آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکو ماکارونی
آموزش آشپزی
3/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکو ماکارونی یا کوکوی اسپاگتی ایتالیایی

زهرا دهقان 11 تیر 1402 4 دقیقه

کوکو تنوع زیادی داشته و با سبزیجات مختلفی تهیه می‌شود، اما جالب است بدانید که برای درست کردن نوعی از این غذا، از ماکارونی استفاده می‌کنند. غذایی که ترکیبی از کوکو و ماکارونی بوده و طعم متفاوت و جالبی دارد. در واقع کوکو ماکارونی یکی از انواع پاستا و ماکارونی بوده که به آسانی تهیه می‌شود. اگر به دنبال یک غذای جدید هستید، در این مطلب همراه اسنپ فود باشید تا با طرز تهیه کوکو ماکارونی آشنا شوید.

کوکو ماکارونی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 25 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه کوکو ماکارونی با سوسیس

کوکو ماکارونی از آن دسته از غذاهایی است که همه، به خصوص کودکان، آن را دوست خواهند داشت. این کوکو را با باقیمانده ماکارونی هم می‌توانید تهیه کنید. پس دست به کار شوید و یک کوکو متفاوت را برای خانواده تدارک ببینید. مواد لازم و مراحل طرز تهیه کوکو اسپاگتی در ادامه آمده است:

مواد اولیه برای تهیه خوشمزه ترین کوکوی ماکارونیعکس کوکو ماکارونی

برای درست کردن کوکو ماکرونی برای 4 نفر به مواد اولیه زیر نیاز دارید. اگر می‌خواهید این غذا را برای تعداد افراد بیشتر یا کمتری درست کنید، با یک ضرب و تقسیم ساده، میزان مواد اولیه را به دست آورید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی نصف بسته
قارچ 200 گرم
تخم مرغ 2 عدد
سوسیس 4 عدد
سیب زمینی 1 عدد
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
پنیر پیتزا 200 گرم
روغن به میزان لازم
نمک به مقدار لازم
زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

دستور پخت خوشمزه ترین کوکوی ماکارونی

در این بخش طرز تهیه کوکو اسپاگتی را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم. مراحل تهیه‌ای که در ادامه آمده است، از فیلم طرز تهیه کوکوی ماکارونی هم ساده‌تر است و به راحتی کوکو را آماده خواهید کرد.

  • مرحله اول: ابتدا داخل یک قابلمه، آب، نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن بریزد. زمانی که آب به جوش آمد، ماکارونی‌ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا به هم نچسبند. بین 10 تا 15 دقیقه بعد که ماکارونی پخته شد، آن را با آب سرد آبکش کنید.
  • مرحله دوم: سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کرده و داخل یک تابه سرخ کنید. زمانی که کاملا سرخ شدند، آن‌ها از تابه خارج کنید. سوسیس‌ها را نیز به صورت نگینی درشت خرد کرده و در تابه قبلی تفت دهید؛ پس از آماده شدن سوسیس‌ها، آن‌ها را نیز از تابه خارج کنید.
  • مرحله سوم: قارچ‌ها را خرد کنید و در تابه به همراه روغن تفت دهید. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از آب انداختن قارچ، شعله گاز را زیاد کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به قارچ‌ها بیافزایید. پس از سرخ شدن قارچ و فلفل دلمه‌ای، آن‌ها را نیز از تابه خارج نمایید.
  • مرحله چهارم: یک ظرف با اندازه مناسب برداشته و کلیه مواد آماده شده شامل ماکارونی، سوسیس، قارچ، فلفل دلمه‌ای و سیب زمینی سرخ شده را مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف دیگر بشکنید و آن‌ها را مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. تخم مرغ را به همراه نمک، فلفل و کمی زردچوبه به مواد کوکو اضافه کرده و آن‌ها را هم بزنید.
  • مرحله ششم: داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و زمانی که روغن داغ شد، مواد کوکو را داخل تابه پهن کنید. روی مواد را با قاشق صاف کرده و پنیر پیتزا را روی آن بریزید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا یک طرف کوکو سرخ شده و پنیر پیتزا ذوب شود.
  • مرحله هفتم: وقتی یک طرف کوکو آماده شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. پس از آماده شدن هر دو طرف کوکو، آن را از تابه خارج کرده و با سس دلخواه سرو کنید. کوکو اسپاگتی شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه کوکو ماکارونی با گوشت چرخ کرده

به این غذا می‌توان گوشت چرخ کرده نیز اضافه کرد. برای درست کردن این کوکو، به یک عدد پیاز و 200 گرم گوشت چرخ کرده نیاز دارید؛ در حقیقت گوشت چرخ کرده جایگزین سوسیس خواهد بود. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در تابه تفت دهید. وقتی پیازها سبک شدند، گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و سرخ کنید. این ترکیب بخشی از مواد کوکو شما خواهد بود که آن را با دیگر سبزیجات، ماکارونی و تخم مرغ مخلوط می‌کنید. مابقی مراحل نیز مشابه آن چیزی است که در بالا توضیح دادیم.

طرز تهیه کوکو ماکارونی با مرغ در فرطرز تهیه کوکو ماکارونی با مرغ در فر

اگر به درست کردن کوکو ماکارونی با مرغ علاقه دارید، فیله مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و با سوسیس جایگزین کنید. زمانی که تمامی مواد کوکو ماکارونی آماده شدند، آن‌ها را ترکیب کرده و داخل یک قالب یا ظرف مناسب بریزید؛ در انتها روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود. حالا قالب یا ظرف محتوا مواد کوکو را به مدت 25 الی 30 دقیقه در فر قرار دهید. البته توجه داشته باشید که کوکو ماکارونی با سوسیس یا گوشت چرخ کرده را نیز می‌توان در فر آماده نمود.

نکات مهم در طرز تهیه کوکو اسپاگتی

در طرز تهیه کوکو اسپاگتی ، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون پنیر پیتزا نیز امکان‌پذیر بوده و می‌توانید آن را از مواد اولیه حذف کنید.
  • مطابق سلیقه خود می‌توانید از سبزیجات دیگری نیز برای درست کردن کوکو ماکارونی استفاده کنید؛ مثلا می‌توان ذرت را نیز به مواد اولیه کوکو اضافه کرد.
  • مدت زمان مورد نیاز برای پخته شدن هر نوع ماکارونی را از روی بسته‌بندی آن مطالعه کنید.
  • توجه داشته باشید که برای تهیه کوکو ماکارونی داخل تابه، حتما تابه تفلون به‌کار ببرید تا کوکو به تابه نچسبد. همچنین دقت داشته باشید که روغن داخل تابه به خوبی حرارت دیده و داغ شود.

کوکو ماکارونی را حتما تهیه کنید…

در این مطلب طرز تهیه خوشمزه ترین کوکوی ماکارونی را آموزش دادیم و نکات مورد نیاز برای پخت این غذا را گفتیم. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در منزل تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. همچنین، شما می‌توانید این کوکو ساده را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هایتان نیز تهیه کنید. البته، اگر می‌خواهید این غذا و چند نوع غذا دیگر را برای مهمانی تدارک ببینید و فرصت کمی دارید، می‌توانید کوکو ساده ماکارونی را خودتان تهیه کرده و تهیه مابقی غذاها را به اسنپ فود بسپارید.

برای سفارش غذا از اسنپ فود، کافیست به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کرده و غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید. غذای شما در مدت زمان کوتاهی ارسال شده و آن را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

برچسب :
اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود