طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار

طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار
4.5/5 - (4 امتیاز)

برای تهیه نرگسی اسفناج با رب انار همانطور که در مقاله جامع طرز تهیه نرگسی اسفناج نیز ذکر کردیم به مواد اولیه ساده و در دسترسی احتیاج خواهید داشت. نرگسی اسفناج را با چاشنی‌ها و مواد اولیه مختلفی تهیه می‌کنند. ممکن است شما ساکن یکی از شهرهای شمالی یا یکی از اهالی خونگرم جنوب کشور باشید. شاید هم در شهرهای شرقی یا غربی کشور ایران زندگی‌ می‌کنید که البته نرگسی اسفناج را با توجه به فرهنگ خود تهیه خواهید کرد. اما امتحان کردن غذاهای دیگر فرهنگ‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود و ما به همین دلیل نرگسی اسفناج با رب انار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نرگسی اسفناج با رب انار
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 100 کیلو کالری

نقش رب انار در غذاهایی مانند نرگسی اسفناجنقش رب انار در غذاهایی مانند نرگسی اسفناج

رب انار از انار تهیه می‌شود. آب انار را می‌جوشانند و به‌قدر این کار را ادامه می‌دهند تا یک مایه غلیظ و سیاه رنگ باقی بماند. این مایع رب انار نام دارد. در تهیه رب انار می‌توانید آن را ترش و یا دو مزه و ملس تهیه کنید.   رب انار از دیرباز یکی از چاشنی‌های مورد علاقه ایرانیان در غذاها بوده است. خاصیت‌های فراوانی دارد و البته طرفداران آن نیز کم نیستند.

برخی از غذاها در کل با رب انار تهیه می‌شوند. برای مثال فسنجان یکی از غذاهایی است که به شدت مورد علاقه عاشقان رب انار است چون در این غذا از رب انار به عنوان چاشنی اصلی استفاده می‌شود. نرگسی اسفناج با رب انار هم در برخی از فرهنگ‌ها یک غذای پرطرفدار و لذیذ است. البته میزان رب انار تنها برای تامین کردن چاشنی ترش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار ما را همراهی کنید.

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج با رب انار

برای تهیه نرگسی اسفناج با رب انار از مواد زیر استفاده می‌شود:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیاز 1 عدد
اسفناج 250 گرم
سیر 2 حبه
رب انار 1 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار کافی
روغن 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد

مراحل تهیه نرگسی اسفناج با رب انار

طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار ساده و راحت است. با هم در ادامه این غذای جذاب را تهیه می‌کنیم.

مرحله اول: در قدم اول از طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار، اسفناج‌ها را  تمیز کنید و سپس آنها را بشویید. اسفناج‌ها باید در یک ظرف جدا قرار بگیرند تا آب آنها کم شود. بعد از این مرحله اگر اسفناج‌های شما بزرگ بودند آنها را به 2 یا 3 قسمت تقسیم کنید.مراحل تهیه نرگسی اسفناج با رب انار

 مرحله دوم: در ادامه یک تابه مناسب انتخاب کنید و پیاز را به صورت نگینی خرد کرده در تابه بریزید. بهتر است تابه شما داغ باشد. بعد از اینکه پیازها را به تابه منتقل کردید، اجازه دهید تا آب پیازها گرفته شود. در این طرز تهیه مانند مقاله جامع طرز تهیه املت اسپانیایی باید اجازه دهید تا پیازها آب خود را کاملا از دست داده و کمی خشک شوند.

مرحله سوم: بعد از این مرحله، روغن اضافه کنید و پیازها را سرخ کنید. میزان سرخ شدگی پیازها در این قسمت کاملاً به شما بستگی دارد. اما توصیه ما در این طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار این است که پیازها کاملا سرخ نشوند.

مرحله چهارم: در گام بعد وقتی پیازها تقریباً سرخ شدند، ادویه‌جات خود یعنی زردچوبه، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم: بعد از آن اسفناج‌ها را به پیاز‌ها و ادویه‌جات اضافه کنید. در این مرحله مانند طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت احتیاجی نیست که به اسفناج‌ها آب اضافه شود. کافیست درب ظرف خود را ببندید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید تا اسفناج‌ها آب خود را از دست داده و به آرامی پخته شوند.

مرحله ششم: بعد از تقریبا ۱۰ الی ۱۲ دقیقه اسفناج‌ها کاملا آب خود را از دست داده‌اند. در این مرحله یک قاشق غذاخوری رب انار بر روی اسفناج‌های پخته شده و ترکیب شده با ادویه و پیاز داغ بریزید. آنها را خوب هم بزنید تا چاشنی رب انار در سرتاسر غذا ترکیب شود.

مرحله هفتم: در نهایت بعد از اینکه اسفناج با پیاز داغ، ادویه‌جات و رب انار به‌خوبی ترکیب شد، تخم مرغ‌ها را بر روی اسفناج‌ها شکسته و اجازه دهید کاملا پخته شوند. دقت کنید که پخته شدن سفیده تخم مرغ اهمیت زیادی دارد. به هیچ عنوان تخم مرغ نیم پز یا خام استفاده نکنید. حتی شما می‌توانید وسط اسفناج‌ها را باز کرده و تخم مرغ‌ها را در میان اسفناج بشکنید. در نهایت بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نرگسی اسفناج و انار شما آماده خواهد بود، نوش جان!

یک نکته مهم در تهیه نرگسی اسفناج با رب اناریک نکته مهم در تهیه نرگسی اسفناج با رب انار

نکته مهم در طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار این است که برخی از افراد علاقه دارند تا رب انار را با پیاز داغ سرخ شده ترکیب کنند و این ترکیب را در روغن تفت بدهند. اگر تمایل داشتید تا رب انار را به پیاز داغ اضافه کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً حرارت غذا کم باشد. اگر از حرارت زیاد استفاده کنید، رب انار موجب سوختن غذای شما خواهد شد. پس حرارت را کم کرده و رب انار را به پیاز داغ اضافه کنید.

نرگسی اسفناج با رب انار، آن را امتحان کنید!

طعم نرگسی اسفناج با رب انار طعمی کمتر چشیده شده است. طعمی که بطور معمول شاید در طول سال 1 الی 2 بار امتحان شود. همیشه بدون هیچ واهمه‌ای به‌دنبال خلق طعم‌های جدید باشید و بدانید که تاریخ را شجاعان می‌نویسند. در انتها اگر هوس کردید تا صبحانه‌ای جذاب و متفاوت را برای خود سفارش دهید می‌توانید از طریق سفارش آنلاین کافه در اسنپ فود از هر کافه‌ای که دوست دارید هر نوع صبحانه‌ای که میل دارید را سفارش داده و از طعم عالی و کیفیت آن لذت ببرید.

نظرات کاربران