آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سالاد خیار یونانی
آموزش آشپزی
4.7/5 - (3 امتیاز)
5

طرز تهیه سالاد خیار یونانی به 2 روش آسان و خوشمزه

مینا اسماعیل بیگی 26 مرداد 1402 4 دقیقه

سالاد خیار یونانی یکی از سالادهای محبوب بین‌المللی است و طرز تهیه راحتی دارد. این سالاد به دلیل وجود خیار، پیاز و انواع صیفی‌جات دیگر، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین C است. به همین دلیل، هم یک پیش‌غذای خوشمزه است و هم می‌تواند برای گیاهخواران، یک وعده غذایی جذاب و کامل باشد. اگر شما هم دوست دارید طرز تهیه سالاد خیار یونانی با ماست یا پنیر فتا را یاد بگیرید، با ما همراه باشید. در ادامه جدول مشخصات غذایی این سالاد با سس ماست را با هم می‌بینیم:

سالاد خیار یونانی با ماست

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه سالاد خیار یونانی با ماست

طرز تهیه سالاد خیار یونانی با ماست

این سالاد یکی از ساده‌ترین انواع سالادها است که هم مواد ساده‌ای دارد و هم خیلی زود آماده می‌شود. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه این سالاد را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه سالاد خیار یونانی با ماست

برای تهیه این سالاد خوشمزه و ساده، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خیار 3 تا 4 عدد
پیاز قرمز کوچک 1 عدد
ماست یونانی پرچرب نصف فنجان
برگ جعفری 3 قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه یا سرکه سیب 2 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه از هر کدام، 4/1 قاشق چایخوری

مراحل تهیه سالاد خیار یونانی با ماست

دستور تهیه سالاد خیار یونانی با ماست به صورت زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا برگ‌های جعفری را شسته و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. سپس، جعفری را به صورت ریز ساطوری کنید.
  • مرحله دوم: حالا خیارها را بشویید و به اندازه‌های دلخواه خرد کنید. در ادامه، پیاز را هم پوست گرفته، بشویید و به صورت خلالی نازک خرد کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه، ماست را داخل کاسه‌ای مناسب ریخته و کمی با چنگال بزنید. سپس، جعفری خرد شده، پودر سیر و آب لیموترش را به همراه نمک و فلفل داخل ماست بریزید و خوب همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: حالا خیارهای خرد شده و پیازهای خلالی شده را در ظرف سالادخوری ریخته و سس ماست را روی آن‌ها بریزید. مواد را با قاشق زیر و رو کنید تا سس کاملا با مواد دیگر آغشته شود.

در نهایت، سالاد خیار یونانی را به مدت 1 تا 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌های آن به خورد هم رفته و سالاد آماده سرو شود.

طرز تهیه سالاد خیار یونانی با پنیر فتا

طرز تهیه سالاد خیار یونانی با پنیر فتا

همان‌طور که در ادامه خواهید دید، این سبک از سالاد خیار یونانی مفصل‌تر از نوع قبل است. اگر داخل ترکیب آن از فلفل دلمه‌های رنگی قرمز و نارنجی استفاده کنید، سالاد شکیل‌تری خواهید داشت. کل زمان آماده سازی این سالاد هم چیزی حدود 20 دقیقه است.

مواد لازم برای تهیه سالاد خیار یونانی با پنیر فتا

برای تهیه این سالاد رنگارنگ و خوش‌طعم، مواد اولیه زیر را فراهم کنید. با این مقدار مواد اولیه می‌توانید برای 2 نفر سالاد درست کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
خیار 2 عدد
پیاز قرمز کوچک 1 عدد
زیتون سیاه 8 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی 1 عدد
پنیر فتا 200 گرم
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک به مقدار لازم
آب لیموترش تازه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد خیار یونانی با پنیر فتا

عکس سالاد خیار یونانی

تمام صیفی‌جات را بشویید و به ترتیب مراحل زیر دست به کار شوید:

  • مرحله اول: خیارها و پیاز را به صورت حلقه‌های نازک خرد کرده و داخل کاسه‌ای مناسب بریزید. سپس، گوجه فرنگی‌ها را به صورت مکعبی و درشت خرد کرده و به کاسه اضافه کنید.

نکته: در صورت استفاده از خیارهای درشت سالادی، آن‌ها را به صورت طولی برش داده و به صورت نیم دایره‌های نازک برش دهید.

  • مرحله دوم: در ادامه، فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را هم به صورت نگینی خرد کرده و با بقیه مواد مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: حالا، زیتون‌ها را از وسط نصف کرده، هسته آن‌ها را خارج کنید و همراه با روغن زیتون و آب لیموترش تازه داخل سالاد بریزید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طرز تهیه سالاد خیار یونانی با پنیر فتا، سرکه بالزامیک و نمک را به سالاد اضافه کرده و محتویات سالاد را خوب هم بزنید.
  • مرحله پنجم: در نهایت، پنیر فتا را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کرده و روی سالاد بریزید. حالا روی ظرف را با سلفون بپوشانید و سالاد را به مدت یکی دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند.

با سالاد یونانی، مهمان سفره‌های یونان شوید…

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه سالاد خیار یونانی اصلا پیچیده نیست و نکته خاصی ندارد. بنابراین به راحتی می‌توانید این سالاد خوش‌طعم را در منزل تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. البته، اگر قصد داشتید این سالاد را در کنار دیگر انواع سالاد برای مهمانی‌هایتان تهیه کنید اما فرصت کافی نداشتید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، این سالاد که ساده است را خودتان آماده کرده و تهیه دیگر انواع سالاد را به سفارش غذا آنلاین بسپارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(5 دیدگاه)

hasanjohariyan
08 آذر 1402

سلام فکر میکردم طرز تهیه سالاد خیار یونانی پیچیده باشه اخ کلمه یونانی تعجب بودم الا دیدم عین طرز تهیه سالاد کلم قرمز و سفید زیاد درست کردنش سخت نیست کلم بروکلی سالادش خیلی خوشمزه میشه

  • snappfoodadmin
    08 آذر 1402

    سلام درست کردن سالاد خیار یونانی مانند دیگر سالادهای ایرانی مثل سالاد خیار و گوجه و سالاد کلم قرمز و بروکلی و سفید راحت و سریع است و نیاز به مواد اولیه خیلی زیادی ندارد بسیار مقوی و مفید است

zaryenemat
05 آذر 1402

سلام چرا میگن سالاد خیار یونانی با ماست و سالادی که برای گیاهخواران مناسب هستش

  • snappfoodadmin
    05 آذر 1402

    سلام سالاد خیار یونانی به خاطر داشتن خیار، پیاز و انواع صیفی‌جات دیگر،سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مهمی مثل ویتامین C است. به همین دلیل، یک پیش‌غذای خوشمزه برای گیاهخواران است ،چون یک وعده غذایی جذاب و کامل می باشد.

baranmahtabi
13 آبان 1402

سالاد خیار یونانی با ماست کنار سلاد کلم بروکلی خیلی خوشمزه تر میشه مخصوصا اگر کنار قیمه ریزه و قورمه سبزی بخورید بینظیر میشن

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود