آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه سوپ سیر
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه سوپ سیر به روش های مختلف و خوشمزه

مینا اسماعیل بیگی 23 شهریور 1401 5 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، سیر، خواص فراوانی دارد و بهتر است آن را به صورت خام یا پخته، در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. در این بین، طرز تهیه سوپ سیر به شما کمک می‌کند که علاوه بر استفاده از خواص با ارزش سیر، یک پیش‌غذای خوش‌عطر و بو و اشتها‌آور در سفر خود داشته باشید. همچنین، این سوپ لذیذ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و می‌تواند یک آنتی بیوتیک طبیعی در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها باشد. طرز تهیه سوپ سیر به 5 روش مختلف را در اسنپ فود بخوانید.

سوپ سیر
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 45 دقیقه تا 1 ساعت
میزان سختی کم

سوپ مقوی و پرخاصیت سیرطرز تهیه سوپ سیر تازه

رسپی‌های متنوعی برای طرزتهیه سوپ سیر وجود دارد. آنچه در ادامه می‌آید، مرسوم‌ترین دستور پخت این سوپ مقوی است که می‌توانید آن را به آسانی در منزل تهیه کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه سوپ سیر تازه را ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ سیر تازه

می‌توانید یک تکه نان تست هم به مواد سوپ سیر اضافه کنید و در زمان سرو، تکه‌های نان تست را داخل سوپ بیندازید. با این مقدار مواد می‌توانید برای 4 نفر، یک سوپ سیر فوق‌العاده درست کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیر 5 حبه
پیاز 1 عدد
آب مرغ 2 لیوان
آرد 1 قاشق غذاخوری
سرکه 1 قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سوپ سیر

برخلاف طرز تهیه سوپ شیر یا طرز تهیه سوپ جو ، سوپ سیر، مواد ساده‌ای دارد و یک سوپ بسیار سبک محسوب می‌شود. برای تهیه آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: سیرها و پیاز را شسته و پوست بگیرید. پیاز را به صورت نگینی و سیر را به صورت کاملا ریز خرد کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: پیازهای نگینی شده را در مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند، سپس سیرهای خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا تفت بخورند.
  • مرحله سوم: در ادامه طرز تهیه سوپ سیر، آرد را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کرده و به هم زدن و تفت دادن ادامه دهید.
  • مرحله چهارم: سپس، آب مرغ و سرکه را همراه با 2 لیوان آب ولرم به مواد سوپ اضافه کنید و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.
  • مرحله پنجم: ابتدا حرارت را زیاد کنید تا سوپ بجوشد، سپس، حرارت را کم کرده و درب قابلمه را بگذارید. 45 دقیقه زمان لازم است تا سوپ آماده شود.
  • مرحله ششم: در مراحل پایانی پخت، زرده تخم مرغ را به سوپ سیر اضافه کنید و همزمان به همزن دستی بزنید تا ترکیب سوپ، یکدست شود. سوپ سیر را در ظرفی مناسب بکشید و روی آن را با جعفری خرد شده تازه تزئین کنید.

طرز تهیه سوپ سیر و زنجبیلطرز تهیه سوپ سیر و زنجبیل

یک روش دیگر برای طرز تهیه سوپ سیر به این صورت است که 3 عدد پیاز، 3 عدد گوجه فرنگی و 10 تا 15 حبه سیر را خرد کرده و همراه با 2 لیوان آب و یک عدد زنجبیل رنده شده، روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا مواد سوپ با حرارت ملایم بپزند و پیازها کاملا نرم شوند. سپس مواد سوپ را با مخلوط‌کن پوره کنید و دوباره سوپ را روی حرارت بگذارید. در پایان نمک و فلفل آن را اندازه کرده و این سوپ مقوی و خوش‌عطر و بو را سرو کنید.

طرز تهیه سوپ سیر برای عفونت ریه

یکی از خواص سوپ سیر، برطرف کردن عفونت ریه است، اما در طرز تهیه سوپ سیر برای این منظور بهتر است از چاشنی‌های کمتری استفاده کنید. در این رسپی کافیست مقداری سیر و پیاز و سبزی جعفری را خرد کنید و به آب در حال جوش درون قابلمه اضافه کنید. سپس، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید سوپ سیر به مدت 15 دقیقه با حرارت کم، به آرامی قل بزند.

برای غلظت بیشتر سوپ می‌توانید 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را داخل آب حل کنید و داخل سوپ بریزید. 5 دقیقه پس از رسیدن به غلظت مناسب، سوپ را از روی حرارت بردارید و سرو کنید. این سوپ یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی است و برای رفع عفونت ریه و سرماخوردگی بسیار مفید است.

طرز تهیه سوپ اسپانیاییسوپ سیر اسپانیایی

مواد اصلی این رسپی، شامل سیر، نان تست، تخم‌مرغ و مقداری روغن زیتون و جعفری ساطوری است. از ترکیب پودر زیره، فلفل پاپریکا و مقداری نمک و فلفل هم می‌توانید به عنوان چاشنی‌های آن استفاده کنید.

برای طرز تهیه سوپ سیر به این روش، ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای 220 درجه سانتیگراد قرار دهید. سپس، سیر، ورقه‌های نان و پودر پاپریکا را به صورت جداگانه در روغن سرخ کنید. سیر،پاپریکا، زیر و مقداری آب گوشت را با مقدار کافی نمک و فلفل به مدت 20 دقیقه حرارت دهید. سپس، ورقه‌های نان را خرد کرده و مقداری داخل کاسه‌های نسوز بریزید. ترکیب آب گوشت را درون کاسه‌ها ریخته و روی هر کدام، یک تخم‌مرغ بشکنید. کاسه‌ها را به مدت 7 تا 8 دقیقه درون فر بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها کاملا ببندند، سپس روی هر کاسه را با مقداری جعفری خرد شده تزئین کنید.

نکته: هر چقدر نان‌های تست بیات‌تر باشند، کیفیت سوپ بهتر خواهد شد.

نکته: می‌توانید به جای استفاده از فر، مانند طرز تهیه سوپ سیرابی ، تخم‌مرغ‌ها را درون محتویات قابلمه بشکنید و درب ظرف را برای 10 دقیقه بگذارید تا کاملا ببندند.

طرز تهیه سوپ سیر ایتالیاییسوپ سیر ایتالیایی

در طرز تهیه سوپ سیر به روش ایتالیایی، علاوه بر مواد معمول سوپ سیر، به مقداری تره فرنگی، سیب‌زمینی و خامه هم نیاز دارید.

برای تهیه آن، پیازهای نگینی شده را در روغن تفت دهید و پس از آن، تره فرنگی و سیر و در آخر، سیب‌زمینی‌های نگینی ریز شده را هم اضافه کنید. اجازه دهید تمام این مواد همراه با آب مرغ و ادویه‌جات و نمک، به مدت 2 ساعت روی حرارت ملایم بپزند. سپس، مواد سوپ را با بلندر، پوره کنید و در ظرفی مناسب بریزید و با مقداری جعفری و گشنیز خرد شده تزئین کنید. می‌توانید این سوپ خوشمزه و مقوی را با نان تست تفت داده شده در روغن زیتون سرو کنید. حال، اگر طعم تره فرنگی را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سوپ تره فرنگی را هم ببینید.

سوپ سیر حاضر است…

برای چشیدن طعم انواع سوپ‌های خوشمزه و مقوی، سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود، راهی مطمئن و فوری است که می‌توانید تنوع سفره‌های شما را بیشتر کند. بنابراین، اگر زمان کافی برای تهیه سوپ سیر یا هر نوع سوپ دیگری را ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود