آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو

مینا اسماعیل بیگی 25 مهر 1403 12 دقیقه

تصور کنید که می‌خواهید برای چند روز در یکی از هتل‌های مشهد اقامت داشته باشید. در این صورت، برای وعده‌های غذایی‌ خود یا باید به رستوران‌ هتل بروید یا یکی از رستورانهای خوب مشهد را در بیرون از هتل پیدا کنید. تعداد سالن‌های غذاخوری در سطح این شهر کم نیست و شما در هر موقعیت مکانی که باشید، چندین رستوران را در نزدیکی خود می‌بینید که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای صرف غذا انتخاب کنید؛ ولی ما در این مطلب چند نمونه از بهترین رستوران های مشهد به شما معرفی می‌کنیم که همگی از کیفیت عالی برخوردارند و در بیشتر مواقع پر از مشتری هستند. تمام این مجموعه‌های معرفی‌شده، امکان سفارش آنلاین از طریق اسنپ فود را هم به شما می‌دهند و در صورت نیاز می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

بهترین رستوران های مشهد نزدیک حرم

بهترین رستوران های مشهد نزدیک حرم

از آنجایی که اغلب مسافران ترجیح می‌دهند در هتل‌های نزدیک حرم اقامت داشته باشند، تعداد زیادی رستوران در این منطقه مشغول به فعالیت هستند. در اولین بخش می‌خواهیم لیستی از بهترین رستوران های مشهد را که در نزدیکی حرم واقع شده‌اند و غذاهای ایرانی و بین‌المللی سرو می‌کنند، به شما معرفی کنیم.

البته، اگر به غذاهای فست فودی علاقه دارید و به دنبال پیدا کردن بهترین فست فود مشهد نزدیک حرم هستید، بهتر است مقاله بهترین فست فود مشهد را هم بخوانید.

1. رستوران باباقدرت مشهد

رستوران باباقدرت مشهد

کمتر کسی است که رستوران باباقدرت مشهد را که در نزدیکی حرم واقع شده است، نشناسد. ساختمان این سالن غذاخوری در زمان قاجار ساخته شده و بافت قدیمی آن هنوز هم پابرجاست. با ورود به داخل این رستوران، شاهد فضای زیبا و متفاوتی خواهید بود و در منوی آن نیز انواع غذاهای ایرانی مثل کباب، خورشت، پیش‌غذاهای کاملا ایرانی و انواع نوشیدنی به چشم می‌خورند. اگر شما هم به فضاهای سنتی مثل رستوران باباقدرت علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سالن‌های غذاخوری که در مقاله بهترین رستوران سنتی مشهد معرفی شده‌اند، سر بزنید.

  • آدرس رستوران باباقدرت مشهد: انتهای بازار امام رضا(علیه‌السلام)، میدان ۱۷ شهریور، بلوار صدر، نبش صدر ۱۶
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر/ 7:30 عصر تا 11 شب
  • شماره تماس: 05133440803
  • آیدی اینستاگرام: baba_ghoodrat@
  • لوکیشن رستوران باباقدرت مشهد

2. رستوران ترنم مشهد

رستوران ترنم مشهد

ترنم رستورانی بسیار معروف و لوکس در نزدیکی حرم است که در طبقه اول هتل قصر طلایی مشهد قرار دارد. فضای این رستوران کاملا تشریفاتی و مجلل است و انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی در منوی آن دیده می‌شوند. در رستوران ترنم غذا به‌صورت سلف سرو می‌شود و گنجایشی برابر با 500 نفر دارد؛ به همین دلیل می‌توانید آن را برای برگزاری مراسم و مهمانی‌های خود هم رزرو کنید.

3. هتل رستوران درویشی مشهد

هتل رستوران درویشی مشهد

بین رستوران های معروف مشهد که در نزدیکی حرم واقع شده‌اند، نام درویشی هم دیده می‌شود. این مجموعه، غذاهای باکیفیت و بی‌نظیری دارد و حتی اگر در آن اقامت هم نداشته باشید، می‌توانید آن را برای صرف غذا انتخاب کنید. در منوی این مجموعه، انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم چیکن لیور، فیله کبابی، خوراک گوشت تایلندی، پاستا، کامبو هندی و… را نام ببریم. پیشنهاد ما به شما این است که حتما آن‌ها را امتحان کنید.

  • آدرس رستوران درویشی: بلوار اما رضا، بین امام رضای 26 و 28
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب
  • شماره تماس: 05138080000
  • آیدی اینستاگرام: darvishiroyalhotel@
  • لوکیشن هتل درویشی مشهد

4. رستوران الماس مشهد

رستوران الماس مشهد

در بین بهترین رستوران های مشهد نزدیک حرم ، الماس هم یکی از شناخته‌شده‌ترین‌هاست که در بلوار امام رضا قرار دارد. منوی رستوران الماس بسیار کامل در نظر گرفته شده و شامل انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی است. البته کلاس قیمتی آن نیز کمی بالاست و این موضوع به دلیل کیفیت خدمات و غذاهایی است که ارائه می‌دهد.

نکته قابل توجه درباره رستوران الماس موقعیت مکانی آن است. از آنجایی که سالن این مجموعه در طبقه 8 قرار دارد، هنگام صرف غذا، چشم‌اندازی از بارگاه امام رضا(ع) را خواهید داشت.

5. رستوران فیروزه هتل الماس 2

رستوران فیروزه هتل الماس 2

هتل الماس 2 یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌ها در مشهد است و رستوران فیروزه داخل آن قرار دارد. البته اگر در این هتل اقامت نداشته باشید، باز هم می‌توانید این مجموعه را برای صرف غذا انتخاب کنید. فیروزه در نزدیکی حرم است و پنجره‌هایش چشم‌انداز زیبایی از بارگاه امام رضا(ع) را پیش‌روی شما قرار می‌دهند. در این مجموعه، منوی جذابی برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام در نظر گرفته شده است که غذاهای آن کاملا ایرانی و سنتی هستند. فضای این رستوران نیز با رنگ آبی فیروزه‌ای، آرامش بی‌نظیری را به شما منتقل می‌کند.

6. رستوران لیالی لبنان مشهد

رستوران لیالی لبنان مشهد

از آنجایی که بخش بزرگی از مسافران در شهر مشهد، عرب‌ها هستند، رستوران‌هایی در سطح شهر ایجاد شده‌اند که به شکل تخصصی، غذاهای عربی سرو می‌کند. رستوران لیالی لبنان هم یکی از همین رستوران‌هاست که در نزدیکی حرم قرار دارد. منوی این مجموعه همان‌طور که از نامش پیداست، شامل غذاهای عربی است و اگر به طعم‌های جدید علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید.

7. رستوران علی مشهد

رستوران علی مشهد

رستوران علی هم در لیست بهترین رستوران مشهد قرار می‌گیرد و فاصله آن تا حرم بسیار کم است. در منوی این مجموعه، انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی قرار گرفته‌اند که با کیفیت بالا و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت طبخ می‌شوند. این رستوران 20 سال سابقه دارد و سالن آن حتی برای 220 نفر هم مناسب است. دو نمونه از غذاهای پرطرفدار علی، چلوکباب و دیزی هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن‌ها را تست کنید.

  • آدرس رستوران علی: خیابان امام رضا(ع)، نبش امام رضا 4
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12 صبح تا 23:59 شب
  • شماره تماس: 05138510097
  • آیدی اینستاگرام: @restaurant.ali
  • لوکیشن رستوران علی مشهد

8. رستوران ادیب مشهد

رستوران ادیب مشهد

اگر به دنبال پیدا کردن رستوران های مشهد با قیمت مناسب در نزدیکی حرم هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به ادیب بزنید. فاصله این مجموعه تا حرم تنها 1.8 کیلومتر است و در آن انواع غذاهای کبابی و سنتی سرو می‌شوند. این رستوران در ابتدا کترینگ بوده است و سپس در سال 88، سالن خود را هم برای مراجعین حضوری تاسیس کرد. سرآشپزان ادیب برای طبخ همه غذاها از مواد اولیه باکیفیت مثل برنج مرغوب ایرانی و گوشت گوسفندی تازه استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل طعم غذاهای این رستوران همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.

  • آدرس رستوران ادیب: خیابان مصلی، بلوار چمن، کنار هتل اریکا
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12 صبح تا 4 عصر/ 7 تا 12 شب
  • شماره تماس: 05133686001
  • آیدی اینستاگرام: adib_restaurant@
  • لوکیشن رستوران ادیب مشهد

9. رستوران رویال مرسده مشهد

رستوران رویال مرسده مشهد

رویال مرسده یکی از بهترین رستوران های مشهد است که فاصله زیادی با حرم امام رضا(ع) ندارد. این مجموعه داخل هتل قصر مشهد واقع شده است و هم مسافران خود هتل و هم افراد دیگر می‌توانند به آن مراجعه کنند. رویال مرسده، فضای زیبایی دارد و غذاهای متنوعی مثل ماهی، شیشلیک، چلو کباب، گوشت سرخ‌شده و همچنین سینی سنتی مخصوص در منوی آن به چشم می‌خورند. کیفیت غذاها، سرویس‌دهی عالی و محیط زیبایی که این رستوران دارد، باعث شده‌اند تا حتی بومیان منطقه نیز آن را برای صرف ناهار و شام انتخاب کنند.

بهترین رستوران های مشهد در مناطق دیگر شهر

به جز کوچه‌پس‌کوچه‌های اطراف حرم، در نقاط دیگر مشهد نیز رستوران‌های خوبی وجود دارند که در این بخش با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

1. رستوران پدیده شاندیز مشهد

رستوران پدیده شاندیز مشهد

پدیده شاندیز یکی از رستوران های لاکچری مشهد است که می‌توانید طعم بهترین شیشلیک مشهد را در آن بچشید. البته به جز این غذا، تنوع بالایی از کباب‌های مختلف، جوجه، بوقلمون، ماهیچه و… نیز در منوی این رستوران وجود دارند. رستوران پدیده شاندیز محیط بسیار زیبایی دارد و شعبه‌های دیگر آن هم در تهران و کیش مشغول به فعالیت هستند. این مجموعه از رستوران‌های گران‌قیمت مشهد است.

2. رستوران ارکیده مشهد

رستوران ارکیده مشهد

رستوران ارکیده مشهد در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار گرفته است و بیرون‌بر هم دارد. این مجموعه انواع غذاهای ایرانی مثل کباب، خورش و خوراک را در منوی خود قرار داده است و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند غذای دلخواه خود را از آن سفارش دهد. البته، پیش‌غذاهای متنوع و انواع سالاد هم در این مجموعه سرو می‌شوند. اغلب مشتریانی که به این رستوران مراجعه می‌کنند، از کیفیت و طعم غذاها راضی هستند و به همین دلیل رستوران ارکیده همیشه شلوغ و پر از مشتری است.

  • آدرس رستوران ارکیده: ابتدای احمد‌آباد، خیابان دادگر، بلوار ملاصدرا، ملاصدرا ۱۰
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 9 ظهر تا 5:30 عصر
  • شماره تماس: 05138433133
  • آیدی اینستاگرام: orkide_restaurants@
  • لوکیشن رستوران ارکیده مشهد

3. رستوران ملک شاهان مشهد

رستورانهای مشهد ملک شاهان

در بین رستورانهای مشهد ، ملک شاهان نیز یکی از بهترین‌هاست. با ورود به فضای داخلی این مجموعه شاهد بافت سنتی و ترکیب آن با دکوراسیون لوکس و مدرن خواهید بود. رفتار پرسنل آن کاملا محترمانه است و کیفیت غذاها هم در سطح بالایی قرار دارد. شما هنگام مراجعه می‌توانید از پارکینگ اختصاصی این مجموعه استفاده کنید و با خیال راحت وعده‌ غذایی ناهار یا شام خود را سفارش دهید. از جمله غذاهای موجود در منوی این مجموعه می‌توانیم به انواع کباب‌، فیله، ماهیچه، گردن و همچنین پلوهای خوش‌عطر و طعم آن اشاره کنیم.

  • آدرس رستوران ملک شاهان: بلوار احمدآباد، میدان شریعتی (تقی‌آباد)، خیابان دانشگاه، خیابان ابن‌سینا، ابن‌سینا ۵
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر/ 8 تا 12 شب
  • شماره تماس: 05138541414
  • آیدی اینستاگرام: malekshahan@
  • لوکیشن رستوران ملک شاهان مشهد

4. رستوران پاشا مشهد

رستوران پاشا مشهد

در بین بهترین رستوران های مشهد می‌توانیم به پاشا هم اشاره کنیم. این مجموعه انواع کباب لقمه، جوجه کباب، کوبیده، برگ و… را سرو می‌کند و کیفیت غذاهایش واقعا عالی است. با ورود به رستوران پاشا شاهد دکوراسیون زیبا و جذاب آن خواهید بود. کارکنان مجرب آن هم به خوبی از شما استقبال خواهند کرد.

  • آدرس رستوران پاشا: بلوار امام خمينی، بين ميدان و امام خمينی ۵۴
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب
  • شماره تماس: 09155108417
  • آیدی اینستاگرام: restaurant_pasha@
  • لوکیشن رستوران پاشا مشهد

5. رستوران راستگو مشهد

رستوران راستگو مشهد

رستوران راستگو مشهد یکی دیگر از سالن‌های غذاخوری این شهر است که می‌توانید آن را برای صرف ناهار و شام انتخاب کنید. این مجموعه برای قرارهای کاری و دوستانه، محیطی مناسب ایجاد کرده است و حتی می‌توانید جشن‌های خود را هم در آن برگزار کنید. فضای این رستوران، دکوراسیون ساده‌ای دارد و در منوی آن می‌توانید انواع غذاهای ایرانی مثل شیشلیک، جوجه کباب، بختیاری، فیله و… را ببینید.

  • آدرس رستوران راستگو: بلوار وکیل‌آباد، بین وکیل‌آباد ۲۳ و ۲۵
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12:30 ظهر تا 3:30 عصر / 8:30 تا 11 شب
  • شماره تماس: 09158900041
  • آیدی اینستاگرام: viprastgoo@
  • لوکیشن رستوران راستگو مشهد

6. رستوران قصر خورشید مشهد

رستوران های خوب مشهد: قصر خورشید

قصر خورشید را هم می‌توانیم در بین رستوران های خوب مشهد قرار دهیم. این سالن غذاخوری محیطی زیبا و جذاب دارد و شما می‌توانید برای صرف غذا، آلاچیق یا میزهای چیده‌شده در آن را انتخاب کنید. در رستوران قصر خورشید علاوه بر منوی غذاهای ایرانی، آیتم‌های کافه‌ای هم قابل سفارش هستند. در بین غذاهای این مجموعه می‌توانیم به انواع کباب، جوجه، ته‌چین، ماهی، ماهیچه، گردن، استیک، پاستا، میگو و انواع نوشیدنی و دسر اشاره کنیم.

7. رستوران معلق مشهد

رستوران معلق مشهد

اگر به هیجان علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران معلق مشهد بزنید. این مجموعه در سال 1396 تاسیس شده و تنها رستوران ایران است که غذای شما را در ارتفاع 40 متری سرو می‌کند. بنابراین، حین صرف غذا می‌توانید از مناظری که در اطرافتان قرار گرفته‌اند، لذت ببرید و تجربه بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید. در هر بار صعود این رستوران، از 28 نفر پذیرایی می‌شود. البته قیمت غذاهای آن به دلیل ویژگی خاصی که دارد، نسبتا بالاست.

  • آدرس رستوران معلق: انتهای بلوار وکیل‌آیاد، کیلومتر ۱۰ جاده شاندیز – مشهد، دهکده شاندیز
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۶۲۲۰۷۲۲
  • لوکیشن رستوران معلق مشهد

8. رستوران کلبه مشهد

رستوران های مشهد با قیمت مناسب کلبه

یکی دیگر از رستوران های مشهد که می‌توانید آن را برای صرف غذا انتخاب کنید، کلبه است. در رستوران کلبه، 3 سالن مختلف با فضاها و معماری‌های متفاوت در نظر گرفته شده‌اند که امکان برگزاری جشن‌های خانوادگی را هم به شما می‌دهند. این مجموعه تنوع بالایی از غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را در منوی خود قرار داده است؛ بنابراین، هرکسی با هر ذائقه‌ای می‌تواند غذای دلخواه خود را در این رستوران سفارش دهد. غذاهای ایرانی رستوران کلبه شامل انواع کباب، ماهیچه و خورش هستند و از بین غذاهای فرنگی و دریایی آن هم می‌توانیم پاستاها، استیک، میگو، ماهی و… را نام ببریم. البته، بخشی از منو نیز به پیش‌غذاها اختصاص یافته است.

  • آدرس رستوران کلبه: نبش هاشمیه ۱۸، رستوران کلبه
  • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب
  • شماره تماس: 051۳۸۸۳۱۸۵۵
  • آیدی اینستاگرام: restaurant@
  • لوکیشن رستوران کلبه مشهد

9. رستوران مهستان شاندیز

رستوران های مشهد با قیمت مناسب
مهستان شاندیز، رستوران لاکچری مشهد محسوب می‌شود و دارای دو قسمت سربسته و روباز است. شما می‌توانید برای صرف غذاهای ایرانی مثل شیشلیک، ماهیچه، لقمه، بختیاری و… به این مجموعه سر بزنید. میزهای فضای باز رستوران در کنار حوض آبی کوچکی قرار گرفته‌اند و حس و حال متفاوت و زیبایی را در محیط ایجاد کرده‌اند. رفتار پرسنل رستوران مهستان شاندیز کاملا حرفه‌ای است و کیفیت غذاهای آن هم در سطح بالایی قرار دارد.

  • آدرس رستوران مهستان شاندیز: بلوار هفت ‌تیر، هفت ‌تیر هشتم، روبه‌روی برج آرمیتاژ
  • ساعات کاری: همه‌روزه به جز جمعه از ساعت 6 صبح تا 23:30 شب
  • شماره تماس: 05138670707
  • آیدی اینستاگرام: mahestan_golshan@
  • لوکیشن رستوران مهستان شاندیز

10. رستوران سدروس مشهد

رستوران سدروس مشهد

سدروس مجموعه‌ای از رستوران‌هاست که در مناطق مختلف مشهد واقع شده‌اند. نزدیک‌ترین شعبه سدروس به حرم امام رضا(ع)، سالنی در خیابان 17 شهریور بود که بسته شد و در حال حاضر تنها دو شعبه شاندیز و رضاشهر از این گروه رستوران‌ها فعال هستند. فضای مجلل و زیبای این مجموعه باعث شده است تا برای برگزاری مهمانی‌های خانوادگی نیز کاملا مناسب باشد. منوی آن هم شامل انواع غذاهای ایرانی مثل کباب، ماهیچه، جوجه، بستنی‌های مخصوص و همچنین غذاهای بین‌المللی است.

11. رستوران اسلو فود خورش باشی مشهد

رستوران اسلو فود خورش باشی مشهد

در بین بهترین رستوران های مشهد ، نام اسلو فود خورش باشی نیز به چشم می‌خورد. این مجموعه منوی کاملی از انواع غذاهای ایرانی مثل پلو ماهی، قورمه، استامبولی، چلو گوشت، سینی‌های مخصوص و… را در کنار نوشیدنی و خوشمزه‌های کنار غذا، پیش‌روی شما قرار می‌دهد. ویژگی جالب غذاهای خورش باشی این است که برای درست کردن آن‌ها از روغن‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی استفاده نمی‌شود و ظروف بیرون‌بر آن هم گیاهی هستند. یعنی همه کارهایی که در این غذاخوری انجام می‌شوند، کاملا سلامت‌محور هستند. در سالن این مجموعه، محیطی متفاوت با ترکیبی از دکوراسیون سنتی و مدرن وجود دارد که بخشی از آن برای قرارهای مهم در نظر گرفته شده و VIP است.

12. رستوران هالیدیز مشهد

رستوران هالیدیز مشهد

آخرین رستوران در لیست ما هالیدیز نام دارد. این مجموعه از رستوران‌های لاکچری مشهد است و در هر ساعتی از روز که بخواهید، می‌توانید به آن مراجعه کنید. ویژگی خوب هالیدیز، امکان سرو غذا هم در محیط روبار و هم در سالن سرپوشیده است. بنابراین، همه چیز همان‌طور که شما می‌خواهید، پیش خواهد رفت. در منوی صبحانه این رستوران انواع املت، پنکیک، وافل، نوشیدنی‌های گرم و… قرار گرفته‌اند و برای وقت ناهار و شام هم انواع کباب، خورش و غذاهای بین‌المللی سرو می‌شوند. به‌علاوه، بخشی از منو هم به آیتم‌های کافه‌ای اختصاص دارد. در هالیدیز می‌توانید مراسمی مثل مهمانی، تولد و دورهمی‌های دوستانه را هم برگزار کنید.

سفر خود به شهر مشهد را با انتخاب بهترین رستوران‌‌ها کامل کنید…

در این مطلب به معرفی بهترین رستوران های مشهد در نقاط مختلف شهر پرداختیم و اطلاعات کاملی را درباره این سالن‌ها در اختیار شما قرار دادیم. البته قبل از مراجعه به هر رستوران می‌توانید منو و قیمتی را که هر رستوران برای غذاهای خود در نظر گرفته است، از طریق اپلیکیشن یا سایت اسنپ فود بررسی کنید و سپس به‌صورت حضوری به آنجا بروید یا سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید. در این صورت زمانتان برای پیدا کردن رستوران‌ مناسب در خیابان‌ها تلف نخواهد شد. اکنون شما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما بهترين رستوران در مشهد کجاست؟ کدام ویژگی در این غذاخوری بیشتر نظر شما را جلب کرده است؟

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود