آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی کدو حلوایی را آنلاین خریداری کنید.
انواع کوکی و کراکر
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه شیرینی کوکی کدو حلوایی؛ یک انتخاب عالی برای پذیرایی

ترمه افضلی 12 دی 1401 5 دقیقه

کوکی‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع شیرینی‌ها هستند و به احتمال زیاد، شما هم همانند بسیاری دیگر از افراد جزو طرفداران پروپاقرص این میان‌وعده‌های خوشمزه هستید. آنچه کوکی‌ها را منحصربه‌فرد می‌سازد، بافت خاص این شیرینی‌ها است؛ اگر کوکی‌ها به شکل اصولی و صحیح تهیه شوند، بافت نهایی آن‌ها بی‌شک مسحورکننده خواهد بود.

اما مزیت اصلی کوکی‌ها احتمالاً این مورد نباشد؛ بلکه مزیت اصلی آن‌ها در تنوع فوق‌العاده‌ای است که دارند! کوکی‌ها را می‌توان با انواع میوه‌ها و ادویه‌ها آماده کرد و همین موضوع باعث شده تا کوکی‌ها طیف بسیار وسیعی از مزه‌ها و طعم‌های مختلف را پوشش دهند.

از همین رو اگر می‌خواهید با یادگیری یک شیرینی پایه‌ای، آماده‌سازی چندین شیرینی متنوع مخصوص پذیرایی را یاد بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تمرین پخت کوکی را در اولویت خود قرار دهید.

کدو حلوایی در کوکی طعم بی‌نظیری دارد.

کوکی کدو حلوایی را می‌توانید همراه با مغزیجات طبخ کنید.

همچون سایر کوکی‌های میوه‌ای، کوکی کدو حلوایی نیز از خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی بهره‌مند است و از همین جهت نوش‌جان کردن آن را نه تنها به بزرگ‌سالان، که به کودکان نیز پیشنهاد می‌دهند. در این مقاله قصد داریم با آموزش طرز تهیه شیرینی کوکی کدو حلوایی ساده و خوشمزه به روش بازاری، یک میان‌وعده عالی را به شما پیشنهاد دهیم که می‌تواند به عنوان تغذیه مدرسه کودکان نیز استفاده شود. با ما همراه باشید.

 

شیرینی کوکی کدو حلوایی؛ طعمی بی‌نظیر با ساده‌ترین مواد اولیه

یکی از کوکی‌های میوه‌ای که از طعمی بی نظیر و بافتی نرم و لذت‌بخش بهره می‌برد،‌ شیرینی کوکی کدو حلوایی است. اگر می‌خواهید با یک کوکی میوه‌ای دیگر نیز آشنا شوید که هم پخت ساده‌‌ای دارد و هم طعم و بوی آن فوق‌العاده است، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه کوکی لیمو را مطالعه کنید.

در ادامه ابتدا خواص شیرینی کوکی کدو حلوایی را بررسی خواهیم کرد؛ در ادامه طرز تهیه شیرینی کوکی کدو حلوایی مجلسی به روش خانگی را به شما آموزش می‌دهیم و پس از آن نگاهی به طرز تهیه شیرینی کوکی کدو حلوایی با دارچین و شکلات خواهیم داشت.

 

خواص شیرینی کوکی کدو حلوایی

کوکی کدو حلوایی نه تنها از طعمی بی نظیر بهره می‌برد، که خواص فوق‌العاده‌ای نیز برای بدن دارد. از جمله خواص این کوکی که به سبب حضور کدو حلوایی در آن وجود دارد، عبارت‌اند از:

  • پیشگیری از سرماخوردگی؛ همچنین درمان سرماخوردگی و انواع گلودرد
  • بهره‌مندی از خاصیت آنتی‌اکسیدانی
  • بهره‌مندی از پتاسیم که برای رشد کودکان مهم است
  • کالری کم و فیبر بالا که به کاهش وزن کمک می‌کند
  • کمک به حفظ شادابی و جوانی پوست صورت
  • کاهش چربی خون
  • کمک به حفظ سلامت کلیه

می‌توان موارد بسیار دیگری نیز به این لیست اضافه کرد؛ اما همین موارد نشان می‌دهد که با خوراکی بسیار مفیدی مواجه هستید که ضررهای اندک و سودهای بسیاری برای سلامتی خانواده‌تان دارد. اطلاعات ضروری برای سرو کوکی کدو حلوایی را در جدول زیر مشاهده کنید:

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم ۳۰۰ کیلوکالری
زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه
زمان لازم برای پخت ۲۵ دقیقه
تعداد نفرات ۱۰ نفر

 

 

طرز تهیه شیرینی کدو حلوایی؛ قدم به قدم

با ما باشید تا طرز تهیه شیرینی کوکی کدو حلوایی مجلسی به روش خانگی را بررسی کنیم؛ کوکی‌هایی که آماده خواهید کرد برای پذیرایی نیز فوق‌العاده خواهند بود. مواد مورد نیاز این دستور تهیه چندان پیچیده و هزینه‌بر نیستند و به راحتی می‌توانید خود را به یک شیرینی خوش طعم مهمان کنید.

کوکی کدو حلوایی برای پذیرایی نیز مناسب است.

کوکی کدو حلوایی بسیار خوش‌رنگ، خوش‌بو و اشتهابرانگیز است.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
پوره کدو تنبل ۳/۴ پیمانه
آرد ۲.۵ پیمانه
روغن مایع ۳/۴ پیمانه
شکر ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
دارچین نصف قاشق چای خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
 

گردو و کشمش

به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

۱. ابتدا آماده‌سازی پوره کدو حلوایی را انجام دهید. برای پخت کدو تنها کدو را داخل آب بریزید و هیچ‌گونه نمک یا چاشنی دیگری اضافه نکنید.

۲. ترکیب مواد خشک: آرد، بکینگ پودر، نمک و پودر دارچین را مخلوط کرده و دو بار الک کنید.

۳. بگذارید کره به دمای اتاق برسد، سپس آن را با شکر ترکیب کنید و با همزن به میزانی آن‌ها را هم بزنید که فرم آن‌ها عوض شود. برای تعیین میزان شکر، ابتدا پوره کدو حلوایی را بچشید و بر اساس میزان شیرینی کدو، شکر اضافه کنید.

۴. وانیل و تخم مرغ را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

۵. پوره کدو را اضافه کنید و هم بزنید.

۶. همزن را روی حالت کند قرار دهید و همزمان با ترکیب مواد، آرام آرام ترکیب مواد خشک را به ظرف بیفزایید. پس از شکل‌گیری خمیر، آن را ورز ندهید.

۷. خمیر را تا جای ممکن جمع کنید و حداقل نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.

۸. پس از آن شکل مدنظر خود را به خمیر بدهید، کوکی‌ها را داخل سینی قنادی و بر روی کاغذ روغنی بگذارید.

۹. سینی را وارد فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد کنید. پس از حدود ده تا پانزده دقیقه سینی را خارج کنید و بگذارید کوکی‌ها بر روی توری خنک شوند. کوکی شما آماده است!

 

 

طرز تهیه شیرینی کوکی کدو حلوایی با دارچین و شکلات

شکل دیگر کوکی کدو حلوایی، کوکی کدو حلوایی با دارچین و شکلات است که طرفداران زیادی نیز دارد. با ما باشید تا یک کوکی ساده و خوشمزه به روش بازاری تهیه کنیم؛ این کوکی نیز مخصوص پذیرایی بوده و به خوبی می‌تواند توجه مهمانان را به خود جلب کند. مراحل پخت این کوکی شباهت‌های زیادی به کوکی کدو حوایی معمولی دارد؛ تنها به این نکات توجه کنید:

۱. برای آنکه طعم دارچین غالب شود، میزان آن را از نصف قاشق چایخوری، به یک تا یک و نیم قاشق چایخوری افزایش دهید. این موضوع باعث می‌شود عطر و بوی دارچین به خوبی حس شود.

۲. شما در این کوکی به شکلات تخته‌ای خردشده نیاز دارید. بر اساس ذائقه‌تان، شکلات شیرین یا تلخ تخته‌ای خریداری کنید و آن را با کمک کارد به قطعات کوچک هم‌شکل خرد کنید. پیشنهاد ما شکلات ۶۰ درصد است. از چیپس شکلات آماده نیز می‌توان استفاده کرد.

کوکی کدو حلوایی را آنلاین خریداری کنید.

کوکی‌های خوشمزه و کم شیرین با کدو حلوایی.

۳. چیپس شکلات را باید در مرحله آخر تهیه خمیر، پیش از وارد کردن آن به یخچال، به خمیر اضافه کنید و خمیر را تنها به اندازه‌ای هم بزنید که شکلات در همه جای آن پخش شود. همچنین می‌توان شکلات را در هنگام شکل‌دهی نهایی به خمیر اضافه کرد و شکلات را روی کوکی‌ها گذاشت. پیشنهاد ما راه اولی است.

 

 

کلام آخر

از همراهی شما سپاس‌گزاریم! در این مقاله به خوبی با روش پخت، خاصیت‌ها و نکات مربوط به تهیه کدو حلوایی آشنا شدید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید حتماً آن را با ما و دیگران کاربران وبلاگ اسنپ‌فود به اشتراک بگذارید!

شما می‌توانید در هر زمان که اراده کردید، از طریق سرویس خرید آنلاین شیرینی به منوی وسیعی از انواع کوکی‌ها و شیرینی‌ها دسترسی داشته باشید! شیرینی مورد علاقه خود را سفارش دهید و پس از گذشت زمان کوتاهی آن را درب خانه تحویل بگیرید.  امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید واقع شده باشد.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود