طرز تهیه دوپیازه میگو خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه دوپیازه میگو
4/5 - (2 امتیاز)

طرز تهیه دوپیازه میگو، مانند خیلی دیگر از غذاهای دریایی، چندان وقت گیر نیست، اما باید توجه داشته باشید که بافت نرم و نازک میگو، در برابر حرارت حساس است و زود سفت می‌شود، بنابراین، زودتر از آنچه فکرش را بکنید، می‌توانید یک غذای جنوبی فوری و ساده آماده کنید که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. اگر دوست دارید بدانید که دوپیازه میگو چطور تهیه می‌شود، با اسنپ فود همراه باشید.

دوپیازه میگو
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی حدود 1 ساعت برای آماده کردن میگوها
زمان پخت غذا کمتر از 20 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه دوپیازه میگو

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه میگو

ممکن است طرز تهیه دوپیازه میگو با سیب زمینی یا بدون آن باشد. اما در مجموع، طرز تهیه این غذا، پیچیدگی خاصی ندارد و شما می‌توانید با درست کردن این غذای جنوبی لذیذ و پرطرفدار در منزل، از خواص بی‌نظیر میگو هم بهره‌مند شوید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه دوپیازه میگو را با هم می بینیم:

مواد لازم برای طرز تهیه دوپیازه میگو

لازم است در طرز تهیه دوپیازه میگو جنوبی، مواد اولیه جدول زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
میگو 500 گرم
پیاز 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
سیر 5 حبه
کره 50 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز
تخم گشنیز و زردچوبه

مراحل تهیه دوپیازه میگو

مراحل تهیه دوپیازه میگو

طرز تهیه دوپیازه میگو بندری، مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا میگوها را کاملا تمیز کرده و رگ پشت آن‌ها را بیرون بیاورید. سپس، آن‌ها را بشویید و در ظرفی، کنار بگذارید.

نکته: بهتر است میگوها را پس از تمیز کردن، به مدت 1 ساعت در مقداری آبلیمو و پیاز رنده شده بخوابانید تا بوی زهم آن‌ها گرفته شود.

  • مرحله دوم: پیازها را خوب بشویید. سپس به صورت نگینی خرد کرده و با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا به اصطلاح، سبک شوند.
  • مرحله سوم: حالا سیرها را با رنده ریز، پوره کرده و به پیاز، اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه دوپیازه میگو، باید میگوها را به ترکیب سیر و پیاز اضافه کنید. در ادامه، سایر ادویه‌جات را هم در تابه بریزید و اجازه دهید تمام مواد با هم به مدت 7 دقیقه، تفت بخورند.
  • مرحله پنجم: پس از این مدت، رب را در تابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. در همین زمان، نمک غذا را هم اندازه کرده و مقداری زعفران دم کرده، اضافه کنید.

نکته: دقت کنید که از زمان اضافه کردن میگوها تا تفت دادن همه مواد، بیش از 10 دقیقه، طول نکشد، چرا که در غیر این صورت، میگوها سفت می‌شوند.

  • مرحله ششم: سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بکنید و به شکل مکعبی خرد کنید. سپس، آن‌ها را همراه با مقداری نمک، در روغن سرخ کنید. حالا به سلیقه خود می‌توانید سیب زمینی‌ها را داخل بقیه مواد دوپیازه بریزید و یا از آن‌ها به عنوان دورچین غذا استفاده کنید.

دوپیازه خوشمزه ما آماده است و می‌توانید آن را همراه با برنج یا نان تازه، نوش جان کنید.

طعم دوپیازه میگو شما را تا بندعباس می‌برد

حالا که با طرز تهیه این غذای محلی بندر عباس و بوشهر آشنا شدید، می‌توانید آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید. اما هنوز هم راه ساده‌تری وجود دارد و آن، مراجعه به سایت اسنپ فود است. اگر در بندعباس زندگی می‌کنید و یا به این شهر سفر کرده‌اید، می‌توانید با سفارش آنلاین غذا بندر عباس، به جای اجرای طرز تهیه دوپیازه میگو بوشهری، آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید تا پیک‌های اسنپ، در زمانی کوتاه، سفارش شما را به درب منزل برسانند و بتوانید از طعم بی‌نظیر این غذای جنوبی خوشمزه، بهره‌مند شوید. نوش جان

سوالات متداول

ادویه‌های مورد نیاز در طرز تهیه دوپیازه میگو کدامند؟

برای تهیه دوپیازه میگو خوشمزه، به سیر، فلفل قرمز، پودر لیمو، پودر تخم گشنیز، دارچین، پودر پیاز، زردچوبه و ادویه مخصوص میگو نیاز دارید. البته می‌توانید بسته به میل خود برخی از این ادویه‌ها را حذف کنید.

بهتر است که میگوها سایز متوسط به بالا داشته باشند.

ترشی انبه تند جنوبی، بهترین چاشنی برای همراهی این غذا محسوب می‌شود.

نظرات کاربران