آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع پای و تارت
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه تارت فندق و شکلات؛ خوشمزه و فوری

ترمه افضلی 14 فروردین 1402 5 دقیقه

دستور پخت تارت فندق و شکلات

تارت از جمله شیک‌ترین دسرها برای پذیرایی از مهمان‌ها است. این دسر شیک و باکلاس از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های دهه اخیر است که در بین مردم جهان رواج یافته است. تارت دسری اروپایی است که در کشورهای آسیایی و اروپایی نیز محبوبیت زیادی در بین افراد دارد.

تارت علاوه بر این که یک دسر است در دسته غذاها نیز قرار دارد. زیرا در برخی از مناطق جهان با استفاده از گوشت و سبزی‌ها به عنوان لایه میانی آن، تارت را به عنوان غذا نیز سرو می‌کنند.

تارت فندق با لایه شکلات، دسری لذیذ و شیک برای مهمانی است.

در این پست طرز تهیه تارت فندق و شکلات را به شما آموزش می‌دهیم. این نوع از تارت یک دسر ترکی پرطرف‌دار است که سرو آن در کنار چای بسیار عالی خواهد بود. اگر به دنبال پذیرایی متفاوت از مهمان‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنم طرز تهیه تارت پرتقال نیز مطالعه کنید. خمیر بریزر از قدیم به عنوان پایه تارت استفاده می‌شده است. تارت‌ها، شیرینی‌هایی چند لایه هستند که لایه میانی آن‌ها با مواد مختلفی مانند کاستارد و میوه‌ها پر می‌شود.

کالری در هر 100 گرم 200 کالری
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 6 نفر

 

آموزش کامل پخت تارت فندق و شکلات

یکی از لذیذترین دسرهای ترکی، تارت فندق و شکلات است که بافت متفاوت و مزه بی‌نظیری دارد. این تارت به نسبت سایر دسرها کالری کمتری داشته و دستور پخت بسیار ساده و راحتی دارد و خیلی سریع و در زمان کوتاهی آماده می‌شود.

فیلینگ پای، دسری عالی برای دورهمی‌ها است.

فیلینگ پای یک دسر دو لایه است که در دو مرحله آماده شده و مواد لازم برای پخت آن نیز شامل دو دسته می‌شود. در ادامه مطلب مواد لازم برای پخت این تارت در دو جدول به طور جداگانه ارائه شده‌اند.

مواد لازم برای آماده‌سازی خمیر تارت

کره سرد 100 گرم
آرد 200 گرم
بیکینگ‌پودر 1.4 قاشق چای‌خوری
شیر سرد 2 قاشق سوپ‌خوری
شکر 50 گرم

 

مواد لازم برای لایه میانی تارت

تخم‌مرغ 100 گرم
خامه صبحانه 200 گرم
شکر 70 گرم
پودر فندق 100 گرم
وانیل 1.4 قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم برای گاناژ

شکلات تلخ 100 گرم
خامه صبحانه 100 گرم

 

آموزش تهیه خمیر تارت

گام نخست:  برای تهیه تارت فندق و شکلات ابتدا مقدار 100 گرم کره را به صورت مکعبی خرد کرده برای 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا دمای کره پایین آمده و سفت شود.

شکر و آرد و بیکینگ ‌پودر را به صورت هم‌زمان داخل غذاساز بریزید. حالا غذاساز را روی دور متوسط روشن کرده و مواد را مخلوط کنید تا زمانی که مخلوط به شکل خرده‌های نان درآید.

گام دوم: بعد از به دست آمدن مخلوطی به شکل خرده‌های نان در همان حالت که غذاساز روشن است، کره خرد شده را به مواد افزوده و کم‌کم شیر را نیز به مواد اضافه کنید تا جایی که مواد به صورت خمیر جمع شود.

 

تارت فندق و شکلات را با مواد ساده و در زمانی کم درست کنید.

البته در اینجا باید دقت داشته باشید که ممکن است خمیر شما کمی بیشتر یا کمی کمتر شیر لازم داشته باشد. بعد از آماده شدن خمیر، آن را درون نایلون فریزر گذاشته و برای 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.

گام سوم: پس از گذشت نیم ساعت، خمیر را از یخچال بیرون آورده و روی تخته کار خود آرد بپاشید و خمیر را قرار دهید. اکنون باید با استفاده از وردنه، خمیر را از هم باز کنید. بعد از باز کردن خمیر، آن را درون قالب تارت پهن کرده و با دست خمیر را به شکل قالب فرم دهید. اضافه‌های خمیر که از قالب بیرون زده شده را با چاقو برش دهید و دوباره به داخل یخچال برگردانید. این بار نیز خمیر باید برای 30 دقیقه در یخچال بماند.

نکته: تهیه خمیر تارت فندق و شکلات با خمیر سایر تارت فرق دارد به این صورت که بر خلاف خمیر تارت‌های دیگر، خمیر تارت فندق با لایه شکلاتی نیازی به پخت جداگانه ندارد به بیانی ساده‌تر باید گفت که خمیر این دسر به همراه لایه میانی پخته می‌شود.

آموزش آماده‌سازی لایه میانی تارت

در فاصله‌ای که خمیر تارت را درون یخچال می‌گذارید تا خنک شود. موادی که برای لایه میانی تارت فندق و شکلات لازم دارید را آماده کنید. برای این کار شکر و وانیل و تخم‌مرغ را با هم و با استفاده از همزن، خوب هم بزنید تا مخلوطی کرمی و سبک به دست آید. سپس خامه صبحانه را به این مخلوط افزوده و به مدت یک دقیقه دیگر با همزن برقی، بزنید. بعد از خاموش کردن همزن، پودر فندق را داخل مواد بریزید و با لیسک، خوب مخلوط کنید.

حالا نوبت به درست کردن گاناژ رسیده است. برای تهیه گاناژ باید خامه صبحانه را درون شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا خامه با حرارت ملایم و به نرمی و ریز جوش بزند. بعد از جوش آمدن نرم خامه، آن را از روی حرارت بردارید و شکلات‌های خرد شده را به آن بیفزایید و طوری مخلوط کنید که مواد صاف و یکدست شوند.

 

تارت فندق با لایه شکلات، عالی‌ترین دسر ترکی است.

خمیر فرم داده شده تارت فندق و شکلات بعد از این مدت در یخچال کامل خنک شده و استراحت کرده است. حالا کمی صبر کنید تا مواد میانی که آماده کرده‌اید، خنک شود و بعد آن را روی خمیر تارت بریزید.

فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سپس فیلینگ پای را داخل آن بگذارید. بعد از 45 دقیقه سطح تارت کامل طلایی و برشته می‌شود. قبل از خارج کردن تارت از فر با استفاده از خلال دندان و فرو کردن آن در تارت، مطمئن شوید که مواد دسر به خلال نچسبند. چنانچه مواد به خلال بچسبند، بگذارید تارت برای 10 دقیقه دیگر بپزد.

بعد از پخت تارت، آن را خنک کرده و در نهایت گاناژ را که از قبل آماده کرده بودید روی تارت بریزید و به سلیقه خود آن را تزئین کنید.

سخن پایانی

تارت فندق و شکلات، دسری بی‌نظیر و لذیذ است که هیچ کس به تکه‌ای از آن همراه چای، نه نخواهد گفت. این دسر با موادی ساده و در زمانی کوتاه آماده می‌شود و بهترین وسیله پذیرایی از مهمان‌های در چهار فصل است. با مطالعه طرز تهیه انواع پای و تارت به راحتی می‌توان همچون یک قناد حرفه‌ای شیرینی درست کرد. چنانچه وقت کافی برای درست کردن تارت و شیرینی ندارید از طریق سفارش آنلاین شیرینی هر نوع شیرینی و پای یا دسر را به راحتی سفارش دهید.

نکته جالب در مورد این دسر ترکی، عدم احتیاج خمیر تارت به پخت اولیه است. از مواردی که در تهیه این تارت باید به آن توجه داشته باشید، میزان آرد استفاده در خمیر تارت است. زیرا به علت آنکه شیر از مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر است، خمیر این دسر ترکی مقداری نرم‌تر از خمیر سایر دسرها است. پس نباید زیاد آرد به خورد آن داد.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود