آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
بهترین غذای رژیمی خوشمزه
فرهنگ غذایی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

بهترین غذاهای رژیمی و خوشمزه

زهرا دهقان 16 اردیبهشت 1401 7 دقیقه

بسیاری از افراد، رژیم گرفتن برای کاهش وزن را گرسنه ماندن و نخوردن غذا تلقی می کنند. در صورتی که این طرز فکر کاملاً اشتباه است و ممکن است با این کار، آسیب های جبران ناپذیری به بدن خود وارد کنند. در واقع منظور از رژیم غذایی، نخوردن غذا نیست بلکه خوردن غذاهای کم کالری و مقوی در وعده های مختلف غذایی است.

از طرفی افراد زیادی فکر می کنند همه غذاهای رژیمی، بدمزه هستند و چندان تمایلی به خوردن غذاهای مختلف رژیمی ندارند. با این حال ما در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم غذای رژیمی خوشمزه وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین غذاهای رژیمی و خوشمزه می پردازیم.

غذای رژیمی خوشمزه

همان طور که می دانید هر بدنی برای انجام عملکرد درست، نیاز به غذا دارد. بدن انسان از میلیاردها سلول تشکیل شده است که هر کدام از آن ها وظایفی را بر عهده دارند. سلول های بدن برای انجام درست وظایف، نیاز به تغذیه سالم دارند. حال سؤال اینجاست که یک تغذیه سالم یا غذای رژیمی خوشمزه چه ویژگی هایی دارد؟

یک غذای رژیمی خوشمزه باید علاوه بر داشتن مواد مغذی مانند آب، کربوهیدرات، پروتئین و ویتامین های موردنیاز بدن، خوشمزه و کم کالری باشد. به عنوان مثال میوه ها و سبزیجات یکی از بهترین انواع مواد غذایی هستند که می‌توانید در برنامه رژیمی خود جای دهید. میوه ها سرشار از فیبر، ویتامین و آب فراوان هستند. در نتیجه با مصرف مداوم آن ها، از بدن در برابر بیماری های قلبی و سرطان محافظت می شود.

به طور کلی غذاهای رژیمی با توجه به این‌ که‌ کالری کمی دارند فاقد چربی هستند. بنابراین می توان با استفاده از روش ها و متدهای آشپزان ماهر، غذاهای رژیمی را خوشمزه تر تهیه کرد. با انتخاب و تهیه غذاهای خوشمزه رژیمی می توان افراد بیشتری را به سمت غذاهای رژیمی جذب کرد.
در ادامه همراه ما باشید تا شما را با بهترین انواع غذای رژیمی خوشمزه آشنا کنیم.

بهترین غذاهای رژیمی خوشمزه

ویژگی غذای رژیمی خوشمزه

به طور کلی مصرف غذاهای سالم و متنوع، نقش مؤثری در سلامتی بدن و انجام درست فعالیت های روزانه توسط ما دارد. بر این اساس اگر تصمیم به مصرف غذاهای رژیمی گرفته اید، سعی کنید برنامه غذایی متنوعی را برای خود فراهم آورید. در واقع زمانی که در یک برنامه غذایی تنها تعداد محدودی از مواد غذایی قرار می‌گیرند و بقیه حذف می شوند؛ ویتامین ها و مواد مغذی به اندازه کافی به بدن نمی رسد. در نتیجه باعث بر هم زدن تعادل بدن می شود و نتیجه ای ناسالم برای بدن خواهد داشت.

با توجه به این که ممکن است پیدا کردن غذاهای کم کالری که در عین خوشمزگی، دارای مواد مغذی نیز باشند، کمی برای افراد سخت باشد، تلاش خود را کرده ایم فهرستی از بهترین انواع غذای رژیمی خوشمزه که سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی مختلف هستند، برای شما فراهم آوریم.

غذای گیاهی خورشت قیمه بادمجان بدون گوشت

طبخ خورشت قیمه بادمجان با استفاده از روغن کم و بدون گوشت، این غذا را تبدیل به یک غذای رژیمی خوشمزه می کند. بادمجان جزء سبزیجاتی است که افراد بسیاری علاقه‌مند به مصرف آن هستند. در نتیجه با استفاده از آن در رژیم غذایی خود می توان به غذاهای خود تنوع داد.

برای این که بتوان یک خورشت قیمه بادمجان رژیمی که کالری کمی دارد را تهیه کرد، نیاز است بادمجان های آن را داخل فر، بدون استفاده از روغن گریل کرد. برای تهیه این نوع خورشت، به جای گوشت، از دال عدس که سرشار از پروتئین، آهن، فیبر و فسفر است استفاده می شود. برای خوشمزه تر شدن این غذا می توانید مقداری جعفری خرد شده و سیر نیز به آن اضافه کنید.

لقمه قارچ کبابی

قارچ کبابی یک غذای رژیمی

یک غذای رژیمی خوشمزه دیگر که ممکن است مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، قارچ کبابی است. این غذا، یکی از انواع غذاهای کم کالری و سالم است که در مدت زمان کوتاهی به راحتی تهیه می شود. از آن جایی که قارچ فاقد کربوهیدرات است و کلسترول و چربی ناچیزی دارد، با مصرف آن، پروتئین های کم چرب مفیدی وارد بدن می شوند. قارچ همچنین سرشار از آهن است که به طور تقریبی ۹۰ درصد از آن جذب بدن می شود.
برای تهیه غذای کامل و سالم لقمه قارچ کبابی، ابتدا قارچ ها را در فر گریل کنید. سپس بنا بر سلیقه خود سبزیجات خشک معطر و آووکادو به آن اضافه کنید و با نان تازه نوش جان کنید.

املت کاهو و پنیر

املت کاهو با پنیر، یک غذای سالم با طعم ایتالیایی است که طعم آن برای افراد علاقه‌مند به غذاهای فست فودی جالب است. از خوبی های املت کاهو و پنیر این است که به راحتی، در مدت زمان کوتاهی می توان این غذا را آماده کرد.
مواد مورد نیاز برای تهیه املت کاهو و پنیر، شامل تخم مرغ، کاهو، پنیر موزارلا، پیاز و ادویه های ایتالیایی است. همه مواد غذایی موجود در این غذا برای بدن مفید هستند و با مصرف آن، فیبر، مواد معدنی و انواع ویتامین های مختلف وارد بدن می شود. دقت داشته باشید، استفاده از ادویه ایتالیایی در تهیه این غذا، طعم خوشمزه و بی نظیری به آن می دهد.

سالاد لوبیا سفید

سالاد رژیمی لوبیا سفید

سالاد لوبیا سفید، از سالادهای مخصوص کشور ترکیه است که غذایی مقوی و سرشار از پروتئین است. مصرف این غذا برای افراد علاقه‌مند به غذاهای رژیمی بسیار مناسب است. مواد اصلی برای تهیه این سالاد، لوبیا سفید، پیاز و گوجه فرنگی است. البته با توجه به ذائقه و سلیقه خود، می توانید از سبزیجات و مواد متنوع دیگری استفاده کنید.
برای تهیه سس آن نیز مقداری روغن زیتون، لیموترش، کمی جعفری و سماق را با هم مخلوط کنید و به سالاد لوبیا خود اضافه کنید. از آن جایی که لوبیا سفید سرشار از پروتئین است، جایگزین خوبی برای گوشت به شمار می آید. لوبیا همچنین به دلیل داشتن پروتئین زیاد و چربی کم، باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود بنابراین برای افرادی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند، مناسب است.

خوراک کدو سبز و قارچ

این خوراک یکی از بهترین انواع غذای رژیمی خوشمزه است که کالری پایینی دارد. این غذا در زمان کوتاهی تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. خوراک کدو سبز و قارچ به روش ایتالیایی تهیه می شود و مانند اکثر غذاهای ایتالیایی، در طبخ آن از روغن زیتون و سیر استفاده می شود. کدو سبز که به عنوان ماده اصلی اين خوراک در نظر گرفته می شود سرشار از فیبر است که باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود. با خوردن خوراک کدو همچنین به میزان قابل توجه ای ویتامین C و فولات بدن تأمین می شود.

مرغ بریان تنوری با سیب زمینی

بهترین انواع غذاهای رژیمی و خوشمزه

غذای رژیمی مرغ بریان همراه با سیب زمینی، یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که کمتر کسی پیدا می شود، آن را دوست نداشته باشد. این غذا سرشار از مواد مغذی است و به دلیل حس سیری که در فرد ایجاد می کند، برای افراد با رژیم لاغری بسیار مناسب است. برای تهیه مرغ بریان تنوری، بهتر است از قسمت های ران مرغ استفاده کنید. ابتدا ران مرغ را با استفاده از موادی مانند پیاز، پودر سیر، نمک، فلفل و مقداری روغن زیتون مزه دار کنید. سپس اجازه دهید چند ساعتی مرغ ها در مواد استراحت کنند.

در مرحله بعد سینی فر را چرب کنید و مرغ های مزه دار شده را در سینی بچینید و روی آن را آغشته به زعفران دم کرده کنید. در مرحله‌ آخر، روی سینی را با استفاده از فویل بپوشانید و چند سوراخ بر روی فویل ایجاد کنید. اجازه دهید ۱ تا ۲ ساعت مرغ ها به آرامی پخته شوند. بعد از پخته شدن مرغ، فویل را برداشته و آن ها را گریل کنید تا روی مرغ نیز طلایی شود. این غذا را می توانید در کنار سیب زمینی که از قبل تنوری کرده اید میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی یک غذای رژیمی خوشمزه است که عموماً اکثر افراد آن را دوست دارند. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و مواد لازم جهت پخت آن در هر خانه ای پیدا می شود. ماده اصلی در تهیه این غذا سیب زمینی است. حال افراد می توانند بنا بر ذائقه خود، پوره سیب زمینی را با کره، تخم مرغ، پیازداغ یا هر مواد دلخواه دیگری ترکیب و نوش جان کنند.

در تهیه پوره سیب زمینی به این روش برای یک کیلوگرم سیب زمینی، نیاز به یک عدد پیاز، یک لیوان شیر، یک چهارم لیوان کره، روغن زیتون و نمک و فلفل دارید. دقت داشته باشید، تهیه پوره سیب زمینی با استفاده از این روش، از بالا رفتن سریع قند خون جلوگیری می کند. بنابراین باعث سیر نگه داشتن فرد در مدت زمان طولانی می شود.

سالاد سزار رژیمی

سالاد سزار رژیمی

سالاد سزار یکی از انواع سالادهای ایتالیایی است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. این سالاد به عنوان یک غذای رژیمی خوشمزه و محبوب نیز شناخته شده است. البته تهیه این سالاد به روش موجود، به دلیل داشتن سس چرب و مرغ سوخاری در ترکیب آن، ممکن است کمی پرکالری باشد. بر این اساس ما در این مطلب به معرفی طرز تهیه یک سالاد سزار رژیمی می پردازیم.

برای تهیه این سالاد رژیمی، به مقداری کاهو، نان تست گریل شده، مرغ گریل شده، سس سالاد کم چرب و پنیر پارمسان نیاز داریم. به این صورت که بعد از خرد کردن کاهوها، مرغ گریل شده را به قطعات کوچک برش دهید و روی کاهو قرار دهید. در مرحله بعد نان تست های گریل شده را که به صورت مربع های کوچک برش داده اید، به مواد اضافه کنید. در مرحله پایانی پنیر پارمسان و سس رژیمی خود را به ترکیب سالاد اضافه کنید. تهیه سالاد سزار با استفاده از این روش دارای ۳۴۰ کالری انرژی، ۱۴ گرم کربوهیدرات و چربی، ۳۴ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر است.

فرنی

یکی دیگر از غذاهای رژیمی خوشمزه که علاوه بر بزرگترها، کودکان هم آن را دوست دارند، فرنی است. فرنی را می توان به عنوان میان وعده در برنامه رژیمی خود جای داد. البته با توجه به این که در ترکیب فرنی، برای شیرین کردن آن، از شکر یا نبات استفاده می شود، بهتر است افراد با رژیم لاغری، به جای این شیرین کننده ها، از موادی مانند شیره استفاده کنند. برای تهیه فرنی به روش رژیمی نیاز به مقداری آرد برنج، شیر، آب، شیره انگور یا توت و گلاب نیاز داریم.

جمع بندی

امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی مردم، افراد زیادی به حفظ سلامت بدن و داشتن برنامه غذایی سالم روی آورده اند. رژیم غذایی سالم یک برنامه غذایی است که در آن انواع مواد غذایی مفید با کمترین ضرر وجود داشته باشد. برخلاف تصور افراد غذاهای رژیمی تنها مختص افراد لاغر یا چاق جهت گرفتن رژیم چاقی و لاغری نیست. در واقع افراد می توانند با خوردن غذای رژیمی خوشمزه در طول زندگی خود، سلامت و تناسب اندام خود را حفظ کنند.
در این مقاله به معرفی چند مورد از خوشمزه ترین غذاهای رژیمی پرداختیم. علاوه بر موارد فوق، غذاهای بیشماری به عنوان غذای رژیمی وجود دارند اما ما در این مقاله سعی کردیم به خوشمزه ترین و پرطرفدارترین آن ها اشاره کنیم. اگر شما هم غذاهای رژیمی خاصی در نظر دارید، خوشحال می شویم نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود