آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
  • عرق خارشتر
    ‌عرق خارشتر با هزار و یک خاصیت بی نظیر و نحوه استفاده خرداد 20, 1403
  • پودر غوره
    ‌معرفی پودر غوره همراه با طرز تهیه، خواص و مضرات خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رژیم غذایی تناسب اندام
4.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سوپ رژيمی برای لاغری؛ یک غذای کم کالری و خوش مزه

ترمه افضلی 28 اسفند 1401 6 دقیقه

«سوپ» غذایی با قدمت بسیار طولانی است. در بحث‌های روزمره و خانوادگی در مورد اینکه سوپ یک وعده غذایی محسوب می‌شود یا نه بحث‌های زیادی وجود دارد. اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید با تهیه یک سوپ سالم می‌توانید در مدت زمانی طولانی با کالری کمتری خود را سیر نگه دارید.

شما با کمی سرچ می‌توانید به طرز تهیه بهترین غذاهای رژیمی و خوشمزه دسترسی پیدا کنید. در این مقاله نیز از بین این غذاها، بر روی طرز تهیه سوپ رژیمی متمرکز می‌شویم و 4 نوع از این سوپ‌های رژیمی را آموزش می‌دهیم.

اگر بخواهیم به معرفی 10 سوپ رژیمی چربی سوز برای لاغری بپردازیم می‌توانیم به سوپ عدسی قرمز، سوپ کدوتنبل، سوپ کرفس، سوپ قارچ، سوپ سبزیجات، سوپ کلم، سوپ جو، سوپ کینوآ، سوپ مرغ و سبزیجات و سوپ عدس اسفناج اشاره کنیم.

اگر به دنبال طرز تهیه چندین نوع سوپ رژیمی برای کاهش وزن هستید با ما همراه باشید. همچنین اگر وقت و انرژی کافی برای تهیه این سوپ‌های جذاب ندارید با سفارش غذا آنلاین به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

با یادگیری طرز تهیه سوپ‌های رژیمی، رژیم غذایی خود را سالم کنید.

طرز تهیه سوپ رژیمی با جو پرک؛ یک سوپ سرشار از فیبر و ویتامین‌ها

مواد لازم مقدار لازم
جو پرک 1/2 لیوان
سینه مرغ 1 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 حبه
کرفس خرد شده 2/1 لیوان
برگ کرفس خرد شده مقداری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

جزئیات غذایی سوپ جو پرک

میزان کالری در هر 100 گرم 50 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 60 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

این طرز تهیه سوپ جو برای لاغری، با ریختن 5 لیوان آب داخل قابلمه شروع می‌شود. سپس سینه مرغ خرد شده، جو پرک، پیاز خرد شده و سیرهای رنده شده و نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

1 ساعت که از پخت این ترکیب گذشت هویج خرد شده، کرفس خرد شده و برگ کرفس خرد شده را اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه دهید سوپ بجوشد تا جا بیفتد. می‌توانید این سوپ را به همراه ماست نوش جان کنید.

البته کرفس و برگ کرفس را می‌توانید از این سوپ رژیمی حذف کنید و شوید خشک را جایگزین آن کنید. همچنین اگر می‌خواهید سوپ قرمزرنگی داشته باشید می‌توانید 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به سوپ اضافه کنید.

سوپ رژیمی جو پرک سوپی سرشار از مواد ضروری برای بدن است.

طرز تهیه سوپ رژیمی با مرغ و سبزیجات؛ سوپی با طعم ملایم

مواد لازم مقدار لازم
هویج 5 عدد
پیازچه 3 عدد
فلفل‌دلمه‌ای 1 عدد
کرفس (ساقه خرد شده) 1 لیوان
قارچ (خرد شده) 1 لیوان
عصاره سبزیجات 1 بسته
عصاره مرغ 1 بسته
مرغ (سینه) 1 قطعه
روغن زیتون 3 قاشق غذا خوری
جو پرک 5 قاشق غذا خوری
آبلیمو به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
اسفناج 200 گرم

 

جزئیات غذایی سوپ مرغ و سبزیجات

میزان کالری در هر 100 گرم 84 کیلو کالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

برای تهیه این سوپ رژیمی با سبزیجات و مرغ ابتدا 5 لیوان آب را به همراه عصاره مرغ و سبزیجات داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و منتظر بمانید که جوش بیاید.

سپس تمام سبزیجات را که ریز خرد شده است با روغن زیتون تفت دهید تا از سفتی در بیایند و بوی خامی آن‌ها گرفته شود.

حالا وقت آن است که جو پرك خود را ابتدا با آب گرم بشویید و سینه مرغ را نیز ریز خرد كنید. سپس جو پرک، سینه مرغ خرد شده و سبزیجات تفت داده شده را داخل آب در حال جوشیدن بریزید. به مواد خود نمک و فلفل اضافه کنید، حرارت را کم کنید و منتظر بمانید مواد خوب پخته شوند و آب سوپ به یک سوم کاهش یابد.

اسفناج را بشویید، درشت خرد كنید و بخارپز كنید ولی حواستان باشد خیلی نپزد طوری که بافت خود را از دست ندهد. پس از پخت سوپ می‌توانید آن را با اسفناج پخته تزئین کنید و با آبلیمو نوش جان کنید.

سوپ رژیمی مرغ و سبزیجات یک ترکیب خوشمزه و کم کالری است.

طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی؛ یک سوپ بسیار کم کالری

مواد لازم مقدار لازم
کلم برگ کوچک یک عدد
پیاز 2 عدد
ساقه کرفس یک عدد
فلفل سبز 2 عدد
گوجه فرنگی 2 تا 3 عدد
هویج یک عدد
سیر دو حبه
جعفری خرد شده 2/1 پیمانه
سبزی خشک شامل نعناع، برگ کرفس و گشنیز نصف پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم

 

جزئیات غذایی سوپ سبزیجات

میزان کالری در هر 100 گرم 60 کیلو کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 3 نفر

 

برای تهیه این سوپ رژیمی سبزیجات چربی سوز ابتدا سبزیجات را خوب بشویید. فلفل، پیاز، ساقه کرفس، کلم، هویج، سیر و گوجه فرنگی را نگینی خرد کنید.

سبزیجات خود را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید آب روی آن را بپوشاند و سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از اینکه سبزیجات پخته شدند نعناع، برگ کرفس و گشنیز را به همراه نمک به ترکیبات خود اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید این سوپ سبزیجات رژیمی را درون میکسر بریزید و یا با گوشت کوب برقی له کنید تا تبدیل به پوره شود. نوش جان!

سوپ رژیمی سبزیجات از کم کالری‌ترین سوپ‌ها است.

طرز تهیه سوپ کلم؛ قوی‌ترین سوپ چربی سوز

مواد لازم مقدار لازم
روغن 2  قاشق سوپ خوری
پیاز خرد شده متوسط 1 پیمانه
سیر خرد شده 2 حبه
هویج درشت خرد شده 1 پیمانه
آب مرغ 6 پیمانه
ریحان تازه خرد شده 1 قاشق سوپ خوری
کلم پیچ تازه خرد شده 225 گرم
نمک 4/1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه به مقدار لازم
گوجه فرنگی متوسط خرد شده 1 عدد
عدس قرمز 2/1 پیمانه

 

جزئیات غذایی سوپ کلم

میزان کالری در هر 100 گرم 24 کیلو کالری
زمان آماده سازی 25 دقیقه
زمان لازم برای پخت 25 دقیقه
تعداد نفرات 4-6 نفر

 

برای تهیه این سوپ پیاز، هویج و سیر را در ماهیتابه با حرارت ملایم و به مدت 5 الی 7 دقیقه بگذارید تا بپزند. تا وقتی که سبزیجات پخته شوند گاهی آن را هم بزنید.

آب مرغ و ریحان خشک را نیز به آن اضافه کنید و حرارت را کم کنید و 10 دقیقه دیگر بگذارید که مواد بپزند. کلم پیچ و نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر نیز منتظر بمانید.

مرغ، گوجه فرنگی، عدس قرمز و ریحان تازه را در آخر اضافه کنید و 5 الی 10 دقیقه دیگر نیز بگذارید تا کلم و عدس بپزند. سوپ کلم رژیمی شما آماده است. نوش جان.

سوپ رژیمی کلم یک سوپ بسیار ارزان با کالری پایین است.

طرز تهیه سوپ رژیمی حمص؛ سوپی رژیمی با طعمی متفاوت

مواد لازم مقدار لازم
روغن زیتون یک قاشق چای خوری
پیاز یک چهارم پیمانه
سیر یک حبه
فلفل دلمه‌ای یک هشتم پیمانه
رب گوجه نصف قاشق چای خوری
کلم یک پیمانه
عصاره سبزیجات کم نمک نصف پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
فلفل نصف قاشق چای خوری
زیره سبز آسیاب شده نصف قاشق چای خوری
گشنیز آسیاب شده نصف قاشق چای خوری
لوبیا قرمز یک چهارم پیمانه
گشنیز نصف قاشق چای خوری
آب لیمو یک قاشق چای خوری

 

جزئیات غذایی سوپ حمص

میزان کالری در هر 100 گرم 100 کیلو کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

برای تهیه این سوپ رژیمی جذاب ابتدا سطح قابلمه را با روغن زیتون چرب کنید و سیر و پیاز را در آن تفت دهید.

سپس هویج، کرفس، فلفل دلمه‌ای، کلم و رب گوجه را نیز به قابلمه خود اضافه کنید و تفت دهید. سپس عصاره سبزیجات و آب و بعد از آن گشنیز و زیره آسیاب شده را همراه با نمک و فلفل به بقیه مواد اضافه کنید.

حالا وقت آن است که لوبیا را اضافه کنید  و درب قابلمه را ببندید تا مواد بپزند. در انتها گشنیز و آب لیمو را به سوپ رژیمی خود اضافه کنید و لذت ببرید. نوش جان.

با تهیه سوپ رژیمی حمص طعم متفاوتی از حمص تجربه کنید.

حرف آخر

ما در این مقاله به بررسی طرز تهیه چندین نوع سوپ رژیمی پرداختیم. سوپ‌های جذابی که مسیر کاهش وزن را برای شما راحت‌تر و جذاب‌تر می‌سازند. دستور بهترین غذا‌های رژیمی و خوشمزه را می‌توانید در مجله‌های اینترنتی مثل مجله اینترنتی اسنپ فود مطالعه کنید.

در راستای هدف کاهش وزن به شما پیشنهاد می‌دهیم با خواص قلم گاو برای سلامتی و لاغری نیز آشنا شوید که بسیار جالب است.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود