشته و دوران صفویه، حمام عمومی بوده است که در سال 82 عملیات تغییر کاربری آن به رستوران و تالار شروع شد و در سال 90 این رستوران با فضای خاص و متفاوت افتتاح شد. این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر انواع غذا‌ها و خوراک سنتی ایرانی در آن سرو می‌شود.

ظرفیت پذیرش رستوران سنتی جارچی تقریبا 250 الی 300 نفر است و در خیابان حکیم اصفهان واقع شده است.

رستوران سنتی نقش جهان

رستوران سنتی نقش جهان در نبش مسجد شیخ لطف الله واقع شده است

 رستوران نقش جهان اصفهان در میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، سرای هنرمندان اسپادانا واقع شده است. وقتی در این رستوران با فضای قدیمی نشسته‌اید و به موسیقی سنتی که به صورت زنده اجرا می‌شود گوش می‌دهید، می‌توانید گنبد نخودی رنگ مسجد زیبای شیخ لطف الله را نیز ببینید.

در طراحی فضای داخلی این رستوران از شیشه‌های رنگی، طاق‌ها و تخت‌های چوبی استفاده شده است و به دلیل موقیت مکانی بسیار خوب و نزدیکی به مکان‌های دیدنی اغلب اوقات بسیار شلوغ است.

در رستوران نقش جهان اصفهان هم مثل سایر رستوران‌های سنتی انواع غذا‌های خوش طعم ایرانی و فرنگی تهیه می‌شود.

قهوه خانه چاه حاج میرزا

نام دیگر قهوه خانه چاه حاج میرزا، چایخانه آزادگان است.

این رستوران که به آن چایخانه آزادگان هم می‌گویند، یکی از قدیمی‌ترین قهوه خانه‌‌های اصفهان است و از زمان قاجار فعالیت خود را آغاز کرده است. در گذشته به قهوه خانه حَج میرزا (خسته خانه) هم می‌گفتند چرا که محل استراحت مردم بود.

وقتی وارد این کافه رستوران سنتی می‌شوید انگار که به یک مغازه عتیقه فروشی قدم گذاشته‌اید. فضایی کاملا قدیمی با ظروف و وسایلی که از گذشته‌ها به یادگار مانده است. در رستوران حَج میرزا می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را امتحان کنید؛ از آبگوشت و کباب تا چای و و بستنی و انواع دمنوش. پیشنهاد ما این است که گوشفیل و دوغ خوشمزه‌ی این چایخانه را میل کنید؛ قول می‌دهیم که پشیمان نشوید.

آدرس چایخانه: میدان نقش جهان، بازار لوافها، کوچه چاه حج میرزا

 

شکم گردی یکی از تفریحات موردعلاقه بسیاری از ماست که با خوردن غذای خوشمزه حالمان بهتر می‌شود. حالا اگر غذا در فضایی دنج و دلپذیر صرف شود، این لذت دو چندان خواهد شد. برای سفارش آنلاین غذا اصفهان و خواندن نظرات بیشتر راجع‌به این رستوران‌ها می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. در این نوشته سعی کردیم تعدادی از معروف‌ترین رستوران‌های سنتی اصفهان را معرفی کنیم و به همه سؤال‌هایتان راجع‌به رستوران حکیم باشی پاسخ دهیم. اگر نظری راجع‌به این سفره خانه دارید، خوشحال می‌شویم که با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

نظرات کاربران