آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای
آموزش آشپزی
3.2/5 - (16 امتیاز)
8

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای ؛ درست مانند آشیانه

مینا اسماعیل بیگی 14 تیر 1402 4 دقیقه

پاستا و ماکارونی انواع مختلفی داشته و هر یک از آن‌ها با ظاهر جذاب و متفاوت، طرفداران خاص خود را دارند. ماکارونی آشیانه ای که آن را با نام ماکارونی فتوچینی آشیانه‌ ای نیز می‌شناسیم، یکی از انواع پاستا و ماکارونی است که می‌توان به آسانی تهیه نمود. برای طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای می‌توانید از فر یا حتی شعله گاز استفاده کنید، پس محدودیتی نخواهید داشت. در این مطلب قصد داریم تا روش درست کردن پاستا آشیانه ای را آموزش دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ماکارونی آشیانه ای

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای با گوشت و قارچ

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای با گوشت و قارچ

مواد اصلی در طرز تهیه پاستا آشیانه ای ، گوشت و قارچ است اما می‌توانید مواد اولیه آن را مطابق ذائقه خود تغییر دهید. ماکارونی آشیانه ای روش پخت آسانی داشته و مواد اولیه آن همیشه در دسترس هستند؛ پس دست به کار شوید و این غذای جذاب و متفاوت را مهمان سفره‌های خود کنید. مطمئن باشید که افراد مختلفی، به ویژه بچه‌ها عاشق طعم این غذا خواهند شد.

مواد اولیه پاستا آشیانه ای با گوشت چرخ کرده

در طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای به مواد اولیه زیر نیاز دارید که این میزان مناسب 4 نفر است. اگر می‌خواهید این غذا را برای تعداد افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، با چند ضرب و تقسیم ساده میزان مواد اولیه را به دست آورید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی آشیانه ای 1 بسته
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
گوشت چرخ کرده 300 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه، پودر آویشن، زردچوبه و پودر سیر به مقدار لازم

دستور پخت ماکارونی آشیانه ای

دستور پخت ماکارونی آشیانه ای

در ادامه طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای با گوشت و قارچ را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم.

  • مرحله اول: برای تهیه پاستا آشیانه ای با گوشت چرخ کرده، ابتدا سس پاستا را آماده کنید. فلفل دلمه‌ای و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. پیاز را با مقداری روغن در تابه تفت دهید و زمانی که پیاز سبک شد، فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه کنید.
  • مرحله دوم: پس از سرخ شدن پیاز و فلفل دلمه‌ای، گوشت چرخ کرده را به مواد داخل تابه بیافزایید. نمک و ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، پودر آویشن، زردچوبه و پودر سیر را نیز پس از گوشت، اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.
  • مرحله سوم: زمانی که گوشت سرخ شد و تغییر رنگ داد، قارچ‌ها را نیز به شکل نگینی خرد کرده و با دیگر مواد ترکیب کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله برای جلوگیری از آب انداختن قارچ‌ها، شعله گاز زیاد باشد.
  • مرحله چهارم: پس از سرخ شدن قارچ‌ها، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی می‌رسد. بعد از آنکه رب را داخل تابه ریختید، کمی دیگر مواد را تفت دهید تا خامی رب گرفته شود. حالا مواد را از روی شعله برداشته و به سراغ مابقی مراحل بروید.
  • مرحله پنجم: داخل یک قابلمه آب و نمک بریزید و آن را روی شعله قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، پاستاهای آشیانه ای را داخل آب جوش بریزید. پس از آنکه ماکارونی پخته شد، آن را آبکش کنید.
  • مرحله ششم: یک ظرف مناسب انتخاب کرده و کف آن را چرب نمایید. پاستاها را با استفاده از چنگال به حالت آشیانه ای اولیه در آوردید و آن‌ها را بدون فاصله داخل ظرف بچینید. دقت داشته باشید که وجود فاصله بین پاستاها، موجب باز شدن آن‌ها می‌شود.
  • مرحله هفتم: مواد پیتزا را روی هر یک از آشیانه‌ها ریخته و سپس پنیر پیتزا را اضافه کنید. مقدار پنیر پیتزا به ذائقه شما بستگی دارد، اما دقت کنید که بیش از حد کم یا زیاد نشود.
  • مرحله هشتم: فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود. ظرف پاستا را به مدت 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا پنیر پیتزا طلایی رنگ شود. غذای شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای بدون فر

اگر در منزل فر ندارید، می‌توانید این غذا را روی شعله گاز و با استفاده از تابه درست کنید. برای این کار به یک تابه گود نیاز دارید که باید کف و دیواره‌های آن را چرب نمایید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و شعله پخش‌کن را روی حرارت بگذارید. پاستا آشیانه ای را داخل تابه قرار داده، درب آن را ببندید و تابه روی شعله پخش‌کن بگذارید. زمانی که سطح پنیر پیتزا طلایی شد، شعله گاز را خاموش کنید.

نکات مهم در تهیه ماکارونی آشیانه ای

نکات مهم در تهیه ماکارونی آشیانه ای

برای آنکه غذای خوشمزه‌ای داشته باشید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای بدون پنیر پیتزا روش دیگری است که پنیر پیتزا از مواد اولیه حذف می‌شود.
  • پاستا آشیانه ای با مرغ و قارچ نیز قابل تهیه است و بدین منظور باید فیله‌های خرد شده مرغ را با گوشت چرخ کرده جایگزین کنید.
  • زمان مورد نیاز برای پختن پیتزا آشیانه ای داخل آب جوش را از بسته‌بندی محصول بخوانید.
  • شما می‌توانید مواد اولیه مورد استفاده در مواد میانی پاستا آشیانه ای را مطابق سلیقه خود تغییر دهید؛ مثلا ذرت یا نخود فرنگی را نیز اضافه کنید.

پاستا آشیانه ای، غذایی خوشمزه با ظاهری متفاوت!

در این مطلب طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای را آموزش دادیم. شما می‌توانید با صرف کمی وقت و انرژی این غذا را در منزل تهیه کنید. البته، اگر هوس خوردن پاستا کرده‌اید اما وقت و حوصله آشپزی ندارید، سفارش غذا بهترین و راحت‌ترین انتخاب برای دریافت غذا است. این امکان از طریق اسنپ فود فراهم شده است تا شما غذای مورد نظر خود را سفارش داده و در مدت زمان کوتاهی درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

برچسب :
اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

سودابه فرحبخشی
09 مرداد 1402

سلام ماکارونی آشیانه ای بدون فر درست میکنم ماهیتابه نچسب دارم داخل تابه یکم گوده پاستا آشیانه ای عین ظاهر کیک میپزم

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام طرز تهیه پاستا ماکارونی آشیانه ای راحت و خوب است که میتوانید این پاستا ماکارانی،ماکارونی آشیانه ای را با فر یا با تابه ای نچسب ماهیتابه نچسب گود انجام بدید . دیواره‌های تابه را چرب کنید بعد مواد اولیه پاستا آشیانه ای با گوشت چرخ کرده را داخل تابه یا ماهیتابه بریزد

گلنار نکهبانی
09 مرداد 1402

گوشت چرخ کرده نداشتم ماکارونی آشیانه ای و پاستا با مرغ ریش ریش شده درست کردم خوشمزه شد از روی دستور پخت این سایت پاستا آشیانه ای درست کردم

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام مواد اصلی در طرز تهیه پاستا آشیانه ای ، گوشت و قارچ است اما می‌توانید مواد اولیه پاستا ماکارونی آشیانه ای را مطابق ذائقه خود تغییر دهید. با مرغ ریش ریش شده هم پاستا ماکارانی ،ماکارونی آشیانه ای خوشمزه میشود

gharshghoshishi
09 مرداد 1402

سلام نکات مهم در تهیه ماکارونی آشیانه ای خیلی خوب بود مخصوصا زمان مورد نیاز برای پختن پیتزا آشیانه ای داخل آب جوش را از بسته‌بندی محصول بخوانید. اصلا خیلی کمکم کرد از گمراهی منو نجات داد مرسی

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام نکته های ریز آشپزی به ظاهر ساده در هنگام درست کردن و پخت یک غذا اگر رعایت نشوند طعم و مزه غذا خیلی مطلوب نمیشود نکته ها ی پخت و طرز تهیه پاستا ماکارونی : طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای بدون پنیر پیتزا که پنیر پیتزا از مواد اولیه حذف می‌شود. پاستا آشیانه ای با مرغ و قارچ نیز قابل تهیه است و فیله‌های خرد شده مرغ را با گوشت چرخ کرده جایگزین کنید. زمان مورد نیاز برای پختن پیتزا آشیانه ای داخل آب جوش را از بسته‌بندی محصول بخوانید. شما می‌توانید مواد اولیه مورد استفاده در مواد میانی پاستا آشیانه ای را مطابق سلیقه خود تغییر دهید؛ مثلا ذرت یا نخود فرنگی را نیز اضافه کنید

کاویان
09 مرداد 1402

سلام مواد اولیه پاستا آشیانه ای با گوشت چرخ کرده برای شیش نفر میخواستم درست کنم چطوری میتونم تعداد مواد اولیه بیشتر کنم اما مزه پاستا هم خوب از آب دربیاد

  • snappfoodadmin
    09 مرداد 1402

    سلام پاستا و ماکارونی انواع مختلفی داشته و هر یک از آن‌ها با ظاهر جذاب و متفاوت، طرفداران خاص خود را دارند. ماکارونی آشیانه ای که به نام ماکارونی فتوچینی آشیانه‌ ای می شناسند میتوانید مواد اولیه پاستا با گوشت چرخ کرده را ضربدر 2 کنید تا میزان دلخواه خود را بدست بیارید مزه و طعم پاستا ماکارانی ماکارونی بسته به میزان ادویه ی که استفاده میکنید تغییر میکند

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود