آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حلوای قهوه
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه حلوای قهوه به سبک خانگی

مینا اسماعیل بیگی 16 دی 1401 4 دقیقه

حلوای قهوه یکی از انواع حلوا است که طعم جدید و جذابی دارد. این حلوا به خصوص برای افرادی که طعم قهوه را دوست دارند، یک انتخاب جذاب و دلچسب است. حلوای قهوه بافت نرم و لطیفی دارد و اگر از دوست داران قهوه هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مدل حلوا را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید. به همین منظور، در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه حلوای قهوه به ساده‌ترین شکل بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا نحوه تهیه حلوای قهوه را یاد بگیرید و خودتان در خانه آن را تهیه کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

حلوای قهوه
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 40 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 70 کیلو کالری

حلوای قهوهحلوای قهوه

اگر طعم قهوه را دوست داشته باشید، طعم حلوای قهوه نیز برایتان خوشایند خواهد بود. این حلوا با پودر قهوه و آرد گندم تهیه می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد. در ادامه به مواد لازم برای تهیه این حلوا اشاره شده است. مواد لازم را تهیه کنید و مراحل تهیه را با ما پیش ببرید.

مواد اولیه برای درست کردن حلوای قهوه

اگر آماده‌ی درست کردن این حلوای خوشمزه هستید در ادامه به سراغ درست کردن و مواد اولیه و لازم برای تهیه آن می‌رویم. مواد لازم برای درست کردن این مدل قهوه در جدول زیر قید شده است و شما می‌توانید با این میزان از مواد اولیه حلوا را برای 4 نفر تهیه کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد گندم یک پیمانه
شکر یک پیمانه
آب یک و نیم پیمانه
گلاب نصف پیمانه
کره 50 گرم
روغن مایع 3/1 پیمانه
پودر قهوه نصف پیمانه

طرز تهیه حلوای قهوه به صورت مرحله به مرحله

برای درست کردن حلوای قهوه روش ساده ای را پیش رو دارید و می‌توانید به سادگی هرچه تمام ‌تر این مدل حلوا را درست کرده و نوش جان کنید. در ادامه به ساده‌ترین روش برای انجام این کار اشاره کرده‌ایم.

  • مرحله اول: اولین قدم برای تهیه این حلوا، تهیه و درست کردن شربت است. برای این که شما شربت مخصوص به حلوای قهوه را تهیه کنید، باید یک قابلمه‌ی مناسب را انتخاب کنید و درون آن به میزان مشخص شده آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا به جوش آید.
  • مرحله دوم: زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، شکر را به ان اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. وقتی که دانه‌های شکر کاملا حل شدند، پودر قهوه را به محتویات قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا پخش شود.
  • مرحله سوم: حالا باید همزدن مواد را تا جایی ادامه دهید که شربت غلیظ شود و به یک غلظت مشخص برسد. اگر دوست داشته باشید در انتهای کار می‌توانید اندکی دارچین نیز اضافه کنید که طعم حلوا را جذاب تر خواهد کرد.مراحل طرز تهیه حلوای قهوه
  • مرحله چهارم: حالا که شهد شما آماده شد باید اجازه دهید تا کمی خنک شود و به سراغ سایر مراحل درست کردن حلوا بروید. برای انجام این کار باید آرد سفید یا آرد گندم را تفت دهید.
  • مرحله پنجم: قبل از اینکه آرد را تفت دهید باید 2 تا 3 مرتبه آن را الک کنید تا ناخالصی‌های گرفته شود. سپس آرد را درون یک تابه ریخته و کمی تفت دهید تا هم خامی آن گرفته شود و هم این که رنگ آن به قهوه‌ای تغییر پیدا کند. بعد از رسیدن به این حالت باید روغن مایع و کره را اضافه کنید.
  • مرحله ششم: بعد از اضافه کردن کره باید مواد را به خوبی هم بزنید تا آرد کاملا داخل کره باز شده، شروع به سرخ شدن کند و حالت خمیری شکلی به خود بگیرد. بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه از حرارت دادن آرد به همراه کره نوبت به اضافه کردن شهد می‌رسد.
  • مرحله هفتم: به مراحل انتهایی طرز تهیه حلوای قهوه می‌رسیم. زمانی که قصد دارید شهد را اضافه کنید، باید حرارت را خیلی کم کنید و شربت را یکباره درون تابه ریخته و شروع به همزدن سریع کنید. همزدن باید طوری باشد که مواد گلوله نشوند و همچنین حلوا خودش را بگیرد.
  • مرحله چهارم: بعد از گذشت چند دقیقه از همزدن مواد درون تابه و زمانی که حلوا خود را گرفت، حلوا آماده است. می‌توانید اجازه دهید تا حلوا کمی خنک شود و سپس آن را به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید.

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید روی حلوا را با گل محمدی خشک یا پودر گردو تزیین کرده و نوش جان کنید. به همین سادگی… البته اگر شما از طرفدارن درست کردن حلواهای جدید و خوشمزه هستید طرز تهیه حلوا مسقطی نیز احتمالا برای شما جالب خواهد بود.

فوت و فن‌های طرز تهیه حلوای قهوهفوت و فن‌های طرز تهیه حلوای قهوه

مانند درست کردن هر مدل دسر یا حلوای دیگر که نکات مخصوص به خود را دارد، درست کردن حلوای قهوه نیز نکاتی در زمان تهیه دارد که اگر آن‌ها را بدانید و رعایت کنید، قطعا طعم حلوای شما بهتر خواهد شد. در دامه به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم.

  1. اگر شما دوست ندارید تا به تنهایی از پودر قهوه برای درست کردن این حلوا استفاده کنید، می‌توانید از کاپوچینو یا نسکافه فوری استفاده کنید. همچنین استفاده از پودر قهوه‌ی علی کافه تا حد زیادی می‌تواند حلوای شما را خوشمزه کند.
  2. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، شربت شما نباید بیش از اندازه غلیظ شود. چرا که غلیظ شدن بیش از حد شربت باعث خشک شدن حلوا می‌شود و دیگر بافت نرم و لطیفی نخواهد داشت!
  3. نکته‌ی دیگر در مورد اضافه کردن شکر است. باید بدانید که مقدار شکر کاملا دلخواه است و اگر می خواهید حلوای شما شیرینی کمی داشته باشید می‌توانید مقدار شکر را کمتر بریزید و برعکس.

حلوای قهوه، حلوایی برای عاشقان قهوه…

همان طور که با خواندن این مقاله متوجه شدید، طرز تهیه‌ی حلوای قهوه بسیار راحت است و شما می‌توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. این حلوا می‌تواند یک به عنوان یک دسر خوشمزه برای عصرانه یا یک وعده غذایی مقوی برای ماه رمضان در هنگام افطارباشد. درست کردن این حلوا هزینه بر نیست و با مواد اولیه ارزان قیمت و به صرفه‌ای می‌توانید آن را آماده کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود