طرز تهیه کروسان مرغ با سبزیجات تازه و رنگی؛ غذایی مدرن و آسان

می‌توان در مهمانی‌ها و مراسم‌ها کروسان مرغ سرو کرد.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا شما هم در پی آموزش چند نوع غذای مدرن هستید که هنر آشپزی خود را به اطرافیانتان نشان دهید؟ چند سالی است که فینگر فودها جای خود را در سفره غذایی خانواده‌های ایرانی باز کرده‌اند.

هزینه مقرون به صرفه و طرز پخت آسان از دلایل محبوبیت فینگر فودها است. در این مقاله قصد داریم با طرز تهیه کروسان مرغ شما را با یک غذای مدرن و آسان آشنا کنیم.

می‌توان در مهمانی‌ها و مراسم‌ها کروسان مرغ سرو کرد.

کروسان مرغ با سبزیجات تازه یکی از انتخاب‌های خوشمزه برای مهمانی است.

حتما شما هم تا به حال نام کروسان به گوشتان خورده یا در کافه‌ها میل کرده‌اید و با طعم بی‌نظیر آن آشنا هستید. کروسان یک نان معروف فرانسوی است که معمولا برای صبحانه سرو می‌شود. اما در این دستور غذایی به عنوان طرز تهیه کروسان مرغ لقمه پیچ یک قدم فراتر گذاشته و با یک روی دیگر فینگر فودها آشنا خواهید شد.

 

طرز تهیه کروسان مرغ

مواد لازم برای خمیر کروسان

 

مواد لازم میزان لازم( برای پنج نفر)
آرد گندم 500 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شیر خشک 1 قاشق غذا خوری
شکر 2 قاشق غذا خوری
نمک 2/1 قاشق چای خوری
کره 50 گرم
مخمر 1 قاشق غذاخوری
آب به میزان لازم

 

آماده سازی خمیر کروسان در طرز تهیه کروسان مرغ

بعضی از مردم با شنیدن یک نام ناآشنا در دستور پخت غذایی از ادامه آن منصرف می‌شوند. اما علاقه‌مندان واقعی هنر آشپزی مشتاق چالش در آشپزی و پیدا کردن طعم‌های جدید هستند. درست کردن خمیر هم یکی از چالش‌های لذت بخش است که دیدن نتیجه آن بسیار هیجان انگیز است. اما آماده سازی خمیر در طرز تهیه ساندویچ کروسان بسیار آسان و و راحت خواهد بود.

پختن کروسان مرغ چندان سخت نیست.

کروسان مرغ لقمه پیچ به راحتی درست می‌شود.

مرحله اول:

در یک ظرف بزرگ آرد و شیر خشک و نمک و شکر را مخلوط کنید. اگر می‌خواهید نان کروسان حسابی اسفنجی شود و لایه‌های داخل آن پف کند می‌توانید آرد را یک یا دو بار الک کنید.

مرحله دوم:

مخمر و سپس تخم مرغ را به بقیه مواد اضافه کنید و آب را کم کم به آن اضافه کنید. خمیر را با ملایمت ورز دهید تا حجمی یک دست به وجود آید.

مرحله سوم:

روی ظرف خمیر را با یک پارچه تمیز یا پلاستیک سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا به اصطلاح خمیر برای یک الی دو ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم:

بعد از این که خمیر پف کرد، سطح میز کارتان را آرد پاشی کنید. خمیر را به صورت یک دایره با ضخامت کم پهن کنید. حالا درست شبیه یک پیتزا آن را به هشت قطعه مثلث مانند تقسیم کنید. روی هر قطعه را از سمت پهن آن چند قاشق از مواد مرغ پر کنید و به سمت نوک باریک مثلث بپیچانید.

مرحله پنجم:

برای رنگ و لعاب بهتر می‌توانید یک زرده تخم مرغ و کمی زعفران را مخلوط کرده و با یک برس روی خمیرها را آغشته کنید.

 

خوش رنگی کروسان به خاطر زرده تخم مرغ است.

برای خوش رنگ شدن سطح کروسان را با زرده تخم مرغ آغشته کنید.

مرحله ششم:

در طرز تهیه کروسان مرغ، خمیرهای کروسان مرغ را روی سینی فر بچینید و در فر که از قبل گرم شده قرار دهید. 20 الی 25 دقیقه زمان می‌برد تا این فینگر فود زیبا و خوشمزه آماده شود.

نکته مهم:

البته از یک روش دیگر هم برای تهیه کروسان می‌توانید استفاده کنید. به این صورت که خمیر را به همان شکلی که در بالا توضیح دادیم بدون مواد میانی بپیچید. در این روش بعد از پخت نان کروسان صبر کنید تا کروسان‌ها کمی سرد شوند و سپس با یک چاقوی تیز یک برش عرض بر روی هر کروسان ایجاد کنید.

در این روش طرز تهیه فینگر فود مرغ مواد را روی برش پایینی قرار دهید و برش بالای نان کروسان را روی آن قرار دهید. مواد میانی که پر از سبزیجات رنگی است فینگر فود شما را دو چندان زیبا می‌کند.

در بیشتر غذاهای مدرن و فینگر فودها از پنیر پیتزا هم می‌توانید استفاده کنید. اگر شما هم عاشق پنیر پیتزا و کش آمدن لقمه‌های غذای خود هستید بدون شک از خواندن مقاله با طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر یک وعده هیجان انگیز خلق کن لذت خواهید برد.

 

طرز تهیه فینگر فود مرغ با سبزیجات تازه و خوش رنگ و لعاب

برای این که زمان با ارزش‌تان را از دست ندهید، تا آماده شدن خمیر کروسان می‌توانید مرغ‌ها را آماده کنید. همچنین اگر می‌خواهید مرغ‌ها حسابی مزه‌دار شود می‌توانید از چند ساعت قبل مواد مرغ را مخلوط کرده تا مواد حسابی به خورد فیله‌های مرغ برود.

مواد کروسان فینگر فود را می‌توانید از قبل آماده کرده و در یخچال نگه دارید.

مرغ این فینگر فود را از قبل می‌توانید آماده کنید.

مواد لازم برای آماده سازی مرغ

مواد لازم میزان لازم
سینه مرغ 3 عدد
پیاز قرمز 1 عدد
سس مایونز 5 قاشق غذا خوری
فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
سیر 3 عدد
کاهو 5 برگ
کره 50 گرم

 

مرغ‌ها را بعد از شستشو به تکه‌ها نواری یا مکعب خورد کنید.

سه عدد سیر را در کره تفت دهید و سپس فیله مرغ را به آن اضافه کنید.( به جای کره می‌توانید از روغن زیتون یا روغن گیاهی دیگر استفاده کنید)

هنگام تفت دادن فلفل سیاه و نمک را هم به مرغ اضافه کنید. اگر از تندی و عطر فلفل سیاه لذت می‌برید می‌توانید از فلفل بیشتری اضافه کنید.

مرغ‌ها را بعد از نرم شدن به کناری گذاشته تا سیر و فلفل یه خورد آن برود.

حالا نوبت آن است که پیاز قرمز حسابی اشکتان را درآورد. پیازها را به صورت مکعب‌های کوچک بر روی تخته آشپزی‌تان خورد کنید.

برگ‌های سبز کاهو را هم به صورت نوارهای باریک خورد کنید.

در تهیه کروسان مرغ می‌توان خلاقیت‌های متفاوتی به خرج داد.

برای تهیه این فینگر فود می‌توانید از پنیر پیتزا هم استفاده کنید.

حالا همه مواد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و از دیدن رنگ‌های سبز و قرمز و نارنجی لذت ببرید. در آخر سس مایونز را هم به آن اضافه کنید و حسابی مواد را مخلوط کنید.

اگر شما هم عاشق مزه و رنگ سبزیجات هستید می‌توانید یک عدد هویج را هم خورد کنید و به بقیه سبزیجات اضافه کنید. رنگ‌های متنوع در غذا کودکان را مشتاق به خوردن غذا می‌کند.

حالا مواد میانی این ساندویچ خوشمزه آماده شده و مرحله به مرحله طرز تهیه کروسان مرغ را می‌توانید به انتها برسانید.

جزئیات کروسان مرغ

 

کالری یک عدد کروسان مرغ 406کیلوکالری
زمان آماده سازی 120 دقیقه
زمان پخت 80 دقیقه
تعداد نفرات 5 نفر

 

نکته آخر در تهیه کروسان

اگر تصمیم گرفته‌اید برای یک وعده غذایی از طرز تهیه فینگر فود بهره ببرید اما زمان کمی دارید؛ می‌توانید از نان‌های کروسان آماده استفاده کنید و در کمتر از بیست دقیقه یک فینگر فود خوشمزه آماده کنید یا از خدمات سفارش آنلاین غذا کمک بگیرید. همچنین در کنار خواندن این طرز تهیه کروسان مرغ می‌توانید طرز تهیه دیپ سالمون دودی خانگی را هم مطالعه کنید تا میز غذایتان از تنوع بالاتری برخوردار باشد.

 

 

 

نظرات کاربران