آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه آبگوشت هویج
آموزش آشپزی
5/5 - (4 امتیاز)
5

طرز تهیه آبگوشت هویج برگه +نکات کلیدی

مینا اسماعیل بیگی 14 اردیبهشت 1402 4 دقیقه

غذاهای ایرانی تنوع زیادی دارند و برخی از آن‌ها در شهرهای ایران با دستور پخت متفاوتی تهیه می‌شوند. آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طعم فوق‌العاده‌ای داشته و اغلب ما از خوردن آن لذت می‌بریم. در شهر قم آبگوشت را با مواد اولیه خاصی تهیه می‌کنند که طعم جذابی دارد. در حقیقت یک نمونه از غذای محلی قم آبگوشت هویج برگه نام دارد. طرز تهیه آبگوشت هویج مراحل آسانی داشته و با مواد اولیه در دسترس پخته می‌شود. در این مطلب به طرز تهیه این غذای خوشمزه می‌پردازیم.

آبگوشت هویج برگه

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان پخت 3 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه آبگوشت هویج برگه

طرز تهیه آبگوشت هویج برگه

در شهر قم غذاهای محلی مختلفی وجود دارند که طعم‌های جدید و متنوعی خواهند داشت. آبگوشت هویج، این غذای اصیل شهر قم طرفداران بسیاری دارد و در برخی از رستوران‌های سنتی این شهر نیز سرو می‌شود. برای درست کردن این غذا کار سختی را در پیش روی ندارید و با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید از طعم بی نظیر این غذای خوشمزه در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد اولیه آبگوشت هویج

برای درست کردن آبگوشت هویج برگه به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت. تفاوت اصلی این غذا با آبگوشت معمولی عدم استفاده از سیب زمینی و رب گوجه فرنگی است و همانطور که از نام این غذا مشخص است، هویج را جایگزین سیب زمینی می‌کنیم.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نخود 100 گرم
لپه 100 گرم
گوشت گوسفندی 400 گرم
هویج 2 عدد
برنج 50 گرم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
شیره به مقدار لازم
سرکه به مقدار لازم
سیر 1 حبه
نعنا به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

دستور پخت آبگوشت هویج

دستور پخت آبگوشت هویج

برای تهیه این آبگوشت محلی شهر قم مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

  • مرحله اول: حبوبات شامل نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود.
  • مرحله دوم: گوشت گوسفندی را شسته و تمیز کنید و به همراه نخود و لوبیا داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله سوم: آب را نیز به دیگر مواد داخل قابلمه اضافه کنید، به اندازه‌ای که روی گوشت را کاملا بگیرد. قابلمه را بر روی شعله زیاد بگذارید تا آب به جوش آید.
  • مرحله چهارم: پس از به جوش آمدن آب، بر روی سطح قالبمه کف‌هایی ایجاد می‌شود که باید آن‌ها را با قاشق بردارید. سپس شعله را کم کرده و درب قابلمه را بگذارید.
  • مرحله پنجم: 2 ساعت بعد، هنگامی که گوشت و حبوبات نیم پز شد، زمان اضافه کردن دیگر مواد است. هویج‌ها را پوست گرفته، به صورت حلقه‌ای خرد کنید و داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله ششم: ادویه‌ها شامل نمک، فلفل و زردچوبه را در یک ظرف با سرکه و شیره ترکیب کنید و به دیگر محتویات درون قابلمه بیافزایید.
  • مرحله هفتم: سیر را به صورت کاملا ریز خرد کنید و با مقداری روغن داخل تابه بریزید. زمانی که سیرها سرخ شده و طلایی شدند، نعنا را اضافه کرده و هم بزنید. سپس شعله را خاموش کرده و سیر و نعنا داغ را نیز به قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: غذای شما آماده است، آن را داخل کاسه ریخته و سرو کنید.

نوش جان!

نکات طرز آبگوشت هویج

نکات طرز آبگوشت هویج

در طرز تهیه آبگوشت هویج برگه خوشمزه و دوست‌داشتنی، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • حبوبات را حتما از شب قبل خیس کنید تا هم نفخ حبوبات گرفته شود و هم سریع‌تر پخته شوند.
  • گوشت گوسفندی استفاده شده باید حتما چربی داشته باشد، تا آبگوشت شما خوشمزه‌تر شود.
  • می‌توانید یک عدد پیاز را نیز به چند قطعه تقسیم کرده و به همراه گوشت داخل قابلمه اضافه کنید.
  • افزودن سیر داغ و نعنا داغ اختیاری است، اما در روش پخت سنتی این غذا از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • دقت داشته باشید که نعنا به سرعت سوخته و طعم آن تلخ می‌شود. برای جلوگیری از سوختن نعنا، پس از اضافه کردن آن به روغن، یک‌بار هم زده و بلافاصله شعله را خاموش کنید.
  • ترکیب شیره و سرکه موجب می‌شود تا طعم این غذا ملس باشد، اما شما می‌توانید مطابق سلیقه خود، مقدار شیره را کمتر کنید تا ترش‌تر شود.
  • با توجه به این که در تهیه سنتی این غذا مانند آبگوشت معمولی از رب گوجه فرنگی استفاده نمی‌شود، رنگ متفاوت‌تری خواهد داشت که به دلیل استفاده از زردچوبه مایل به زرد است. اما اگر ترجیح می‌دهید رنگ غذای شما قرمز باشد، می‌توانید مقداری رب گوجه فرنگی نیز به مواد اولیه آن اضافه کنید.
  • پس از آمده شدن غذا در صورت تمایل می‌توانید مقداری از چربی را داخل یک کاسه کوبیده و روی آبگوشت اضافه کنید تا چرب‌تر شود.
  • این غذا را می‌توانید به همراه سبزی، ترشی یا پیاز و در کنار نان سرو کنید.

سفارش آنلاین غذاهای محلی در شهر قم

در این مطلب طرز تهیه آبگوشت هویج را به صورت مرحله به مرحله آموزش دادیم و نکات مهم پخت این غذا را بررسی کردیم. شما می‌توانید این غذا را در منزل آماده کرده و از خوردن آن در جمع خانواده لذت ببرید. مواد اولیه این غذا در دسترس بوده و به آسانی تهیه می‌شوند. در شهر قم غذاهای سنتی و محلی مختلفی وجود دارد که متفاوت و خوشمزه هستند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر انواع غذاهای محلی قم را امتحان کنید.

اگر در شهر قم زندگی می‌کنید یا به عنوان مسافر در این شهر اقامت دارید، می‌توانید انواع غذاهای محلی مانند آبگوشت هویج را به صورت آنلاین سفارش دهید. امکان سفارش غذا آنلاین شهر قم از طریق اسنپ فود فراهم شده است. برای این کار می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کرده تا لیست رستوران‌های نزدیک به محل اقامت خود را مشاهده کنید. رستوران مورد نظر را انتخاب نمایید تا به منو رستوران به همراه قیمت‌ها دسترسی داشته باشید. سپس غذای خود را سفارش داده و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(5 دیدگاه)

پونکی
18 مهر 1402

آبگوشت هویج عالی هستش

عارف مجنون
17 مهر 1402

سلام بصورت اتوماتیک وار برگه این آبگوشت رو حذف کردید وصدای کسی هم در نیومد

  • snappfoodadmin
    17 مهر 1402

    سلام برگه در آبگوشت هویچ حذف نشده است و بصورت دلخواه میتوانید به این غذای مفید اضافه کنید آموزش ابگوشت هویچ برگه گذاشته شده نام کامل این غذا ذکر شده است

zahra
16 خرداد 1402

ممنون. خیلی مطلب مفیدی بود👌

  • snappfoodadmin
    16 خرداد 1402

    سلام از اینکه بلاگ اسنپ فود را برای آموزش تهیه آبگوشت هویچ انتخاب کردید خوشحالیم براتون آموزش آبگوشت مفید بوده است میتوانید در صورت تمایل از بخش سوپ و آش هم دیدن کنید https://blog.snappfood.ir/category/cuisine/list-soup/

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود