آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
دمنوش برای فشار خون بالا
تهیه انواع دمنوش
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

بهترین دمنوش برای فشار خون بالا چیست؟

مینا اسماعیل بیگی 21 مهر 1403 6 دقیقه

فشار خون بالا یکی از عارضه‌های شایع است که موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته و… می‌شود. تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی را می‌توان مهم‌ترین عامل کنترل فشار خون معرفی کرد که مصرف انواع دمنوش برای فشار خون بالا نیز بخشی از رژیم غذایی را تشکیل می‌دهد. البته تمامی دمنوش‌های گیاهی برای فشار خون بالا مفید نیستند و شناخت دمنوش‌های مفید اهمیت زیادی دارد. ما نیز در ادامه این مطلب از مجله اسنپ فود، قصد داریم تا بهترین انواع دمنوش برای فشار خون بالا را معرفی کرده و درباره هر یک صحبت کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

بهترین دمنوش های گیاهی برای فشار خون بالا

بهترین دمنوش های گیاهی برای فشار خون بالا

در این بخش به معرفی بهترین دمنوش برای فشار خون بالا می‌پردازیم تا برای تهیه آن‌ها در منزل آماده شوید. در روش درست کردن تمامی دمنوش‌های گیاهی برای فشار خون بالا، تنها کافی است تا مقداری از گیاه موردنظر را در آب جوش بریزید و مانند چای، روی حرارت غیرمستقیم بخار آب دم کنید. دمنوش شما با توجه به نوع گیاه، پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آماده می‌شود.

۱. دمنوش پونه کوهی

دمنوش پونه کوهی برای فشار خون بالا

پونه کوهی، حاوی مقادیری از پتاسیم است و به همین دلیل، به عنوان یک دمنوش برای فشار خون بالا شناخته می‌شود. دلیل دیگر تاثیر این دمنوش برای کاهش فشار خون، به وجود ماده‌ای فعال به نام کارواکرول مرتبط است. با مصرف متعادل دمنوش پونه کوهی و البته مطابق نظر پزشک، می‌توان سطح فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا را کاهش داد. البته دقت داشته باشید که مصرف دمنوش پونه کوهی، برای خانم‌های باردار و مادران شیرده ممنوع است!

۲. چای سبز

چای سبز برای فشار خون بالا

چای سبز یکی از انواع دمنوش مناسب برای فشار خون بالا است که می‌تواند فشار خون و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. علت تاثیر چای سبز برای کاهش فشار خون، وجود ترکیبات آنتی اکسیدان همچون پلی فنول‌ها است. علاوه بر این، چای سبز با کاهش سطح کلسترول بد خون، از رسوب آن در دیواره رگ‌ها جلوگیری می‌کند و بدین طریق نیز مانع از افزایش فشار خون می‌شود. با توجه به دیگر فواید چای سبز مانند کاهش وزن و لاغری، این گیاه به عنوان یک دمنوش مفید، محبوبیت زیادی دارد.

۳. دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب برای فشار خون بالا

نام دمنوش سنبل الطیب را نیز می‌توان در فهرست انواع دمنوش برای فشار خون بالا جای داد. این گیاه، دارای خواص ضد التهاب و آرامش‌بخش است که به کنترل فشارهای عصبی و استرس کمک می‌کند. استرس نیز به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش فشار خون شناخته می‌شود و به همین دلیل می‌توان گفت که گیاه سنبل الطیب در جلوگیری از افزایش فشار خون نقش موثری دارد. البته وجود ترکیبات آنتی اکسیدان نیز دیگر دلیل تاثیر سنبل الطیب برای کاهش فشار خون است.

۴. دمنوش دارچین

دمنوش دارچین برای فشار خون بالا

بر اساس مطالعات، دارچین یک دارو گیاهی برای فشار خون بالا است که موجب شل شدن دیواره رگ‌های خونی و به دنبال آن، کاهش فشار خون می‌شود. برای تهیه دمنوش دارچین معمولا از چوب دارچین استفاده می‌شود؛ اما پودر دارچین نیز به عنوان یکی از ادویه‌های مفید برای کاهش فشار خون، در آشپزی ایرانی کاربرد دارد. از سوی دیگر، دارچین مانع از افزایش سطح چربی خون، به ویژه مقادیر کلسترول بد خون و رسوب آن‌ها در دیواره رگ‌ها می‌شود تا فشار مضاعف به دیواره رگ‌ها افزوده نشود.

۵. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه برای فشار خون بالا

از گیاه بابونه نیز می‌توان برای تهیه دمنوش برای فشار خون بالا استفاده کرد. مصرف دمنوش بابونه، یک روش طبیعی برای کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا است؛ اما پیش از آغاز مصرف این دمنوش، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. دمنوش بابونه، علاوه بر کاهش فشار خون، دارای خواص آرامش‌بخش است که می‌تواند دردها و ناآرامي‌های بدن را به شیوه موثری تسکین دهد و موجب احساس بهتر در بیماران مبتلا به فشار خون بالا شود.

شما می‌توانید گیاه بابونه را تنها با چند کلیک و به آسانی، از طریق عطاری آنلاین اسنپ فود سفارش دهید، درب منزل تحویل بگیرید و برای درست کردن این دمنوش در منزل آماده شوید.

۶. دمنوش هل

دمنوش هل برای فشار خون بالا

هل یک ادویه معطر و خوشبو در آشپزی ایرانی است که می‌توان با استفاده از آن، یک دمنوش گیاهی فشار خون بالا را نیز تهیه کرد. مصرف دمنوش هل موجب انبساط رگ‌ها می‌شود که نتیجه آن کاهش فشار خون است. همچنین در ترکیب دانه‌های هل، وجود برخی از مواد مفید مانند فنل‌ها نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند. در ضمن، با مصرف دمنوش هل، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر عوارض منفی فشار خون بالا نیز کاهش می‌یابد. شما می‌توانید دانه‌های هل را به دیگر دمنوش‌های گیاهی مانند چای سبز هم اضافه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

۷. دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس برای فشار خون بالا

نام گیاه اسطوخودوس نیز در فهرست بهترین دمنوش کاهش فشار خون جای می‌گیرد و نباید آن را فراموش کرد. گیاه اسطوخودوس، نقش موثری در کاهش فشار خون دارد که برای درست کردن آن می‌توانید از بخش‌های تازه یا خشک اسطوخودوس استفاده کنید. علاوه بر مصرف دمنوش اسطوخودوس، برخی از متخصصان طب سنتی معتقد هستند که ماساژ دادن بدن با عصاره اسطوخودوس نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند؛ اما این باور، هیچ پایه و مبنای علمی ندارد.

۸. دمنوش برگ زیتون

دمنوش برگ زیتون برای فشار خون بالا

با استفاده از برگ زیتون نیز می‌توان یک دمنوش مفید برای فشار خون بالا تهیه کرد که احتمالا تاکنون درباره آن چیز زیادی نشنیده‌اید! این دمنوش گیاهی با ترکیبات مفید خود به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند. بعضی از ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در برگ زیتون همچون اسید اولئیک می‌تواند از علائم ناشی از فشار خون بالا جلوگیری کند. همچنین مصرف این دمنوش مانع از ایجاد لخته‌های خونی در داخل شریان‌ها می‌شود و بدین طریق نیز در مقابله با فشار خون بالا موثر است. برای درست کردن این دمنوش می‌توانید از برگ‌های تازه یا خشک شده زیتون استفاده کنید.

۹. دمنوش گیاه قاصدک

دمنوش گیاه قاصدک برای فشار خون بالا

از گیاه قاصدک نیز می‌توان برای تهیه دمنوش موثر برای درمان فشار خون بالا استفاده کرد. مصرف این دمنوش، کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و مانع از رسوب کلسترول در دیواره رگ‌ها و افزایش فشار خون می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات مختلف، گیاه قاصدک با خاصیت ادرارآور خود نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند. دمنوش گیاه قاصدک فواید مختلفی برای بدن دارد؛ اما دقت داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف آن ممنوع است. برای درست کردن این دمنوش نیز به ریشه خشک گیاه قاصدک نیاز دارید تا از تمامی خواص این گیاه دارویی بهره‌مند شوید.

۱۰. دمنوش آویشن و عناب

دمنوش آویشن و عناب برای فشار خون بالا

با ترکیب گیاه آویشن و عناب به یک دمنوش برای فشار خون بالا می‌رسید که خواص مختلفی برای بدن دارد. خواص ضد التهابی و وجود ترکیبات آنتی اکسیدان همچون پلی فنول‌ها در دو گیاه آویشن و عناب موجب می‌شود تا مصرف این دمنوش به کاهش فشار خون کمک کند. علاوه بر تنظیم فشار خون، مصرف دمنوش آویشن و عناب در تقویت عروق خونی نیز موثر است و بدین طریق، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. برای درست کردن این دمنوش نیز باید چند قاشق آویشن را به همراه چند دانه عناب داخل آب جوش بریزید و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد.

گیاهان دارویی را از اسنپ فود سفارش دهید

در این مطلب از مجله اسنپ فود، شما را با بهترین دمنوش برای فشار خون بالا آشنا کردیم و به معرفی خواص هر یک از این دمنوش‌ها پرداختیم. بیماران مبتلا به فشار خون بالا، باید پیش از مصرف هر نوع دمنوش، ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. به خاطر داشته باشید که برخی از دمنوش‌ها ممکن است با شرایط شما سازگار نباشد یا حتی موجب تداخل دارویی شوند.

در ضمن برای خرید این دمنوش‌های گیاهی، نیازی به خروج از منزل ندارید و می‌توانید آن‌ها را از طریق سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود سفارش دهید و را درب منزل تحویل بگیرید. اسنپ فود همیشه در خدمت شماست و کار درست کردن دمنوش‌های گیاهی در منزل را آسان‌تر کرده است!

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود