بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا کدام است؟

بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا
3.9/5 - (7 امتیاز)

براساس طب سنتی ما چهار طبع مختلف داریم که شامل سرد و تر، سرد و خشک، گرم و تر و گرم و خشک است. به عبارتی این طبیعت‌ها را با نام‌های دموی، سوداوی، صفراوی و بلغمی می‌شناسند. یعنی سرد و خشک سودایی، سرد و تر بلغمی، گرم و خشک صفراوی و گرم و تر دموی است. مطلب امروز ما در مورد افرادی است که طبع سوداوی داشته و از این مشکل رنج می‌برند. سودا نوعی ماده سمی است که به دلیل داشتن یک سبک نادرست زندگی در بدن ایجاد شده و گسترش پیدا می‌کند. این سم می‌تواند فرد را به زحمت زیادی دچار کند. تنها راه از بین بردن آن نیز اصلاح نحوه زندگی است.

بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا 

افرادی که طبع سوداوی یا سرد و خشک دارند به راحتی می‌توانند با درمان‌های ارائه شده زیر نظر پزشک متخصص و استفاده از نوشیدنی‌هایی مانند دمنوش‌ها و شربت‌ها مشکل خود را برطرف کنند. البته اگر بیماری خاصی دارید، شاید شروع و ادامه دادن راه‌های دفع سودا برای شما با مشکلاتی همراه باشد. به همین دلیل قبل از شروع این درمان‌ها حتماً از سازگار بودن این دمنوش‌ها و سایر نوشیدنی‌های درمانی با سیستم بدن خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه ما بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا را به شما معرفی خواهیم کرد.

دمنوش بادرنجبویهدمنوش بادرنجبویه برای غلبه بر سودا

اولین دمنوشی که به عنوان بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا به شما معرفی خواهیم کرد، دمنوش بادرنجبویه نام دارد. همانطور که می‌دانید مانند تمام بیماری‌ها مدت زمان درمان غلبه سودا نیز ممکن است در هر فردی با افراد دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل اولین قدم در درمان این مشکل این است که صبور باشید. حالا با هم طرز تهیه دمنوش‌های کاربردی برای درمان بیماری سودا را مرور می‌کنیم.

گیاه بادرنجبویه از طبع گرمی برخوردار است و گیاهی به شدت مفید برای غلبه بر سودا به حساب می‌آید. این دمنوش را  هم برای مشکل سودا می‌توان استفاده کرد و هم برای مشکلات دیگری که با این دمنوش قابل درمان هستند. خواص این دمنوش و گیاه بادرنجبویه زیاد است. بادرنجبویه کمک می‌کند تا شما اعصابی آرام داشته باشید و اگر احیانا زود عصبانی شده و از کوره در می‌روید، آرامش قلبی شما را افزایش می‌دهد. همچنین کمک می‌کند که خوابی بسیار با کیفیت و البته آرام داشته باشید.

دمنوش آویشن

دمنوشی که به عنوان بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا به شما معرفی خواهیم کرد، دمنوش آویشن نام دارد. این نوشیدنی از جمله دمنوش‌های درجه یک برای غلبه بر سودا به حساب می‌آید. آویشن طبع گرمی دارد. دمنوش تهیه شده از این گیاه نیز همین طبع گرم را به شما هدیه می‌کند. به دلیل طبع گرم آویشن، آن را به شدت برای افراد سوداوی مزاج توصیه می‌کنند. آویشن کمک می‌کند تا حافظه شما تقویت شده و خوابتان تنظیم شود. اگر تمایل داشتید که خواب آرامی را تجربه کنید حتماً از دمنوش آویشن استفاده کنید.

یک دمنوش جادویی برای مشکل سودا

این دمنوش جادویی نیز که یکی دیگر از بهترین دمنوش‌ها برای غلبه بر سودا نام گرفته، از ترکیب پر سیاوشان، بابونه و مرزنجوش آماده می‌شود. هر سه ماده نام برده شده در درمان سودا بسیار موثر و کاربردی هستند. به‌علاوه این دمنوش کمک می‌کند تا مشکلات گوارشی شما به راحتی برطرف شوند. دمنوش ترکیبی نامبرده شده یک دمنوش آرامش بخش است که هم سودای شما را برطرف می‌کند و هم اعصابی آرام را برای شما به ارمغان می‌آورد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که حتما دمنوش‌ها را به روزهای‌تان راه بدهید.

دمنوش گزنهدمنوش گزنه بهترین دمنوش غلبه بر سودا

دمنوش گزنه نیز بهترین دمنوش برای غلبه بر سودا نام گرفته و  بسیار پرطرفدار است. درمان مزاج سوداوی نیاز به دمنوش‌های گرم و خشک دارد که دمنوش گزنه یکی از این دمنوش‌ها است. همچنین گزنه در کنار اصلاح طبع سوداوی شما می‌تواند سیستم گوارش را تقویت کرده و سنگ کلیه را دفع کند.

 دمنوش بابونه دمنوش بابونه برای غلبه بر سودا

دمنوش بعدی که برای تمام بیماری‌هایی با منشا سردی و خشکی مناسب است، دمنوش بابونه نام دارد. این دمنوش در کنار فواید بی‌شمار خود کمک می‌کند تا شما به مشکل سودا غلبه کرده و آن را برطرف کنید. همچنین بابونه را گیاه آرامش بخش اعصاب و روان می‌دانند. بد نیست بدانید که بابونه می‌تواند ضعف و مشکلات معده شما را نیز برطرف کند.

دمنوش رزماری و گل محمدی مناسب برای غلبه بر سودا

دمنوش بعدی که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، دمنوش گل محمدی و رزماری است. این دمنوش روشی قطعی برای درمان مشکلات گوارشی شما به حساب می‌آید. طبع سوداوی در اولین مرحله معده و دستگاه گوارش شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و موجب می‌شود که اختلالات و آسیب های زیادی به دستگاه گوارش شما وارد شود. بر همین اساس است که ما دمنوش گل محمدی و رزماری را شدیداً به افراد سوداوی پیشنهاد می‌کنیم. این دمنوش قادر است علاوه بر غلبه کردن به مشکل سودا، سبب ایجاد آرامش اعصاب و روان شما شده و همچنین مشکل سرفه شما را نیز برطرف کند.

غلبه بر سودا با یک نوشیدنی ترکیبی دیگر

این نوشیدنی ترکیبی نیز که به عنوان یکی از موثرترین دمنوش‌ها برای غلبه بر سودا به شما معرفی می‌شود، ترکیبی از به لیمو، زیرفون، سنبل الطیب و گل گاوزبان است. این ترکیب خواص بیشماری دارد که یکی از آنها درمان سودا است. همچنین دمنوش ترکیبی نامبرده شده در درمان اضطراب، استرس، نگرانی، عصبانیت، پرخاشگری و ایجاد آرامش نقش بسزایی دارد.

مشخصه های یک نوشیدنی برای دفع سودامشخصه های یک نوشیدنی برای دفع سودا

در این قسمت ویژگی‌های مناسب برای نوشیدنی‌های غلبه کننده بر سودا را با هم مرورخواهیم کرد:

  • از جمله ویژگی‌هایی که باید یک نوشیدنی مناسب افراد سوداوی داشته باشد، جوانسازی است. افرادی که دچار مزاج سوداوی شده‌اند پوست تیره، خشک و خشنی دارند. به همین دلیل دمنوش‌ها باید بتوانند این خشکی را برطرف کرده و چین و چروک‌ها را از بین ببرند.
  • دومین ویژگی که برای دمنوش‌های غلبه کننده بر سودا در نظر گرفته می‌شود، این است که باید آرام بخش باشند و در نتیجه نگرانی را از افراد دور کنند. افرادی که دچار مزاج سوداوی شده‌اند، بیشتر با هجوم افکار منفی رو به رو هستند و در اغلب اوقات آنها را ناامید و افسرده می‌بینید. زندگی برای آنها اصلا خوشایند نیست و حتی در زمان خواب نیز آرامش ندارند. به همین دلیل دمنوش‌هایی که استفاده می‌کنند باید اختلالات اعصاب و روان آنها را از بین برده و آنها را به آرامش دعوت کند.
  • همچنین افراد با مزاج سوداوی خواب راحتی ندارند و حتی اگر بخوابند در خواب ناآرام هستند. به همین دلیل دمنوش‌هایی که استفاده می‌کنند، باید بتواند خواب منظمی را برای این افراد به ارمغان آورد.
  • فاکتور آخر اینکه افراد با مزاج سوداوی، سیستم گوارشی و معده بسیار ضعیفی دارند. به همین دلیل به راحتی دچار یبوست خواهند شد. دمنوش‌هایی که برای این دسته از افراد استفاده می‌شوند، باید بتوانند معده آنها و سیستم گوارش را تقویت کرده و مشکل یبوست آنها را برطرف کنند.

با نوشیدنی‌های سودازا آشنا شدید و پیشنهاد می‌کنیم که در پایان این مطلب، مقاله موثرترین عرقیات و دمنوش‌های گیاهی برای درمان کبد چرب را نیز از دست ندهید.

درمان مزاج سوداوی با چند راهکار ساده

در این مطلب ما سعی کردیم تا با معرفی دمنوش‌های مناسب افراد سوداوی بهترین دمنوش را برای این افراد به شما معرفی کنیم. البته تمام این دمنوش‌ها کاربردی و مناسب هستند. به علاوه دمنوش‌های نامبرده شده در کنار درمان مزاج سوداوی شما، اثرات آرامش بخش نیز دارند. آرامش دقیقاً همان چیزی است که افراد با مزاج سوداوی آن را از دست داده‌اند. باز هم تاکید می‌کنیم پیش از شروع و انجام این درمان و استفاده از این نوشیدنی‌ها حتماً طبع بدن خود را بشناسید و زیر نظر پزشک متخصص درمان‌های گیاهی را انجام دهید. در نهایت اگر قصد خرید دمنوش را داشتید، می‌توانید از طریق عطاری آنلاین اقدام به سفارش دمنوش موردنظر کرده و درب به محل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران

زهرا
01.مرداد.1402

عالییییییی بود ممنونم ازتون🌷

جهت دفع سودا:

نیم ساعت خواب کوتاه در روز
حمام ولرم کوتاه مدت هر روز
هر دو ساعت دو دقیقه دویدن درجا
پیاده روی روزی نیم ساعت
آهسته غداخوردن،جویدن زیاد غذا
عدم استفاده از زودپر،عدم ورزش سنگین
عدم مصرف نان داغ
منع مصرف لبنیات و هر چیز ترش و شور

برای رفع سودا روزی یک لیوان از یکی از این سه تا عسل و ماءالشعیر یا آب هویج یا آب سیب بخوریم.
۳روز ناشتا جوشانده افتیمون(یه جوش زد خاموش کنیم)
یاجوشانده کَبَر( کلپوریس)
یا مالجبن

ماساژ ملایم طحال با روغن بادام شیرین و روغن بادام بنفشه

دمنوش:کتیرا ، گل ختمی،پنیرک
شربت:عسل و نعنا و خاکشیر و آب سرد

یک وعده غذای لطیف:فرنی،شیر برنج،شله زرد،حریره بادام حلیم، آش جو و… (همگی با دارچین و شیره انگور لطیف تر می شوند) و زرده تخم مرغ نیم برشت(آب که به جوش آمد تخم مرغ را داخل آن میگذاریم که ۵ دقیقه با شعله متوسط بپزد)
یک وعده غذای گرم وتر: با گوشت گوسفندنر جوان و غیر چاق،یا میگو،یا حبوبات

    snappfoodadmin
    07.مرداد.1402

    سلام ممنون که وقت گذاشتید و مقاله دمنوش برای غلبه بر سودا را خوندید دمنوش بادرنجبویه ، دمنوش آویشن ، دمنوش گزنه،
    دمنوش بابونه ،دمنوش رزماری و گل محمدی مناسب برای غلبه بر سودا هستند

فرخ
04.خرداد.1403

در آخر نوشتی، درمان مزاج سوداوی با چند راهکار ساده!!
در رابطه با طب سنتی هیچی نمیدونی…..
مزاج سوداوی بیماری نیست، غلبهٔ سودا بیماری هست.