آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع کیک
3/5 - (4 امتیاز)
بدون نظر

آموزش طرز تهیه کیک قابلمه ای به همراه فوت و فن آن

ترمه افضلی 12 فروردین 1403 6 دقیقه

 

طرز تهیه کیک قابلمه‌ای؛ در خانه راحت و بدون دردسر

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار و آشپز‌ها به‌ دنبال یادگیری طرز تهیه کیک بدون فر روی اجاق گاز می‌گردند که کیک قابلمه‌ای می‌تواند پاسخگوی درخواست آن‌ها باشد. این کیک خوشمزه با ترکیبات ساده و طرز تهیه آسان قطعاً نیازتان را براورده می‌کند و با طعم لذیذ و بی‌نظیر مهمان تولد‌ها و مراسم‌هایتان می‌شود.

طرز تهیه کیک قابلمه ای ساده و بدون ‌دردسر است. این خوراکی با در دسترسترین مواد اولیه تهیه می‌شود، ازاین‌رو بسیاری از افراد به ‌دنبال یادگیری روش تهیه آن هستند. بدون ‌شک اگر شیوه پخت این خوراکی خوشمزه را بیاموزید، هر دفعه برای عصرانه یا صبحانه آن را می‌پزید.

اما شیوه پخت کیک قابلمه‌ای پف‌دار چگونه است؟ چطور این خوراکی را در خانه تهیه کنیم؟ آیا واقعاً کیک قابلمه ای بدون فر و همزن تهیه می‌شود؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که ذهن بسیاری از افراد را به‌خود درگیر کرده‌اند.

آموزش طرز تهیه کیک قابلمه ای به همراه فوت و فن آن

کیک قابلمه‌ای؛ خوشمزه‌ترین کیک برای پخت

در تهیه این خوراکی خوشمزه ابتدا باید اطلاعات تکمیلی پخت آن را بدانید، سپس با آگاهی از میزان مواد اولیه به‌ سراغ یادگیری مراحل پخت بروید. این کیک به ‌دلیل طرز تهیه آسان تقریباً به ‌همه پیشنهاد می‌شود. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید کیک از مراکز فروشگاهی بپردازید و می‌خواهید محصولی کاملاً سلامت‌محور و سالم بپزید، بدون ‌شک این خوراکی به شما پیشنهاد می‌شود.

کیک قابلمه‌ای با سالمترین مواد اولیه تهیه می‌شود و طی مراحل پخت می‌توانید تمام اصول بهداشتی را نیز رعایت کنید تا خوراکی کاملاً سالم باشد و به‌هیچ‌عنوان برای سلامتی و بدنتان ضرر نداشته باشد. با یادگیری طرز تهیه این خوراکی در هر بار با صرف هزینه‌ای اندک کیک‌های خوشمزه و خوش‌طعمی خواهید پخت که طرفدارهای زیادی دارند و حتی بسیاری آنها را نسبت به مدل‌های بیرونی و فروشگاهی ترجیح می‌دهند.

اطلاعات تکمیلی طرز تهیه کیک قابلمه‌ای

کیک قابلمه‌ای؛ کیکی با زمان پخت کم

میزان کالری برای 1 تکه متوسط حدود 172 کالری
مدت زمان آماده‌سازی 20 دقیقه
مدت زمان پخت 45 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر یا بیشتر

مواد لازم برای تهیه کیک قابلمه‌ای

کیک قابلمه‌ای؛ تهیه ‌شده با بهترین مواد اولیه

آرد 2 پیمانه
روغن مایع 1/2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
تخم‌مرغ 3 عدد
شیر 1/2 پیمانه
وانیل 1 قاشق مرباخوری
بکینگ‌پودر 2 قاشق مرباخوری
نمک مقدار کمی

طرز تهیه کیک قابلمه‌ای

کیک قابلمه‌ای با طرز تهیه ساده

  1. ابتدا تخم‌مرغ‌ها را بشکنید، سپس سفیده و زرده آنها را از یکدیگر جدا کنید.
  2. یک همزن ساده یا برقی بردارید و شروع به هم زدن سفیده تخم‌مرغ‌ها کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که سفیده‌ها کف کنند.
  3. زرده‌های تخم‌مرغ را نیز در ظرف دیگر کاملاً با یکدیگر ترکیب کنید.
  4. شکر‌ها را به ظرف زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کرده و مواد را به‌ خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  5. وانیل را به مواد زرده‌ها اضافه و خوب مواد را ترکیب کنید.
  6. اکنون نوبت به اضافه‌کردن شیر و روغن مایع به ظرف زرده‌ها است؛ بنابراین بعد از انجام این کار دوباره شروع به مخلوط‌کردن مواد کنید تا کاملاً یکدست شوند.
  7. برای پف‌کردن کیک، آرد باید قبل از استفاده چندین بار الک شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که در این مرحله 2 یا 3 بار آرد را الک کنید.
  8. آرد‌ها را داخل ظرفی نسبتاً بزرگ بریزید و به آن بکینگ‌پودر را اضافه کنید.
  9. زرده‌ها را طی چند مرحله به آرد اضافه کنید. د هر مرحله نیز با استفاده از لیسک‌های مخصوص مواد را در یک جهت هم بزنید تا بافت مناسبی پیدا کنند.
  • سفیده‌های تخم‌مرغ را به مواد بیفزایید و حالا دوباره با لیسک مواد را ترکیب کنید. لیسک‌زدن را تا زمان ایجاد حباب‌های ریز برروی کیک ادامه دهید.
  • یک قابلمه مناسب بردارید که ترجیحا از جنس تفلون و به‌صورت درب‌دار است. اندازه قابلمه باید متناسب با اندازه کیک باشد.
  • مقداری روغن کف قابلمه بریزید و اجازه دهید قابلمه روی شعله گرم شود.
  • مواد را داخل قابلمه بریزید و دم‌کنی را روی درب کشیده و درب را روی قابلمه بگذارید.
  • اجازه دهید 45 دقیقه بگذرد. بعد از گذشت این مدت شعله را خاموش کرده و 10 تا 15 دقیقه به کیک استراحت دهید.

نکات مهم در پخت کیک قابلمه ای

کیک قابلمه‌ای، کیکی با نکات پخت ساده

چندین نکته مهم در پخت کیک قابلمه‌ای وجود دارد که باید به تمام آنها توجه داشته باشید تا کیکی کاملاً خوشمزه و مناسب بپزید:

  • از‌آنجا‌که روی کیک حرارت نمی‌بیند؛ بنابراین به ‌خوبی برشته نمی‌شود.
  • بلافاصله بعد از خاموش‌کردن شعله مواد را از قابلمه جدا نکنید، چون احتمال چسبیدن آنها به کف قابلمه وجود دارد.
  • نیم ساعت قبل از استفاده مواد را در محیط آشپزخانه بگذارید تا دمای آنها با دمای اطراف یکسان شود.
  • شعله را تا میزان قابل‌توجه‌ای کم کنید تا کیک کامل پخته شود.
  • طی 30 دقیقه ابتدای پخت به‌هیچ‌عنوان نباید درب ظرف روی گاز باز شود. بعد از گذشت این بازه زمانی و اطمینان از پخت می‌توانید خلال‌دندان‌هایی بردارید و به داخل کیک فرو کنید تا از پخت آن مطمئن شوید. در واقع اگر بعد از گذاشتن خلال ‌دندان مواد به بدنه آن نچسبیدند، یعنی کیک آماده است.
  • به‌هیچ‌عنوان دیوار‌های قابلمه را چرب نکنید، چون این کار از پف‌کردن کیک جلوگیری می‌کند.
  • شما باید به‌ خوبی مواد را در یک جهت با لیسک‌های مخصوص هم بزنید تا کیکتان به‌خوبی پف کند.
  • افرادی که به طعم شیرین علاقه زیادی دارند، می‌تواند نصف لیوان دیگر شکر را به مواد بیفزایند تا طعم خوراکی شیرینتر شود.
  • علاقه‌مندان به کیک‌های کاکائویی کافیست یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به موادشان بیفزاید تا مزه و ظاهر کیک کاکائویی شود.
  • برخی طعم‌دهنده‌ها مثل سیب، پرتقال، دارچین و هل می‌توانند طعم لذیذتری و خوشمزه‌تری به خوراکی‌تان ببخشند، بنابراین امکان استفاده از آنها را نیز دارید.

کیک قابلمه ای؛ خوراکی خوشمزه و پرطرفدار

اگر به‌ هر‌دلیلی طی‌کردن مراحل تهیه کیک قابلمه‌ای برایتان سخت است، امکان خرید از پلتفرم‌های سفارش انلاین کیک و شیرینی را دارید. این پلتفرم‌ها علاوه‌بر آموزش طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه و انواع خوراکی‌های دیگر، نزدیکترین فروشگاه‌های عرضه کیک و شیرینی را نشانتان می‌دهند تا فقط با چند کلیک ساده خریدتان را از آنها انجام دهید و سفارشتان را درب منزل تحویل بگیرید. در این پلتفرم‌ها انواع کیک قابلمه جدید و خوراکی‌های مشابه با قیمت‌های مقطوع به‌فروش می‌رسند.

با یادگیری طرز تهیه کیک در قابلمه آب جوش یا روی گاز به ‌راحتی می‌توانید در خانه و بدون نیاز به فر یا هر دستگاه پخت‌وپز دیگری کیک‌هایی خوشمزه و لذیذ بپزید. این خوراکی‌ها به ‌قدری طعم عالی و منحصر‌به‌فردی دارند که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای مهمانی‌ها، دورهمی‌ها، تولد‌ها و مراسم‌های کوچک و بزرگشان نیز از آنها استفاده کنند و پذیرایی مفصل و فوق‌العاده‌ای داشته باشند. شما می‌توانید با تهیه کیک قابلمه ای پفدار با خیال راحت از مهمانان خود پذیرایی کرده و لبخند را به لب آنها بیاورید.

شما می‌توانید در بلاگ اسنپ فود طرز تهیه‌ی کیک تخته‌ای و انواع خوراکی‌های خوشمزه مشابه دیگر را نیز بیاموزید. همکاران ما در بخش بلاگ سعی ارن دبا انتشار بهترین و آموزنده‌ترین مطالب آشپزی و پخت و پز از شما یک سرآشپز حرفه‌ای و با مهارت بسازند و نیازتان را به خرید خوراکی‌های مختلف از فروشگاه‌ها از بین ببرند.

با یادگیری طرز تهیه کیک وانیلی خانگی، قابلمه‌ای، شکلاتی و … در بلاگ اسنپ فود حتی می‌توانید تبدیل به یک شیرینی پز حرفه‌ای شوید و با تنظیم قرارداد با مراکز فروش مختلف مثل کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و … یک کسب‌و‌کار خانگی کوچک و فوق‌العاده پردرآمد راه بیندازید.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود