آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

رستوران متولی باشی کرمان، بهشتی در دل کویر

ترمه افضلی 20 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

رستوران متولی باشی کرمان که در شهر ماهان قرار دارد، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های سنتی این منطقه است. یک رستوران سنتی خوش آب وهوا که در یک باغ تاریخی قرار داشته وغذاهای متنوع و با کیفیتی را به شما ارائه خواهد داد.

 

رستوران متولی باشی یکی از معروف‌ترین‌ رستوران‌های سنتی کرمان است.

 

اگر اهل غذاهای سنتی و محلی هستید یا علاقه مند به خوردن غذا روی تخت‌های چوبی هستید که جوی آب از زیر آن‌ها می‌گذرد به هیچ عنوان نباید از رستوران متولی باشی کرمان غافل شوید. اگر از اهالی این شهر آدرس رستوران‌های کرمان را بپرسید کمتر کسی است که از رستوران متولی باشی نام نبرد. در این مقاله هرچیزی که در رابطه با این رستوران لاکچری کرمان لازم است را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

هتل متولی باشی، اقامت در بهشت کرمان

خانه باغ متولی باشی حدودا بین سال‌های 1250 تا 1260 هجری قمری در زمان پادشاهی محمد شاه قاجار به سبک معماری دوره صفوی در شهر ماهان استان کرمان ساخته شد. این خانه باغ سنتی در سال 1310 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.  از حدود سال 1392 این مجموعه به عنوان هتل باغ کاربری پیدا کرد و به هتل متولی باشی شهرت پیدا کرد. اما چون این خانه تاریخی در نوبت ثبت جهانی قرار دارد امکان بازسازی و ایجاد تغییرات در آن نبوده است به همین دلیل اتاق‌های این هتل باغ از سرویس بهداشتی و حمام برخوردار نبوده و مهمانان برای دسترسی به این امکانات باید به لابی مجموعه مراجعه کنند.

هتل متولی باشی فضای سنتی دلنشینی دارد به همین دلیل خوراک کسانی است که علاقمند به فضاهایی با این حال و هوا هستند. رستوران متولی باشی کرمان در همین خانه باغ واقع شده است. افرادی که در هتل متولی باشی اقامت دارند هرگز نباید غذاهای محلی این رستوران را در این فضای فوق العاده از دست بدهند.

همه چیز درباره رستوران متولی باشی کرمان

از مجموعه متولی باشی ماهان به عنوان بهشت کویر زیاد یاد می‌شود زیرا علی رغم جو آب و هوایی کرمان که خشک و کویری است، متولی باشی آب و هوایی خنک و دلچسب دارد. مجموعه‌ای با درختان بسیار و جوی آب زیبایی که جذابیت این خانه باغ را دو چندان می‌کند. تجربه خوردن غذا در کنار عزیزانمان در این محیط بی‌نظیر قطعا به یاد ماندنی خواهد شد.

این رستوران در فاصله نزدیکی از مقبره شاه نعمت الله ولی ماهان قرار دارد به همین خاط جنبه توریستی پیدا کرده و روزانه گردشگران بسیاری برای خوردن غذا و استراحت به این رستوران می‌آیند.

اقامت در هتل متولی باشی تجربه بی‌نظیری را برای شما به همراه خواهد داشت.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد رستوران متولی باشی کرمان فضای سنتی دارد به همین خاطر در دکوراسیون خود از تخت و آلاچیق‌های جذابی استفاده کرده است. نکته جالب توجه این تخت‌ها جاری بودن آب از زیر آن‌ها است. شما می‌توانید حین خوردن غذاهای عالی این رستوران، از شنیدن صدای آب نیز نهایت لذت را ببرید. فضای آلاچیق‌ها شرایط خوبی را فراهم آورده است تا شما به راحتی مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود را در این رستوران برگزار کنید.از دیگر نکات مثبت و جالب توجه رستوران متولی باشی کرمان، اجرای موسیقی‌های محلی به صورت زنده است.

کیفیت غذاهای این رستوران رضایت اغلب مشتریان را جلب کرده است به گونه‌ای که کمتر کسی است که غذاهای متولی باشی را امتحان کند و آن را به دیگران پیشنهاد ندهد. منو این رستوران به صورت تخصصی روی غذاهای ایرانی و سنتی تمرکز کرده است و انواع کباب‌ها، خورشت‌ها، غذاهای محلی و … را شامل می‌شود.

قیمت این رستوران نیز به نسبت موقعیت متولی باشی و امکانات رفاهی که برای مشتریان خود فراهم کرده است، منطقی ارزیابی خواهد شد اما این نکته را باید بدانید که این مجموعه به عنوان یک رستوران لاکچری کرمان شناخته می‌شود و قیمتی بالاتر از رستوران‌های عادی دارد.

رستوران متولی باشی کرمان میزبان شما در همه وعده‌های غذایی است و شما می‌توانید در هر موقع از روز این مجموعه را در برنامه تفریحی خود قرار بدهید. قطعا خوردن یک صبحانه مفصل در این فضای بی‌نظیر خیلی می‌چسبد. این رستوران انواع دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی و سنتی را نیز متناسب با فصول مختلف برای شما سرو خواهد کرد. شما حتی می‌توانید در متولی باشی فالوده معروف کرمانی را نیز تجربه کنید. اگر به دمنوش‌ها و شربت‌های متنوع علاقه دارید کافه مون کرمان یکی دیگر از جاهایی است که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

رستوران متولی باشی یک پیشنهاد مناسب برای سرو غذا در یک محیط دلنشین خواهد بود.

رستوران متولی باشی از پرسنل مجربی در مجموعه خود کمک گرفته است که مشتری مداری برای آن‌ها اهمیت چشمگیری دارد و همه تلاش خود را می‌کنند تا بهترین کیفیت را به همراه آرامش خاطر برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند.

اگر با ماشین به این رستوران می‌روید اصلا نگران جای مناسب برای پارک کردن وسیلقه نقلیه خود نباشید، زیرا رستوران متولی باشی پارکینگ‌های اختصاصی را برای شما در نظر گرفته است تا بتوانید با خیالی آسوده وسیله نقلیه شخصی خود را پارک کنید و دردسر پیدا کردن جای پارک را نداشته باشید.

منو، آدرس و اطلاعات تماس رستوران متولی باشی کرمان

خانه باغ متولی باشی در ماهان آن قدر شناخته شده است که شما به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید و در کمترین زمان ممکن به این بهشت خوش آب و هوا برسید. با همه این‌ها اگر دسترسی و امکان رفت و آمد برای شما وجود ندارد، به راحتی می‌توانید از طریق سفارش غذا در کرمان در مدت زمان کوتاهی غذا مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

اگر علاقمند به تجربه غذاهای متفاوت و جدید هستید مثلا به دنبال یک رستوران کره‌ای در کرمان می‌گردید، اسنپ فود می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آدرس: استان کرمان، شهر ماهان، میدان ماهان، خیابان امام خمینی، خیابان ولیعصر، مجموعه هتل رستوران متولی باشی

شماره تماس: 03433778614 ، 09023414639 ، 09135901232

صفحه اینستاگرام: @motevalibashimahan

منو:

نوشیدنی غذای اصلی پیش غذا سالاد
انواع نوشابه و دلستر انواع کباب کرمانشاهی کشک بادمجان سالاد فصل
دوغ محلی چلو جوجه کباب عروس آش رشته سالاد شیرازی
انواع دمنوش‌ها چلو جوجه کباب کاردزده سوپ جو سالاد محلی
انواع شربت‌ها دیزی زیتون پرورده
انواع قهوه‌ها چلو اکبر جوجه ماست محلی
بزقرمه ترشی محلی

 

و در آخر

در این مقاله یکی از محبوب‌ترین باغ رستوران‌های سنتی کرمان را با هم بررسی کردیم و همه نکات مهم در رابطه با این مجموعه را به طور کامل بیان کردیم. همان طور که دیدید رستوران متولی باشی کرمان از آن دسته جاهایی است که به راحتی نمی‌شود از آن گذشت.

استراحت روی تخت‌های این باغ در کنار شنیدن صدای آب و موسیقی زنده محلی به همراه خوردن غذاهای خوشمزه سنتی ترکیب خاطره انگیزی است که نمی‌توان دست رد به سینه آن زد. به همین دلیل حتما تجربه سرو غذا در این رستوران را به شما پیشنهاد خواهیم داد. اگر تجربه‌ای از رستوران متولی باشی دارید از اینکه آن را با ما در میان بگذارید خوشحال خواهیم شد.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود