آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه تارت تویکس کارامل شکلات،؛ عصرانه‌ای خوشمزه و دل‌انگیز

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 5 دقیقه

شکلات تویکس یا Twix یکی از شکلات‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است که طعم خاص و بینظیری دارد. این تارت به تقلید از این شکلات‌ها تهیه شده است. به همین دلیل طعم بی نظیری داشته و بسیار پرطرفدار است. این شیرینی در نهایت به صورت بیسکوییت‌هایی است که با کارامل و گاناش شکلاتی روکش شده‌اند.

برای تهیه این تارت نیز از خمیر تارت استفاده شده است. علاوه بر آن مواد دیگری به عنوان مواد میانی و روکش استفاده می‌شود. در ادامه با طرز تهیه تارت تویکس کارامل شکلات آشنا شده تا این شیرینی جذاب و خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه تارت تویکس کارمل شکلات خوشمزه و جذاب

مواد لازم برای تهیه تارت تویکس

انتخاب یک شکلات خوشمزه و پرطرفدار که طعمی خاص و بی نظیر داشته باشد، کار ساده‌ای نیست. بسیاری از اوقات شکلا‌ت‌های مختلفی را تست کرده اما هیچ کدام با ذائقه شما تناسب ندارند. شکلات تویکس یکی از شکلات‌های بسیار خوشمزه با طعمی خاص و جذاب است که برای سلیقه‌ها و دائقه‌های خاص پسند و متفاوت انتخابی مناسب است. تارت تویکس می‌تواند همان طعم خاص و ناب را برای شما به همراه داشته و لذت خوردن شکلاتی بی نظیر را برای شما ایجاد کند.

برای تهیه تارت کارامل شکلات خوشمزه و لذیذ به مواد اولیه زیر نیاز است.

 

کره 75 گرم
آرد 125 گرم
نمک نوک قاشق چایخوری
شکر 20 گرم
پودر بادام 20 گرم
تخم مرغ 1 عدد

علاوه بر آن کارامل و گاناش این تارت نیز به صورت جداگانه تهیه شده که برای آماده کردن آن‌ها به مواد اولیه زیر نیاز است. کارامل و گاناش تهیه شده را می‌توانید برای انواع دیگر شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها نیز استفاده کنید و از طعم بی نظیر آن‌ها لذت ببرید.

مواد لازم برای کارامل

خامه 50 گرم
شکر 50 گرم
کره 40 گرم

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی

شکلات 200 گرم
خامه صبحانه 150 گرم

 

طرز تهیه تارت تویکس کارامل شکلات

برای تهیه تارت، باید ابتدا خمیر آن را تهیه کنید. برای تهیه خمیر ابتدا آرد، نمک، شکر و پودر بادام را با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. کره باید به صورت سرد و خرد شده باشد. مراقب باشید در هنگام مخلوط شدن گرمای دست کره را آب نکرده و مخلوط در نهایت شبیه به خرده نان به نظر بیاید.

برای این کار می‌توانید از غذاساز نیز استفاده و با سرعت کم مواد را مخلوط کنید. روی خمیر را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند. از خمیرهای تارت آماده نیز می‌توانید برای تهیه این دسر خوشمزه استفاده کنید تا در زمان کمتری آماده شود.

تارت خوشمزه و جذاب کاراملی تویکس با تقلید از شکلات تویکس

پس از استراحت خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح آردپاشی شده باز کنید. خمیر باید به قطر 15 سانتی متر باشد. در تمام سطح آن با چنگال حفره‌هایی ایجاد کنید. خمیر را به قالب منتقل کرده و کاملا صاف کنید. سپس آن را درون فر قرار داده تا برای 12 تا 15 دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. دمای فر باید 170 درجه سانتی گراد باشد. زمانی که لبه‌های تارت تغییر رنگ داده و طلایی شدند، خمیر آماده است.

نان تارت کارامل شکلات و همچینین سایر تارت‌ها به مدت یک ماه درون فریزر قابل نگهداری است. می‌توانید آن را آماده کرده و در فریزر قرار دهید تا در هنگام نیاز خمیر آماده در دسترس داشته باشید و با مواد میانی دلخواه پر کنید.

پس از آماده سازی و خنک شدن خمیر، باید ابتدا روی آن را با کارامل پر کرده و اجازه دهید کارامل به خوبی بسته شود. سپس گاناش روی آن بریزید و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. در نهایت تارت تویکس با کارامل و گاناش شکلاتی شما آماده است.

طرز تهیه کارامل

برای تهیه کارامل، ابتدا شکر و کره را روی حرارت قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. زمانی که شروع به قل زدن کرد به آرامی کاراملی رنگ می‌شود. در این مرحله خامه را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. پس از خنک شدن کارامل شما آماده و قابل استفاده است.

طرز تهیه گاناش شکلاتی

تهیه گاناش نیز به سادگی انجام می‌شود. ابتدا خامه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شده و شروع به جوش زدن ریز کند. در این مرحله خامه را از روی حرارت بردارید و شکلات‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا شکلات با حرارت خامه ذوب شده و سپس آن‌ها را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. گاناش نیز آماده است، پس از خنک شدن می‌توانید از آن استفاده کنید.

میزان کالری در هر 100 گرم 400 کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 50 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

تارت تویکس به عنوان یک دسر فرانسوی شناخته می‌شود که در سراسر دنیا بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. تهیه آن نیز به سادگی صورت گرفته و در صورت رعایت نکات و دستورات گفته شده در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را تهیه و نوش جان کنید. از این دسر در انواع مختلف مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و به عنوان عصرانه استفاده کرده و لذت ببرید.

پای‌ها و تارت‌ها از شیرینی‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند که در انواع مختلفی تهیه و استفاده می‌شوند. خمیر تارت تقریبا در تمام مدل‌ها یکسان است و می‌توانید از هر نوع مواد میانی برای تهیه آن استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع پای و تارت می‌توانید به بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید.

مواد لازم برای تهیه یک تارت متفاوت و خوشمزه با طعمی از شکلات تویکس

می‌توانید خمیر تارت را آماده کرده و هر بار با مواد داخلی متفاوت آن را تهیه کنید. به این صورت می‌توانید انواع مختلفی از تارت‌های خوشمزه را تست کرده و از میان آن‌ها بهترین و خوشمزه‌ترین‌ها را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود انتخاب کنید.

در مقاله‌های دیگر بلاگ اسنپ فود با طرز تهیه تارت کره بادام زمینی و مربا آشنا شدید. این دسر خوشمزه از بادام زمینی به همراه هر نوع مربای دلخواهی تهیه شده و می‌توانید به عنوان عصرانه‌ای دلپذیر نوش جان کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه همانند همه تارت‌های دیگر، ابتدا خمیر تارت تهیه شده و سپس از مواد میانی مانند مرباهای مختلف به همراه کره بادام زمینی و بادام زمینی خرد شده استفاده می‌شود. طعمی بسیار خاص که می‌توانید متناسب با ذائقه خود از هر نوع مربایی استفاده کرده و نوش جان کنید.

سخن آخر

در این مقاله به طرز تهیه تارت تویکس کارامل شکلات پرداخته شد. این تارت از محبوب‌ترین دسرهای تهیه شده است و به دلیل استفاده از کارامل و گاناش شکلاتی، مزه‌ای مشابه با شکلات تویکس دارد. این شکلات بسیار پرطرفدار است و با این دسر می‌توانید لذت خوردن شکلات‌های تویکس را تجربه کنید.

تهیه این دسر بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. اما اگر به هر دلیلی فرصت کافی برای تهیه آن ندارید، می‌توانید همین حالا با سفارش شیرینی آنلاین از طریق اسنپ فود، این دسر خوشمزه و جذاب را سفارش دهید. اسنپ فود در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انواع مختلفی از دسرها را تهیه کرده و در محل موردنظر به شما تحویل می‌دهد. با یکبار سفارش کیک، شیرینی و دسر بدون شک به مشتری همیشگی و ثابت اسنپ فود تبدیل می‌شوید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود