طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت ، ورود به دنیای عجایب مزه ها

طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت
به این مقاله امتیاز دهید

طرز تهیه نرگسی اسفناج هیچ سختی و زیر و بم خاصی ندارد. شما با رعایت چند نکته می‌توانید یک غذای خوش طعم، لذیذ و معطر با نام نرگسی اسفناج تهیه کنید. نرگسی اسفناج را اگر به این نام در همه جا یاد می‌کنند، به دلیل استفاده از از صیفی نرگسی نیست. علت این موضوع تشابه ظاهری رنگ زرد و سفید این غذا به رنگ زرد و سفید گل نرگس است. غذای نرگسی اسفناج را با مواد زیادی تهیه می‌کنند، مثل برنج، قره قروت، لپه، گوشت چرخ کرده، رب انار و غیره. ما در ادامه قرار است طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت را مرور کنیم.

نرگسی اسفناج با قره قروت
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم 110 کیلو کالری

نرگسی اسفناج در ترکیب با قره قروتنرگسی اسفناج در ترکیب با قره قروت

قره قروت یک خوراکی خوشمزه است که عاشقان فراوانی دارد. در حالت اصلی و سنتی قره قروت را از لبنیات تهیه می‌کنند. قره قروت به عبارتی عصاره ماست یا دوغ است. طبع بشدت سرد و طعم شدیدا ترشی دارد. افرادی که عاشق تنقلات ترش مانند لواشک و ترشیجات هستند، بدون‌ شک قره قروت را در صدر جدول علایق خود نگه می‌دارند.

یک تنقلات کاملاً ترش مزه که البته می‌توانید با افزودن نمک آن را شور کنید و یا با اضافه کردن کمی شیرین کننده آن را دو مزه و ملس تهیه کنید. اما در اصل قره قروت تهیه شده از  آب ماست و لبنیات با طعمی به غایت ترش است.  این مطلب طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت است که با مقاله جامع طرز تهیه نرگسی اسفناج با رب انار شباهت‌های زیادی دارد. در ادامه با این طرز تهیه پرهیاهو و پرهیجان ما را همراهی کنید.

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت

مواد اولیه برای تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیاز 1 عدد
اسفناج 250 گرم
سیر 2 حبه
قره قروت آب شده یا آبغوره 1 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار کافی
روغن 1 لیوان
تخم مرغ 1 عدد

مراحل طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت

در این غذا اگر تصمیم گرفتید که از قره قروت استفاده کنید توصیه می‌کنیم که قره قروت را به اندازه یک قاشق مربا خوری به میزان یک ساعت قبل از تهیه این غذا در آب جوش قرار دهید. قره قروت سفت است و حل کردن آن در غذا حین پخت راحت نخواهد بود. اگر آن را در آب جوش قرار دهید، با آب جوش ترکیب شده و راحت‌تر می‌توانید آن را به غذای خود اضافه کنید. بعد از آب شدن قره قروت در آب جوش و حل شدن کامل آن حالا نرگسی اسفناج خود را آماده کنید. مراحل طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت اسفناج‌ها را تمیز کرده و آنها را بشویید. سپس آنها را در یک سبد قرار دهید تا آب اضافه شان گرفته شود. ممکن است برگ‌های اسفناج شما بزرگ باشند، پس بهتر است آنها را به 3 یا 4 قسمت تقسیم کنید، اما لازم نیست آن‌ها زیاد خرد شوند. بعد از اینکه اسفناج‌های شما آماده شدند، آنها را  کنار گذاشته و به سراغ مرحله بعد از طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت بروید.
  • مرحله دوم: در این مرحله از طرز تهیه همانطور که در مقاله جامع طرز تهیه نرگسی اسفناج ذکر شد، یک تابه مناسب انتخاب کنید و آن را بر روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا تابه شما به‌خوبی گرم شود. در حین گرم شدن تابه، پیاز را پوست گرفته و آن را به شکل نگینی خرد کنید. بعد از اینکه تابه گرم شد، پیازها را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا پیازها با حرارت کم آب خود را از دست بدهند.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه پیازها حالت خشک شده به خود گرفتند، روغن اضافه کنید و اجازه دهید تا پیاز داغ شما سبک شود. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید پیازها را به خوبی سرخ کنید. اما پیشنهاد ما این است که قبل از کامل سرخ شدن پیازها، ادویه‌جات غذا یعنی زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از اینکه پیازها تقریباً سرخ شدند، اسفناج ها را به آنها اضافه کنید. اجازه بدهید تا اسفناج آب کنده و به آرامی آب خود را از دست بدهد. در این مرحله احتیاج نیست که به این ترکیب آب اضافه کنید. اسفناج به اندازه کافی در برگ‌های خود آب دارد. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا این ترکیب جادویی به آرامی پخته شود. میزان سرخ شدن اسفناج‌ها به شما بستگی دارد، اما دقت کنید هرچقدر این سرخ شدگی افزایش پیدا کند، اسفناج هم خاصیت خود را بیشتر از دست خواهد داد.نکته برای نرگسی اسفناج با قره قروت
  • مرحله پنجم:بعد از اینکه اسفناج به میزان کافی سرخ شد، درب تابه را برداشته و یک قاشق غذاخوری آب قره قروت یا اگر قره قروت در دسترس شما نبود، آبغوره استفاده کرده و آن را بر روی اسفناج سرخ شده بریزید.
  • مرحله ششم:بعد از اینکه قره قروت شما با اسفناج و پیاز داغ به‌خوبی مخلوط شد، در نهایت تخم مرغ‌ها را بر روی غذا شکسته و اجازه بدهید تا خوب پخته شوند. البته می‌توانید وسط اسفناج پخته شده را باز کنید و تخم مرغ‌ها در میان اسفناج‌های سرخ شده بشکنید. اما دقت کنید که تخم مرغ‌ها بخوبی سرخ و پخته شوند و خام نباشند. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نرگسی اسفناج با قره قروت شما آماده است، آن را به ظرف سرو نهایی منتقل کنید و با نان داغ و تازه نوش جان کنید.

یک نکته برای نرگسی اسفناج با قره قروت

نکته مهم در طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت این است که برخی از افراد عادت دارند بعد از سرخ شدن پیاز، آبغوره یا قره قروت را به غذا اضافه می‌کنند. اگر شما هم در این مرحله تصمیم گرفتید قره قروت خود را به پیاز سرخ شده اضافه کنید، بهتر است که حرارت کم باشد. چون قروت در ترکیب با پیاز سرخ شده و حرارت بالا، خیلی سریع می‌سوزد. حرارت را کم کنید تا قره ‌قروت به خورد پیاز داغ برود. بعد از آن اسفناج‌ها را اضافه کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که قره قروت را بر روی اسفناج‌های سرخ شده بریزید، اینکار موجب می‌شود که احتمال سوختن نرگسی اسفناج شما تقریبا به صفر برسد.

نرگسی اسفناج، یک غذای هزار چهره

در این مطلب طرز تهیه نرگسی اسفناج با قره قروت را برای شما شرح دادیم. همانطور که در طرز تهیه نرگسی اسفناج با گوشت چرخ کرده نیز قید شد، مواد اولیه در این غذا برای تمام طعم‌ها یکسان است. اما در نهایت با اضافه کردن برخی از مواد و کم کردن دسته‌ای دیگر از مواد اولیه، شما می‌توانید یک نرگسی اسفناج متفاوت تهیه کنید. این تفاوت‌ها به واسطه تفاوت در فرهنگ‌ها ایجاد می‌شوند.

در پایان این مطلب، اگر قصد داشتید تا این غذای خوشمزه را تهیه کنید، از اسنپ فود کمک بگیرید. با سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود، می‌توانید انواع مختلف صبحانه را میل کرده و از طعم آن لذت ببرید.

نظرات کاربران