آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بانوفی پای با سه روش مختلف!

ترمه افضلی 29 اسفند 1401 6 دقیقه

بانوفی پای یک خوراکی فوق‌العاده خوشمزه و پرطرفدار است که می‌تواند به سرعت جای خود را در برنامه ثابت دسرها و میان‌وعده‌های مورد علاقه خانواده‌ شما باز کند!

بانوفی پای را به شیوه‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد؛ از جمله بانوفی پای انگلیسی، شیرعسلی و شکلاتی. در ادامه طرز تهیه بانوفی پای را به شما آموزش می‌دهیم و نگاهی به شیوه‌های دیگر تهیه آن نیز خواهیم داشت!

 

بانوفی پای یک خوراکی خامه‌ای و فوق‌العاده خوشمزه است.

طرز تهیه بانوفی پای

در ادامه همه‌چیز را درباره طرز تهیه بانوفی پای بررسی خواهیم کرد. با ما باشید! در ابتدا باید بدانیم بانوفی پای چیست؟

بانوفی پای یکی از دسرهایی است که هرچند زمان زیادی از تاریخ اختراع شدن آن نمی‌گذرد، هم‌اکنون در سرتاسر دنیا به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های منوی رستوران‌ها و کافه‌ها تبدیل شده است. این شیرینی خوشمزه که در چند شکل متفاوت آماده‌سازی می‌شود و برای مثال بانوفی پای با شیر عسلی یکی از شکل‌های پرطرفدار آن است، عمر اختراع شدن آن به پنجاه سال نیز نمی‌رسد؛ اما به اندازه دسرهای قدیمی و جاافتاده در دنیا رواج دارد.

در تمام شکل‌ها و انواع طرز تهیه بانوفی پای دو پای ثابت همیشگی وجود دارد و آن هم موز و خامه است. به جز این دو، بیسکویت‌ نیز در بسیاری‌ از دستور پخت‌ها پیدا می‌شود، اما می‌توان شکل‌های کم‌طرفدارتری از این خوراکی را یافت که بیسکویت‌ نداشته باشند و به جای آن از خمیر کیک استفاده کنند. به جز این‌ها، بانوفی پای یک طعم‌دهنده دیگر نیز لازم دارد که می‌تواند شیر عسلی، شکلات یا کارامل باشد که در ادامه همه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه بانوفی پای

باید توجه داشته باشید که کارامل شما ممکن است به صورت ساده، شکلاتی یا شیرعسلی تهیه شود؛ که در ادامه آموزش همه آن‌ها را قرار خواهیم داد. میزان مجموع کاراملی که استفاده می‌کنید می‌بایست متناسب با مقداری باشد که در جدول اول بیان کرده‌ایم. اگر به پای‌های خوشمزه و خاص علاقه‌مندید، نگاهی به طرز تهیه پای کدو تنبل داشته باشید.

 

مواد مورد نیاز میزان لازم
موز ۴ عدد
بیسکویت خرد‌شده ۱۴۰ گرم
شکر ۴ قاشق غذاخوری
خامه قنادی ۴۵۰ گرم
کارامل ۶۰۰ گرم
مغزیجات  به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه کارامل:

شکر ۴۰۰ گرم
وانیل یک و نیم قاشق چای‌خوری
کره ۴ قاشق غذا‌خوری
نمک به میزان اندک

مواد لازم برای تهیه شیر عسلی:

شیر  ۳ لیوان
شکر سه چهارم لیوان
خامه نیم پیمانه
کره ۴۰ گرم
وانیل به مقدار کم

 

اگر به چیزکیک علاقه دارید، حتما بانوفی پای را امتحان کنید!

مواد لازم برای تهیه شیر عسلی شکلاتی

مواد مورد نیاز میزان لازم
شیر ۳ لیوان
شکر سه چهارم لیوان
کره ۴۰ گرم
شکلات ۱۵۰ گرم
وانیل به مقدار کم

مراحل طرز تهیه بانوفی پای

حال که با مواد اولیه لازم برای تهیه انواع بانوفی پای آشنا شدیم، می‌توانیم مرحله به مرحله، طرز تهیه این دسر خوشمزه را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه بانوفی پای انگلیسی

ابتدا نگاهی به اطلاعات ضروری داشته باشید:

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۳۵۰ کیلوکالری
زمان آماده سازی ۱ ساعت و نیم
زمان لازم برای پخت ۱۰ دقیقه
تعداد نفرات ۴ نفر

 

  • مرحله اول: ابتدا باید کارامل را آماده کنیم. مواد اولیه کارامل را آماده‌سازی کنید. ابتدا شکر را داخل یک قابلمه کوچک ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید. آن را به مرور هم بزنید تا زمانی که شکر به طور کامل آب شود. مواظب باشید شکر نسوزد؛ این کار را با هم زدن مداوم آن انجام دهید.
  • مرحله دوم: خامه را به ظرف اضافه کنید و سریع هم بزنید تا یکدست شود. حدود یک دقیقه صبر کنید تا مایع بجوشد. اما مواظب باشید این کار زیاد انجام نشود.
  • مرحله سوم: ظرف را از روی حرارت بردارید و کره آب‌شده، نمک و وانیل را بیفزایید. خوب هم بزنید تا یکدست شود. اگر حس کردید کارامل بیش از حد سفت شده است، آن را با مقدار کمی شیر ترکیب کنید.
  • مرحله چهارم: بیسکویت را در یک پلاستیک زیپ‌دار بریزید و با کمک یک وزنه به آرامی آن را خرد کنید. شما به چند بار تهیه این دسر نیاز دارید تا بتوانید میزان ایدئال خود در خرد کردن بیسکویت را پیدا کنید. به هر ترتیب نباید بیسکویت آرد شود.
  • مرحله پنجم: بیسکویت را کف ظرف بریزید. به مقدار لازم کارامل روی آن بریزید تا به خوبی بر سطح آن پخش شود. سپس موز را حلقه‌ای کنید و بر روی بیسکویت بچینید.

مرحله ششم: یک بار دیگر این کار را انجام دهید و یک لایه بیسکویت و موز و کارامل دیگر بر روی قبلی اضافه کنید.

بانوفی پای را در لیوان نیز می‌توان تهیه کرد.

 

  • مرحله هفتم:‌ ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا بافت آن سفت شود.
  • مرحله هشتم: با خامه قنادی به طور کامل سطح کار را بپوشانید و سپس چند حلقه موز یا میو‌ه‌های دیگر به‌علاوه مقداری کارامل و مغزیجات برای تزئین بر روی خامه بچینید. در این مرحله نیز اگر خامه شما قوام لازم را ندارد، می‌توانید ظرف را کمی در یخچال قرار دهید.

بانوفی پای شما آماده است!

طرز تهیه بانوفی پای با شیر عسلی

طرز تهیه بانوفی پای با شیر عسلی تفاوت چندانی با بانوفی پای معمولی ندارد؛ تنها نوع کارامل آن متفاوت است. بنابراین در ادامه طرز تهیه شیر عسلی را به شما آموزش می‌دهیم و شیوه ساخت بانوفی پای را می‌توانید از دستور قبلی ببینید. در ضمن شما می‌توانید از شیر عسلی‌های بازاری نیز استفاده کنید.

 

دو نکته مهم! ۱. شکر را با عسل جایگزین نکنید. خروجی کار به هیچ عنوان قابل‌قبول نخواهد شد. ۲. میزان چربی شیر در این طرز تهیه اهمیت چندانی ندارد.

  • مرحله اول: یک تابه نچسب بردارید. هرچه تابه شما پهن‌تر باشد بهتر است. شیر و شکر را داخل تابه بریزید و حرارت را بسیار ملایم کنید. در طول آماده‌سازی شیر عسلی، مواد نباید بجوشند؛ در غیر این صورت شیر عسلی شما خراب خواهد شد. بنابراین دما را تا جای ممکن کم کنید.
  • مرحله دوم: پنج دقیقه یک‌بار مایع را هم بزنید تا ته نگیرد. این کار را تا زمانی که حجم شیر نصف شد ادامه دهید.
  • مرحله سوم: کره را به تابه اضافه کنید. پس از آنکه کره آب شد، تابه را از روی حرارت بردارید و وانیل اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: مایع را از تابه خارج کنید و داخل یک ظرف دیگر بریزید. کمی صبر کنید تا شیر عسلی شما خنک‌ شود. این موضوع باعث افزایش غلظت آن نیز خواهد شد.
  • مرحله پنجم: شیر عسلی شما آماده است! آن را طبق مراحلی که در بخش قبلی گفته شد، به جای کارامل خامه‌ای استفاده کنید و بانوفی پای خوشمزه خود را آماده سازید!

البته یک موضوع مهم را در نظر داشته باشید و آن هم اینکه اگر شیر عسلی شما غلظت لازم را نداشت، بانوفی پای را در لیوان آماده کنید. در مقاله طرز تهیه پای بلوبری یاد بگیرید چگونه این دسر شگفت‌انگیز را تهیه کنید!

 

طرز تهیه بانوفی پای شکلات

نگاهی به اطلاعات ضروری داشته باشید:

 

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۳۵۰ کیلوکالری
زمان آماده سازی ۱ ساعت و نیم
زمان لازم برای پخت ۲ تا ۳ ساعت
تعداد نفرات ۴ نفر

 

بانوفی پای را به شکل کوچک و لقمه‌ای نیز تهیه می‌کنند.

 

طرز تهیه بانوفی پای شکلات همانند طرز تهیه بانوفی پای با شیر عسلی است. تنها یک مرحله اضافه‌تر دارد: در انتهای کار و هم‌زمان با اضافه کردن کره، شکلات آب‌شده نیز به شیر عسلی اضافه کنید.

همچنین یک کار دیگر می‌توان کرد:‌ اینکه در هنگام تهیه بانوفی پای، از سیروپ شکلات در لایه‌های آن بهره بگیرید. هر دوی این روش‌ها خوشمزه خواهند شد.

دسرهای خوش‌مزه با طرز تهیه‌‌ای آسان!

در این مقاله طرز تهیه بانوفی پای در انواع شکل‌های آن را یاد گرفتید! حتما تهیه آن را در برنامه خود قرار دهید تا با مزه شگفت‌انگیز این میان‌وعده و دسر خوشمزه آشنا شوید. ضمنا اگر دوست داشتید بانوفی پای بخرید، می‌توانید از سرویس سفارش انلاین شیرینی برای این کار کمک بگیرید.

مشتاقانه منتظر شنیدن تجربیات و نظریات شما درباره این شیرینی خوشمزه هستیم.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود