طرز تهیه پنیر سوخاری رستورانی برای فست فود دوستان

طرز تهیه پنیر سوخاری ترد به روش رستورانی
2.3/5 - (17 امتیاز)

بیشتر غذاهایی که با پودر سوخاری تهیه می‌شوند، موردپسند فست فود دوستان هستند. یکی از همین پیش غذاهای لذیذ و خوشمزه که در سطح جهان طرفداران زیادی دارد، پنیر سوخاری است. در صورتی که طرز تهیه پنیر سوخاری را یاد بگیرید، می‌توانید با پیش غذایی خوشمزه و هیجان انگیز از مهمانان خود در مجالس مختلف پذیرایی کنید.

پنیر سوخاری

تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
میزان سختی کم

پنیر سوخاری، پیش غذایی خاص و شیک

پنیر سوخاری، پیش غذایی خاص و شیک

برای اینکه مهمانی شما به بهترین نحو اجرا شود، باید خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه‌ای نیز از جمله انواع اسنک و تست تهیه کنید. در واقع غذا یکی از اسباب رفاه و راحتی مهمانان است. با انتخاب پنیر سوخاری می‌توانید مهمانی خود را خیلی خاص و شیک‌تر از دیگران برگزار کنید.

با کمک طرز تهیه پنیر سوخاری چوبی این امکان ایجاد می‌شود تا پنیر سوخاری‌ها به صورت تک‌‎نفره آماده کنید. شاید سیب زمینی تنوری نیز طرفداران زیادی در میان مهمانان شما داشته باشد، ولی طرز تهیه سیب زمینی تنوری کمی سخت و زمان‌بر است، پس توصیه می‌کنیم وقت خود را برای درست کردن پیش غذاهای ساده‌تر و جذاب‌تری همانند پنیر سوخاری صرف کنید.

پنیر سوخاری ساده و کشدار

طرز تهیه پنیر سوخاری

از جمله وعده‌های سبک ولی سیر کننده برای ناهار یا شام می‌توان به پنیر سوخاری کشدار اشاره کرد که در برخی از مجالس نیز به عنوان یک فینگر فود پرطرفدار سرو می‌شود. پنیر سوخاری از بهترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌های حاضر در بشقاب‌های سوخاری فست‌فودها است که افراد در هر سن و سالی به آن علاقه دارند. شما می‌توانید این پنیر آماده شده را در کنار انواع و اقسام غذاهای فست فودی سرو کنید. به علاوه ارزش غذایی آن نیز نسبتا بالا بوده و خاصیت سیرکنندگی قابل توجهی دارد.

مواد اولیه برای تهیه پنیر سوخاری ترد

قبل از دست به کار شدن برای تهیه این پیش غذا در گروه طرز تهیه فست فودها ، باید مواد اولیه آن را آماده کنید. در صورتی که بخواهید پنیر سوخاری شما کمی طعم تند و تیزی داشته باشد، می‌توانید به آرد سوخاری مقداری فلفل قرمز اضافه کنید یا از ابتدا آرد سوخاری تند و فلفلی تهیه کرده و در ترکیب مواد اولیه خود به کار ببرید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پنیر کمبر یا موزارلا 1 بسته
آرد سوخاری 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
آویشن 1 قاشق چای‌خوری
روغن مخصوص سرخ‌کردنی به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه پنیر سوخاری رستورانی، بهترین دورچین غذا

طرز تهیه پنیر سوخاری چوبی

اکنون که با مواد اولیه این پیش غذای خوشمزه و مجلسی و البته شیک آشنا شدید نوبت به توضیح مراحل تهیه آن می‌رسد. در نظر داشته باشید طرز تهیه پنیر سوخاری با پنیر صبحانه نیز به همین شکل است و تنها به جای پنیر موزارلا از پنیر صبحانه استفاده می‌شود.

  • مرحله اول: پنیر را به صورت مستطیلی برش دهید. شما می‌توانید فرم دلخواه خود را برای برش دادن پنیر انتخاب کنید، اما معمولا شکل مستطیلی ترجیح داده می‌شود.
  • مرحله دوم: مقدار زیادی روغن را در ظرف مناسب بریزید و اجازه دهید تا کم کم داغ شود.
  • مرحله سوم:  تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و هم بزنید تا زرده و سفیده آنها مخلوط شود.
  • مرحله چهارم: آرد سوخاری را درون ظرفی بریزید. آویشن را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود.
  • مرحله پنجم: پنیرهای تقسیم‌بندی شده را درون روغن قرار دهید تا آغشته به روغن شوند. سپس بلافاصله آنها را در آرد سوخاری قرار دهید و بعد در ظرف تخم مرغ فرو ببرید.
  • مرحله ششم: مرحله پنجم را برای هر یک تکه‌های پنیرهای سوخاری 3 الی 4 بار تکرار کنید و سپس پنیرهای آغشته به مواد را درون سینی بچینید.
  • مرحله هفتم: در این مرحله، تکه‌های پنیر را درون ظرف روغن که کاملا داغ شده است سرخ کنید. برای قرار دادن تکه‌های پنیر در روغن دقت کنید که موقع جای گرفتن در تابه شکسته نشده و در ضمن تمام پنیر در روغن غوطه ور شود.
طرز تهیه پنیر سوخاری با پنیر صبحانه
  • مرحله هشتم: برای این که روغن پنیرهای سوخاری آماده شده از بین برود، بهتر است آنها را درون توری قرار دهید.
  • مرحله نهم: به مرحله آخر از طرز تهیه پنیر سوخاری رسیدیم. پنیر سوخاری شما آماده است و می‌توانید آن را با سس سرو و میل کنید.

نکته 1: دقت داشته باشید که باید برش زدن پنیرها با مهارت و توجه انجام شود. در صورتی که بافت پنیر در زمان برش خوردن، آسیب ببینید، این احتمال وجود خواهد داشت که در حین سوخاری شدن، پنیر از هم جدا شده و وارفته شود.

نکته 2: حتما پس از سرخ و سوخاری شدن پنیرها، آن‌ها روی کاغذ روغن گیر یا توری قرار دهید تا هر چه روغن به خود گرفته‌اند، بیرون زده و پنیر کاملا ترد باشد.

نکته 3: مطمئن شوید که روغن به اندازه کافی داغ شده، اما شروع به سوختن نکند. به یاد داشته باشید که قرار دادن پنیرها در روغنی که هنوز داغ نشده، باعث می‌شود تا حجم زیادی روغن به داخل پنیر نفوذ کرده و فرایند سوخاری شدن آن نیز با تاخیر زیادی همراه باشد.

پنیر سوخاری را آنلاین سفارش دهید

سفارش آنلاین پنیر سوخاری

از آنجایی که ممکن است هفته پرکاری داشته باشید و در پایان هفته نیز برای پذیرایی از مهمانان خود و تدارک انواع مزه‌ها و سینی‌های دورچین وقت کافی نداشته باشید، می‌توانید برخی از خوراکی‌ها را با کمک سرویس سفارش آنلاین غذا تهیه و آماده کنید. به این شکل در مدت زمانی کوتاه سفارش خود را از پیک اسنپ در محل آدرس تحویل خواهید گرفت.

 

نظرات کاربران