طرز تهیه دسر توت فرنگی (ساده و با خامه)

طرز تهیه دسر توت فرنگی
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
2.2/5 - (4 امتیاز)

یکی از چیزهایی که رنگ و لعاب میز پذیرایی شما را بیشتر می‌کنند، دسرهای رنگارنگی هستند که با انواع میوه‌های فصل تهیه می‌شوند. این دسرهای دلچسب، در ترکیب با موادی مانند شیر، نشاسته، خامه و‌… طعم‌های متنوعی پیدا می‌کنند که حتما برای مهمان‌های شما هم قابل توجه خواهند بود. این بار هم در آشپزخانه اسنپ فود، به سراغ یک میوه محبوب و همه‌پسند؛ یعنی توت فرنگی رفته‌ایم و قصد داریم چند رسپی متنوع برای طرز تهیه دسر توت فرنگی را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

دسر توت فرنگی
زمان آماده سازی 1 ساعت
زمان تهیه 4 ساعت
میزان سختی سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم بیش از 266 کالری

دسر خوش رنگ توت فرنگیدسر خوش رنگ توت فرنگی

دستوری که در ادامه خواهید خواند، یکی از ساده‌ترین روش‌های طرز تهیه دسر توت فرنگی است که تنها با داشتن مقداری شیر به عنوان ماده کمکی، می‌توانید آن را درست کنید و یک دسر شکیل مجلسی داشته باشید. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه آن آمده است:

مواد لازم برای طرز تهیه دسر توت فرنگی

مواد لازم برای طرز تهیه دسر توت فرنگی به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژله توت فرنگی 2 بسته
آب جوش 2 لیوان
آب سرد 1 لیوان
توت فرنگی به مقدار کافی
شیر 1 لیوان

مراحل طرز تهیه دسر توت فرنگی

حداقل 30 دقیقه پیش از شروع کار، شیر را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد، سپس مراحل کار را مطابق شرح زیر پیش ببرید:

  • مرحله اول: 1 بسته ژله را داخل آب جوش ریزید و به روش بن‌ماری (حرارت غیرمستقیم) حرارت دهید تا ذرات ژله به طور کامل حل شوند.
  • مرحله دوم: در ادامه، کاسه حاوی ژله را از روی حرارت بردارید و 1 لیوان آب سرد درون آن بریزید.
  • مرحله سوم: نصف حجم لیوان‌های دسر را با توت فرنگی پر کنید. سپس، نصف مایه ژله توت فرنگی را کنار بگذارید و باقیمانده را تا حدی که روی توت فرنگی‌ها را بپوشاند، درون لیوان‌ها بریزید.مراحل طرز تهیه دسر توت فرنگی
  • مرحله چهارم: لیوان‌ها را درون یخچال قرار دهید و 40 دقیقه صبر کنید تا حالت نیم‌ بند به خود بگیرند.
  • مرحله پنجم: بسته دوم پودر ژله را مطابق قبل، با آب جوش ترکیب کرده و به روش بن ماری حرارت دهید و صبر کنید تا ذرات ژله کاملا حل شوند.
  • مرحله ششم: در ادامه طرز تهیه دسر توت فرنگی، ظرف ژله را از روی حرارت برداشته و در آشپزخانه قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس، شیر را به آن اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: لیوان‌های ژله را که حالا فرمی نیم بند دارند، از یخچال بیرون بیاورید و دو سوم حجم باقیمانده آن‌ها را با ژله ترکیبی با شیر پر کنید.
  • مرحله هشتم: برای بار دوم لیوان‌ها را به یخچال منتقل کنید و حدود نیم ساعت دیگر صبر کنید تا لایه دوم دسر هم حالتی نیم بند بگیرد.
  • مرحله نهم: در این مرحله، باز هم لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید و باقیمانده ژله ساده توت فرنگی را که کنار گذاشته بودید، به عنوان آخرین لایه داخل لیوان‌ها بریزید.
  • مرحله دهم: 4 ساعت زمان لازم است تا لایه‌های دسر توت فرنگی کاملا بسته و آماده سرو شوند. پس از این مدت، لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را با تکه‌های توت فرنگی و مقداری خامه قنادی، تزئین کنید. در کنار این دسر، اگر به دسرهای میوه‌ای علاقمندید، دیدن طرز تهیه دسر هلو هم خالی از لطف نخواهد بود.

طرز تهیه دسر توت فرنگی با خامهطرز تهیه دسر توت فرنگی با خامه

حالا که حرف خامه به میان آمد، بد نیست بدانید که از خامه هم می‌توان در ترکیبات نوعی دسر توت فرنگی استفاده کرد. این دستور، شباهت زیادی به طرز تهیه دسر شاتوت دارد و به شرح زیر تهیه می‌شود:

در طرز تهیه دسر توت فرنگی دو لایه، ابتدا لایه اول را با ترکیب پودر ژله توت فرنگی و مقداری توت فرنگی ساده آماده کنید. برای لایه دوم، از ترکیب شیر، نشاسته، آرد، پودر ژلاتین، شکر، وانیل و خامه صبحانه، مایه‌ای شبیه فرنی درست کرده و آن را با بیسکوییت خرد شده و مغزیجاتی مانند گردو و پسته مخلوط کنید.

پس از اینکه لایه اول ژله خود را در یخچال گرفت، لایه دوم را روی آن بریزید و ظرف دسر را چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا در نهایت، یک دسر دو لایه جذاب و اشتهابرانگیز داشته باشید.

به وقت شادی و مهمانی، فقط دسر توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی را برای شما توضیح دادیم و شما را با نوع خامه‌ای آن آشنا کردیم. سعی کنید حتما این دسرها را تهیه کنید و در دورهمی‌های خانوادگی و مهمانی‌های رسمی‌تان روی میز بچینید. البته، اگر وقت کافی برای تهیه آن را ندارید، می‌توانید از سرویس سفارش آنلاین شیرینی اسنپ فود کمک بگیرید. با این سرویس می‌توانید انواع دسر موردعلاقه خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران