آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه مافین پیتزایی؛ دستورالعمل جامع پخت خانگی

ترمه افضلی 20 دی 1401 6 دقیقه

اگر شما هم به خوردن میان‌وعده‌های کوچک اما پرانرژی علاقه‌مندید، و یا می‌خواهید وعده یا میان‌وعده‌هایی با خود به سر کار ببرید که تهیه و جابه‌جا کردن آن‌ها ساده و بدون دردسر باشد، بدون شک مافین پیتزایی یکی از بهترین پیشنهادها برای شماست!

این خوراکی جذاب و خوشمزه، از مواد اولیه پیتزا تهیه می‌شود و می‌توان به شکل‌های بسیار متنوعی آن را تهیه کرد؛ در واقع هم در مواد تشکیل‌دهنده و هم در خمیر پایه‌ای این غذا، انتخاب‌های گسترده‌ای پیش روی شما قرار دارد.

مافین پیتزایی دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد!

مافین پیتزا یک میان‌وعده عالی برای شماست!

 

مافین پیتزا با خمیر جادویی، خمیر یوفکا و خمیر کیک قابل‌تهیه است و از همین رو در این مقاله که به طرز تهیه مافین پیتزایی اختصاص دارد، شما با چند دستور پخت متفاوت روبه‌رو خواهید شد. با ما همراه باشید تا روش تهیه این خوراکی جذاب و خوشمزه را بررسی کنیم.

مافین پیتزایی

مافین پیتزایی در بسیاری از اوقات سر و شکلی همانند کیک یزدی دارد! در همان ابعاد و در همان قالب؛ به این خاطر که هر دوی آن‌ها نوعی مافین به حساب می‌آیند. در ادامه به بررسی چیستی مافین می‌پردازیم، پس از آن طرز تهیه مافین پیتزایی معمولی، مافین پیتزا با خمیر جادویی و طرز تهیه مافین پیتزا با خمیر یوفکا را بررسی خواهیم کرد.

مافین چیست؟

مافین در اصل به نوعی نان گفته می‌شود که می‌تواند به صورت عادی یا نیمه‌شیرین تهیه شود؛ این نوع از نان‌ها در قالب‌هایی شبیه به کاپ کیک (کیک فنجانی) و یا کیک یزدی تهیه می‌شود و تفاوت اصلی آن با انواع کیک و شیرینی‌ها در واقع به همان موضوع نان بودن مافین برمی‌گردد. مافین‌ها معمولاً در قالب‌هایی یک‌نفره پخته می‌شوند و دو نوع دارند: مافین انگلیسی و مافین آمریکایی.

مافین‌ها ممکن است به شکل نان‌هایی با طعم شیرین (نزدیک به طعم کیک‌ها) باشند؛ همانند کیک اسفنجی و یا کیک کره‌ای که نوعی مافین به حساب می‌آیند. همچنین می‌توانند با شیرینی کم درست شوند و به عنوان نان صبحانه یا سایر وعده‌ها خورده شوند.

یک نوع مافین دیگر نیز وجود دارد که مافین پیتزا نامیده می‌شود و در آن می‌توان انواع مواد اولیه پیتزا را به کار برد؛ از بیکن و کالباس و سوسیس گرفته تا انواع سبزیجات و پنیرهای پیتزا. در ادامه اطلاعات ضروری مرتبط با انواع مافین پیتزا را ذکر کرده‌ایم:

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم 200 کیلوکالری
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان لازم برای پخت 15 تا 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 تا 6 نفر

 

طرز تهیه مافین پیتزایی

این دستور پخت مافین پیتزایی با مرغ و قارچ است که آن را هم در فر و هم در ماهیتابه می‌توان تهیه کرد. مافین پیتزایی مرغ و قارچ یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مافین پیتزایی در ایران است. اگر به این دسته از غذاها علاقه‌مندید، به مقاله طرز تهیه پیتزا لقمه ای نیز سر بزنید.

مواد اولیه مافین پیتزایی

سینه مرغ  نصف یک عدد، پاک‌شده و بی‌استخوان
قارچ  100 گرم
تخم مرغ  1 عدد
فلفل دلمه‌ای  نصف یک فلفل
پیازچه  50 گرم
آرد  110 گرم آرد قنادی
بیکینگ پودر  1 قاشق چایخوری
شکر  نصف قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری  نصف قاشق چایخوری
شیر ولرم  50 گرم
خامه  50 گرم
پنیر پیتزا  50 گرم
روغن مایع  50 گرم
نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
پودر سیر، زردچوبه و آویشن  به میزان لازم

طرز تهیه مافین پیتزایی

۱. اولین قدم در طرز تهیه مافین پیتزایی نگینی خرد کردن مرغ است. سپس آن را با اندکی روغن در ماهیتابه تفت دهید و پس از تغییر رنگ آن، ادویه‌جات و نمک را اضافه کنید.

۲. صبر کنید تا مرغ‌ها بر روی حرارت ملایم بپزند. در صورت نیاز، مقدار بسیار اندکی آب اضافه کنید.

۳. قارچ را اضافه کنید و پس از خروج آب قارچ‌ها و تبخیر آن، فلفل دلمه‌ای و پیازچه را بیفزایید.

۴. آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و دو بار الک نمایید و کنار بگذارید.

۵. نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن را به تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. در خامه و روغن مایع را بیفزایید و خوب هم بزنید. پس از آن آرد و بکینگ پودر را به صورت مرحله به مرحله بیفزایید و همزمان، مخلوط را هم بزنید تا یکدست بماند.

۶. خمیر را به مواد سرخ‌شده در ماهیتابه بیفزایید؛ خوب هم بزنید و بگذارید حدود سی دقیقه در یک ظرف در بسته و در دمای اتاق استراحت کند.

مافین پیتزایی را با تاپینگ دلخواه خود تهیه کنید.

در تهیه مافین پیتزا می‌توانید ترکیبات دلخواه خود را به کار بگیرید.

۷. فر خود را بر روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا به دمای مناسب برسد.

۸. کپسول‌های کاغذی مافین را داخل قالب مناسب قرار دهید و خمیر را داخل آن‌ها بریزید. سپس داخل فر قرار دهید.

۹. پس از سی دقیقه مافین پیتزایی شما آماده است!

شما می‌توانید محتویات این مافین را بنا بر سلیقه خود تغییر دهید و برای مثال مرغ را از آن حذف کرده و از مواد گیاهی بهره بگیرید.

 

مافین پیتزا با خمیر جادویی

استفاده‌های خمیر جادویی به تهیه پیتزا و پیراشکی محدود نیست و مافین پیتزا را نیز می‌توان با کمک آن تهیه کرد. یکی از پیتزاهایی که با کمک خمیر جادویی تهیه می‌شود را می‌توانید در این مقاله ببینید: طرز تهیه پیتزا یونانی. همچنین شما می‌توانید محتویات مافین پیتزای خود را سلیقه‌ای تغییر دهید؛ مثلاً به جای مرغ از گوشت چرخ‌کرده، سوسیس و حتی بادمجان استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه محتویات مافین پیتزا

سینه مرغ  نصف یک عدد، پاک‌شده و بی‌استخوان
قارچ  100 گرم
فلفل دلمه‌ای  نصف یک فلفل
پیازچه  50 گرم
نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
پودر سیر، زردچوبه و آویشن  به میزان لازم
پنیر موزارلا رنده‌شده  100 گرم

مواد لازم برای تهیه خمیر جادویی

آرد قنادی  یک و نیم لیوان
پودر خمیر مایه  نصف قاشق غذاخوری
تخم مرغ هم‌زده  نصف یک تخم‌ مرغ کامل
آب  نصف لیوان
روغن مایع  نصف فنجان
نمک  نصف قاشق چایخوری
شکر  نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر جادویی

۱. خمیر مایه، شکر و نصف لیوان آب گرم (نه آب جوش) را داخل لیوان بریزید، هم بزنید و نیم ساعت صبر کنید تا مخلوط کف کند.

۲. آرد را دو بار الک کنید، داخل یک ظرف بزرگ بریزید و وسط آن را کمی باز کنید. سپس مایعی که در مرحله قبل ساختیم را در وسط آرد بریزید و شروع به ترکیب و ورز دادن کنید تا خمیر یکدست شود.

۳. خمیر را به یک ظرف دیگر که کف آن را چرب کرده‌اید منتقل کنید. روی آن را با پارچه نخی بپوشانید و در دمای اتاق اجازه دهید یک ساعت استراحت کند.

۴. طبق مراحل یک تا سه دستور پخت قبلی، مرغ، قارچ، فلفل دلمه‌ای و پیازچه را سرخ کنید و ادویه‌های مناسب را به آن‌ها اضافه کنید.

۵. پس از گذشت یک ساعت، خمیر را به شکل گلوله‌هایی اندازه گردو جدا کنید؛ با فاصله از یکدیگر در یک سینی بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت دیگر استراحت کند.

۶. . فر خود را بر روی دمای 180 درجه تنظیم کنید تا به دمای مناسب برسد.

۷. کپسول‌های کاغذی مافین را داخل قالب مناسب قرار دهید. خمیر را پهن کنید و داخل آن‌ها قرار دهید. سپس محتویات را داخل خمیر ریخته و بر روی مافین خود پنیر پیتزا اضافه کنید.

۸. قالب را وارد فر کنید. پس از حدود نیم ساعت مافین پیتزایی شما آماده است!

طرز تهیه مافین پیتزا با خمیر یوفکا

در طرز تهیه مافین پیتزا با خمیر یوفکا لازم است محتویات را همانند دستور قبلی تهیه کنید. اما به جای خمیر جادویی، از خمیر یوفکای ورقه‌ای بهره بگیرید.

۱. محتویات را آماده کنید.

انواع پیتزا را می‌توان در اسنپ فود سفارش داد.

انواع پیتزاها را از اسنپ‌ فود بخواهید!

۲. خمیر یوفکا را از دوازده ساعت قبل از فریزر خارج کرده و در یخچال بگذارید. سپس آن را از یخچال خارج کنید و در هر قالب مافین، چهار ورقه یوفکا قرار دهید. برای این کار لازم است هم کف قالب و هم تمام ورقه‌ها را چرب کنید.

۳. محتویات را داخل خمیر بریزید، پنیر پیتزا اضافه کنید و به مدت نیم ساعت داخل فر 180 درجه قرار دهید. مافین پیتزایی شما آماده است!

سفارش آنلاین پیتزا!

شما می‌توانید مافین پیتزاهای جذابی را در بازار پیدا کنید که همه آن‌ها از طریق اسنپ فود در دسترس شما هستند! در سفارش غذا اسنپ، سریع و ساده انواع پیتزاها را خریداری کنید و ظرف مدت‌زمان کوتاهی درب خانه یا محل کار خود تحویل بگیرید! از همراهی شما متشکریم.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود