سفر به دنیای ترد سوخاری با طرز تهیه بادمجان سوخاری

طرز تهیه بادمجان سوخاری
5/5 - (1 امتیاز)

غذاهای سوخاری همیشه در دسته‌ی غذاهای محبوب قرار دارند و یکی از این غذاها بادمجان سوخاری است. طرز تهیه بادمجان سوخاری مانند سایر سوخاری‌ها سخت نیست و شما می‌توانید به راحتی در یک زمان کوتاه این پیش غذای خوش طعم و خوشمزه را تهیه کنید. معمولا افرادی که رژیم گیاه خواری دارند و مرغ مصرف نمی‌کنند، سعی می‌کنند از گیاهانی مانند قارچ یا بادمجان برای پیش غذای سوخاری استفاده کند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که علاقه زیادی به فست فود یا سوخاری دارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

طرز تهیه بادمجان سوخاری
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
درجه سختی کم

بادمجان سوخاری ترد و خوشمزه

در این مقاله قرار است به صورت تخصصی به بررسی مراحل تهیه و پخت بادمجان سوخاری بپردازیم. این پیش غذای دلچسب و خوشمزه اگر با رعایت اصول و نکات مهم حین آشپزی تهیه شود بسیار خوشمزه خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه بادمجان سوخاری

برای تهیه بادمجان سوخاری مواد اولیه زیر را باید مهیا کنید. دقت کنید که جدول زیر اندازه مواد غذایی را برای 4 نفر تعیین کرده است، اما اگر نفرات شما از 4 نفر بیشتر بود می‌توانید بسته به نیاز مواد اولیه را افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادمجان 4 عدد
پودر سوخاری 1 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
نمک، فلفل، زرد چوبه وپودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان سوخاریطرز تهیه بادمجان سوخاری با ماست

در ادامه به دستور تهیه بادمجان سوخاری به صورت مرحله به مرحله اشاره کرده‌ایم. مراحل زیر را گام به گام با ما انجام دهید تا در انتها یک وعده غذایی خوشمزه داشته باشید.

  • مرحله اول: در مرحله اول شما باید سراغ بادمجان‌ها بروید. ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید و سپس بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید آن را کاملا پوست گرفته یا به صورت حلقه‌ای و با پوست خرد کید. توجه کنید در طرز تهیه بادمجان سوخاری درسته، شما باید کل بادمجان را به صورت کامل پوست بگیرید.
  • مرحله دوم: در این مرحله برای از بین بردن مزه تلخ بادمجان آن را به مدت 30 دقیقه در ترکیب آب و نمک قرار دهید.
  • مرحله سوم: پس از نیم ساعت بادمجان‌ها را از آب خارج کنید و کامل بشویید تا نمک آن از بین برود. سپس آنها را بر روی یک حوله مخصوص قرار دهید تا آب بادمجان‌ها گرفته شود، زیرا اگر بادمجان‌ها خیس باشند شما نمی‌توانید یک بادمجان سوخاری خوش طعم داشته باشید.
  • مرحله چهارم: پس از آبگیری بادمجان در دو ظرف مجزا آرد و پودر سوخاری بریزید. ادویه را به کاسه آرد اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود. سپس یک ماهیتابه با اندازه مناسب بردارید و روغن را تا جایی که بادمجان روی آن شناور بماند داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.
  • مرحله پنجم: به مرحله آخر از طرز تهیه بادمجان سوخاری رسیدیم. بادمجان‌ها را ابتدا در مخلوط آرد و ادویه گذاشته و سپس داخل پودر سوخاری قرار دهید. دقت کنید که حتما پودر سوخاری با همه قسمت‌های بادمجان آمیخته شود. سپس بادمجان‌ها را داخل روغن قرار دهید تا طلایی شود. در انتها بر روی کاغذ و یا حوله روغن گیری قرار دهید تا روغن اضافه آن کاملا گرفته شود. شما می‌توانید این بادمجان‌های سوخاری را با سس‌های مختفی میل کنید.

 نکاتی برای خوشمزه تر شدن بادمجان سوخاری

  • اگر در منزل فر دارید می‌توانید به جای قابلمه از فر استفاده کنید. در این حالت بهترین دما برای بادمجان سوخاری 220 درجه است.
  • برای تهیه بادمجان سوخاری نیازی به استفاده از تخم مرغ ندارید.
  • برای خوش طعم‌تر و لذیذتر شدن بادمجان سوخاری می‌توانید طرز تهیه پنیر سوخاری را یاد بگیرید و در کنار این پیش غذا خوش مزه میل نماید.

طرز تهیه بادمجان سوخاری با ماستطرز تهیه بادمجان سوخاری فیلیپینی

طرز تهیه بادمجان سوخاری با ماست یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تهیه بادمجان سوخاری وجود دارد و از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است. شما در این دستور پخت دقیقا مراحل بالا را باید طی کنید تا بادمجان سوخاری شما آماده شود، اما برای تهیه سس ماست باید مراحل زیر را علاوه بر مراحل بالا طی کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیر 1 حبه
جعفری خرد شده 2 قاشق
ماست پرچرب 1 پیمانه
نعنا خشک 1 قاشق چای خوری

تهیه سس ماست بسیار کار ساده و راحتی است. در واقع شما در ابتدا باید سیر را رنده کنید، سپس آن را همراه با نعنا خشک به ماست اضافه کرده و با یک دیگر مخلوط کنید. در انتها نیز جعفری خرد شده را به سس ماست اضافه کنید. بسته به ذائقه خودتان می‌توانید از مقداری آب لیموی تازه نیز استفاده کنید. همچنین برای زیبا تر شدن بشقاب پیش غذایتان می‌توانبد در کنار این پیش غذای خوشمزه با پیروی از توصیه‌های مقاله طرز تهیه پیاز سوخاری ، این پیازهای حلقوی و خوش مزه را تهیه کرده و میل نمایید.

طرز تهیه بادمجان سوخاری فیلیپینی

در طرز تهیه بادمجان سوخاری فیلیپینی تقریبا مانند مراحل دستور پخت بالا عمل کنید با این تفاوت که شما ابتدا بادمجان‌ها را کباب کرده و پوست بگیرید. سس با استفاده از گوشت کوب آن را بکوبید تا پخته شود. توجه کنید که نیازی نیست محکم با گوشت کوب روی بادمجان بکوبید به اندازه‌ای که بادمجان‌ها تخت شود کافی است.

در آخر نیز بادمجان‌ها را با دست به شکل‌های دلخواه در بیاورید و با پودر سوخاری آغشته کنید. می‌توانید برای زیبا تر شدن بادمجان ها از قالب‌های شکل دار و کوچک برای ایجاد طرح‌های مختلف استفاده کنید.

طرز تهیه توپک بادمجان سوخاریطرز تهیه توپک بادمجان سوخاری

در طرز تهیه توپک بادمجان سوخاری شما باید در ابتدا بادمجان‌ها را کباب کرده و ساطوری کنید. سپس 2 عدد تخم مرغ هم زده را همراه با ادویه‌ها به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با یک دیگر مخلوط شوند. سپس با دست توپک‌های کوچک درست کنید و با پودر سوخاری آغشته کرده و سرخ کنید.

طرز تهیه بادمجان سوخاری به شکل رولی

در دستور پخت طرز تهیه رول بادمجان سوخاری شما باید ابتدا بادمجان‌ها را به صورت لایه لایه خرد کرده و در روغن داغ سرخ کنید. سپس بادمجان‌های سرخ شده را ابتدا با تخم مرغ و سپس با پودر سوخاری آغشته کنید در انتها نیز میان آن را با انواع مواد مورد پسندتان مانند گوشت چرخ کرده، مرغ ریش ریش شده و … پر کنید.

تا بادمجان سوخاری تمام نشده سفارش بده!

همانطور که مشاهده کردید پختن بادمجان سوخاری چندان کار سختی نیست و شما می‌توانید یک پیش غذای بسیار شیک و حرفه ای داشته باشید. البته، اگر به هر دلیلی  نمی‌توانید بادمجان سوخاری را تهیه کنید، می‌توانید این پیش غذا را در کمترین زمان ممکن از طریق سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود دریافت کنید.

نظرات کاربران