طرز تهیه تارت پرتقال؛ نویددهنده‌ی یک عصر دل‌انگیز

دسته بندی: دسته‌بندی نشده
4.5/5 - (2 امتیاز)

طرز تهیه تارت پرتقال

تارت پرتقال جزو خوشمزه‌ترین کیک‌ها و شیرینی‌هایی است که می‌توانید برای تولدها، مراسم‌ها و مهمانی‌های مختلف یا دورهمی‌هایتان آن را سرو کنید. این تارت با طعم، عصاره و بوی بی‌نظیرش، می‌تواند به‌عنوان یک دسر خوشمزه و بی‌نظیر هم سرو شود.

تارت‌ها که کیک‌های بدون پف و معمولا پر از سس‌ها و میوه‌های مختلف هستند، بافتی شبیه به بیسکوییت داشته و از آن‌ها می‌توانید برای میان‌وعده‌ها یا عصرانه‌هایتان هم استفاده کنید. حالا ما در این بخش از بلاگ اسنپ فود می‌خواهیم طرز تهیه تارت پرتقال را به شما آموزش بدهیم، پس همراه ما باشید.

اطلاعات تکمیلی تهیه تارت پرتقال

اطلاعات تکمیلی تهیه تارت پرتقال به ترتیب زیر است:

میزان کالری در هر 100 گرم 245 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه
زمان پخت 65 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر (با بیشتر کردن تعداد برش‌های تارت، تعداد نفرات هم بیشتر می‌شود)

مواد لازم برای تهیه تارت پرتقال

مواد لازم برای تهیه تارت پرتقال به ترتیب زیر است:

پودر قند ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
پوست لیموی رنده شده ۲ قاشق چای‌خوری
آب لیمو ۳ قاشق سوپ‌‌خوری
آب پرتقال ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شکر ۲/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
آرد ۱ و ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
خامه صبحانه 125 گرم
نمک 1.2 قاشق چای‌خوری
وانیل 1.4 قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ 6 عدد
آرد ذرت ۳ قاشق سوپ‌خوری
کره سرد 125 گرم

در صورتی که تعداد مهمانان‌تان زیاد است، می‌توانید میزان مواد را بر اساس تعداد افراد اضافه کنید.

طرز تهیه تارت پرتقال

طرز تهیه مرحله به مرحله تارت پرتقال به ترتیب زیر است:

  1. در مرحله اول باید خمیر تارت را آماده کنید. برای این کار آرد را به همراه 1.8 قاشق چای‌خوری نمک الک کرده و کره را هم به آن‌ها بیفزایید. حالا 2 تخم‌مرغ را به موادتان اضافه کرده و آن‌ها را هم بزنید تا بافتی یک دست به خود بگیرند. خمیر به دست‌آمده را داخل یک ظرف گذاشته، روی آن را سلفون کشیده و بگذارید تا نیم‌ساعت در یخچال استراحت کند.
  2. قالب تارت را آماده کرده و داخل آن را با روغن و آرد بپوشانید.
  3. خمیر را داخل قالب گذاشته و سپس لایه‌های اضافه آن را با قیچی برش دهید.
  4. یک فویل آلومینیومی روی قالب کشیده و آن را داخل طبقه وسط فر بگذارید تا 15 دقیقه پخته شود. دمای فر باید 175 درجه سانتی‌گراد بوده و از قبل گرم شده باشد.
  5. حالا قالب را از فر در آورده و مجددا آن را داخل فر بگذارید تا مواد برای 5 دقیقه دیگر هم پخته شوند. می‌توانید کمی از فویل را کنار بزنید تا در صورتی که خمیر تارت کاملا طلایی شده بود، آن را از فر خارج کنید.
  6. تخم‌مرغ‌ها را با شکر و 1.8 قاشق چایخوری نمک ترکیب کرده و سپس پوست لیمو به همراه آب پرتقال و آب‌لیمو را هم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. با اضافه‌کردن خامه به مواد و هم‌زدن‌شان این مرحله را هم به پایان برسانید.
  7. حالا خمیر تارت را در قالب دیگری گذاشته و سپس موادتان را روی آن بریزید. شما می‌توانید به وسیله قاشق مواد را روی خمیر یک دست کرده و مواد را به وسط خمیر هدایت کنید.

تارت پرتقال

 

  1. قالب را دوباره در طبقه وسط فر بگذارید تا مواد به مدت 45 دقیقه پخته شوند.
  2. بعد از تهیه تارت، باید حدودا نیم ساعت منتظر باشید تا سرد شده و آماده مصرف شود.

اکنون تارت شما آماده است و می‌توانید آن را به تعداد دلخواه برش داده و نوش‌جان کنید.

نکات مهم در طرز تهیه تارت پرتقال

به نکاتی مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در تهیه تارت پرتقال توجه کنید تا یک تارت بی‌نقص و خوشمزه داشته باشید:

  • با قرار دادن تکه‌های تارت روی مایه و مواد و برشته‌ شدن‌شان در فر، طعم و زیبایی خاصی به تارت‌تان می‌بخشید.
  • برای جلوگیری از پف‌کردن خمیر تارت می‌توانید قبل از گذاشتنش در فر، روی آن را با چنگال سوراخ کنید.
  • قبل از اینکه مواد تارت پرتقال را روی خمیر بریزید، با یک خلال‌دندان آن را تست کنید تا کاملا پخته شده باشد. اگر خلال به مواد خمیر نچسبید، یعنی خمیر پخته شده است.
  • برای زیبایی بیشتر تارت پرتقال می‌توانید روی آن را با پودر قند یا شکر پر کنید.
  • در تهیه مواد تارت پرتقال، هر بار که مواد جدیدی به ترکیب‌تان اضافه کردید، آن‌ها را به‌خوبی هم بزنید و سپس ماده جدید را بیفزایید تا مواد صاف و یکدست شوند.
  • شما می‌توانید برای مهمانان‌تان تارت پرتقال را در کنار آب‌میوه پرتقال و بستنی پرتقالی یا وانیلی سرو کنید.
  • این تارت در کنار یک فنجان چای یا قهوه می‌تواند خستگی را به طور کامل از تن شما یا مهمانان‌تان دور کند.
  • در کنار تارت پرتقال می‌توانید از خود میوه پرتقال یا لیمو هم استفاده کنید تا پذیرایی‌تان کامل‌تر شود.
  • شاید برخی از مهمانان‌تان به تارت میوه‌ای یا پرتقالی علاقه‌ای نداشته باشند، برای همین پیشنهاد می‌کنیم انواع تارت‌های دیگر را در کنار این تارت تهیه کنید. ما در مطلبی جداگانه طرز تهیه تارت فندق و شکلات را آموزش داده‌ایم که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که به تارت‌های میوه‌ای علاقه زیادی ندارند.

تارت پرتقال و لیمو

 

  • بیش از اندازه مواد تارت یا خمیر آن را داخل فر نگذارید، در غیر این صورت تارت خشک می‌شود و رنگ قهوه‌ای هم به خود می‌گیرد.

 

تارت پرتقال، یک تارت خوشمزه و به یادماندنی

ما در این مطلب از بلاگ اسنپ فود به طور کامل طرز تهیه تارت پرتقال به همراه خمیر مخصوص آن را آموزش دادیم. همچنین نکته‌هایی طلایی به شما گفتیم تا بتوانید تارت‌تان را بدون نقص و کاملا خوشمزه بپزید. خوردن این تارت به عنوان میان‌وعده یا عصرانه انرژی مورد نیازتان را در طی روز تامین می‌کند؛ پس مصرف آن را فراموش نکنید. تهیه تارت پرتقال هر چند ساده است اما به‌عنوان یک دسر خوشمزه و مجلل سرو می‌شود و می‌توانید آن را حتی برای مهمانی‌های مهم‌تان هم تهیه کنید.

شما حتی می‌توانید این شیرینی را به عنوان خوراکی برای فرزند خود در مدرسه یا مهد کودک بپزید؛ طعم عالی تارت پرتقال باعث می‌شود تا انرژی تحلیل‌رفته فرزندتان در مدرسه دوباره به او برگردد و بتواند با دقت کامل‌تر و بهتری به درس‌هایش توجه کند. این تارت خوشمزه برای میان‌وعده خود یا همسرتان زمانی که سر کار می‌روید و ضعف می‌کنید هم گزینه مناسبی است.

شیوه تهیه تارت پرتقال و لیمو

همه ما در طی روز مسئولیت‌هایی داریم و برخی به قدری مسئولیت‌هایشان زیاد است که نمی‌توانند وقتی برای شیرینی‌پزی یا پختن انواع کیک و تارت بگذارند. با این‌حال همه می‌خواهند یک مهمانی مفصل با پذیرایی کامل داشته باشند. اگر شما هم وقتی ندارید تا در خانه آن را صرف پخت کیک و شیرینی کنید، پس اسنپ فود در خدمت شماست.

شما می‌توانید از اسنپ فود اقدام به خرید آنلاین شیرینی و کیک کرده و یک شب به یادماندنی را برای مهمانان‌تان به ارمغان بیاورید. اسنپ فود میزبانی مهمانی‌های شما را با خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها بر عهده می‌گیرد، پس فرصت را از دست ندهید و در صورت ضیق وقت یا هر دلیل دیگر، همین‌حالا شیرینی مورد نظرتان را از نزدیک‌ترین شیرینی‌فروش‌های محل‌تان با اسنپ فود سفارش دهید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که ما در کنار طرز تهیه تارت پرتقال، روش تهیه انواع تارت‌ها، کیک‌ها و دسرهای دیگر را هم در اسنپ فود آموزش داده‌ایم. پس اگر فرصت کافی برای پخت شیرین و کیک در خانه دارید، به بخش آشپزی اسنپ فود بروید تا با دنیایی ازطعم‌های جدید آشنا شده و هر کدام از شیرینی‌ها یا کیک‌های خوشمزه و شیرین را که خواستید، برای خود و مهمانان‌تان بپزید.

نظرات کاربران