آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه استیک مرغ
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه استیک مرغ با 6 روش مختلف به سبک رستوران ها

مینا اسماعیل بیگی 02 اسفند 1402 13 دقیقه

استیک مرغ، غذایی ساده، خوش‌طعم و پرطرفدار است که می‌توانید آن را با چاشنی‌ها و ادویه‌های بسیار متنوعی درست کنید. در طرز تهیه استیک مرغ ، ابتدا سینه مرغ بدون استخوان را به صورت عرضی برش داده و با بیفتک‌کوب بکوبید تا به ضخامت مناسب برسد. سپس، هر دو طرف آن را با نمک، فلفل، سیر خرد‌شده و کره مزه‌دار کرده و در یک تابه چدنی با حرارت متوسط سرخ کنید.

البته استیک مرغ به روش‌های دیگری مثل استیک مرغ رژیمی، سوخاری، استیک مرغ و سبزیجات، استیک مرغ با سس قارچ و… هم تهیه می‌شود و شما می‌توانید جزئیات تمام این روش‌ها را در این مقاله اسنپ فود بخوانید. با ما همراه باشید.

استیک مرغ

تعداد نفرات 1 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه استیک مرغ ساده

اگر به‌دنبال یک غذای فوری و خوشمزه هستید، استیک مرغ ساده انتخاب جذابی است. البته همان‌طور که در ادامه خواهید دید، درست کردن استیک مرغ می‌تواند خیلی مفصل‌تر باشد. با‌این‌حال، یکی از ساده‌ترین روش‌های طبخ استیک مرغ، روشی است که در این قسمت بیان می‌کنیم و کل زمان آماده‌سازی و پخت آن، کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد. ادامه، مواد لازم و مراحل دستور پخت را با هم می‌خوانیم:

عکس استیک مرغ

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ ساده

مواد اولیه این دستور، بسیار ساده و شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 1 عدد
سیر 1 حبه
کره 20 گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

دستور پخت استیک مرغ ساده

کره را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. سپس، مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: ابتدا استخوان سینه مرغ را جدا کنید. سپس در حالی که کف دست خود را روی آن گذاشته‌اید، گوشت مرغ را از عرض برش دهید.
  • مرحله دوم: در ادامه، سینه مرغ را لای یک کیسه فریزر قرار داده و با بیفتک‌کوب بکوبید تا بافت آن کمی بازتر شده و پهن‌تر شود.
  • مرحله سوم: حالا دو طرف سینه مرغ را با نمک و فلفل و سیر خرد‌شده مزه‌دار کنید. سپس با استفاده از چاقو، کره را به تمام قسمت‌های گوشت مرغ بمالید.
  • مرحله چهارم: یک تابه چدنی را روی حرارت متوسط رو به بالا گذاشته و زمانی که داغ شد، سینه مرغ را داخل تابه قرار دهید. روغن لازم نیست و کره کار روغن را انجام می‌دهد.
  • مرحله پنجم: حدود 3 تا 4 دقیقه دیگر، استیک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم کاملا برشته شود.

نکته مهم: دقت کنید که نباید سینه مرغ را مدام زیر و رو کنید، زیرا این کار باعث تبخیر آب میان‌بافتی گوشت مرغ شده و استیک شما را خشک می‌کند.

طرز تهیه استیک مرغ رژیمی

اگر با شنیدن کلمه رژیمی به یاد غذاهای بخارپز یا آبپز می‌افتید، درست کردن این استیک خوشمزه حسابی نظر شما را عوض خواهد کرد. استیکی که به این روش طبخ می‌شود، فاقد چربی‌های مضر است و حتی می‌تواند به تناسب اندام شما هم کمک کند. در ادامه، مواد لازم و مراحل دستور پخت استیک مرغ رژیمی را با هم می‌خوانیم:

طرز تهیه استیک مرغ رژیمی

مواد لازم برای درست کردن استیک مرغ رژیمی

با مواد اولیه زیر می‌توانید برای 2 نفر استیک مرغ رژیمی درست کنید. اضافه می‌کنیم که ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه و سفید و قرمز، شکر قهوه‌ای و پودر زنجبیل است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
روغن زیتون یا روغن کنجد 1 قاشق غذاخوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
رزماری نصف شاخه
ادویه به مقدار لازم

دستور پخت استیک مرغ رژیمی

طرز تهیه استیک مرغ رژیمی به شکل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا سینه مرغ را به چند تکه نازک‌تر و کوچک‌تر برش بزنید. سپس پیاز را به صورت ریز رنده کرده و تفاله‌های آن را در صافی کمی فشار دهید تا آب پیاز رنده‌شده خارج شود.
  • مرحله دوم: در ادامه، تکه‌های مرغ را با مخلوط آب پیاز و روغن زیتون کمی ورز دهید تا طعم‌دار شوند.
  • مرحله سوم: حالا سس سویا، ادویه‌ها، رزماری و سیر پوره‌شده را هم روی مرغ بریزید و تمام قسمت‌های گوشت مرغ را با این مواد مزه‌دار کنید.
  • مرحله چهارم: درب ظرف حاوی مرغ را ببندید و آن را حداقل به مدت 6 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال قرار دهید تا طعم چاشنی‌ها کاملا به خورد گوشت مرغ بروند.

نکته: در طول زمان استراحت گوشت مرغ، هر چند ساعت یک بار درب ظرف را باز کرده و مواد را با دست زیر و رو کنید.

  • مرحله پنجم: پس از گذشت زمان لازم، مرغ را از یخچال خارج کنید. حالا تابه‌ای رژیمی را روی شعله زیاد قرار دهید و زمانی که کاملا داغ شد، استیک‌ها را داخل آن بگذارید. نیازی به استفاده از روغن نیست.
  • مرحله ششم: زمانی که یک سمت استیک‌ها پخت و طلایی شد، آن‌ها را برگردانید تا سمت دیگر هم کاملا بپزد. توجه داشته باشید که در طول پخت مرغ، از زیر و رو کردن استیک‌ها خودداری کنید.

نکته: یکی از روش‌های طرز تهیه استیک مرغ گریل هم مانند روش بالا است. با این تفاوت که برای پخت چنین استیکی باید از تابه‌های گریل استفاده کرده و کف آن را با مقدار کمی روغن چرب کنید.

طرز تهیه استیک مرغ در فر

برخلاف روش‌های قبل، در این روش پخت استیک مرغ از مواد دیگری مثل گوجه‌فرنگی و پنیر هم استفاده می‌شود. می‌توانید پنیر پارمسان یا موزارلا به کار ببرید و میزان استفاده از فلفل قرمز هم کاملا به ذائقه و طبع شما بستگی دارد. در ادامه، مواد مورد نیاز و مراحل دستور پخت را با هم می‌خوانیم:

طرز تهیه استیک مرغ در فر

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ در فر

مواد مورد نیاز برای تهیه این استیک مرغ رستورانی و لذیذ به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 2 عدد
گوجه‌فرنگی 1 عدد
پنیر 100 گرم
کره 1.5 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز و آویشن به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

دستور پخت استیک مرغ در فر

برای تهیه این غذای خوش‌طعم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا سینه‌های مرغ را با چند برش افقی به لایه‌های نازک‌تری تقسیم کنید. سپس، هر دو طرف آن‌ها مقداری نمک، فلفل و آویشن بپاشید.
  • مرحله دوم: در ادامه، گوجه‌فرنگی را به صورت حلقه‌ای و پنیر را به لایه‌های نازک‌تر برش بزنید.
  • مرحله سوم: حالا چند برش گوجه‌فرنگی و پنیر را همراه با مقداری کره روی یک سمت سینه مرغ گذاشته و سمت دیگر را شبیه لقمه روی این مواد برگردانید.
  • مرحله چهارم: با چاقویی تیز چند برش کوچک روی سطح بیرونی مرغ‌ها بزنید تا بهتر بپزند. سپس کف ظرف فر را با کمی روغن زیتون چرب کرده و مرغ‌ها را روی آن قرار دهید.
  • مرحله پنجم: مقداری فلفل قرمز و نمک روی مرغ‌ها بپاشید و در ادامه، کمی هم روی آن‌ها روغن زیتون بریزید تا کاملا چرب شوند.
  • مرحله ششم: حالا ظرف مرغ را به مدت 25 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • مرحله هفتم: پس از این مدت، درب فر را باز کنید و روی تکه‌های مرغ، دو تکه پنیر اضافه کنید. سپس ظرف مرغ را به مدت 5 دقیقه دیگر داخل فر بگذارید تا پنیر کاملا آب شده و طعم آن به خورد استیک برود.

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ

یکی از رسپی‌های پرطرفدار استیک مرغ، تهیه استیک مرغ با سس قارچ است. البته معمولا مقداری پوره سیب‌زمینی هم در کنار این غذا قرار می‌دهند. اگر دوست دارید دستور تهیه این غذا را بدانید، مواد لازم را فراهم کرده و مطابق دستورالعمل تهیه پیش بروید:

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ با سس قارچ

مواد اولیه این دستور به شرح جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 400 گرم
قارچ 300 گرم
پیاز 2 عدد
سیر 3 حبه
کره 15 گرم
خامه صبحانه 3 قاشق غذاخوری
سس خردل 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 قاشق مرباخوری
شیر 1 لیوان
ارگانو، رزماری خشک و ادویه مرغ به مقدار لازم
نمک، فلفل و پودر پاپریکا به مقدار لازم
روغن مایع یا روغن زیتون به مقدار لازم

دستور پخت استیک مرغ با سس قارچ

طرز تهیه استیک مرغ با سس قارچ به شکل زیر پیش می‌رود:

  • مرحله اول: سینه مرغ را در ظرفی مناسب ریخته و نمک، فلفل، ادویه مرغ، پودر پاپریکا، رزماری خشک و ارگانو را به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: در نهایت سس خردل را هم داخل ظرف بریزید و سینه مرغ را حدود 2 دقیقه با مخلوط مواد گفته‌شده ماساژ دهید.
  • مرحله سوم: درب ظرف را ببندید و آن را به مدت 1 تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد گوشت مرغ بروند. پس از اتمام این زمان، به سراغ درست کردن سس قارچ بروید.
  • مرحله چهارم: شیر و خامه را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سپس مقداری کره و روغن را در تابه‌ای مناسب روی حرارت قرار دهید تا گرم شوند.
  • مرحله پنجم: پیازی را که قبلا خرد کرده‌اید، در تابه تفت دهید و زمانی که سبک و طلایی شد، سیر رنده‌شده را به آن بیفزایید.
  • مرحله ششم: قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و زمانی که عطر سیر بلند شد، آن‌ها را در تابه ریخته و حرارت شعله را زیاد کنید تا قارچ‌ها آب نیندازند.
  • مرحله هفتم: حالا شیر و خامه را در تابه بریزید و پس از کمی هم زدن، آرد را داخل تابه الک کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کرده و 10 دقیقه زمان دهید تا سس قارچ کمی غلیظ‌‌تر شود.
  • مرحله هشتم: در همین فاصله، تابه‌ای دیگر را روی حرارت متوسط قرار دهید و داخل آن مقداری روغن بریزید تا داغ شود.
  • مرحله نهم: در ادامه، تکه‌های سینه مرغ را در تابه بچینید تا کاملا سرخ شوند. سپس، آن‌ها را در تابه حاوی سس قارچ ریخته و درب تابه را ببندید.
  • مرحله دهم: اجازه دهید مرغ کاملا داخل این سس ترکیبی خامه‌ای پخته شود. سپس، استیک‌ها را همراه سس داخل ظرفی مناسب بریزید و مقداری پوره سیب‌زمینی در کنار آن قرار دهید.

طرز تهیه استیک مرغ با سبزیجات

استیک مرغ و سبزیجات، غذایی سالم، مقوی و بسیار خوش‌طعم است که به‌عنوان یک غذای سیر‌کننده رژیمی هم می‌توانید روی آن حساب کنید. ظاهر رنگارنگ سبزیجات در کنار طعم بی‌نظیر استیک مرغ، هر بیننده‌ای را سر ذوق می‌آورد. کافی است مواد لازم را فراهم کرده و دست به کار شوید:

طرز تهیه استیک مرغ با سبزیجات

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ با سبزیجات

مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 2 عدد
هویج 1 عدد
قارچ بزرگ 4 عدد
لوبیا سبز 100 گرم
کلم بروکلی 100 گرم
فلفل دلمه ای رنگی خرد شده 1 پیاله
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
کنجد خام 1 قاشق غذاخوری
شیر 1 فنجان
آب 1 لیوان
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
سس خردل 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
سیب زمینی بزرگ 2 عدد
پودر سیر، پودر پاپریکا و شوید خشک از هر کدام 1 قاشق مرباخوری
جعفری خرد شده مقداری برای تزئین

دستور پخت استیک مرغ با سبزیجات

طرز تهیه استیک مرغ آبدار و خوش‌طعم در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: ابتدا سینه مرغ را مطابق روش‌های قبل برش زده و با بیفتک‌کوب بکوبید تا به ضخامت مناسب برسد.
  • مرحله دوم: در ظرفی مناسب سس خردل را با مقداری نمک و فلفل، روغن زیتون، شیر و سرکه بالزامیک مخلوط کرده و مقداری آب اضافه کنید. سپس، گوشت مرغ را داخل این مواد بخوابانید.
  • مرحله سوم: روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ کاملا مزه‌دار شود. در این فاصله، به سراغ درست کردن سیب‌زمینی تنوری بروید.
  • مرحله چهارم: سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و بدون پوست کندن، آن‌ها را به تکه‌های نسبتا درشت برش بزنید. سپس دوباره برش‌های سیب‌زمینی را زیر آب بگیرید و خشک کنید.
  • مرحله پنجم: در ادامه، داخل قابلمه‌ای مناسب مقداری آب و نمک بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب بجوشد. سپس سیب‌زمینی‌ها را داخل آب جوش ریخته و 5 تا 7 دقیقه بعد آبکش کنید.
  • مرحله ششم: در ادامه، پودر سیر، پودر پاپریکا و شوید خشک را همراه با مقداری نمک و فلفل و روغن زیتون در کاسه‌ای مناسب ریخته و سیب‌زمینی‌ها را به آن اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: سیب‌زمینی‌هایی را که مزه‌دار شده‌اند، در تابه‌ای جداگانه با مقداری روغن سرخ کرده یا در فر کبابی کنید و کنار بگذارید.
  • مرحله هشتم: برای آماده کردن سبزیجات، قارچ و هویج را به شکل حلقه‌ای و کلم بروکلی را به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. لوبیا سبز را هم خرد کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله نهم: حالا تابه‌ای مناسب را روی حرارت قرار داده و داخل آن مقداری روغن زیتون بریزید. سپس، به ترتیب هویج، قارچ، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای و لوبیا سبز خرد‌شده را به فاصله تقریبی 1 دقیقه در تابه بریزید.
  • مرحله دهم: در ادامه، مقداری نمک و فلفل و سس سویا به سبزیجات اضافه کرده و همه مواد را به مدت 5 دقیقه تفت دهید. در آخر، کنجد خام را نیز در تابه بریزید.
  • مرحله یازدهم: در نهایت، گوشت مرغ مزه‌دار شده را در تابه گریل حرارت دهید تا کاملا برشته و مغزپخت شود.
  • مرحله دوازدهم: پس از آماده شدن همه مواد، استیک‌های مرغ را در بشقابی مناسب قرار دهید و دور آن را با سبزیجات ترکیبی و سیب‌زمینی تنوری پر کنید. مقداری جعفری خرد‎شده هم روی مواد بریزید و غذا را سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه استیک مرغ سوخاری

در ادامه، دستور تهیه استیک مرغ سوخاری در فر را می‌خوانید. البته اگر به فر دسترسی نداشتید، می‌توانید به‌راحتی این استیک‌های خوشمزه را در تابه سرخ کنید. در این صورت، کره باید با روغن مخلوط شود و به‌ازای 30 گرم کره، ¼ پیمانه روغن کافی است.

طرز تهیه استیک مرغ سوخاری

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ سوخاری

با مواد اولیه زیر می‌توانید برای 2 نفر استیک مرغ سوخاری درست کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 400 گرم
شیر گاو 2 پیمانه
کره 100 گرم
رزماری خرد شده 1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر سوخاری به مقدار لازم

دستور پخت استیک مرغ سوخاری

استیک مرغ سوخاری به این ترتیب آماده می‌شود:

  • مرحله اول: ابتدا سینه مرغ را برش زده و با بیفتک‌کوب بکوبید تا آماده طبخ شود. سپس، روی آن‌ها مقداری نمک و فلفل پاشیده و در مخلوط شیر و رزماری بخوابانید.
  • مرحله دوم: در ادامه، درب ظرف حاوی مرغ را بسته و آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.
  • مرحله سوم: فر را روشن کرده و دمای آن را روی 190 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. سپس، کف یک ظرف نسوز را با کره آب‌شده چرب کنید.
  • مرحله چهارم: سینه‌های مرغ را از یخچال خارج کنید. سپس آن‌ها را از شیر در آورید و در مقداری آرد سوخاری بغلطانید. دقت کنید که تمام قسمت‌های گوشت مرغ به آرد آغشته شود.
  • مرحله پنجم: حالا تکه‌های مرغ را در ظرف نسوز بچینید و روی آن‌ها هم مقداری کره آب‌شده بریزید. سپس، ظرف را به مدت 30 تا 40 دقیقه در فر قرار دهید.

نکته: در طول پخت استیک را مرتبا چک کنید، زیرا حرارت فرهای مختلف، متفاوت است و زیاد ماندن استیک در معرض حرارت، بافت آن را خشک می‌کند.

  • مرحله ششم: زمانی که روی استیک‌ها طلایی شد، آماده سرو هستند و می‌توانید آن‌ها را با مخلفات دلخواه تزئین کرده و سرو کنید. نوش جان

نکات مهم در طرز تهیه استیک مرغ

استیک مرغ با همه سادگی، ریزه‌کاری‌ها و فوت و فن‌های زیادی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید حاصل کار شما قابل رقابت با استیک مرغ رستورانی باشد، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • به طور معمول سینه مرغ را از عرض به صورت لایه‌هایی با ضخامت نیم تا 2 سانت برش می‌زنند تا هم بهتر طعم‌دار شوند و هم راحت‌تر بپزند.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه استیک مرغ ساده، از مقداری پودر آویشن هم استفاده کنید.
  • استیک مرغ ساده نیازی به استراحت ندارد، با‌این‌حال اگر وقت کافی داشتید، بد نیست مرغ مزه‌دار‌شده را برای نیم تا 1 ساعت در ظرفی درب‌دار در یخچال قرار دهید تا مزه چاشنی‌ها به خورد مرغ‌ها بروند.
  • استفاده از سس سویا، بافت استیک مرغ را تردتر کرده و طعم خوبی به آن می‌دهد.
  • در طرز تهیه استیک مرغ رژیمی در تابه روغن نریزید، زیرا روغنی که موقع طعم‌دار کردن گوشت مرغ استفاده کرده بودید، برای پخت آن به صورت رژیمی کافی است.
  • دقت کنید که اگر تابه پخت استیک‌ها به اندازه کافی داغ نشده باشد، مرغ بدون آنکه مغزپخت شود، می‌سوزد که اصلا مطلوب نیست.

نکات مهم در طرز تهیه استیک مرغ

  • استفاده از شکر قهوه‌ای، طعم کاراملی جالبی ایجاد می‌کند و رنگ زیبایی به استیک مرغ می‌دهد، اما اگر در دسترس نبود می‌توانید آن را از ادویه‌ها حذف کنید.
  • پخت استیک در تابه گریل باید با حرارت زیاد و در زمان کوتاه صورت گیرد. کم بودن شعله گاز باعث می‌شود گوشت مرغ آب بیندازد و سفت شود. در این صورت، زمان بیشتری برای پخت لازم است و به این ترتیب از بافت مطلوب یک استیک حرفه‌ای فاصله می‌گیریم.
  • دقت کنید که حرکت دادن تکه‌های مرغ داخل تابه هم باعث آب انداختن گوشت مرغ می‌شود، پس کمی صبور باشید و زمانی که یک سمت استیک‌ها کاملا برشته و پخته شد، آن‌ها را برگردانید تا سمت دیگر هم بپزد.
  • بهتر است برای تهیه استیک مرغ، از فلفل تازه آسیاب‌شده استفاده کنید تا عطر و طعم قوی‌تری به غذا بدهد. البته این موضوع درباره طرز تهیه استیک گوشت هم صادق است.
  • استیک مرغ با برنج یا نان سرو می‌شود، اما اگر رژیم دارید، پیشنهاد می‌کنیم استیک مرغ و سبزیجات را امتحان کنید که بدون نان و برنج هم فوق‌العاده خوشمزه و سیر‌کننده است.

همان‌طور که دیدید، تنوع استیک مرغ بسیار است. به همین نسبت، انواع استیک از لحاظ اسم و نحوه پخت هم بسیار متفاوت‌اند و هر کدام، طعم منحصر‌به‌فرد خود را دارند. بنابراین، برای حرفه‌ای‌تر شدن در پخت استیک، نگاهی هم به مطلب انواع استیک کدامند؟ بیندازید تا با دنیای جذاب استیک‌ها بیشتر آشنا شوید.

اصول نگهداری از استیک مرغ

اگر مقداری از استیک‌ها باقی ماند، آن‌ها را در ظرفی درب‌دار بریزید و در یخچال بگذارید. مدت ماندگاری گوشت مرغ پخته در یخچال چیزی بین 3 تا 4 روز است که البته اگر گوشت مرغ در بافت آبکی سس قارچ قرار گیرد، این مدت محدودتر هم می‌شود. بنابراین در اولین فرصت، باقیمانده غذا را مجددا گرم کرده و مصرف کنید تا کیفیت خود را از دست ندهد.

روش جلوگیری از خراب شدن استیک مرغ

این غذا را در معرض گرما یا رطوبت قرار ندهید و برای نگهداری آن از ظروف تمیز و کاملا خشک استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، پیش از استفاده مجدد، حتما عطر و بو و شکل ظاهری استیک‌ها را بررسی کنید تا مورد مشکوکی از خرابی وجود نداشته باشد.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه استیک مرغ

شما می‌توانید برای تهیه استیک مرغ، به‌جای تابه گریل از ساندویچ‌ساز استفاده کنید. همچنین ترکیب ادویه‌ها و چاشنی‌هایی که در این مقاله خواندید، بارها امتحان خود را پس داده‌اند و طعم‌های بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. با‌این‌حال، استفاده از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌ها، تا اندازه‌ای هم اختیاری است و می‌توانید انواع طعم‌هنده‌های مورد علاقه خود مثل پودر آویشن و… را هم برای مزه‌دار کردن گوشت مرغ به کار ببرید.

خواص مرغ

گوشت مرغ یک منبع حیوانی عالی برای تأمین بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. برای مثال، این گوشت مقادیر فراوانی ویتامین B6 را در خود جای داده است و به همین دلیل مصرف آن برای افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است. پروتئین فراوان و کالری پایین این گوشت هم آن را به گزینه‌ای مناسب برای ورزشکاران تبدیل کرده است که البته این موضوع، به روش پخت مرغ هم بستگی دارد و غذاهایی مثل استیک مرغ به‌خوبی این نیاز را تإمین می‌کنند. از دیگر خواص مرغ این است که در مقایسه با انواع گوشت‌های قرمز، کلسترول کمتری دارد و به‌خاطر وجود کلاژن فراوان در بافت خود، به کاهش فشار خون هم کمک می‌کند.

خواص مرغ

طعم انواع استیک های مرغ حرفه ای را با اسنپ فود تجربه کنید…

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه استیک مرغ کار سختی نیست. با‌این‌حال، اگر به هر دلیلی مهیای درست کردن این غذا در منزل نیستید، روی کمک اسنپ فود حساب کنید. سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود، به شما امکان می‌دهد که با صرف کمترین انرژی ممکن، این غذای لذیذ را به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل یا محل اقامت خود تحویل بگیرید.

سوالات متداول

بهترین تابه در طرز تهیه استیک مرغ چه تابه‌ای است؟

تابه‌های چدنی برای تهیه استیک مناسب هستند؛ زیرا حرارت را به‌خوبی در خود نگه داشته و به صورت یکنواخت انتقال می‌دهند.

فوت و فن حرارت دادن استیک مرغ در تابه چیست؟

حرارت تابه باید متوسط رو به بالا باشد تا گوشت مرغ آب نیندازد. همچنین از زیر و رو کردن تکه‌های مرغ در تابه خودداری کنید و بعد از اینکه یک سمت آن‌ها کاملا طلایی شد، آن‌ها را برگردانید.

ضخامت مناسب برای استیک مرغ چقدر است؟

گوشت مرغ در قالب استیک باید ضخامتی بین نیم تا 2 سانت داشته باشد و به صورت یکنواخت کوبیده شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود