آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
3/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پیتزا لقمه ای؛ میان وعده‌ای خوشمزه

ترمه افضلی 21 دی 1401 6 دقیقه

پیتزا لقمه‌ای که به مینی پیتزا لقمه‌ای هم مشهور است، یکی از جذاب‌ترین شکل‌های تهیه پیتزاست که آن را برای سرو به عنوان عصرانه یا به طور کلی میان‌وعده نیز مناسب می‌کند. در واقع این پیتزای خوشمزه از آنجایی که در اندازه بسیار کوچکی تهیه می‌شود، از سویی پخت سریع و راحت‌تری دارد و از سوی دیگر می‌توان آن را به راحتی حمل کرد.

همین باعث شده تا پیتزا لقمه‌ای یک ایده عالی هم برای تغذیه مدرسه دانش‌آموزان و هم برای وعده یا میان‌وعده بزرگ‌سالان در محل کار به حساب بیاید.

پیتزا لقمه‌ای یک میان‌وعده عالی است.

شما می‌توانید پیتزا لقمه‌ای را با تاپینگ‌های بسیار متنوع تهیه کنید.

در این مقاله قصد داریم با بررسی طرز تهیه پیتزا لقمه ای، شکل‌های مختلف و معروف آن را به شما معرفی کنیم و روش پخت هریک از آن‌ها را به شکل مجزا به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

پیتزا لقمه‌ای؛ محبوب پیر و جوان

پیتزا لقمه‌ای را می‌توان به شکل‌های بسیار متفاوتی آماده کرد؛ از برخی شکل‌های آن که همانند پیراشکی آماده‌ می‌شوند، تا برخی دیگر که در قالب مافین تهیه می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با مافین پیتزا، مقاله طرز تهیه مافین پیتزایی را مطالعه کنید.

همچنین اگر به پیتزا پیراشکی علاقه دارید، مقاله طرز تهیه پیتزا کالزونه مخصوص شماست! حتماً به آن سر بزنید. پیتزا لقمه‌ای را همچنین می‌توان با نان لواش نیز تهیه کرد که در ادامه، طرز تهیه پیتزا لقمه ای با نان لواش را به شما آموزش خواهیم داد.

اطلاعات مهم درباره طرز تهیه پیتزا لقمه ای را در جدول زیر بخوانید:

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم به طور متوسط 250 کیلوکالری
زمان آماده سازی 30 تا 50 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 تا 6 نفر

 

طرز تهیه پیتزا لقمه ای با کالباس

در این طرز تهیه پیتزا لقمه ای با کالباس، از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم؛ شما می‌توانید به جای آن از خمیر پیتزای موجود در بازار، خمیر جادویی و… بهره بگیرید.

مواد لازم پیتزا لقمه‌ای

خمیر یوفکا  16 ورق
ژامبون  200 گرم
پنیر موزارلای رنده‌شده  200 گرم ( یا 4 ورق پنیر گودا)
فلفل دلمه‌ای  100 گرم
پیازچه  50 گرم
سیب‌زمینی  1 عدد کوچک
نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن  به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا لقمه‌ای

۱. سیب‌زمینی، پیازچه و فلفل دلمه‌ای را به شکل نگینی خرد کنید.

۲. با میزان کمی روغن، سیب‌زمینی را بر روی حرارت ملایم در ماهیتابه تفت دهید. هدف ما نیم‌پز شدن و نه پخت کامل سیب‌زمینی است. پس از چند دقیقه، پیازچه و فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه کنید، نمک، فلفل و آویشن بزنید و چند دقیقه تفت دهید تا خامی خود را از دست بدهند. مواظب باشید مواد بیش از حد نپزند؛ همچنین نباید رطوبت زیادی داشته باشند.

۳. دو طرف خمیر یوفکا را چرب کنید و در قالب مافین قرار دهید. اگر خمیرها در سایز کوچک برش خورده‌اند، در هر قالب 4 عدد خمیر قرار دهید.

۴. سپس ژامبون را به شکل رشته‌ای برش بزنید و با مواد تفت ‌داده‌شده مخلوط کنید. بهتر است مواد دمای خود را از دست داده باشند.

۵. مواد را داخل نان بریزید و پنیر پیتزا را در انتها بر روی آن‌ها اضافه کنید.

۶. فر را بر روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. صبر کنید تا به دمای گفته‌شده برسد و سپس سینی قالب را وارد فر کنید.

۷. پس از حدود 25 دقیقه پیتزا لقمه‌ای خوشمزه شما آماده است!

نکته: اگر می‌خواهید کربوهیدرات کمتری داشته باشید، می‌توانید سیب‌زمینی را از این دستور پخت حذف کنید. همچنین اگر به دنبال طرز تهیه پیتزا لقمه ای با سوسیس هستید، می‌توانید سوسیس را جایگزین ژامبون، و یا حتی جایگزین سیب‌زمینی کنید که در هر دو صورت پیتزای جذاب و خوشمزه‌ای خواهید داشت.

 

طرز تهیه پیتزا لقمه‌ای با نان لواش

این نوع پیتزا را که پیتزا لقمه ای شکم پر نیز می‌نامند؛ می‌توان به سادگی و یا سرعت بالایی تهیه کرد. همچنین اگر به دنبال طرز تهیه پیتزا لقمه ای بدون فر هستید، این آموزش مناسب شما خواهد بود.

مواد لازم برای پیتزا با نان لواش

سینه مرغ   نصف یک عدد، پاک‌کرده و بدون استخوان
فلفل دلمه‌ای  نصف یک عدد
کنسرو ذرت  1 قاشق سر پر غذاخوری
قارچ  5 عدد متوسط تا بزرگ
تخم مرغ  1 عدد
پیاز  نصف یک عدد
پنیر پیتزا  150 گرم
نان لواش  1 تا 2 عدد
آبلیمو (ترجیحاً تازه)  یک قاشق چای‌خوری
آویشن، نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا لقمه‌ای با نان لواش

۱. سینه مرغ را با پیاز آب‌پز کنید. پس از پخت کامل، آب و پیاز را دور بریزید و مرغ را به شکل نگینی خرد کنید. برای داشتن بوی بهتر، می‌توانید در این مرحله زردچوبه یا ادویه کاری نیز اضافه کنید.

۲. قارچ را نگینی خرد کنید. آن‌ها را در ماهیتابه و با شعله ملایم تفت دهید. پس از چند دقیقه چند قطره آبلیمو اضافه کنید و پس از آنکه آب قارچ‌ها بخار شد، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

۳. فلفل دلمه‌ای را نیز کمتر از 5 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید. در انتها ذرت را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا رطوبت اضافه آن گرفته شود.

۴. همه مواد گفته شده را با یکدیگر ترکیب کنید؛ ادویه و نمک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ادویه و نمک در همه‌جا به یکسان پخش شوند. سپس پنیر پیتزا اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

۵. نان لواش را پهن کنید و مواد را به شکل دلخواه بر روی آن پخش کنید. نان را به شکلی رول کنید که امکان بیرون ریختن مواد به حداقل برسد. اگر نخ مناسب آشپزی در خانه دارید، می‌توانید با کمک آن رول‌ها را محکم کنید. از خلال چوبی بلند نیز می‌توان برای این کار استفاده کرد.

پیتزا لقمه‌ای را به سادگی می‌توان با نان لواش تهیه کرد.

پیتزا لقمه‌ای با نان لواش را علاوه بر ماهیتابه، با فر نیز می‌توان طبخ کرد.

۶. یک ماهیتابه بزرگ نچسب بردارید، روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود. همزمان تخم‌ مرغ را بشکنید و خوب هم بزنید. رول‌ها را به تخم مرغ آغشته کنید و وارد ماهیتابه کنید تا سرخ شود. می‌توان از آرد سوخاری نیز به دلخواه بهره برد.

۷. دو طرف رول را به خوبی سرخ کنید. پیتزا لقمه ای شکم پر شما آماده است!

نکته: اگر به دنبال طرز تهیه پیتزا لقمه ای با سوسیس هستید، می‌توان این پیتزا را به جای مرغ، با سوسیس نیز تهیه کرد. تنها لازم است به جای مرغ پخته، از سوسیس تفت‌ داده‌شده استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا لقمه ای با خمیر جادویی

در طرز تهیه پیتزا لقمه ای با خمیر جادویی تنها آموزش تهیه خمیر جادویی و آموزش پخت آن را به شما آموزش می‌دهیم؛ برای تهیه مخلفات پیتزا، می‌توانید به آموزش‌های قبلی مراجعه کنید.

مواد لازم خمیر جادویی

آرد قنادی  یک و نیم لیوان
پودر خمیر مایه  نصف قاشق غذاخوری
آب  نصف لیوان
روغن مایع  یک سوم فنجان
نمک  نصف قاشق چایخوری
شکر  نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر جادویی

۱. پودر خمیر مایه، شکر و آب گرم را در یک لیوان بریزید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا کف کند.

۲. آرد و نمک را ترکیب کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید (ابتدا کف ظرف را چرب کنید)؛ وسط آردهای داخل ظرف یک حفره ایجاد کنید.

۳. آب و خمیرمایه را داخل آرد بریزید و شروع به ترکیب کردن و ورز دادن کنید تا خمیر یکدست شود.

۴. پس از یکدست شدن خمیر، روی آن را با پارچه بکشید و به مدت یک ساعت صبر کنید تا خمیر در دمای اتاق استراحت کند.

خرید پیتزا لقمه‌ای از سرویس‌های آنلاین نیز امکان‌پذیر است.

خوشمزه‌ترین پیتزاهای شهر را با سرویس‌های آنلاین سفارش غذا بخرید!

۵. سپس خمیر را به شکل گلوله‌هایی کمی بزرگ‌تر از گردو تبدیل کنید. کف یک سینی را چرب کنید، گلوله‌های خمیر را کف سینی بچینید، روی آن‌ها کمی آرد بپاشید و سپس یک پارچه بر سطح سینی بکشید. نیم ساعت صبر کنید.

۶. پس از آن، خمیرها را پهن کنید، مواد و پنیر پیتزا روی آن‌ها بریزید و پیتزای لقمه‌ای خود را وارد فر 180 درجه‌ای کنید تا پس از حدود نیم ساعت آماده شود.

 

بهترین پیتزای شهر رابا سرویس‌های آنلاین تهیه کنید!

در این مقاله به شکل مفصل به مینی پیتزا لقمه ای پرداختیم و انواع روش‌های آن، از جمله طرز تهیه پیتزا لقمه ای بدون فر و البته با فر را به شما آموزش دادیم. از همراهی شما متشکریم!

شما می‌توانید با کمک سرویس سفارش غذا در اسنپ‌فود، در ساعت‌های مختلف روز از پیتزافروشی‌های اطراف خود، پیتزاهایی خوشمزه و حرفه‌ای خریداری کنید. اسنپ فود در سریع‌ترین زمان ممکن، غذایتان را درب خانه به شما تحویل می‌دهد!

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود