بهترین میوه برای آلودگی هوا با ۸ انتخاب بی نظیر

بهترین میوه برای آلودگی هوا
5/5 - (2 امتیاز)

آیا می‌دانید در میان انواع میوه جات ، بهترین میوه برای آلودگی هوا چیست؟ تا چه حد درباره خواص این میوه‌ها می‌دانید؟ و آیا می‌دانید که چطور می‌توانند به سلامت ما کمک کنند؟ این‌ها سوالاتی است که قصد داریم در این مطلب از اسنپ فود به آن‌ها پاسخ دهیم تا بار اطلاعاتی خود را در مواجهه صحیح با آلودگی هوا بیشتر کنیم و سبک زندگی خود را بهبود ببخشیم. بنابراین با ما همراه باشید.

بهترین میوه برای آلودگی هوا

آلودگی هوا فقط سیستم تنفسی را هدف نمی‌گیرد و می‌تواند روی سیستم قلب و عروق، اعصاب و… هم تاثیرات سوء داشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است دچار سرفه یا سرگیجه شوید؛ ممکن است تاری دید به سراغ شما بیاید و یا بدون هیچ زمینه قبلی، احساس درد در قفسه سینه داشته باشید.

خوشبختانه بسیاری از این حالت‌ها گذرا هستند و با دور شدن از شرایط بد هوایی و تقویت عمومی بدن، رو به بهبود می‌روند. در این بین، برای تقویت بدن، میوه‌ها و سبزی‌ها نقش ویژه‌ای دارند که حتما باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند.

برای این منظور به سراغ معرفی ۸ میوه از بهترین میوه‌های مقابله با آلودگی هوا رفته‌ایم تا در چنین شرایطی، سبد غذایی غنی‌تری داشته باشیم. با ما همراه باشید.

سیب، سرشار از پکتین

یکی از آشناترین میوه های مفید برای آلودگی هوا، سیب است. این میوه سرشار از پکتین است و پکتین، نوعی فیبر طبیعی محلول در آب است که به خوبی ذرات سرب موجود در هوای آلوده را به خود جذب کرده و مانع رسیدن آن‌ها به سلول‌های بدن می‌شود. به علاوه، در هوای آلوده، بار کبد بیشتر می‌شود. در چنین حالتی، خوردن روزانه یک عدد سیب ، مقوی کبد است و عملکرد آن را برای سم زدایی بدن، بهتر می‌کند. سیب بهترین میوه برای آلودگی هوا است.

پرتقال،سدی محافظ برای ریه ها

کدام میوه به آلودگی هوا کمک می کند نارنگی یا پرتقال

مصرف میوه به تقویت کردن سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کند

چه میوه ای برای آلودگی هوا خوب است ؟ پرتقال هم در کنار سیب، یک منبع بی‌نظیر از پکتین و ویتامین C است. این ویتامین، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، با گردش در سراسر بدن، همه رادیکال‌های آزاد مزاحم را خنثی می‌کند. به علاوه، چنانچه با دوز مناسبی مصرف شود، یک سد محافظ برای ریه‌ها است و حتی ویتامین E بدن را بازسازی و احیا می‌کند. با خواندن خواص پرتقال درباره این میوه فوق‌العاده پاییزی بیشتر بدانید.

خانواده توت ها، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان

خانواده توت ها

توت علاوه بر طعم فوق‌العاده‌اش خواص بسیاری نیز دارد.

توت‌ها از بهترین میوه‌های بهاری برای بالا بردن توان بدن در مواجهه با هوای آلوده هستند. آن‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به بدن برای مبارزه با التهاب‌ها و بهبود عملکرد عروق کمک می‌کنند. به علاوه، توت میوه‌ای معجزه‌گر برای ریه است که خشکی صدا و خس خس سینه را برطرف می‌کند و با تصفیه کردن خون، نقش مهمی در بهبود عملکرد کبد دارد. در ادامه این متن، اگر به میوه‌های بهاری علاقه دارید، مطلب معرفی میوه بهار را بخوانید تا با خواص ارزشمند این میوه‌های رنگارنگ، بیشتر آشنا شوید.

موز، منبع غنی از پتاسیم

میوه های مفید برای آلودگی هوا

موز سرشار از ویتامین B است.

هوای آلوده بدون آنکه متوجه شوید، حال روحی شما را بهم می‌ریزد و ممکن است احساساتی مانند عصبانیت یا افسردگی، بیشتر به سراغ شما بیاید. در چنین شرایطی، مصرف یک عدد موز با ذخیره‌ای قابل توجه از انواع ویتامین‌های گروه B، همان چیزی است که به طور معجزه‌آسایی حال شما را خوب می‌کند. به علاوه، موز، یک منبع غنی از پتاسیم است که سلامت ریه‌ها و عملکرد خوب آن‌ها را تضمین می‌کند.

نارنگی، پاک کننده قوی ریه

نارنگی

برای بهبود التهاب ریه مصرف نارنگی توصیه می‌شود.

نارنگی یک پاک‌کننده قوی است که به خوبی آلودگی‌های داخلی دستگاه‌های بدن؛ از جمله ریه را از بین می‌برد. این میوه خوشمزه هم مانند پرتقال، با رنگ اشتهابرانگیز نارنجی خود، سرشار از آنتی اکسیدان است که در زمان آلودگی هوا برای بدن ضروری است. همچنین خون را تصفیه می‌کند و جلوی التهاب ریه‌ها را می‌گیرد.

جالب است بدانید که میزان آنتی اکسیدان موجود در پوست نارنگی، 20 برابر میوه آن است و مصرف آن می‌تواند درمانی موثر و طبیعی برای اختلالات ریه باشد.

شاید بپرسید کدام میوه به مقابله با آلودگی هوا کمک می کند نارنگی یا پرتقال؟ در پاسخ باید بگوییم که هر دو میوه‌های پرخاصیت و با‌ارزشی هستند که به راحتی در دسترس‌اند و می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن‌ها در پاییز و زمستان بهره‌مند شوید. این میوه برای آلودگی هوا بسیار مناسب است.

اگر کنجکاو شده‌اید که درباره نارنگی اطلاعات بیشتری به دست آورید، خواندن مطلب خواص نارنگی را از دست ندهید.

لیموترش، ضد باکتری و سم زدای طبیعی

لیمو ترش بهترین میوه برای آلودگی

مصرف لیموترش با مقداری آّب و عسل یک درمان معجزه آسا برای گلو درد است.

لیموترش سرشار از ویتامینC ، مواد آنتی اکسیدانی و فلاونوئیدهایی است که به خوبی سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با هوای آلوده، تجهیز می‌کنند. این میوه، یک ضد باکتری و سم زدای طبیعی است و حتما شنیده اید که ترکیب عصاره لیموترش و عسل، یک بمب پرانرژی برای مقابله با عفوت‌ها و باکتری‌های دستگاه تنفسی است. از این میوه، به وفور در غذاها و سالادهای خود استفاده کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

اگر سرما خورده‌اید و به دنبال راه‌حل‌های طبیعی و سالم هستید مطلب دمنوش مناسب ریه را از د ست ندهید.

آناناس، میوه ای برای مبارزه با رادیکال های آزاد

آناناس از میوه های مفید برای آلودگی

آناناس سرشار از پتاسیم، ویتامین سی و منیزیم است

از دیگر میوه های مناسب برای آلودگی هوا آناناس است. آناناس، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و سرشار از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و منگنز است. فراموش نکنید که یکی از مضرات هوای آلوده، ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن است که منگنز یک راه حل طبیعی برای مقابله با آن‌ها است. به علاوه، آناناس، آنزیمی به نام بروملین دارد که به دفع مواد زائد توسط ریه کمک می‌کند. همچنین، این میوه فوق‌العاده، جلوی تجمع خلط در گلو و ریه‌ها را می‌گیرد و التهاب راه‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

انار، دوست دار و محافظ سلامت ریه

برای آلودگی هوا انار خوبه یا کلم

اب انار یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای آلودگی هوا است.

یکی از میوه‌های دوستدار ریه، انار است که مصرف آن در زمان آلودگی هوا، بسیار توصیه می‌شود و بیش از هر آبمیوه طبیعی دیگری، حاوی مواد آنتی اکسیدانی است که جلوی التهاب و عفونت را می‌گیرند و جالب است بدانید که پختن میوه انار، در درمان عفونت‌های ریوی، معجزه می‌کند.

به علاوه، محتوای پتاسیم بالای انار، به سلامت دستگاه قلب و عروق و متعاقب آن، به سلامت دستگاه تنفسی کمک زیادی می‌کند. بنابراین در روزهایی که هوا آلوده است از این میوه بهشتی، غفلت نکنید. آب انار یک نوشیدنی مناسب برای آلودگی هوا است.

خرید میوه های مناسب برای آلودگی هوا با اسنپ فود

یک راه عاقلانه برای کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا این است که در منزل بمانید و اینترنتی خرید کنید. بنابراین، برای سفارش بهترین میوه برای آلودگی هوا، وارد صفحه خرید میوه آنلاین از میوه فروشی های اسنپ فود شوید و سفارشات خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت، به درب منزلتان برسد. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران