با خواص خرفه برای سلامتی آشنا شوید

خواص خرفه
3.6/5 - (39 امتیاز)

حتی اگر تاکنون گیاه خرفه را نخورده باشید، مطمئنا آن را زیاد دیده‌اید؛ مثلاً در بین علف‌های هرزی که در پارک‌ها یا اطراف زمین‌های کشاورزی می‌روید! خرفه در واقع نوعی علف وحشی و خودرو است که گاهی اوقات با علف‌های هرز اشتباه گرفته می‌شود؛ اما اگر خواص خرفه را بدانید، دیگر هرگز به آن علف هرز نخواهید گفت!

این گیاه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که در ادامه مهم‌ترین خواص سبزی خرفه را بررسی خواهیم کرد. وجود همین فواید خرفه موجب می‌شود تا از آن در طرز تهیه نان محلی گیلان (کشتا) یا نان خرفه استفاده کنند.

خرفه چیست؟ طریقه مصرف گیاه خرفه!عکس خرفه

خرفه یک گیاه وحشی و خودرو است که از زمان‌های دور در طب سنتی‌ بسیاری از سرزمین‌ها، از چین گرفته تا ایران و کشورهای مختلف اروپایی، به عنوان یک داروی گیاهی اثربخش شناخته می‌شد. این گیاه طعمی شور و نمکی و البته ترش دارد و به همین دلیل شکل خام آن ممکن است چندان مورد پسند نباشد؛ از همین رو می‌توان خرفه را به شکل پخته و داخل غذاهای مختلف مصرف کرد. پس طریقه مصرف سبزی خرفه به صورت پخته شده در تهیه غذاها است. همچنین از خرفه خشک شده برای درست کردن دمنوش نیز استفاده می‌کنند. البته می‌توان این گیاه را در طرز تهیه ترشی خرفه نیز مورد استفاده قرار داد.

جد.ل ارزش غذایی خرفه

در ادامه جدول مواد معدنی، ویتامین‌ها و ارزش غذایی خرفه آمده است. در هر 100 گرم از گیاه خرفه 16 کیلوکالری انرژی وجود دارد.

ماده تشکیل­دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 1.30 گرم ویتامین B1 0.05 میلی‌گرم
کربوهیدرات 3.43 گرم ویتامین B2 0.11 میلی‌گرم
آب 93.92 گرم ویتامین B3 0.48 میلی‌گرم
چربی 0.10 گرم ویتامین B4 12.80 میلی‌گرم
فیبر 0.00 گرم ویتامین B5 0.04 میلی‌گرم
قند 0.00 گرم ویتامین B6 0.07 میلی‌گرم
مس 0.11 میلی‌گرم ویتامین B9 12.00 میکروگرم
منیزیم 68.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 65.00 میلی‌گرم ویتامین C 21.00 میلی‌گرم
فسفر 44.00 میلی‌گرم ویتامین E 0.00 میلی‌گرم
سدیم 45.00 میلی‌گرم ویتامین K 0.00 میکروگرم
آهن 1.99 میلی‌گرم ویتامین A 66.00 میکروگرم
روی 0.17 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

خواص خرفه

اما خرفه برای چی خوبه؟ خواص سبزی خرفه در کنار کالری بسیار پایین و همچنین قند و کربوهیدرات اندک آن، باعث شده تا این گیاه انتخاب مناسبی در رژیم‌های گیاهی باشد. خرفه با بهره‌مندی از بسیاری ویتامین‌ها و مواد معدنی کمیاب، یک منبع عالی برای حفظ سلامت پوست و مو، قلب، دستگاه گوارش و غیره به حساب می‌آید؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با فواید خرفه آشنا شوید.

خواص خرفه برای سیستم گوارشی

خواص خرفه برای سیستم گوارشی

خواص خرفه برای یبوست و سایر مشکلات گوارشی مورد توجه قرار می‌گیرد. وجود مواد آلی مهمی همچون آلانین، اسید مالیک، دوپامین و سیتریک اسید در خرفه، میزان رطوبت مواد دفعی از روده را تنظیم می‌کنند. از همین رو این گیاه در درمان بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست موثر است.

خاصیت خرفه در زمینه سیستم گوارشی به حدی قدرتمند است که در طب سنتی بسیاری از مناطق جهان، از خرفه برای درمان بیماری‌هایی همچون اسهال خونی استفاده می‌کردند. البته اگر شما به بیماری‌های مشابه دچار شده‌اید، باید به پزشک مراجعه کنید و درمان‌های خانگی به تنهایی راه چاره مناسبی نخواهند بود.

اثرات مثبت خرفه برای معده نیز مهم و قابل‌ذکر است؛ خرفه می‌تواند بر بیماری‌هایی همچون رفلاکس معده، سوزش معده و سوزش گلو پس از وعده‌های غذایی اثر مثبتی داشته باشد. البته به شرطی که این‌ بیماری‌ها در حد خفیف باشند؛ مشکلات حاد معمولاً با راه‌های گیاهی درمان نمی‌شوند. جالب است بدانید که کاهو نیز اثراتی عالی برای سیستم گوارشی دارد و می‌توانید در این زمینه از خواص کاهو نیز بهره ببرید.

خاصیت خرفه برای عفونت

یک خاصیت خرفه اثر ضدعفونی‌کننده قدرتمند آن است که موجب می‌شود برای درمان بیماری‌های عفونی روده نظیر اسهال خونی یا عفونت روده موثر باشد. البته خواص خرفه برای عفونت محدود به روده نیست و این گیاه برای عفونت‌های ادراری و عفونت گلو نیز ماده موثری است.

خواص خرفه برای قلب

به دلیل وجود دو ماده آلی و معدنی خاص، یعنی اسید چرب امگا 3 و پتاسیم، خرفه یک گیاه مفید برای سلامت قلب به حساب می‌آید. پتاسیم یک ماده ضروری برای عملکرد طبیعی و سوخت و ساز نرمال بدن است که در صورت کاهش پتاسیم، احتمال بروز سکته قلبی و مغزی افزایش می‌یابد.

همچنین حضور اسید چرب امگا 3 در خرفه باعث شده تا به یک سبزی منحصر به فرد و منبعی عالی برای جذب امگا 3 در بین گیاه‌خواران تبدل شود. این اسید چرب یک دفع‌کننده قدرتمند در برابر کلسترول‌های بد خون است. در صورت نبود این ماده، خطر بروز انواع بیماری‌های قلبی و البته سکته‌ و ایست قلبی بیشتر می‌شود. خرفه نه تنها میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد، بلکه در افزایش میزان کلسترول خوب هم نقش‌ موثری دارد.

فواید خرفه برای رحم

فواید خرفه برای رحم

خواص خرفه برای رحم نباید نادیده گرفته شود. یکی از خواص خرفه در طب اسلامی که در پزشکی مدرن نیز تأیید شده است، قاعده‌آور بودن این گیاه است. بنابراین اگر دچار اختلالات غیرحاد قاعدگی هستید، می‌توانید از خرفه برای تحریک قاعدگی بهره ببرید. دقیقاً به دلیل همین اثرات خرفه و قاعدگی، خوردن این گیاه برای خانم‌های باردار منع شده است و این دسته از خانم‌ها نباید در هیچ دوره‌ای از بارداری خرفه مصرف کنند. گیاه خرفه با اثر شل‌کنندگی رحم و عضلات، خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد. پس مصرف این گیاه و خواص خرفه در بارداری باور اشتباهی است که باید از آن اجتناب کرد.

خواص خرفه برای کبد

فواید خرفه برای کبد نیز در طب سنتی تأکید شده است. گفته می‌شود خرفه توانایی سم‌زدایی از کبد داشته و همچنین در بهبود عملکرد آن اثرگذار است. بنابراین می‌توانید با قرار دادن خرفه در رژیم غذایی هفتگی خود، به مرور زمان از کبد خود محافظت کرده و اختلالات غیرحاد آن را برطرف کنید.

خواص خرفه برای پوست

خواص سبزی خرفه برای سلامت پوست به اندازه‌ای است که حتی می‌توان آن را به صورت موضعی نیز مصرف کرد. برگ خرفه یک منبع عالی از ویتامین A و انواع آنتی اکسیدان‌ها بوده و از همین رو هر شکلی از مصرف آن، چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی، آثار فوق‌العاده‌ای را برای پوست به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید از خرفه به عنوان یک ضد التهاب قدرتمند بهره بگیرید.

آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در خرفه می‌توانند به رفع چین و چروک‌های صورت کمک کنند. از سوی دیگر این گیاه می‌تواند فرآیند تولید سلول‌های جدید پوستی را نیز تسریع کرده و بدین طریق در از بین بردن آسیب‌های پوستی، لک و آکنه اثر چشمگیری داشته باشد. در مجموع خوردن و استعمال موضعی خرفه اثری محسوس بر سلامت و شادابی پوست شما خواهد گذاشت.

خاصیت خرفه برای مو

خواص خرفه برای مو نیز قابل توجه است؛ این گیاه به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمند و آهن، محافظ مناسبی برای تارهای مو بوده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین موهای آسیب‌دیده و شکننده را می‌توان با خوردن خرفه تقویت کرد. جالب است بدانید یکی از خواص جعفری نیز، کمک به سلامت تارهای مو است.

خواص خرفه برای مردان

در برخی منابع طب سنتی گفته شده است که این ماده اثرات مثبتی بر کیفیت اسپرم و باروری آقایان دارد؛ اما تاکنون هیچ منبع علمی موثقی برای این موضوع یافت نشده است. بنابراین داروهایی که با نام تقویت قوای جنسی آقایان و با ترکیبات دارای خرفه فروخته می‌شوند، احتمالاً تأثیر چندانی در این زمینه نخواهند داشت.

خواص خرفه برای چربی خون

خواص خرفه برای چربی خون

یک خاصیت خرفه برای بدن کمک به کاهش میزان چربی خون است. طبق گفته متخصصان تغذیه این گیاه می‌تواند میزان چربی خون را کنترل کرده و آن را کاهش دهد. چربی خون بالا عارضه خطرناکی است که زمینه ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی را فراهم می‌کند. با مصرف گیاه خرفه به صورت پخته شده در غذا یا دمنوش آن می‌توان از چربی خون بالا جلوگیری کرد.

فواید و خواص خرفه برای دیابت

مصرف خرفه به افراد دیابتی توصیه می‌شود، چراکه این گیاه می‌تواند میزان قند خون را در این افراد تنظیم کند. خرفه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 سطح گلوکز ناشتا پلاسما را پایین آورده و در کنترل قند خون موثر است. با وجود آنکه خاصیت خرفه برای دیابت به اثبات رسیده است، اما این بیماران پیش از مصرف هر گیاه دارویی مانند خرفه، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنند.

خواص خرفه برای کم خونی

همانطور که در جدول ارزش غذایی خرفه مشاهده کردید، این گیاه دارای مقادیر قابل توجهی از آهن و مس است. این دو ماده معدنی محرک تولید گلبول‌های قرمز خونی هستند و همین موضوع سبب می‌شود تا خرفه گیاهی مفید در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن محسوب شود. همچنین مصرف خرفه می‌تواند احتمال ابتلا به کم خونی را در افراد مختلف کاهش دهد.

خواص خرفه برای لاغری

اگر رژیم لاغری خاصی دارید، می‌توانید خرفه را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از فواید خرفه برای لاغری بهره‌مند شوید. این گیاه کالری بسیار کمی داشته و در هر 100 گرم از آن تنها 16 کیلوکالری انرژی دیده می‌شود. از طرفی دیگر این گیاه محتوای مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی است که می‌تواند نیاز بدن به بسیاری از مواد مغذی را تامین کند، بدون آنکه موجب افزایش وزن شود.

خواص دانه خرفه

خرفه فقط برگ و ساقه خوراکی ندارد و دانه‌هایی که از گل خرفه به دست می‌آیند نیز خوراکی هستند. خواص دانه خرفه شامل موارد بسیاری بوده که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در دانه خرفه مقادیر قابل توجهی از کلسیم و آهن وجود دارد. عدم وجود اگزالات در این دانه (بر خلاف ساقه و برگ خرفه) موجب جذب بهتر آهن و کلسیم می‌شود؛ بنابراین تخم خرفه برای استخوان‌ها اثر فوق‌العاده‌ای دارد.
  • در تخم خرفه میزان قابل‌توجهی اسیدهای چرب امگا 3 وجود داشته که به سلامت قلب کمک می‌کنند.
  • تخم خرفه همچنین اثرات جالبی در جلوگیری از بروز مشکلات قلبی، کبدی و همچنین عفونی دارد.

خواص خرفه خشک شدهخواص خرفه خشک شده

خرفه خشک شده را می‌توان در غذا ریخت یا آنکه آن را به صورت دمنوش مصرف کرد. به هر ترتیب فواید خرفه خشک شده فوق‌العاده بوده و نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. این ماده اغلب خواص خرفه خام را داشته و مصرف آن به سلامت بدن کمک می‌کند.

از فواید خرفه خشک شده می‌توان به اثرات ضدالتهابی آن اشاره کرد که با مصرف دمنوش خرفه خشک‌شده به دست می‌آید. استفاده از خرفه خشک‌ شده در غذا اثرات بسیاری در هضم غذاهای مختلف دارد؛ مخصوصاً غذاهایی که دیر هضم هستند. همچنین می‌توانید از خرفه خشک‌ شده و دمنوش آن برای کنترل قند خون نیز بهره بگیرید.

خواص عسل خرفه

عسل خرفه به طور طبیعی ایجاد می‌شود و نتیجه تغذیه زنبورها از گل گیاه خرفه است. عسل خرفه در مقایسه با دیگر انواع عسل، طبع سردتری داشته و مصرف آن فواید مختلفی را به همراه خواهد داشت. این عسل خواص ضد میکروبی داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین این ماده غذایی به تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و درمان مشکلات گوارشی کمک می‌کند. از دیگر فواید عسل خرفه می‌توان به تقویت حافظه و تصفیه خون اشاره کرد.

مضرات خرفهمضرات خرفه

خرفه نیز مانند هر ماده غذایی دیگر علاوه بر فواید و خواص مختلف، ممکن است مضراتی نیز داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • مصرف خرفه برای خانم‌های باردار ممنوع است، زیرا ممکن است موجب سقط جنین شود.
  • طبع خرفه سرد و خشک است و مصرف بیش از حد آن به افراد سرد مزاج به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  • خواص خرفه برای سنگ کلیه اما خواص مثبتی نیست. یک ماده خاص به نام اگزالات در خرفه وجود دارد که خوردن بیش از حد آن می‌تواند منجر به بروز سنگ کلیه شود؛ از همین رو اگر پیشاپیش دچار این بیماری هستید، بهتر است دور خرفه را خط بکشید. همچنین اگر احتمال می‌دهید عفونت ادراری شما به دلیل وجود سنگ کلیه یا مشکلات مشابه باشد، از خوردن خرفه صرف‌نظر کنید.

با خوردن خرفه از سلامتی خود محافظت کنید!

در این مقاله به معرفی خواص سبزی خرفه پرداختیم و مشاهده کردیم که فواید خرفه چگونه می‌تواند از سلامتی اندام‌های مختلف بدن محافظت کند. همچنین با محدودیت‌های مصرف این سبزی آشنا شدیم. حال، اگر به مصرف خرفه ترغیب شده‌اید و می‌خواهید این سبزی را به شکل تازه بخرید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، وارد قسمت سفارش آنلاین میوه شده و خرفه تازه را آنلاین سفارش دهید.

همچنین، شما می‌توانید تخم خرفه را نیز آنلاین سفارش دهید. برای سفارش تخم خرفه، به عطاری آنلاین اسنپ فود مراجعه کرده و آن را آنلاین خریداری کنید.

سوالات متداول

خرفه چیست؟ گیاه خرفه چه نوع گیاهی است؟ آشنایی با گیاه خرفه

خرفه یک گیاه وحشی و خودرو است که از زمان‌های بسیار دور در طب‌های سنتی‌ بسیاری از سرزمین‌ها
از چین گرفته تا ایران و کشورهای مختلف اروپای به عنوان یک داروی گیاهی بسیار اثر بخش شناخته شده است.
طعم این گیاه خرفه شور و نمکی و البته ترش است.گیاه خرفه به صورت خام و پخته مورد استفاده قرار میگیرد

گیاه خرفه خواص بسیاری برای بدن دارد از جمله این خاصیت ها :خرفه کالری بسیار پایین و قند
و کربوهیدرات اندکی دارد که باعث شده این گیاه به گزینه‌ای عالی برای استفاده در رژیم‌های گیاهی تبدیل شود.
خرفه با بهره‌مندی از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی کمیاب، یک منبع عالی برای حفظ سلامت پوست و مو،
کبد و کلیه، قلب، دستگاه گوارشی و… به حساب می‌آید.خواص خرفه برای یبوست.خواص خرفه برای عفونت،
خواص خرفه برای سنگ کلیه،خواص خرفه برای قلب،خواص خرفه برای رحم،خواص خرفه برای درمان کبد،
خواص خرفه برای پوست و مو ، برگ خرفه یک منبع عالی برای ویتامین A و انواع آنتی اکسیدان‌ها است.
خواص خرفه برای مردان

خرفه فقط برگ و ساقه خوراکی ندارد بلکه دانه های خوراکی و مفید برای بدن دارد خواص و فایده های
دانه های خرفه :کلسیم و آهن در دانه های خرفه وجود دارند، مهم‌تر آنکه به دلیل نبود اگزالات در این دانه
(بر خلاف ساقه و برگ خرفه) کلسیم و آهن این دانه بهتر می‌توانند جذب بدن شوند. اگزالات نوعی مانع در
برابر جذب آهن و کلسیم است. تخم خرفه برای استخوان‌ها اثر فوق‌العاده‌ای دارد.
در تخم خرفه میزان قابل‌توجهی اسیدهای چرب امگا 3 موجود است.
تخم خرفه اثرات جالبی در جلوگیری از بروز مشکلات قلبی، کبدی و عفونی دارد.

خرفه با کمک آنتی‌ اکسیدان‌های موجود در خود می‌توانید به رفع چین و چروک‌های صورت کمک کند و گیاه خرفه می‌تواند فرآیند تولید سلول‌های جدید پوستی را تسریع کند و در از بین بردن آسیب‌های پوستی، لک، آکنه و… اثر چشمگیری بگذارد.خوردن و استعمال موضعی خرفه اثری محسوس بر سلامت و شادابی پوست خواهد گذاشت.
وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمند و آهن،خرفه می‌تواند محافظ مناسبی برای موها باشد و از ریزش آن‌ها جلوگیری کند.
برگ خرفه یک منبع عالی برای ویتامین A و انواع آنتی اکسیدان‌ها است و استفاده از گیاه خرفه به صورت
خوراکی و به صورت موضعی، آثار فوق‌العاده‌ای را برای پوست به همراه دارد. می‌توان از خرفه به
عنوان یک ضد التهاب قدرتمند نام برد

خرفه خشک شده را می‌توان در غذا ریخت و یا آنکه آن را به صورت دمنوش مصرف کرد.فایده های گیاه خرفه:
خرفه برای رفع کم خونی مناسب است چون مس و آهن فراوان دارد .میتوان از دمنوش خرفه برای
کنترل قند خون استفاده کرد. گیاه خرفه به هضم غذا کمک میکند

نظرات کاربران

محسن علیاالله
30.تیر.1402

سلام وقتتون بخیر
مقاله ی که نوشتید عالی بود من از خرفه برای رفع یبوست استفاده کرده ام البته رفتم پیش دکتر طب سنتی و اون برام تجویز کرد چونکه برای هر بدنی مناسب نیست.
اما می تونه برای بعضی ها خیلی کاربردی باشه . امانمی دونستم برای کبد و کلیه این گیاه خرفه مفید هستش .
همینطور چون مریضی یبوست من رو خیلی اذیت می کرد برای همین تصمیم گرفتم توی زمین هام از این گیاه بکارم میدونم که خودرو هستند.
ممنون

    snappfoodadmin
    03.مرداد.1402

    سلام یکی از خاصیت های خرفه ، فایده گیاه خرفه برای رفع یبوست عملکرد خرفه در این زمینه به حدی قدرتمند است که در طب‌های سنتی ب
    سیاری از مناطق جهان از خرفه برای درمان بیماری‌های سنگین بواسیر و اسهال خونی استفاده میشود. البته اگر شما به بیماری‌های مشابه دچار هستید،
    لازم است به پزشک مراجعه کنید و درمان‌های خانگی راه چاره مناسبی نخواهند بود.چون خرفه میزان فیبر خوراکی بالا و آلی مهمی مثل آلانین، اسید مالیک، دوپامین،
    و سیتریک اسید دارد و این مواد ها چند اثر مهم برای بدن دارند: میزان رطوبت مواد دفعی از روده را تنظیم می‌کنند و
    از همین رو بسیاری از مشکلات این زمینه نظیر یبوست و اسهال را از بین می‌برند.

lila foormand
31.تیر.1402

سلام وای من همیشه فکر میکردم این خرفه علف هرزه هستش همیشه تو باغچه خرفه درمیاد من میکنم از این بعد میچینمشون واسه خوردن امادشون میکنم عجبا

    snappfoodadmin
    03.مرداد.1402

    سلام شکل ظاهری گیاه خرفه شبیه به علف هرزه است اما خرفه خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد خرفه با بهره‌مندی از بسیاری ویتامین‌ها و
    مواد معدنی کمیاب، یک منبع عالی برای حفظ سلامت پوست و مو، کبد و کلیه، قلب، دستگاه گوارشی وفایده خرفه برای رفع یبوست و
    خاصیت خرفه برای کم خونی … به حساب می‌آید

khoosroooo@gmail.com
31.تیر.1402

من کم خونی دارم عطاری بهم خرفه خشک داد بصورت دمنوش میخورم فعلا که عالی هستش

    snappfoodadmin
    03.مرداد.1402

    سلام گیاه خرفه به دلیل اینکه مس و آهن فراوان دارد برای رفع کم خونی مناسب هستش میتوانید دمنوش خرفه خشک دم کرد و روزانه دمنوش استفاده کرد
    البته در نظر داشته باشید برای درمان کم خونی به پزشک مراجعه کنید

حمیدسعیدیفر
31.تیر.1402

بدنم عفونت داره دکتر سنتی بهم تخم خرفه داده دو بار در روز استفاده میکنم عرق خرفه هم بهم داده کبدم فعلا با دمنوش خرفه از چربی درامده

    snappfoodadmin
    03.مرداد.1402

    سلام یکی از خواص خرفه برای سلامتی بدن فایده خواص خرفه برای کبد است خواص خرفه برای کبد در طب اسلامی مورد تأکید است.
    خرفه توانایی سم‌زدایی از کبد را دارد و در بهبود عملکرد آن اثرگذار است.می‌توانید با قرار دادن خرفه در رژیم ثابت هفتگی خود، به مرور زمان از کبد خود محافظت کرده و
    اختلالات غیرحاد کبد را برطرف نمایید.تخم خرفه اثرات در جلوگیری از بروز مشکلات قلبی، کبدی و عفونی دارد.

بی بی شهربانو
31.تیر.1402

من برای کنترل تنظیم قند خون از دمنوش خرفه استفاده میکنم، خرفه خشک رو به صورت پودر شده در ماست خیار هم میریزم گاهی خیار با خرفه میخورم

    snappfoodadmin
    03.مرداد.1402

    سلام برای کنترل فشار خون بهتر به پزشک مراجعه کنید چون اگزالات موجود در خرفه‌ برای فشار خون خوب نیست و فشار پایین میاورد.
    ترکیب ماست و خرفه نیز اگزالات آن را کم خواهد کرد؛ اما بهتر ماست و خرفه را ترکیب نکنید،
    چرا که ممکن است فشار خون یا قند خون شما را بیش اندازه پایین بیاورد.

دانیال
31.تیر.1402

خواص خرفه چیا هستش اینکه شبیه علف هرزه هستش

    snappfoodadmin
    03.مرداد.1402

    سلام گیاه خرفه خواص وخاصیت زیادی برای سلامتی بدن دارد خواص و خاصیت خرفه : خواص خرفه برای قلب،خواص خرفه برای رحم که مورد تایید پزشکی هم هستش .
    خواص خرفه برای پوست و مو چون خرفه ویتامین a و انواع آنتی اکسیدان‌ها دارد .خواص خرفه برای مردان،تخم خرفه کلسیم و آهن دارد.
    خواص خرفه برای سنگ کلیه،خواص خرفه برای عفونت،خواص خرفه برای یبوست

houjat farhadiyan
27.آبان.1402

سلام خرفه برای چی خوبه و خواص سبزی خرفه چی هستش!؟ فواید خرفه برای دیابتی ها درسته
خاصیت این گیاه خرفه راسته

    snappfoodadmin
    30.آبان.1402

    سلام خرفه یک گیاه وحشی و خودرو است که از زمان‌های دور در طب سنتی‌ بسیاری از سرزمین‌ها، از چین گرفته تا ایران و کشورهای مختلف اروپایی،
    به عنوان یک داروی گیاهی اثربخش شناخته می‌شد.خواص سبزی خرفه:کالری بسیار پایین و قند و کربوهیدرات اندک دارد پس در رژیم‌های گیاهی هست.
    خاصیت خرفه ویتامین‌ها و مواد معدنی کمیاب،این گیاه خودرو را یک منبع عالی برای حفظ سلامت پوست و مو، قلب، دستگاه گوارش و
    عفونت و رحم و کبد و چربی خون و فواید و خواص خرفه برای دیابت است که خرفه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2
    سطح گلوکز ناشتا پلاسما را پایین آورده و در کنترل قند خون موثر است.