چه آبمیوه‌هایی برای سرماخوردگی خوب است؟

چه آبمیوه‌هایی برای سرماخوردگی خوب است؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی ها
3.3/5 - (6 امتیاز)

سرماخوردگی یکی از بیماری‌هایی است که همه ما در طول عمرمان بارها به آن دچار می‌شویم. یک بیماری آشنا که می‌تواند برای چند روز، کل کار و زندگی ما را کاملا مختل کند. عوامل و فاکتورهای مختلفی در بروز این بیماری دخیل هستند. در بین این عوامل، فاکتورهای خاصی مانند ضعف عمومی بدن، ضعف سیستم ایمنی، کمبود ویتامین C، عدم خواب و استراحت کافی و همینطور کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها، نقشی حیاتی و موثر در بروز و ظهور سرماخوردگی دارند. البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اما اگر سرما خوردید با چند آبمیوه ساده و مقوی می‌توانید طول درمان خود را کاهش دهید.

مصرف آبمیوه، یک استراتژی خوشمزه جنگیلیستی از آبمیوه ها برای سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی همیشه شبیه هم هستند، اما برای هر فردی با دیگری متفاوت است. زمانی که احساس کردید سرما خورده‌اید اولین کاری که باید انجام شود، استراحت خواهد بود. اینکار کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن شما قدرت از دست رفته خود را بازیابد و بتواند با ویروس‌ها مقابله کند. البته تمام سرماخوردگی‌ها بعد از چند روز استراحت به کلی خوب می‌شوند. اما شما در روزهای استراحت کردن باید چند نکته را نیز رعایت کنید.

در دوران نقاهت خود و برای مقابله بهتر با بیماری سرماخوردگی توصیه می‌کنیم که حتماً از نوشیدنی‌ها استفاده کنید. استفاده از نوشیدنی‌ها یک درمان کامل برای مبارزه با سرماخوردگی شما نخواهند بود. اما شما نباید خرید میوه ها و استفاده از آنها را فراموش کنید. آبمیوه‌ها، دمنوش‌ها و سوپ از جمله نوشیدنی‌های مناسب در زمان سرماخوردگی هستند. در ادامه ما قصد داریم تا چند نوشیدنی و آب میوه خوش طعم و مفید برای بیماری سرماخوردگی را به شما معرفی کنیم.

آب هویج  آب هویج

همه ما وقتی دچار سرماخوردگی می‌شویم اول از همه به سراغ نوشیدنی‌هایی مانند آب پرتقال و آب لیمو شیرین یعنی در اصل به سراغ مرکبات می‌رویم. اما واقعیت این است که مرکبات تنها گزینه ما نیستند. آب هویج از جمله آبمیوه‌های بسیار مفید برای سرماخوردگی محسوب می‌شود. اینکه بدانیم چه آبمیوه‌هایی برای سرماخوردگی خوب است؟ به ما کمک می‌کند که از آب میوه‌های مفید برای رسیدن زودتر به سلامتی استفاده کنیم. در کنار آب پرتقال و آب لیمو شیرین و سایر مرکبات، بد نیست که آب هویج را نیز این دفعه در دوران نقاهت سرماخوردگی خود امتحان کنید.

هویج سرشار از بتاکاروتن است، مانند سیب زمینی و کدو تنبل. بتاکاروتن در بدن ما به ویتامین A تبدیل خواهد شد. ویتامین آب گلبول‌های سفید را تحریک کرده و به بهبود بیماری ما سرعت می‌بخشد. آب هویج در کنار سوپ سیب زمینی یا سوپ کدو تنبل به بدن شما قدرت می‌دهد که همانند یک ابر قهرمان با تمام باکتری‌ها ویروس‌ها مبارزه کند. همچنین آب هویج سبب تقویت سیستم ایمنی شما شده و تاثیرات مفید پیشگیرانه‌ای برای مبارزه با سرماخوردگی دارد.

آب میوه پرتقال و زنجبیلآب میوه پرتقال و زنجبیل

حالا که صحبت از آب مرکبات شد اجازه بدهید تا تایید کنیم که آب پرتقال نیز خاصیت‌های خود را برای بدن ما در دوران سرماخوردگی دارد. ویتامین C موجود در آب پرتقال به دلیل حضور پررنگ و همیشگی آنتی اکسیدان از جمله مواد مفید و ضروری برای بدن ما در زمان سرماخوردگی محسوب می‌شود. این نوشیدنی که در لیستی از آبمیوه‌ها برای سرماخوردگی همیشه جایگاه ثابتی دارد، یک محافظ طبیعی در مقابل بیماری‌ها خصوصاً سرماخوردگی محسوب می‌شود.

حالا اگر آن را با زنجبیل تازه، لیمو ترش و کمی فلفل قرمز مخلوط کنید یک بمب سلامتی به حساب می‌آید. ویتامین C همچنین کمک می‌کند تا زخم‌های شما سریعتر بهبود پیدا کرده و اختلالات ایجاد شده در سیستم ایمنی نیز به راحتی برطرف شوند. یک سیستم ایمنی قوی یعنی یک سپر دفاعی بی عیب و ایراد در مبارزه با با ویرو‌س‌ها و عفونت‌ها! ترکیب زنجبیل با آب پرتقال کمک می‌کند تا شما راحت‌تر با باکتری‌ها، ویروس‌ها و عفونت‌ها مقابله کنید. زنجبیل یک گیاه مفید و پرخاصیت به حساب می‌آید که در کنار آب پرتقال برای سلامتی شما معجزه خواهد کرد.

آبمیوه سیب، چغندر و هویجآبمیوه سیب، چغندر و هویج

چغندر در ترکیب با هویج و سیب می‌تواند خاصیت خود را هزار برابر کند. در این سبزی، رنگدانه‌های گیاهی به شدت فعالی به نام بتالائین حضور دارند. این رنگدانه‌ها خاصیت سم زدایی، ضد التهابی و مفیدی دارند. بتالائین حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است و زمانی که چغندر با سیب و هویج و حتی اسفناج ترکیب می‌شود می‌تواند یک اکسیر جادویی برای مقابله با بیماری سرماخوردگی باشد. این نوشیدنی حاوی سیب، هویج، خیار، چغندر و برگ اسفناج است. همچنین بد نیست بدانید که در میان بهترین میوه‌ ها برای سرماخوردگی ترکیب چغندر، هویج و سیب جادو می‌کند. ضمن اینکه آب چغندر برای پیشگیری کردن از کم خونی نیز نقش بسیار مفید و مهمی دارد.

اگر تمایل داشتید تا این نوشیدنی را تهیه کنید، ضمن خرید چغندر، شلغم نیز برای سوپ خریداری کنید. یادگیری طرز تهیه سوپ شلغم، سوپی برای مبارزه با سرماخوردگی نیز می‌تواند در دوره سرماخوردگی برای شما بسیار مفید باشد.

آبمیوه سیب، هویج و کرفس

تا به امروز همه ما تصور می‌کردیم که آب کرفس تنها برای لاغر شدن مفید است. اما این آبمیوه یک محافظ بسیار خوب برای بدن شما به حساب می‌آید که سرماخوردگی را از آن دور خواهد کرد. بنابراین اگر از شما سوال شد که چه آبمیوه‌هایی برای سرماخوردگی خوب است؟ توصیه می‌کنیم که حتما این آبمیوه را پیشنهاد دهید. ترکیب سیب و هویج و کرفس یک معجون بی‌نظیر و عجیب و غریب تهیه می‌کند که خصوصاً برای سرماخوردگی به شدت توصیه می‌شود.

جالب است که بدانید این ترکیب تب شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایین می‌آورد. همچنین اگر در دوران نقاهت و زمان سرماخوردگی خود بی‌اشتها بودید، توصیه می‌کنیم که حتما این ترکیب مقوی را به بدن خود هدیه دهید. ترکیب سیب و کرفس و هویج حتی برای تقویت کردن سیستم گوارشی شما نیز بی‌نظیر است. در این ترکیب از ساقه کرفس، سیب و هویج، زردچوبه و زنجبیل تازه استفاده می‌شود. اگر زنجبیل تازه در دسترس شما نبود پودر زنجبیل نیز برای استفاده در این نوشیدنی مفید است.

آبمیوه کیویچی برای سرماخوردگی خوبه

بدون شک شما برای مبارزه با بیماری سرماخوردگی به مواد مغذی مختلفی احتیاج دارید. اما در این میان میوه‌ها نقشی اساسی در کنار مواد غذایی بازی می‌کنند. اینکه چه میوه‌هایی برای سرماخوردگی خوب است و دانستن این موضوع در پیشگیری از سرماخوردگی موثر و در به تعویق انداختن یا بهبود آن مفید خواهد بود.  البته شما در فضای مجازی یا پیشنهادات اطرافیان با لیستی بلند بالا از میوه‌های مفید مواجه خواهید شد. اما این مطلب به نوشیدنی‌ها، میوه‌ها و آبمیوه‌هایی اشاره می‌کند که حتماً برای شما کاربردی خواهند بود. آزمون و خطای خود را پس داده‌اند و نتایج شگفت انگیز آنها مشخص است.

کیوی از آن دسته میوه‌هایی است که خوردن آن به تنهایی و بدون آبمیوه شدن می‌تواند به سرعت علائم سرماخوردگی را بهبود بخشد و دوران نقاهت شما را به شدت کوتاه کند. کیوی برای افرادی که گلو درد دارند یک داروی به تمام معنا به حساب می‌آید که در کوتاهترین مدت یعنی 2 روز تا 3 روز زودتر از دوران نقاهت معمول بیماری سرماخوردگی، گلودرد شما را شفا خواهد داد. همچنین سنگین بودن سر و سردرد نیز به واسطه مصرف آبمیوه کیوی به سرعت برطرف خواهد شد. کیوی کمک می‌کند تا الکترولیت‌هایی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند در گلبول‌های قرمز افزایش پیدا کرده و به سرعت سرماخوردگی شما را بهبود بخشند.

در نهایت، اگر تمایل داشتید تا این نوشیدنی یا سایر نوشیدنی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را مصرف کنید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. کافی است به قسمت خرید آنلاین میوه بروید و میوه‌های تازه و باکیفیت را آنلاین سفارش دهید.

چی برای سرماخوردگی خوبه؟

اگر بعد از مطالعه این مطلب بازهم هم سوال چی برای سرماخوردگی خوبه؟ در ذهن شما ایجاد شد، باید بدانید که در کنار تمام مواردی که به آنها اشاره کردیم، مصرف عسل، ماست کم چرب، سوپ مرغ، آب مرغ، چای داغ، بادام با پوست، مواد غذائی تند، موز، توت فرنگی، ماهی سالمون، سبزیجات برگ سبز و چای بابونه نیز برای شما مفید هستند. پس در کنار نوشیدنی‌ها، از این مواد غذایی نیز استفاده کنید. اگر هم نمی‌دانید که چرا باید موقع سرماخوردگی سوپ مرغ بخوریم؟ با اسنپ فود همراه شوید.

نظرات کاربران

محمدحسامی
06.آذر.1402

سلام.. ممنون از توضیحات کامل ومفیدتون..من خودم انفلاتزا گرفتم هفت روز هستش.. وبنظرم این توضیحات کامل ومفید خیلی به بیماران کمک خواهد کرد..ممنون

    snappfoodadmin
    20.آذر.1402

    سلام هویج سرشار از بتاکاروتن است،مانند سیب زمینی و کدو تنبل.بتاکاروتن در بدن ما به ویتامین A تبدیل خواهد شد.
    ویتامین آب گلبول‌های سفید را تحریک کرده و به بهبود بیماری ما سرعت می‌بخشد.آبمیوه سیب،چغندر و هویج،آبمیوه سیب،هویج و کرفس،
    آبمیوه کیوی که الا فصل این میوه پر خاصیت برای سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید هستند