آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه برنج دیشو
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه برنج دیشو با طعم خرما و عطر ادویه های جنوب

مینا اسماعیل بیگی 30 فروردین 1402 3 دقیقه

طرز تهیه برنج دیشو بسیار آسان است و احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بگوییم که در طبخ آن، خبری از نمک نیست و شما باید از شیره خرما استفاده کنید! به همین دلیل، رنگ این برنج هم برخلاف معمول، سفید نیست اما این شکل متفاوت هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. این برنج، یکی از غذاهای پرطرفدار جنوبی در استان هرمزگان و جزیره زیبای قشم است و با سفر به این استان، حتما نام آن را در منوی رستوران‌ها خواهید دید. سرو این برنج در کنار ماهی خوشمزه‌ای مانند طلال، یک تجربه خاص و متفاوت است که توصیه می‌کنیم در سفر خود به این مناطق، آن را از دست ندهید.

با اسنپ فود همراه باشید تا ببینیم این غذای محلی بندرعباس، چگونه در منزل تهیه می‌شود.

برنج دیشو
تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی حدود 2 ساعت برای خیس خوردن برنج و مزه‌دار شدن ماهی‌ها
زمان پخت غذا کمتر از 1 ساعت
میزان سختی سختی کم

طرز تهیه برنج دیشو

مواد لازم برای تهیه برنج دیشو

برنج دیشو، طعم شیرینی دارد و شاید باب طبع خیلی از افراد نباشد. با این حال باید بدانید که حضور شیره خرما و سایر ادویه‌جات گرم، در کنار ماهی که طبیعی سرد و تر دارد، باعث تعادل طبع این غذای جنوبی متفاوت می‌شود و شما یک وعده غذایی بسیار مقوی و خوشمزه را پیش رو خواهید داشت. به علاوه، شما می‌توانید این غذای محلی بندرعباس را با استفاده از گوشت گوسفند یا گوساله هم طبخ کنید و از عطر و طعم خاص آن لذت ببرید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه برنج دیشو با ماهی طلال را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه برنج دیشو

برای تهیه یک دیس برنج دیشوی خوشمزه همراه با دورچین ماهی، مواد اولیه را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 3 پیمانه
شیره خرما 1 پیمانه
ماهی طلال به مقدار دلخواه
پیاز برای سرخ کردن ماهی‌ها به مقدار لازم
آرد به مقدار لازم
آبلیموی تازه به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
روغن به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه برنج دیشو

مراحل طرز تهیه برنج دیشو

چند ساعت قبل از شروع کار، برنج را در مقداری آب بخیسانید و کنار بگذارید. سپس، مطابق مراحل زیر، عمل کنید:

  • مرحله اول: ماهی‌های طلال را خوب تمیز کرده و بشویید. سپس، آن‌ها را با مقداری آبلیمو، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک، در ظرفی دربسته قرار دهید تا کاملا مزه‌دار شوند. بهتر است برای این کار، چیزی بین 30 تا 60 دقیقه، زمان بگذارید.
  • مرحله دوم: شیره خرما را در مقداری آب بریزید تا کمی رقیق شود. سپس، شیره خرمای رقیق شده را در قابلمه‌ای مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا به جوش آید.
  • مرحله سوم: حالا آب برنج را خالی کنید و برنج را داخل شیره در حال جوش بریزید. بعد از اینکه آب داخل قابلمه بخار شد، درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا برنج به آرامی دم بکشد.

در فاصله دم کشیدن برنج، باید به سراغ تهیه ماهی طلال بروید:

  • مرحله چهارم: در ظرفی مناسب مقداری آرد و ادویه، شامل فلفل قرمز بریزید و ماهی‌های مزه دار شده را کمی در آرد غلطانده و در روغن داغ، سرخ کنید.

حالا، برنج دیشو هم کاملا دم کشیده و می‌توانید ان را در دیسی مناسب بکشید و اطراف یا روی برنج را با ماهی‌های طلال سرخ شده، تزئین کنید. نوش جان

سفارش انواع غذاهای خوشمزه جنوبی با اسنپ فود

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه برنج دیشو، بسیار ساده و راحت است. اما اگر ترجیح می‌دهید این پلوی شیرین جنوبی را به صورت آماده سفارش دهید، روی همراهی اسنپ فود، حساب کنید. با ورود به این سایت و رفتن به صفحه خرید غذا دریایی بندرعباس، یک منوی کامل از انواع غذای محلی بندرعباس، مقابل شما قرار می‌گیرد که می‌توانید موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. البته ثبت آدرس را هم از یاد نبرید تا پیک‌ها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش‌های شما را به درب منزلتان برسانند. میز غذا را بچینید که پیک در راه است!

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود