آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آب هویج تا چند ساعت در یخچال ماندگاری دارد؟
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

چگونه می ­توان مدت زمان نگهداری آب هویج را افزایش داد؟

مینا اسماعیل بیگی 15 بهمن 1401 3 دقیقه

بدن انسان در طول روز نیازمند جذب ویتامین­‌ها از طریق مصرف میوه و سبزیجات است. آب هویج یکی از نوشیدنی­‌های شیرین و خوشمزه‌­ای است که مصرف آن نیاز بدن به ویتامین­‌ها را تامین کند. احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که چرا آب هویج زود خراب می­‌شود و بهترین شیوه نگهداری آن چیست؟ ما در این مطلب به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. اگر دوست دارید که بدانید با هویج چه خوراکی­‌هایی می‌­توان تهیه کرد، طرز تهیه مربای هویج خانگی با عطر وانیل را پیشنهاد می‌­کنیم.

بیشترین زمان ماندگاری آب هویج

بهتر است آب هویج را بلافاصله پس از آبگیری مصرف کنید، چراکه ممکن است با گذشت زمان خواص آن از دست برود و نگهداری طولانی مدت در یخچال، باعث کاهش ارزش غذایی آبمیوه می­‌شود. اما به طور کلی آب هویج را می­‌توان به مدت 48 ساعت در یخچال نگهداری کرد، اما در صورتی که در هوای اتاق بماند، پس از 2 ساعت فاسد خواهد شد. مصرف نصف استکان آب هویج به صورت روزانه موجب حفظ سلامت بدن و بهرمندی کامل از خواص آن می‌­شود.

روش تازه نگه داشتن آب هویجنگهداری آب هویج برای مدت طولانی

برای اطمینان از کیفیت و بهداشتی بودن آب هویج آن را در منزل درست کنید. سفارش میوه آنلاین یکی از روش­‌های آسان خرید هویج برای آبگیری است. آب هویج را باید در ظروف شیشه‌­ای در بسته داخل یخچال نگهداری کنید. به طور کلی وجود نور و گرما موجب تسریع فرایند فاسد شدن آب هویج می‌­شود، اما نگهداری آن در یخچال اثر این عوامل را از بین می‌برد. جالب است بدانید که نگهداری آب هویج حتی در یخچال نیز طعم و رنگ آن را اندکی تغییر می­‌دهد، پس بجای فکر کردن به ماندگاری آب هویج، آن را پس از تهیه نوش جان کنید.

چرا آب هویج تغییر حالت داده و ژله­ ای می­ شود؟

احتمالا شما نیز مشاهده کرده‌­اید که بافت آب هویج پس از مدتی تغییر کرده، طعم و مزه آن از بین رفته و فاسد می­‌شود. اما علت این اتفاق چیست؟ این پدیده در اثر سه عامل اتفاق می‌افتد:

  • قرار گرفتن آب هویج در معرض اکسیژن هوا موجب می­‌شود ویتامین­‌های موجود در آب هویج از بین رفته و سریع‌تر فاسد شود.
  • وجود نور نیز ویتامین­‌های آب هویج را تحت تاثیر قرار می‌­دهد.
  • برخی ویتامین­‌ها و مواد مغزی موجود در آب هویج به گرما نیز حساس هستند.

بهترین روش نگهداری هویج در یخچال چیست؟

برای حفظ ماندگاری هویج در یخچال، ابتدا باید آلودگی­‌های سطح آن را با یک دستمال پاک کنید، سپس آن را درون یک پارچه خشک قرار داده و درون یخچال به دور از سایر میوه‌­ها نگهداری کنید. اگر می­‌خواهید از کیسه پلاستیکی استفاده کنید، چند سوراخ بر روی آن ایجاد کرده و دقت داشته باشید که کیسه خشک باشد. برای نگهداری طولانی مدت هویج، از شستن و پوست کردن آن بپرهیزید.

نکات مهم درباره آب هویجنکات مهم درباره آب هویج

برای نگهداری آب هویج رعایت برخی نکات ساده مهم و ضروری هستند:

  • بهترین زمان مصرف آب هویج، صبح­‌ها قبل از خروج از منزل و همچنین قبل از هر وعده غذایی است.
  • نصف لیوان آب ‌هویج دارای 52 کالری، نیم گرم پروتئین و بیش از 6 گرم قند است.
  • با استفاده از هویج می‌­توان انواع آبمیوه و اسموتی‌های ترکیبی را تهیه کرد.
  • با وجود خواص بی‌شمار این نوشیدنی، مصرف بیش از حد آب هویج توصیه نمی­‌شود.

آب هویج نوشیدنی مقوی و خوشمزه است که باید بلافاصله پس از تهیه مصرف شود!

مصرف آب هویج خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که در این مطلب بهترین روش و مدت زمان نگهداری آب هویج را معرفی کردیم. اگر می­‌خواهید در مهمانی­‌های خود با آب هویج یا دیگر انواع نوشیدنی یا معجون­‌ها پذیرایی کنید، اما وقت کافی برای تهیه آن­‌ها را ندارید، می‌­توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است به صفحه سفارش آنلاین آبمیوه بروید و نوشیدنی­‌های مورد نظر خود را به آسانی سفارش دهید. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به هویج علاقه دارید، طرز تهیه مارمالاد هویج ، پای ثابت تزئین کیک و شیرینی که یکی دیگر از خوارکی­‌هایی است که می‌­توان با هویج تهیه کرد را از دست ندهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود