طرز تهیه سمبوسه مرغ، مثلث ترد دوست داشتنی

طرز تهیه سمبوسه مرغ، مثلث های ترد دوست داشتنی
به این مقاله امتیاز دهید

سمبوسه مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که در بین ایرانیان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. سمبوسه مرغ نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز شناخته شده است. برای مثال سمبوسه مرغ عربی یکی از غذاهای است که در کشورهای عربی مانند دبی و قطر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این سمبوسه را می‌توان به صورت سمبوسه مرغ ساده تهیه کرد یا در مواقعی که زمان بیشتری در دست هست می‌توان سمبوسه مرغ با پنیر پیتزا را نیز امتحان کرد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با طرز تهیه سمبوسه مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سمبوسه مرغ
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 60 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

سمبوسه مرغ ترد و خوشمزه

تهیه سمبوسه مرغ ساده است و اگر مواد لازم در جدول زیر را تهیه کرده و مراحل تهیه آن را با ما پیش ببرید، یک وعده غذایی بسیار خوشمزه خواهید داشت.

مواد لازم برای پختن سمبوسه مرغ

مواد لازم برای تهیه این سمبوسه در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
فلفل دلمه ای 3 عدد
پیاز کوچک 2 عدد
سینه مرغ ½ سینه
پنیز پیتزا به مقدار کافی
قارچ 5 عدد
سیب زمینی 3 عدد
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
نان لواش به مقدار کافی
فلفل، نمک و زرد چوبه به مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه مرغ

در ادامه تمامی مراحل لازم برای پختن سمبوسه را برای شما آورده ایم. سمبوسه مرغ روش‌های مختلفی برای طبخ دارد که ما سعی کرده‌ایم در این مقاله نیم نگاهی به همه آن ها داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.سمبوسه مرغ و قارچ

  • مرحله اول: در اولین مرحله ابتدا سینه مرغ را خوب بشویید و در یک قابلمه با آب کافی قرار دهید تا آب پز شود. توجه کنید برای رفع بوی نامطبوع مرغ یک پیاز را به چهار قسمت تقسیم کرده و درون آب و مرغ در قابلمه بیاندازید. این مرحله حدود 1 ساعت زمان نیاز دارد.
  • مرحله دوم: در این مرحله سیب زمینی‌ها را پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید. سپس روغن را درون یک ماهیتابه با اندازه مناسب بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. پس از داغ شدن روغن سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید و بگذارید تا کاملا سرخ شود. در همین زمان قارچ‌ها را خرد کرده و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و تفت دهید.

نکته: حواستان به این نکته باشد که طرز تهیه این سمبوسه با طرز تهیه سمبوسه با سیب زمینی تفاوت داشته و در سمبوسه سیب‌زمینی به جای سرخ کردن سیب زمینی، آن را آب پز می‌کنیم.

  • مرحله سوم: مرغ آب پز شده را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید. سپس فلفل دلمه‌ای ها را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. درون یک تابه کمی روغن بریزید، ابتدا پیاز و سپس فلفل دلمه‌ای را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.
  • مرحله چهارم: به مرحله چهارم از طرز تهیه سمبوسه مرغ رسیدیم. حدود 3 الی 4 دقیقه پیاز و فلفل دلمه‌ای را تفت دهید و سپس مرغ ریش ریش شده را به آن اضافه کنید. پس از چند دقیقه مخلوط قارچ و سیب زمینی را نیز به محتویات داخل قابلمه اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله رب و ادویه ها را به مخلوط قبلی اضافه کرده با هم تفت دهید. زمانی که مواد درون تابه کاملا پخته و با یکدیگر ترکیب شدند زیر آن را خاموش کرده و آن را کنار بگذارید.سمبوسه مرغ و سبزیجات
  • مرحله ششم: در این مرحله نان لواش را باز کرده و مقداری از مواد درون تابه را وسط نان قرار دهید. اگر دوست دارید که یک سمبوسه مرغ با پنیر پیتزا تهیه کنید باید در این مرحله بعد از قرار دادن مواد اولیه داخل نان لواش روی آن را با مقداری پنیر پیتزا بپوشانید. در انتها نیز آن را به صورت مثلثی تا بزنید. در همین حین یک ماهیتابه را پر از روغن کرده (به صورتی که سمبوسه ها درون آن شناور بمانند) و اجازه دهید تا داغ شود. سپس هر کدام از این نان لواش های مثلثی را درون ماهی تابه بگذارید تا سرخ شود.
  • مرحله هفتم: پس از سرخ شدن دو طرف سمبوسه ها آن ها را روی حوله مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود. سمبوسه با گوشت نیز بسیار خوشمزه و لذیذ است و پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه دارید، طرز تهیه سمبوسه گوشت با خمیر را نیز تهیه کنید.

نکات طرز تهیه سمبوسه مرغ

در ادامه با نکات مربوط به طرز تهیه سمبوسه مرغ آشنا می‌شویم:

  • پختن سمبوسه مرغ در فر نیز امکان پذیر است و می‌توانید بدون نیاز به قابلمه در انتها همه سمبوسه‌ها را داخل سینی فر قرار داده و اجازه دهید تا کامل سرخ شوند.
  • برای پختن سمبوسه مرغ و قارچ نیز از همین روش باید استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقدار قارچ را افزایش دهید.
  • برای سیاه نشدن قارچ‌ها می‌توانید مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.
  • برای پختن سمبوسه مرغ و سبزیجات می‌توانید به محتویات بالا سبزیجات موردنظر خود مانند جعفری، پیازچه، کرفس و … را اضافه کنید.

طرز تهیه سمبوسه با خمیر

برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای نان لواش از خمیر سمبوسه برای غذای خود استفاده کنند. طرز تهیه سمبوسه مرغ با خمیر تا مرحله پنجم شبیه به دستور پخت قبلی است اما از مرحله پنجم به بعد شما باید دستور پخت زیر را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر سمبوسهطرز تهیه سمبوسه مرغ با خمیر

موا لازم برای تهیه خمیر سمبوسه در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ارد 3 پیمانه
نمک 1 قاشق چای خوری
مایه خمیر 1 قاشق چای خوری
روغن گیاهی 1 قاشق چای خوری
آب گرم 1 پیمانه

طرز تهیه خمیر سمبوسه

خمیر سمبوسه را نیز باید توسط دستور زیر تهیه کنید.

  • مرحله اول: درون یک کاسه آب گرم ریخته، خمیر مایه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به صورت کامل درون آب حل شود. سپس در یک ظرف جداگانه آرد و نمک را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و پس از حل شدن کامل خمیر مایه درون آب داغ، به آرامی نمک و آرد را به مخلوط خمیر مایه و آب اضافه کنید.
  • مرحله دوم: در مرحله دوم روغن را به مخلوط قبلی اضافه کنید و سپس خمیر سمبوسه را با دست ورز دهید تا به شکل لاستیکی در بیاید. پس از ورز دادن خمیر آن  را به صورت گلوله در آورده و روی آن را بپوشانید. تا 1 ساخت به خمیر اجازه دهید تا به عمل بیاید.سمبوسه مرغ ساده
  • مرحله سوم: پس از یک ساعت خمیر را به وسیله یک وردنه چوبی به قطر 3 میلی‌متر بازکنید. درانتها مواد را داخل خمیر گذاشته و درون ماهی تابه یا فر قرار دهید تا سرخ شود، سپس نوش جان فرمایید. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم که اگر علاقه دارید طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی را نیز مطالعه کنید.

مثلث های ترد پر از مرغ را آنلاین سفارش دهید…

در این مقاله طرز تهیه سمبوسه مرغ را به شما آموزش دادیم. اگر مواد اولیه برای تهیه این سمبوسه را در منزل نداشته یا وقت کافی برای تهیه آن را ندارید، می‌توانید از سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود استفاده کنید. با سفارش غذا از اسنپ فود، غذا در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به دست شما خواهد رسید.

نظرات کاربران