آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
6

طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا، سالاد خوشمزه طولانی ترین شب سال

مینا اسماعیل بیگی 20 آذر 1401 6 دقیقه

طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا بسیار ساده است و می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای طولانی‌ترین شب سال باشد. این ظرف سالاد علاوه بر این که ظاهر جذاب و فریبده‌ای دارد، به دلیل این که از انواع میوه‌ها و مغزیجات در آن استفاده می‌شود، بسیار پر خاصیت و مفید است. یعنی شما با درست کردن این سالاد با یک تیر چند نشان فوق العاده برای شب یلدا خواهید زد!

حال، در این مقاله قرار است تا به نحوه تهیه سالاد میوه و لبو یلدا به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه این سالاد خوشمزه و جذاب را یاد بگیرید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی حدودا بین 20تا 30دقیقه
زمان پخت غذا برای پخت لبو حدودا 40 دقیقه
میزان سختی کم

سالاد میوه و لبو یلدا سالاد میوه و لبو یلدا

سالاد میوه و لبو از جمله سالادهایی است که میز پذیرایی یلدای‌تان را به شدت رنگین می‌کند. در این سالاد از انواع میوه‌ها همچون پرتقال، آناناس، لبو، سیب و … استفاده می‌شود وهر کدام خواص مخصوص به خود را دارند. با ما همراه شوید و این سالاد خوش طعم یلدایی را حتما تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد میوه و لبو یلدا

در این سالاد از انواع و اقسام میوه‌ها استفاده می‌شود که با ظاهر رنگارنگ و جذابی که دارند، قطعا همه را به خود جذب می‌کنند. حالا که آماده‌ی درست کردن این سالاد خوشمزه هستید به سراغ مواد لازم برای تهیه آن می‌رویم. البته باید در نظر داشته باشید که این میزان از مواد اولیه برای تهیه سالاد میوه و لبو برای 4 نفر کافی است و برای نفرات بیشتر یا کمتر باید مقادیر را تغییر دهید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
لبو 2 عدد متوسط
ترب سفید یا سیاه 1 عدد کوچک
آناناس 6 حلقه
پرتقال 1 عدد بزرگ
بادام زمینی نصف پیمانه
کاهو 2/1 پیمانه
سیب 2 عدد
لیمو 1 عدد کوچک
انار نصف پیمانه
گشنیز به مقدار لازم
شکر نصف پیمانه
سرکه سیب 3 قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا به صورت مرحله به مرحله

در این قسمت قرار است به سراغ دستور تهیه این سالاد خوشمزه برویم. اما باید بدانید که درست کردن این سالاد در واقع یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. چرا که مراحلی به جز خرد کردن میوه و سبزیجات و قرار دادن آن در ظرف ندارد. البته باید سس مخصوص آن را نیز درست کنید!

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن این سالاد این است که تمام سبزیجات و میوه‌های مورد استفاده را به خوبی بشویید. برای انجام این کار بهتر است تا یک ظرف بزرگ را انتخاب کنید و تمام مواد اولیه‌ی قابل شست وشو را درون آن بریزید. سپس ظرف را از آب پر کنید.
  • مرحله دوم: برای گند زدایی بهتر از میوه‌ها و سبزیجات، مقداری نمک یا مایع شست‌وشوی سبزی به ظرف اضافه کنید و بگذارید تا 10 دقیقه بماند. سپس آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافه‌ی آن‌ها گرفته شود.
  • مرحله سوم: تمام موادی که در این سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، به جز لبو را می‌توانید به صورت خام استفاده کنید. پس در این مرحله باید یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و لبوها را درون آب بیندازید.
  • مرحله چهارم: به قابلمه به میزان کافی آب اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا لبوها کاملا پخته و نرم شوند. حدودا برای پخت لبو به 40 دقیقه زمان نیاز دارید و در این مدت می‌توانید به سراغ آماده سازی سایر مواد بروید.مراحل طرز تهیه سالاد میوه و لبو
  • مرحله پنجم: برگ‌های کاهو را از یکدیگر جدا کنید و آن‌ها را از وسط نصف کنید. در تهیه این سالاد ما بیشتر به سر برگ کاهو نیاز داریم. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید از کل برگ استفاده کنید. برگ کاهو را در کف ظرف مورد نظرتان بچینید.
  • مرحله ششم: حالا باید به سراغ ترب‌ها بروید. فرقی نمی‌کند که از ترب سفید یا سیاه استفاده می‌کنید، در هر صورت باید پوست آن را بگیرید و سپس از وسط نصف کنید. آن‌ها را به صورت حلقه‌ای برش زده و روی کاهو‌ها بچینید.
  • مرحله هفتم: نوبت به استفاده از آناناس می‌رسد. برای استفاده از آناناس در تهیه این سالاد شما می‌توانید از آناناس تازه یا کنسرو آناناس استفاده کنید. باید آناناس رابه صورت حلقه‎ای روی ترب‎ها قرار دهید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله باید به سراغ سیب‌ها بروید. برای تهیه این سالاد شما می‌توانید هم از سیب سبز و هم از سیب قرمزاستفاده کنید! پوست سیب را بگیرید و آن را به صورت حلقه‌ای برش دهید. البته سیب‌ها بعد از این که پوست کنده و برش داده شوند، سیاه می‌شوند که برای رفع این مشکل باید مقداری آبلیمو روی سیب‌ها بزنید. سیب حلقه‌ای را نیز در ظرف بریزید.
  • مرحله نهم: پرتقال را نیز پوست بگیرید به صورت لایه لایه برش دهید. البته می‌توانید آن را نیز حلقه‌ای برش داده و درون ظرف بچینید. حالا وقت آن است که به سراغ انار بروید!
  • مرحله دهم: برای تهیه این سالاد باید از انار دون شده استفاده کنید. پس انار را وسط نصف کنید و با پشت قاشق به آن بزنید تا دانه‌های انار خارج شود. سپس انار را روی سایر مواد بریزید. انار طعم این سالاد را بی‌نظیر می‌کنند و طعمی شبیه به سالاد کلم و انار ایجاد می‌کند که طرز تهیه سالاد کلم و انار نیز تقریبا مشابه به همین روش است.طرز تهیه سس سالاد میوه و لبو
  • مرحله یازدهم: به مرحله آخر از طرز تهیه سالاد میوه و لبو یلدا رسیدیم. حالا باید برگ‌های گشنیز را نیز از ساقه جدا کنید و مانند انار روی ظرف بپاشید. در نهایت نیز بادام زمینی را بریزید. به این ترتیب و به همین سادگی سالاد میوه و لبوی شما آماده است! این سالاد را معمولا همراه با سس سرو می‌کنند که در ادامه طرز تهیه سس مخصوص سالاد میوه و لبو را نیز آموزش داده‌ایم.

در پایان این مطلب، باید بگوییم که اگر از طرفداران سالاد لبو هستید، می‌توانید طرز تهیه سالاد لبو پاییزی به سه روش مختلف را نیز مطالعه کنید. این مطلب شما را با تنوع بیشتری از انواع سالاد لبو آشنا می‌کند و می‌توانید از این سالادها برای شب یلدا نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سس مخصوص برای سالاد میوه و لبو

معمولا این سالاد را به همراه یک سس شیرین سرو می‌کنند. این سس حالت رقیق و شربتی دارد. ما در ادامه آموزش تهیه این سس را به صورت مرحله به مرحله قید کرده‌ایم.نکات طرز تهیه سالاد میوه و لبو

البته باید اضافه کنیم که شما می‌توانید به جای استفاده از این سس از مقداری آب پرتقال یا شربت سکنجبین استفاده کنید که امری کاملا سلیقه‌ای است و کاملا به شما و سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

  • مرحله اول: برای تهیه این سس به آبلیمو، سرکه سیب، شکر و کمی آب نیاز دارید. شما باید یک قابلمه را انتخاب کنید و آب و شکر را درون آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا درون آب حل شود و در نهایت یک محلول شفاف به دست آید.
  • مرحله دوم: حالا به این محلول آب لیمو و سرکه سیب را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد مخلوط شوند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید اجازه دهید تا کمی روی حرارت بماند تا غلیظ شود. در غیر این صورت می‌توانید آن را به صورت رقیق مصرف کنید.

سس ملس همراه به همراه میوه و سبزیجات طعم خوب و خوشمزه‌ای دارد و بهتر است تا حتما یکبار آن را امتحان کنید! برخی از افراد از این سس در طرز تهیه سالاد بوقلمون آسیایی با انار و کرنبری که یک سالاد محبوب و خوشمزه است نیز استفاده می‌کنند.

سالاد میوه و لبو را برای شب یلدا آماده کنید…

طرز تهیه سالاد میوه و لبو یک انتخاب خوب برای شب یلدا است و شما می‌توانید به آسانی و بدون دردسر آن را درست کنید. البته، اگر مواد اولیه این سالاد را در دسترس نداشته یا احساس کردید که زمان کافی برای تهیه آن را ندارید، می‌توانید از سفارش انلاین غذا اسنپ فود کمک بگیرید. با اسنپ فود، انواع سالادها در کمترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(6 دیدگاه)

راحله اکبری
05 دی 1401

این سالاد واقعا بی نظیره و برای مهمونی‌هاتون می‌تونه خیلی متفاوت باشه. با انار و میشه سالادهای خوبی برای شب یلدا درست کرد لطفا سالادهای انار هم معرفی کنید

  • Snappfood
    05 دی 1401

    ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. با وجود علاقه ای که به سالادهایی با انار دارید به نظر میاد که مقاله طرز تهیه سالاد کلم و انار مخصوص شماست.

سمانه
05 دی 1401

ممنون از مقاله خوبتون. به نظرم بادام زمینی خیلی تو این سالاد جواب نمید مگه اینکه کسی عاشق طعم بادام زمینی باشه

راضیه
04 دی 1401

این سالاد هم مقویه هم یه سالاد رژیمی که میتونه برای کمک کنه هم ویتامین بدنتون تامین بشه و هم سیر نگهتون میداره. حتما امتحانش کنید لطفا سالادهای دیگه ای که میشه با لبو درست کرد هم بزارید

  • Snappfood
    04 دی 1401

    دقیقا همینطوره راضیه عزیز این سالاد با وجود داشتن چغندر هم میتونه سیر کنه ما رو و هم به عنوان یه سالاد رژیمی مقوی در نظر گرفته شه. اگر به لبو علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه سالاد لبو رو مطالعه کنید تا با سه روش مختلف تهیه سالاد لبو آشنا بشید.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود