آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
ترشی فلفل دلمه ای
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

ترشی فلفل دلمه ای، یک چاشنی خوشمزه و رنگارنگ

مینا اسماعیل بیگی 30 مرداد 1401 6 دقیقه

درست مانند طرز تهیه ترشی قارچ ، ترشی فلفل دلمه ای هم انواع مختلف و ترکیبات متنوعی دارد. برای مثال، می‌توانید شکم فلفل‌ها را پر کنید یا آن‌ها را همراه با ذرت یا روغن زیتون به صورت ترشی آماده کنید. به علاوه، با استفاده از فلفل دلمه‌ای های سبز و قرمز و زرد، می‌توانید یک ترشی فلفل دلمه ای سه رنگ اشتهابرانگیز داشته باشید و یا اگر طعم‌های تند و تیز را دوست دارید، مقدار فلفل تند را کمی بیشتر کنید تا یک ترشی فلفل دلمه ای تند تهیه کنید.

به هر حال، این مقاله از اسنپ فود به توضیح این دستورهای مختلف می‌پردازد تا ترشی فلفل دلمه ای دلخواه خود را در منزل تهیه و نوش جان کنید. با ما همراه باشید.

ترشی فلفل دلمه ای

زمان آماده سازی بیش از 8 ساعت
زمان تهیه 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

ترشی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن است، اما دقت کنید که مانند انواع فلفل‌ها، یک ماده آلرژی‌زا نیز هست که می‌تواند باعث تحریک پوست شود. بنابراین پیش از مصرف آن مطمئن شوید که به این ماده غذایی آلرژی ندارید.

مواد لازم برای ترشی فلفل دلمه ای

مواد لازم ترشی فلفل دلمه ای

برای تهیه یک ترشی خوشمزه و خوشرنگ فلفل دلمه‌ای، مواد زیر را آماده کنید:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
4 عدد فلفل دلمه‌ای رنگی
2 عدد هویج متوسط
6 عدد فلفل تند سبز یا قرمز
4 حبه سیر
3 عدد برگ بو
2 لیوان دسته‌دار فرانسوی سرکه
یک قاشق غذاخوری ادویه ترشی
به مقدار لازم نمک

مواد لازم برای ادویه ترشی فلفل دلمه ای

برای درست کردن ادویه ترشی، ادویه‌ها و سبزیجات زیر را با هم مخلوط کنید و برای هر شیشه متوسط ترشی، به اندازه یک قاشق غذاخوری از آن استفاده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر گلپر ۱۰ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز ۵ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز ۲ قاشق چایخوری
سبزی ترشی (نسبت مساوی از نعنا خشک، گشنیز، مرزه و ترخون) ۲ قاشق چایخوری
جوز هندی ۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
پودر رازیانه ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای

دقت کنید که در این رسپی، هم می‌توانید سرکه را بجوشانید و هم به صورت نجوشیده به مواد ترشی اضافه کنید. به جای سیر هم می‌توان از موسیر استفاده کرد. برای تهیه ترشی فلفل دلمه ای، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: فلفل دلمه‌ای‌ها را خوب بشویید و پس از خارج کردن تخم‌ها و غشای داخلی آن‌ها، به صورت نگینی یا خلالی و یا شکل‌های دلخواه، برش بزنید.
  • مرحله دوم: فلفل دلمه‌ای‌های خرد شده را روی یک پارچه نخی پهن کنید و روی آن‌ها را با یک پارچه نخی دیگر بپوشانید. اجازه دهید برای 8 ساعت یا یک شب تا صبح، به همین حالت باقی بمانند تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

نکته: پارچه رویی، برای جلوگیری از پلاسیده شدن فلفل دلمه‌ای‌ها است.

  • مرحله سوم: هویج‌ها را هم بشویید و پوست بگیرید و به شکل دلخواه برش بزنید. سپس آن‌ها را هم کاملا خشک کنید، تا ترشی کپک نزند.

طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای

  • مرحله چهارم: داخل قابلمه‌ای جادار و مناسب، آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.
  • مرحله پنجم: فلفل دلمه‌ای‌ها و هویج‌‌ها را به آب در حال جوش بیفزایید و پس از گذشت 5 دقیقه و نرم شدن سبزیجات، آن‌ها را با آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.
  • مرحله ششم: در قابلمه‌ای دیگر، سرکه، فلفل‌های تند، نمک و برگ بو را با هم ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پس از 5 دقیقه، حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا محلول سرکه سرد شود.
  • مرحله هفتم: پوست سیرها را بگیرید و آن‌ها را همراه با هویج و فلفل دلمه‌ای و ادویه ترشی، داخل شیشه ترشی بریزید.
  • مرحله هشتم: ظرف ترشی را با سرکه خنک شده پر کنید و درب آن را محکم ببندید و به مدت یک هفته در جایی خشک و خنک نگهداری کنید تا ترشی فلفل دلمه ای کاملا برسد.

طرز تهیه انواع ترشی فلفل دلمه ای

اگر به فلفل دلمه‌ای علاقه داشته و به آن آلرژی ندارید، می توانید از طرز تهیه‌های زیر نیز برای درست کردن یک ترشی خوشمزه استفاده کنید. ترشی فلفل دلمه ای شکم‌پر، فلفل دلمه‌ای با ذرت و … نیز در قسمت زیر آورده شده است:

طرز تهیه انواع ترشی فلفل دلمه ای

ترشی فلفل دلمه ای شکم پر

برای تهیه ترشی فلفل دلمه ای به این روش علاوه بر فلفل دلمه‌ای، فلفل تند، سیر، سرکه و نمک، به مقداری هویج، کلم پیچ، گلپر و سبزی ترشی شامل نعنا، گشنیز و ترخون هم نیاز دارید.

پس از شستن و خارج شدن آب اضافی تمام مواد سبزیجات ترشی، کلم پیچ، هویج، سیر یا موسیر و سبزی‌های ترشی را به صورت شاطوری خرد کرده و با هم مخلوط کنید. سپس، مانند طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ای، داخل فلفل‌ها را از این مواد پر کنید و روی آن‌ها مقداری گلپر بریزید. سپس، کلاهک فلفل‌ها را روی آن‌ها قرار دهید و داخل ظرف ترشی بچینید. روی فلفل دلمه‌ای‌ها، مقداری از محلول نمک و سرکه بریزید و درب ظرف را محکم ببندید. بعد از 20 روز تا یک ماه، ترشی فلفل دلمه ای شکم پر شما آماده مصرف است.

ترشی فلفل دلمه ای کبابی

در این رسپی، به فلفل دلمه‌ای، سیر، تعدادی خردل نکوبیده، فلفل سفید، نمک، شکر، آب و سرکه سیب نیاز دارید. برای تهیه این ترشی ملس با طعم دودی، باید فلفل دلمه‌ای را در فر کبابی کنید و سپس داخل یک پلاستیک بگذارید تا نرم شده و پوست آن‌ها به راحتی جدا شود. دمای فر 200 درجه سانتیگراد و مدت توقف در فر، 20 دقیقه است.

برای درست کردن مایه ترشی، سرکه و آب را بجوشانید و به آن مقداری نمک، شکر، فلفل و خردل اضافه کنید. فلفل‌های کبابی را داخل این مایه بریزید و برای 5 دقیقه دیگر، حرارت دهید. پس از سرد شدن مواد ترشی، آن‌ها را همراه با سیر، داخل ظرف‌های مناسب بریزید و ظرف را با محلول آب و سرکه پر کنید. این ترشی خوشمزه بعد از یک روز قابل استفاده است و می‌تواند یک چاشنی فوق‌العاده برای غذاهای کبابی و گریل شده باشد. نوش جان

ترشی فلفل دلمه ای با روغن زیتون

ترشی فلفل دلمه ای با روغن ذرت

در این روش، پس از شستن و خشک کردن فلفل دلمه‌ای‌ها، آن‌ها را چرخ کنید و در ظرفی مناسب بریزید. روی فلفل‌ها را روغن زیتون پر کنید و درب ظرف را ببندید و آن را برای 24 ساعت داخل یخچال بگذارید. پس از این مدت، فلفل دلمه‌ای‌ها را در ابکش بریزید تا روغن اضافی آن جدا شود. (از این روغن می‌توانید برای انواع سس‌ها و سالادها استفاده کنید.)

فلفل دلمه‌ای را داخل ظرف ترشی بریزید و روی آن‌ها مقداری نمک بپاشید. ظرف را با سرکه پر کنید و درب آن را محکم ببندید و به مدت 2 روز در جایی خنک قرار دهید تا آماده مصرف شود.

ترشی فلفل دلمه ای و ذرت

این ترشی خوش آب و رنگ و خوشمزه، در صورت استریل شدن ظرف، تا یک سال قابل نگهداری است و می‌توانید به عنوان چاشنی انواع غذاهای ساندویچی از آن استفاده کنید. در طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای و ذرت، علاوه بر این دو ماده به کرفس، پیاز زرد یا سفید و سرکه سیب نیاز دارید. ادویه‌جات آن هم عبارتند از: نمک، فلفل بهار، دانه خردل و شکر

ذرت را دانه کرده و فلفل دلمه‌ای‌های رنگی، پیاز و کرفس را به صورت یکدست و نگینی خرد کنید. همه مواد ترشی شامل سبزیجات نگینی، ذرت و ادویه‌جات و سرکه را داخل قابلمه ای مناسب بریزید و روی حرارت بگذارید. صبر کنید تا سرکه بجوشد و پس از آن، 20 دقیقه دیگر هم بگذرد تا مواد ترشی کاملا نرم شوند.

اگر می‌خواهید ترشی، ماندگاری بالایی داشته باشد، مواد ترشی را داخل ظرف ترشی بریزید و نیم سانت از بالای ظرف را خالی بگذارید. سپس، شیشه ترشی را داخل قابلمه آب جوش به مدت 10 دقیقه استریل کنید. در غیر این صورت، ظرف ترشی را به شیوه گفته شده پر کنید و آن را برای چند ثانیه به حالت برعکس نگه دارید. ظرف ترشی فلفل دلمه ای و ذرت را برای یک تا دو هفته در مکانی تاریک و خنک نگه دارید تا قابل مصرف شود. می‌توانید این ترشی را پس از باز کردن درب ظرف تا 2 ماه داخل یخچال نگه دارید.

سفارش آنلاین ترشی از اسنپ فود

اگر وقت کافی برای تهیه غذا، ترشی و … در منزل را ندارید، یک انتخاب ساده، استفاده از سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود است که در کمترین زمان ممکن، مورد درخواستی شما را درب منزل تحویل می‌دهد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود