آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه چیزبرگر
آموزش آشپزی
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه چیزبرگر مخصوص + سس دیپ چدار

زهرا دهقان 26 خرداد 1400 6 دقیقه

چیزبرگر یکی از محبوب‌ترین فست فودها در سراسر جهان محسوب می‌شود. این غذای جذاب از گوشت چرخ کرده درست می‌شود و با درست کردن آن در خانه، از سلامت بیشتر این غذای خوشمزه اطمینان پیدا خواهید کرد. حال، اگر دوست دارید تا با طرز تهیه چیزبرگر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

چیزبرگر مخصوص

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 20  دقیقه
میزان سختی متوسط

چیزبرگر مخصوص

چیزبرگر مخصوص

از نکات جالب در مورد همبرگر این است که ماه می میلادی ماه جهانی همبرگر به حساب می‌آید و بیست و هشتم این ماه روز جهانی همبرگر است. در این ماه نیز فروش این غذا افزایش می‌باید. چیزبرگر کالری زیادی نسبت به دیگر ساندویچ‌ها دارد. مهم‌ترین علت بالا بودن کالری این ساندویچ استفاده از پنیر در محتوای آن است.

اگر تمایل داشته باشید که با خوردن این غذا کالری کمتری به بدنتان برسد، می توانید چیز برگر ذغالی تهیه کنید. یعنی گوشت را بدون روغن بر روی ذغال کباب کنید.  طرز تهیه چیزبرگر با همبرگر بسیار ساده است. اغلب اوقات امکان تهیه چیزبرگر از رستوران‌ها وجود ندارد و ممکن است بخواهید آن را در منزل و به صورت سالم‌تری تهیه کنید. بنابراین بهتر است روش تهیه آن را به خوبی یاد بگیرید.

همچنین می‌توانید به طور کلی پنیر را حذف کنید. در ادامه قصد داریم طرز تهیه چیزبرگر خانگی را را برای شما عزیزان قرار دهیم.

مواد لازم برای تهیه چیزبرگر

مواد لازم برای تهیه چیزبرگر به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
پنیر چدار 2 ورقه
سیر 1 حبه
کاهو به مقدار لازم
گوجه فرنگی به مقدار لازم
خیار شور به مقدار لازم
نمک و فلفل و ادویه مخصوص برگر به مقدار لازم
نان مخصوص برگر 2 عدد
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه چیزبرگر

درست کردن چیزبرگر

مراحل تهیه چیزبرگر خوشمزه به شرح زیر است:

  • مرحله اول: قبل از تهیه چیز برگر باید گوشت آن را آماده کنید. لازم به ذکر است که هر 100 گرم گوشت چرخ کرده مختص یک نفر است. برای آماده کردن گوشت برگر باید آن را به همراه ادویه مخصوص برگر، نمک و فلفل و همچنین پیاز از قبل رنده شده کاملاً ورز دهید تا زمانی که یکدست شود.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه گوشت را به خوبی ورز دادید، آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید. اما در صورتی که عجله دارید و مجبورید سریع از آن استفاده کنید، حداقل زمانی که می‌توانید آن را استفاده کنید، بعد از ده دقیقه استراحت در یخچال است. این امر کمک می‌کند که گوشت هنگام پخت از هم باز نشود. در ادامه گوشت را از یخچال خارج کرده و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس آن را به شکل توپ حالت دهید.

نحوه تهیه چیز برگر

  • مرحله سوم: به صورت یک قرص برگر، گوشت را پهن نمایید. توجه داشته باشید که گوشت خیلی نازک نشود. بهتر است که قطر آن یک سانتی‌متر باشد.
  • مرحله چهارم: برای پختن گوشت برگر روش‌های مختلفی وجود دارد. به طور مثال می‌توانید گوشت برگر را کباب کنید که گوشت زغالی به دست آورید یا اینکه آن را در مقداری روغن سرخ نمایید، همچنین ممکن است بخواهید آن را گریل کنید. اگر می‌خواهید چیز برگر را درون روغن درست کنید مقدار لازم روغن درون تابه بریزید، سپس اجازه دهید تا کاملاً داغ شود. سپس گوشت را درون روغن داغ قرار دهید. بهتر است بدانید که برای پخت یک قرص برگر ۱۰۰ گرمی حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. برای اینکه پنیر چدار کمی آب شود در یک دقیقه آخر سرخ کردن گوشت برگر باید پنیر را روی گوشت قرار دهید.
  • مرحله پنجم: در حین اینکه برگرها در روغن سرخ می‌شوند، می‌توانید گوجه و خیارشور را خرد کنید و به اندازه مورد نیاز کاهو بشویید و خرد کنید. سپس گوشت را درون نان مخصوص برگر قرار دهید و داخل آن کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی بگذارید. اگر پیش از اینکه گوشت را درون نان قرار دهید، داخل نان را آغشته به سس نمایید، این عمل باعث می‌شود ساندویچ خوشمزه تری داشته باشید.

نکته: در طرز تهیه چیزبرگر انتخاب سس نیز سلیقه‌ای است، اما به طور مثال سس کچاپ، مایونز، فرانسوی و خردل گزینه‌های مناسبی هستند. به جای کاهو نیز می‌توان از کاهوی فرانسوی نیز استفاده کرد. کاهو فرانسوی به دلیل رنگ بنفش، ظاهر زیبایی به برگر خواهد بخشید.

  • مرحله ششم: حتما وقتی که به رستوران و فست فود می‌روید در لیست منو اسم چیز برگر مخصوص به چشمتان خورده باشد. چیزبرگر مخصوص معمولاً همراه با قارچ، پیاز کاراملی و ژامبون تنوری درست می‌شود. اگر تمایل داشته باشید درون چیز برگر قارچ باشد باید قارچ را از قبل اسلایس کرده و به همراه آبلیمو، نمک و فلفل کمی تفت دهید. آبلیمو باعث می‌شود تا قارچ‌ها هنگامی که روی حرارت قرار می‌گیرند سیاه نشوند. توجه داشته باشید که می‌توانید ژامبون را در روغن کمی سرخ کنید و داخل ساندویچ روی گوشت قرار دهید.

نکته: رویال برگر با چیزبرگر کمی تفاوت دارد. حالا تفاوت رویال برگر با چیزبرگر چیست؟  بهتر است بدانید که رویال برگر علاوه بر پنیر و مخلفات دیگر مانند کاهو، خیارشور و گوجه فرنگی ژامبون سرخ شده یا ژامبون تنوری نیز دارد.

درست کردن چیز برگر

نکته: سس‌های مختلفی در کنار چیزبرگر سرو می‌شود. از مهم‌ترین این سس‌ها می‌توان به سس دیپ چدار اشاره کرد. بهتر است بدانید که این سس مخصوص را به طور معمول همراه با سیب زمینی سرو می‌کنند. لازم به ذکر است که این سس طرفداران بسیاری در دنیا دارد. سس دیپ چدار را نیز می‌توانید به راحتی در خانه نیز درست کنید. حال، اگر سوال شما این است که این سس زرد رنگ خوشمزه چگونه درست می‌شود؟ در ادامه با ما همراه باشید:

تهیه سس دیپ چدار

سس دیپ چدار

بعد از طرز تهیه چیزبرگر، نوبت به تهیه سس دیپ چدار می‌رسد. مواد لازم را آماده کرده و برای تهیه آن دست به کار شوید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر 1 و نیم لیوان
پنیر چدار رنده شده یک و ربع لیوان
پنیر پارمسان ربع لیوان
آرد 2 قاشق چای خوری
کره یک قالب کوچک
پودر پیاز نصف یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه به میزان کافی
  • مرحله اول: توجه داشته باشید که جهت تهیه دیپ چدار باید کره را درون قابلمه روی شعله ملایم بگذارید و صبر کنید تا کاملا آب شود. سپس آرد را به آن اضافه کنید.
  • مرحله دوم: به طور مرتب مواد را هم بزنید و باهم مخلوط کنید تا یک دست شود و ته نگیرد. در ادامه شیر را به آرد و کرده بیافزایید. زمانی که شیر را به مواد می‌افزایید توجه داشته باشید که باید مواد را به خوبی هم بزنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله ادویه‌های لازم مانند فلفل و پودر سیر را نیز روی مواد بریزید و دوباره با استفاده از یک همزن یا کفگیر چوبی به هم زدن ادامه دهید.
  • مرحله چهارم: زمان لازم برای تهیه سس دیپ چدار ۳۰ دقیقه است ولی توجه داشته باشید که باید در این مدت آن را هم بزنید، چراکه ممکن است مواد به ته قابلمه بچسبد. زمانی که سس غلیظ شد، قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و در آخر پنیر چدار و پنیر پارمسان را به سس غلیظ بیفزاید و همه را با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید سس دیپ چدار بیش از 24 ساعت درون یخچال نگه داری نمایید.

همان‌طور که خواندید طرز تهیه چیزبرگر در خانه بسیار آسان است. لازم به ذکر است که تمامی مواد اولیه چیزبرگر همیشه قابل دسترس است و در هر خانه‌ای یافت می‌شود. با درست کردن چیزبرگر در خانه می توانید از سالم بودن آن نیز مطمئن باشید و مخلفات آن را مطابق با سلیقه خود درون آن قرار دهید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از این دیپ چیز، در طرز تهیه رویال برگر نیز استفاده کنید.

هوس ساندویچ گوشت و پنیر کردی؟ از اسنپ فود سفارش بده…

همیشه فرصت کافی برای تهیه چیزبرگر مخصوص در منزل وجود ندارد و می‌توانید در این شرایط با استفاده از امکان سفارش غذا پرداخت درب منزل اسنپ فود، به راحتی هر تعداد که مایل هستید چیز برگر عالی و درجه یک به صورت اینترنتی خریداری کنید.

اگر به تهیه همبرگر علاقه مند هستید:

طرز تهیه همبرگر خانگی

برگراتور؛ جایی که طراح برگر خود شمایید

بهترین برگرهای تهران را کجا بخوریم؟

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود