آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پیتزا با نان لواش
طرز تهیه فست فودها
4.5/5 - (4 امتیاز)
8

طرز تهیه پیتزا با نان لواش به سادگی و خوشمزگی

مینا اسماعیل بیگی 12 بهمن 1401 5 دقیقه

هیچ کس در این کره خاکی پیدا نمی‌شود که پیتزا را دوست نداشته باشد. یک غذای سریع، رنگارنگ و جذاب که برای هر ذائقه‌ای طعم غافلگیر کننده‌ای دارد. پیتزا را می‌توانید با مواد اولیه متعدد و متنوعی تهیه کنید. سیب زمینی، خمیر و انواع اقسام نان‌ها در دسته مواد اولیه‌ای هستند که می‌توان پیتزا را با آنها تهیه کرد. سطح پیتزا را با مواد گوشتی و سبزیجات پر می‌کنند و در نهایت بعد از قرار گرفتن آن در فر و پخته شدن، شما با یک غذای جادویی روبرو هستید. در این مطلب قصد ما این است که طرز تهیه پیتزا با نان لواش را برای شما شرح دهیم.

پیتزا با نان لواش
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت غذا 25 دقیقه
میزان سختی کم
یک برش یا 90 گرم پیتزا 276 کالری

پیتزا و راه و رسم دلبریطرز تهیه پیتزا تابه ای بدون فر با نان لواش

طرز تهیه پیتزا با نان لواش در فر یا بدون فر آسان و راحت است. حتی اگر قرار باشد که برای تهیه این غذا مانند طرز تهیه پیتزا سیب زمینی به جای خمیر و نان از سیب زمینی استفاده کنید باز هم شما با یک غذای کم زحمت و سریع رو به رو هستید. طرز تهیه این غذا به‌قدری کاربردی است که مطمئناً بعد از یکبار تهیه کردن آن عاشق دستور تهیه راحت و مواد اولیه در دسترسش خواهید شد. حالا با هم این طرز تهیه را مرحله به مرحله انجام می‌دهیم.

مواد اولیه برای تهیه پیتزا با نان لواش

برای درست کردن پیتزا با نان لواش لازم است تا مواد زیر را آماده کنید و پس از آن دست به کار شوید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نان لواش 2 عدد
مرغ چرخ کرده یا گوشت چرخ کرده 100 گرم
کره یا روغن به میزان لازم
فلفل دلمه‌ای 1 الی 2 عدد
قارچ 10 عدد
رب گوجه فرنگی به میزان لازم
نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه به میزان لازم
گوجه فرنگی 2 عدد متوسط
پیاز 1 عدد متوسط

طرز تهیه پیتزا با نان لواش

در ادامه با طرز تهیه پیتزا با نان لواش به صورت مرحله به مرحله با شما هستیم:

  • مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه پیتزا با نان لواش ، نان‌های لواش را به اندازه تابه مورد نظر برش بزنید. بهتر است که نان‌ها را به مربع‌های کوچک تبدیل کنید یا دقیقاً به اندازه تابه دور تا دور آن را برش داده و آماده کنید.
  • مرحله دوم: در مرحله بعد از طرز تهیه پیتزا با نان لواش درست مانند طرز تهیه پیتزا مارگاریتا با خمیر یا نان لواش، ابتدا باید کف تابه را کمی با روغن یا کره چرب کنید و سپس بعد از چرب شدن کف تابه، نان‌های برش داده شده لواش را در کف تابه قرار دهید.
  • مرحله سوم: حالا در این قسمت با استفاده از یک قاشق مربا خوری، رب گوجه فرنگی را بر روی نان لواش پخش کنید و تمام قسمت‌های نان را به رب گوجه فرنگی آغشته کنید. البته این امکان نیز وجود دارد که قبل از اینکار، در صورت تمایل ابتدا سطح نان را با کره چرب کنید. اما اینکار کاملاً دلخواه است.
  • مرحله چهارم: بعد از آغشته شدن تمام سطح نان شما به رب گوجه فرنگی، در ادامه طرز تهیه پیتزا با نان لواش یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی در قابلمه خرد کنید و اجازه دهید تا سبک شود. وقتی آب پیاز جمع شد روغن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حالا در حین سرخ شدن پیازها، به آنها زردچوبه اضافه کنید. سپس گوشت چرخ شده یا مرغ چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل و آویشن به ترکیب پیاز و روغن و زردچوبه اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. اجازه دهید تا گوشت یا مرغ شما به خوبی مغزپخت شوند.
  • مرحله ششم: در حین پختن گوشت یا مرغ چرخ کرده و آماده شدن مایه پیتزا، فلفل دلمه‌ای‌ها و قارچ‌ها را شسته و اجازه دهید که خشک شوند. بعد از خشک شدن فلفل‌های دلمه‌ای آنها را برش زده و نگینی و ریز خرد کنید.
  • مرحله هفتم: بعد از آن قارچ‌ها را نیز ورقه‌ای و نازک خرد کرده و در گوشه‌ای قرار دهید. درست همانند مراحل طرز تهیه پیتزا تابه‌ای بدون فر با نان لواش در این مرحله بعد از اینکه گوشت چرخ کرده یا مرغ چرخ کرده شما به خوبی پخته شد، حالا نوبت این است که نیمی از فلفل دلمه‌ای‌ها و قارچ‌های خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید.مراحل طرز تهیه پیتزا با نان لواش
  • مرحله هشتم: مجدداً همه را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید که قارچ و فلفل دلمه‌ای نیز به خوبی پخته شوند. قارچ کمی آب بر روی مایه پیتزای شما به وجود می‌آورد. اجازه دهید تا به خوبی آب آن جمع شود.
  • مرحله نهم: بعد از مغز پخت شدن تمام مواد در مایه پیتزا، حالا نوبت این است که حرارت زیر تابه نان لواش را روشن کنید. اما بهتر است حرارت همچنان ملایم و کم باشد.
  • مرحله دهم: سپس بر روی سطح نان آغشته شده به رب گوجه فرنگی مایه پیتزای خود را با یک قاشق کوچک پخش کنید. بعد از اینکه تمام سطح نان لواش را به وسیله مایه پیتزا پوشاندید، حالا باقیمانده فلفل دلمه‌ای‌ها و قارچ‌ها را بر روی سطح پیتزا قرار دهید.
  • مرحله یازدهم: بعد از آن سطح نهایی کار را در صورت تمایل با گوجه فرنگی‌های حلقه شده بپوشانید و برای پایان کار طرز تهیه پیتزا با نان لواش کمی آویشن بر روی تمام مواد پاشید. حالا پنیر پیتزا ورقه‌ای یا رنده شده را بر روی این مواد قرار داده و درب تابه خود را ببندید.
  • مرحله دوازدهم: این طرز تهیه شباهت بسیار زیادی به طرز تهیه پیتزا رولی با نان لواش دارد. با این تفاوت که در طرز تهیه پیتزا با نان لواش شما نان‌ها را صاف در کف تابه قرار می‌دهید و در پیتزا رولی، آنها را رول کرده و می‌پیچید.
  • مرحله سیزدهم: در هر حال تقریباً بعد از گذشت ۲۵ دقیقه الی ۳۰ دقیقه پیتزای شما با نان لواش آماده است. اگر مدت زمان پخت را از دست دادید، نگران نباشید. کافیست شامه تیزی داشته باشید و عطر این پیتزا را که در زمان پختن فضای آشپزخانه و خانه شما را پر می‌کند، به خوبی احساس کنید. در نهایت این پیتزای لذیذ را در ظرف نهایی کشیده و نوش جان کنید.

 یک پیتزای راحت و بی دردسر

طرز تهیه پیتزا با نان لواش مانند تهیه تمام فست‌فودهای لذیذ، در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد. توصیه می‌کنیم که برای عطر این غذا حتما از آویشن زیادی استفاده کنید. زمان پخت پیتزا با نان لواش نیز کوتاه است و چون با نان آماده و پخته شده آن را تهیه می‌کنید، دقت کنید که نان لواش شما نسوزد.

البته، اگر تمایل داشتید که در کنار این پیتزا، پیتزای دیگری نیز میل کنید، می‌توانید از بخش غذای آنلاین اسنپ فود کمک بگیرید. به این شکل، پیتزا با نان لواش را خودتان تهیه می‌کنید و پیتزاهای دیگر را از اسنپ فود تحویل می‌گیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

سیگل
31 تیر 1402

پیتزا با نان لواش از اموزش های سایت شما دیدم درست کردم واقعا خوشمزه شده دوستش داشتم پیتزا سبزیجات خانگی هم عالی میشه مرسی

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام ممنون برای تهیه پیتزا بلاگ اسنپ فود انتخاب کردید پیتزا با نان لواش راحترین وکم هزینه ترین نوع آماده سازی پیتزا در خانه هستش که میتوان در نان لواش مواد اولیه انواع پیتزاها را ریخت پیتزا سبزیجات ف پیتزا مارگاریتا و پیتزا مرغ گریل شده و پیتزا مخصوص و مخلوط را ریخت .

عارف شکری
31 تیر 1402

پیتزا مارگاریتا و پیتزا سبزیجات و پیتزا گریل شده میخواستم چطوری سفارش بدم

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام اینجا بلاگ اسنپ فود آموزش آشپزی و آشنایی و معروفی با انواع میوه ها و غذاهای محلی و سنتی و غذاهای فست فودی هستش و از طریق سایت و اپلیکیشن اسنپ فود میتوانید https://snappfood.ir/ انواع پیتزاها را سفارش بدهید و انلاین خرید غذا فست فودی کنید پیتزا مارگاریتا و سبزیجات و پیتزا گریل مرغ میتونید در خانه درست کنید آموزش انواع پیتزاها را ببینید https://blog.snappfood.ir/category/fast-food/list-pizza-recipes/

ملیسا ولی زاده
31 تیر 1402

پیتزا مخلوط با نان لواش هم پیتزا سبزیجات با نان سنگک درست میکنم خوشمزه میشن نان سنگک یکم سفت میشه اما پیزا مخصوص با نان تست درست میکنم بی نظیر میشه👍👍

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام پیتزا مخلوط و پیتزا مخصوص و پیتزا سبزیجات را در خانه میتوان با انواع نان ها تافتون و لواش و باگت و نان تست و سنگک درست کرد که البته پیتزا با سنگک ممکن کمی نان پیتزا سفت بشود . مواد اولیه پیتزا را میتوان در نان ها ریخت و پیتزا را بصورت ساندویچ درست کرد

علی رضا یادگاری
31 تیر 1402

پیتزا با نان لواش یکی از غذاهای که من سریع درست میکنم واقعا هم خوشمزه هستش پیتزا خانگی خوشمزه و سالم تر از بیرون هستش

  • snappfoodadmin
    31 تیر 1402

    سلام یکی از انواع پیتزاهای که در خانه میشه درست کرد پیتزا با نان لواش که میتونید هر گونه مواد اولیه از جمله مواد اولیه پیتزا مخصوص یا مواد اولیه پیتزا مخلوط و پیتزا سبزیجات و پپرونی در نان لواش بریزید و یک پیتزا خوشمزه خانگی با دست پخت خودتان داشته باشید پیتزا خانگی را مانند پیتزا رستورانی درست کنید

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود