آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
دمنوش مناسب تشنج
انواع نوشیدنی ها
4.8/5 - (18 امتیاز)
14

انواع دمنوش مناسب تشنج که باید بشناسید!

مینا اسماعیل بیگی 16 مرداد 1402 6 دقیقه

بیماری صرع در اثر اختلال سیستم عصبی مرکزی اتفاق می‌افتد و فرد در طی حملات بیماری، تشنج کرده، هوشیاری خود را از دست داده و دچار گرفتگی عضلانی می‌شود. علت این بیماری دریافت پیام‌های غیرطبیعی توسط سلول‌های مغزی (نورون‌ها) است. البته گاهی اوقات حالت تشنج در اثر وجود مشکلات دیگری اتفاق می‌افتد و اگر فرد یک بار دچار تشنج شد، به این معنا نیست که به بیماری صرع مبتلا شده است. در حقیقت بیماری صرع حملات مکرر و بی دلیل تشنج است.

با مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌توان حملات تشنج را تا حدودی کاهش داد، زیرا برخی گیاهان بر علائم بیماری صرع موثر هستند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با انواع دمنوش مناسب تشنج آشنا شوید و درباره خرما و تشنج بیشتر بدانید.

جدیدترین درمان تشنجعکس دمنوش مناسب تشنج

از اوایل قرن بیست داروهای ضد تشنج تولید شده و با گذشت زمان پیشرفت‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. امروزه طیف وسیعی از داروها برای درمان بیماری صرع و کنترل تشنج وجود دارند که بر اساس شرایط بیمار، نوع و شدت  حملات مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوشبختانه حملات تشنج را می‌توان در 70 درصد از بیماران با استفاده از دارو کنترل کرد. در برخی موارد که استفاده از دارو اثربخش نباشد می‌توان عمل جراحی را نیز برای درمان به کار برد. امروزه فرایندهای مورد استفاده برای درمان تشنج پیشرفت چشمگیری یافته‌اند؛ به عنوان مثال با استفاده از دستگاه‌های خاص می‌توان کانون تشنج در مغز را شناسایی و برای بهبود آن تلاش کرد.

درمان قطعی تشنج چیست؟

بیماری صرع در اثر عوامل ژنتیکی یا آسیب به جنین در دوران بارداری ایجاد می‌شود. متخصص مغز و اعصاب بر اساس تنوع حملات، علت صرع و شدت تشنج از روش‌های مختلف دارویی و غیر دارویی برای درمان تشنج استفاده می‌کند. حتی ممکن است استراتژی درمان به گونه‌ای باشد که همزمان از دو شیوه درمان دارویی و غیردارویی استفاده شود. در حقیقت می‌توان گفت که روشی خاص برای درمان قطعی تشنج وجود ندارد که به تنهایی موثر واقع شود؛ اما اولین راه درمان و کنترل بیماری، استفاده از داروهای مختلف است.

عرقیات ضد تشنج

عرقیات ضد تشنج

استفاده از داروهای گیاهی و عرقیات مختلف برای کمک به درمان تشنج آسان نیست؛ زیرا ممکن است یک ترکیب گیاهی برای افراد عادی مفید باشد، اما در بیماران مبتلا به صرع خطرناک و مشکل آفرین شود یا اینکه یک گیاه خاص با داروهای تشنج تداخل داشته باشد. به همین دلیل مصرف عرقیات برای کاهش حملات تشنج به بررسی و دقت فراوانی نیاز دارد. برای درمان تشنج در طب اسلامی ، استفاده از برخی گیاهان دارویی توصیه شده است. مصرف گلاب نیز برای تشنج مفید بوده و می‌تواند حملات صرع را کاهش دهد. در طب سنتی گیاهان دارویی زیر را برای درمان تشنج مفید دانسته‌اند، اما توجه داشته باشید که خواص تمامی این گیاهان از نظر علمی کاملا اثبات نشده است:

  • سنبل الطیب
  • خربق کاذب سبز
  • قاشقک
  • چای کوهی
  • کوهوش آبی
  • دارواش
  • کاوا
  • برنجاسف

پیش از استفاده از داروهای گیاهی برای درمان تشنج، در منابع معتبر تحقیق کرده و حتما با پزشک خود مشورت کنید.

انواع دمنوش مناسب تشنج

برخی دمنوش‌های گیاهی می‌توانند حملات صرع را کاهش داده و در درمان تشنج موثر باشند. در ادامه 7 دمنوش گیاهی برای کنترل صرع را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از این مطلب، انواع دمنوش مناسب تب را نیز در سایت ما مطالعه کنید؛ زیرا این دمنوش‌ها نیز برای کنترل تب بدن فوق‌العاده هستند.

دمنوش آویشن و پونه کوهیانواع دمنوش مناسب تشنج

ترکیب دو گیاه آویشن و پونه کوهی و تهیه دمنوش آن‌ها برای کمک به کاهش تشنج مفید است. برای استفاده از تاثیر این دمنوش، باید روزانه 2 فنجان از آن بنوشید. طرز تهیه این دمنوش آسان است و کافیست مقدار مساوی آویشن و پونه کوهی را مانند چای دم کنید.

دمنوش بهار نارنج

بهارنارنج عطر و طعم بی‌نظیری داشته و برای آرامش اعصاب مفید است. مصرف روزانه این دمنوش حملات صرع و سردردهای میگرنی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. طرز تهیه آن بدین صورت است که باید یک قاشق بهارنارنج را با دو لیوان آب دم کنید. جالب است بدانید که در معرفی چند نوشیدنی ضد استرس نیز نام دمنوش بهار نارنج جای می‌گیرد.

دمنوش زنجبیل

یکی دیگر از انواع دمنوش مناسب تشنج، دمنوش زنجبیل است. دمنوش زنجبیل نیز آرامش‌بخش اعصاب بوده و برای کاهش حملات صرع مفید است. خوب است که به صورت روزانه، 2 فنجان از این دمنوش مصرف می‌شود. برای تهیه این دمنوش، زنجبیل را با هل، دارچین و مقدار کمی زعفران ترکیب کرده و آب جوش را به آن‌ها اضافه کنید. سپس منتظر بمانید تا دم بکشد.

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش گیاهی برای کنترل صرع

ترکیبات موجود در گیاه سنبل الطیب همچون آرام‌بخش طبیعی عمل می‌کند و به همین دلیل برای کنترل تشنج مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دمنوش را مانند چای به آسانی دم کرده و به صورت روزانه مصرف کنید. نام سنبل الطیب در فهرست دمنوش آرامش اعصاب نیز جای می‌گیرد.

دمنوش زوفا

زوفا گیاهی است که به عنوان سم‌زدای طبیعی دستگاه گوارش شناخته می‌شود. این گیاه به دلیل کاهش عفونت‌های میکروبی بدن و همچنین آرامش اعصاب، برای کنترل و کاهش تشنج توصیه می‌شود. برای تهیه دمنوش زوفا، مقدار مناسبی از گیاه را با آب ترکیب کرده و دم کنید.

دمنوش گشنیز

برای تهیه این دمنوش می‌توان از گشنیز تازه یا خشک استفاده نمود. برای تهیه این دمنوش، گشنیز را داخل آب جوش ریخته و دم می‌کنند. دمنوش گشنیز به عنوان دمنوش مناسب تشنج شناخته می‌شود که فواید زیادی برای بدن دارد.

دمنوش دارچین و هل

ترکیب دارچین و هل به تنهایی نیز برای بهبود تشنج، سردرد و ناآرامی‌های بیماری صرع مفید است. مقداری چوب دارچین را به همراه چند عدد هل داخل قوری بریزد و آب جوش را به آن اضافه کنید. مصرف روزانه این دمنوش برای ایجاد احساس آرامش بسیار موثر خواهد بود. در ادامه این مطلب، اگر به دنبال دمنوش‌هایی برای درمان سردرد هستید، مطلب دمنوش مناسب سردرد نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

خرما و تشنج

انواع دمنوش مناسب تشنج را برایتان گفتیم، اما خواص خرما و صرع را نیز باید بررسی کنیم. خرما یکی از مواد خوراکی شیرین و خوشمزه است که مواد مغذی بسیاری دارد. خرما طبع گرمی داشته و مصرف آن از گذشته در طب سنتی مورد توجه بوده است. یکی از خواص خرما کمک به کاهش حملات صرع محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در خرما، سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و به عملکرد بهتر سلول‌های مغذی کمک می‌کند.

با وجود آنکه خرما یکی از مواد غذایی مفید برای صرع شناخته می‌شود، دقت داشته باشید که روغن هسته خرما به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع، یکی از ترکیبات مضر برای بیماران مبتلا به صرع بوده و باید از مصرف آن اجتناب شود.

داروی گیاهی ضد تشنج

در طب سنتی ایرانی گیاهان مختلفی برای کمک به درمان بیماری صرع و کاهش حملات ناشی از این بیماری معرفی شده‌اند که در کتب مختلف طب سنتی به آن‌ها اشاره شده است. در ادامه این داروها را به همراه نام علمی آن‌ها معرفی کرده‌ایم:

  • آنغوزه (ferula asafetida)
  • افتیمون (cuscuta epithymum murray)
  • باریجه (ferula gummosa boiss)
  • بوت کش (caesalpinia bonducella)
  • سدر مقدس (cedrus deodara loudon)
  • سکبینه (ferula persica willd)
  • گل صد تومانی (paeonia officinalis)
  • فاشرای سفید (bryonia alba)
  • مرزنگوش (origanum majorana)

غذاهای تشنج آور

غذاهای تشنج آور

مصرف برخی مواد غذایی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نبوده و از مصرف آن‌ها منع شده‌اند. به طور کلی چربی‌های اشباع شده و ترانس، افزودنی‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی کافئین برای بیماری صرع مضر هستند. با پرهیز از چیزهایی که موجب تشنج می‌شوند، می‌توان حملات بیماری را کاهش داد. این بیماران باید از خوردن غذاهای زیر پرهیز کنند:

  • چربی گوشت گاو
  • کره
  • مارگارین
  • روغن هسته خرما
  • روغن نارگیل
  • پیتزای منجمد
  • غذاهای فرآوری شده مانند کیک و کلوچه

از دمنوش‌های گیاهی برای حملات تشنج کمک بگیرید

در این مطلب به معرفی انواع دمنوش مناسب تشنج پرداختیم و درباره خرما و تشنج توضیحاتی را ارائه کردیم. همانطور که مشاهده کردید، با مصرف برخی دمنوش‌های گیاهی می‌توان حملات تشنج را کاهش داد. برای درست کردن این نوشیدنی‌ها نیازمند فراهم کردن موادی خواهید بود که می‌توانید آن‌ها را از سفارش انلاین دمنوش اسنپ فود سفارش دهید. با کمک گرفتن از اسنپ فود، می‌توانید خیلی سریع‌تر دمنوش‌ها را در خانه تهیه کرده و آن‌ها را مصرف کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(14 دیدگاه)

Lakanitouranifar
13 آذر 1402

واقعا جالب و خوبه که درباره موضوعات انواع دمنوش مناسب تشنج و دمنوش های خوب برای ریه و دمنوش های خوب برای درمان اوره معروفی کردید باید این نوشیدنی های مفید بیشتر آشنا بشه

  • snappfoodadmin
    13 آذر 1402

    سلام عرقیات ضد تشنج و دمنوش آویشن و پونه کوهی و دمنوش بهار نارنج دمنوش سنبل الطیب و دمنوش گشنیز و ما بقیه دمنوش های مفید و مقوی برای جلوگیری و درمان تشنج و درمان اوره را میتوانید از اسنپ فود انلاین خرید کنیدhttps://snappfood.ir/

sooubhan
25 مهر 1402

سلام چندتا عرقیات ضد تشنج بهم معرفی میکنید مرسی

  • snappfoodadmin
    25 مهر 1402

    سلام عرقیجات معروفی که باید از عطاری های مجاز و تحد نظر پزشک تهیه کنید سنبل الطیب و خربق کاذب سبز و قاشقک و چای کوهی و کوهوش آبی و دارواش و کاوا و برنجاسف است .

emammifar
03 مهر 1402

دمنوش دارچین و هل چه خواصی داره در چای دارچین و هل همزمان بریزم

  • snappfoodadmin
    03 مهر 1402

    سلام ترکیب دارچین و هل به تنهایی نیز برای بهبود تشنج، سردرد و ناآرامی‌های بیماری صرع مفید است. مقداری چوب دارچین را با چند عدد هل داخل قوری بریزد و آب جوش را به آن اضافه کنید. مصرف روزانه این دمنوش برای ایجاد احساس آرامش بسیار موثر خواهد بود.

یلدا ترازیفر
16 مرداد 1402

سلام بیماری تشنج درمان قطعی دارد ؟ درمان قطعی تشنج چیست

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام بیماری صرع در اثر عوامل ژنتیکی یا آسیب به جنین در دوران بارداری ایجاد می‌شود. متخصص مغز و اعصاب بر اساس تنوع حملات، علت صرع و شدت تشنج از روش‌های مختلف دارویی و غیر دارویی برای درمان تشنج استفاده می‌کند. حتی ممکن همزمان از دو شیوه درمان دارویی و غیردارویی استفاده شود. در حقیقت روشی خاص برای درمان قطعی تشنج وجود ندارد که به تنهایی موثر واقع شود؛ اما اولین راه درمان و کنترل بیماری، استفاده از داروهای مختلف و استفاده از دمنوش ها و عرقیات گیاهی است.

زرقامی کرمانی
16 مرداد 1402

داروی گیاهی ضد تشنج چیا هستند و دمنوش زنجبیل برای تشنج خوبه؟

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام در طب سنتی ایرانی گیاهان مختلفی برای کمک به درمان بیماری صرع و کاهش حملات ناشی از این بیماری معرفی شده‌اند.این داروها برای بیماری تشنج و صرع خوبه هستند آنغوزه (ferula asafetida) افتیمون (cuscuta epithymum murray) ،باریجه (ferula gummosa boiss)، بوت کش (caesalpinia bonducella) ،سدر مقدس (cedrus deodara loudon)،سکبینه (ferula persica willd)، گل صد تومانی (paeonia officinalis)، فاشرای سفید (bryonia alba) مرزنگوش (origanum majorana).یکی دیگر از انواع دمنوش مناسب تشنج، دمنوش زنجبیل است. دمنوش زنجبیل نیز آرامش‌بخش اعصاب بوده و برای کاهش حملات صرع مفید است.خوب است که به صورت روزانه، 2 فنجان از این دمنوش مصرف می‌شود

یوسف راد
16 مرداد 1402

خوردن چه مواد غذایی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نیست و افرادی که دچار تشنج میشوند چه غذاهای نباید مصرف کنند

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام مصرف برخی مواد غذایی برای بیماران مبتلا به صرع ، تشنج مناسب نبوده و از مصرف آن‌ها منع شده‌اند.چربی‌های اشباع شده و ترانس، افزودنی‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی کافئین برای بیماری صرع مضر هستند. چربی گوشت گاو، کره ، مارگارین، روغن هسته خرما، روغن نارگیل، پیتزای منجمد، غذاهای فرآوری شده مانند کیک و کلوچه که با پرهیز از این خوراکی ها که موجب تشنج می‌شوند، می‌توان حملات بیماری را کاهش داد

صحرا غیاسوند
16 مرداد 1402

سلام خیلی خوبه که در زمینه های بجز غذاها مطلب دارید درباره بیماری صرع در اثر اختلال سیستم عصبی توضیح دادید و نوشیدنی مناسب صرح معرفی کردید برام خیلی جالب که اکثر اسنپ فود برای سفارش غذا و خوراکی میشناسن شاید خیلی ها خبر ندارند که اسنپ فود انقدر خوب درباره همه چیز مطلب میزاره افرین از موضوع انواع نوشیدنی ها برای بیماری صرع و تشنج و انواع دمنوش مناسب تشنج خیلی خوشم امد

  • snappfoodadmin
    16 مرداد 1402

    سلام از سایت اسنپ فود میتوانید انواع خوراکی ها و انواع نوشیدنی ها و انواع غذاهای محلی و سنتی و انواع آبمیوه ها و انواع سالادها و انواع غذاهای فست فودی سفارش بدیدhttps://snappfood.ir/ با مصرف دمنوش‌های گیاهی می‌توان حملات تشنج را تا حدودی کاهش داد، زیرا برخی گیاهان بر علائم بیماری صرع موثر هستند.مصرف برخی مواد غذایی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نبوده و از مصرف آن‌ها منع شده‌اند. به طور کلی چربی‌های اشباع شده و ترانس، افزودنی‌های مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی کافئین برای بیماری صرع مضر هستند. در بلاگ اسنپ فود سم توانید آموزش های لازم در هر زمینه ای را ببینید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود