طرز تهیه پودینی کوسه با طعمی دلپذیر و متفاوت

طرز تهیه پودینی کوسه
3/5 - (2 امتیاز)

طرز تهیه پودینی کوسه از نظر مواد مورد استفاده، شباهت زیادی به قلیه ماهی دارد. با این حال، چاشنی‌ها و ظاهر این دو غذای جنوبی، کاملا متفاوتند. پودینی، یک غذای جذاب دریایی است که به عنوان شام یا ناهار و حتی پیش غذا می‌توانید روی آن حساب کنید. مصرف این غذای دریایی، به عنوان یک غذای محلی، در استان هرمزگان و بخصوص جزیره قشم، رواج دارد و شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت آن را در منزل تهیه کنید. اگر کنجکاوید بدانید که این غذای جنوبی دلپذیر چگونه درست می‌شود، با اسنپ فود همراه باشید.

پودینی کوسه
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 25 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه پودینی کوسه

پودینی کوسه ماهی یک غذای پرطرفدار جنوبی است که در تهیه آن می‌توان از سفره ماهی یا ماهی‌های هوور، ساردین و شیر هم استفاده کرد. از آنجا که در طرز تهیه این غذای محلی بندرعباس، استخوان‌های ماهی جدا می‌شوند، مصرف این غذا راحت است و نیازی نیست که نگران جدا کردن تیغ‌های آن باشید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه پودینی کوسه را با هم می‌بینیم:

مواد لازم برای تهیه پودینی کوسه

مواد لازم برای تهیه پودینی کوسه

برای تهیه پودینی کوسه ماهی، مواد اولیه را مطابق جدول زیر، آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
فیله ماهی کولی (کوسه ماهی) 500 گرم
پیاز رنده شده 1 عدد
سیر رنده شده 1 قاشق غذاخوری
گشنیز و شنبلیله خرد شده 500 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
ادویه مخصوص ماهی 1 قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم
نمک و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه پودینی کوسه

مراحل طرز تهیه پودینی کوسه

طرز تهیه پودینی کوسه، مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ماهی‌ها را تکه تکه کرده و با مقداری آب و نمک و زردچوبه بجوشانید تا پوست و استخوان آن‌ها به راحتی جدا شوند. سپس، گوشت ماهی‌ها را ریش ریش کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: گوشت پخته شده را کاملا فشار دهید تا آب داخل بافت آن کاملا خارج شده و ماهی له شده آبی نداشته باشد. دقت کنید که باقی ماندن آب، باعث ایجاد بوی نامطلوبی خواهد شد.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه پودینی کوسه ماهی، روغن را در تابه‌ای مناسب ریخته و پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید تا طلایی رنگ شوند.
  • مرحله چهارم: شبیه طرز تهیه قلیه ماهی، در تابه‌ای جداگانه، سبزیجات خرد شده را تفت داده و به ترکیب سیر و پیاز سرخ شده، اضافه کنید.

نکته: از تفت دادن بیش از اندازه سبزیجات خودداری کنید تا طعم تلخی پیدا نکنند.

  • مرحله پنجم: در ادامه، ادویه جاتی مانند زردچوبه، فلفل و پودر لیموعمانی را با مواد موجود در تابه تفت دهید و برای 5 دقیقه، درب تابه را بگذارید.
  • مرحله ششم: حالا کوسه ماهی‌های ریش ریش شده را با بقیه مواد تابه مخلوط کرده و خوب تفت دهید و کمی نمک اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: در ظرفی به صورت جداگانه، رب گوجه را با مقداری کمی روغن، به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ خود را آزاد کند. سپس، رب تفت داده شده را در تابه بریزید و درب تابه را مجددا ببندید.
  • مرحله هشتم: پس از 10 دقیقه، پودینی خوشمزه شما آماده است و می‌توانید حرارت را خاموش کنید. پودینی را در ظرفی مناسب بکشید و روی آن را با برش‌های فلفل سبز و گوجه فرنگی، تزئین کنید. نوش جان

یک نکته مهم: کوسه ماهی به عنوان یک ماهی بزرگ، از ماهی‌های کوچک‌تر تغذیه می‌کند. بنابراین میزان جیوه موجود در بافت گوشتی این ماهی، نسبتا زیاد است و به همین دلیل، مصرف آن بیشتر از 2 بار در طول هفته، توصیه نمی‌شود. به علاوه، دقت داشته باشید که بانوان باردار هم درباره پودینی کوسسه ماهی، ممنوعیت مصرف دارند و خوردن این غذای دریایی می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد!

پودینی کوسه ماهی را از دست ندهید

حالا که طرز تهیه پودینی کوسه را با هم مرور کردیم، زمان آن رسیده است که آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید. اما شاید ترجیح شما این باشد که در سفر به بندعباس این غذای دریایی متفاوت را به صورت آماده سفارش دهید. در این صورت، سری به سایت اسنپ فود بزنید و با سرچ سفارش آنلاین غذا بندرعباس، سفارش خود را همراه با آدرس دقیق، ثبت کنید تا پیک‌ها آن را در مدتی کوتاه، به درب منزلتان برسانند. امیدواریم خرید اینترنتی خوبی را تجربه کنید و از طعم خاص این غذای محلی بندرعباس، لذت ببرید.

نظرات کاربران