آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
برای حفظ سلامتی خود فلفل شیرین مصرف کنید.
انواع سبزیجات و صیفی جات
2.9/5 - (7 امتیاز)
بدون نظر

خواص فلفل تند و شیرین؛ یک خوراکی مقوی با هزار خاصیت

ترمه افضلی 12 بهمن 1401 6 دقیقه

شاید شما با شنیدن اسم فلفل از آن به عنوان یک خوراکی تند و دوست نداشتنی یاد کنید ولی باید بدانید که فلفل یک منبع سرشار از انواع ویتامین‌ها است، مهمتر اینکه انواع مختلفی از فلفل را می‌توانید پیدا کنید که نه تنها تند نیستند بلکه شیرین هم هستند.

فلفل کشیده یا فلفل سبز یکی از سبزیجات خوشمزه و پر از خاصیت است و در انواع مختلفی در سراسر دنیا پیدا می‌شود. فلفل سبز یک سبزیجات پرکاربرد در آشپزی و پخت غذاها است و همچنین در تهیه سس‌ها و چاشنی‌ها و ترشی‌ها به طور فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلفل سبز خواص بسیاری دارد.

فلفل سبز به طور کلی در دو نوع تند و شیرین یافت می‌شود که هر کدام از آن‌ها خواص بسیاری دارد که تا اندازه زیادی به هم شبیه هستند و ارزش‌های غذایی نزدیک به همی دارند. منبع اصلی فلفل کشیده به سواحل آمریکا برمی‌گردد. بوته‌های این گیاه ساقه‌های بلندی دارد و برگ‌های نوک تیزی به رنگ سبز تیره دارد. ما در این مقاله به طور کامل به خواص فلفل سبز خواهیم پرداخت با ما همراه باشید تا از این خوراکی پرخاصیت بیشتر بدانید.

خواص بی‌نظیر فلفل سبز

  • خواص فلفل سبز برای پیشگیری از یبوست

فلفل سبز سرشار از فیبر است. فیبر موجود در فلفل سبز باعث بهبود حرکات روده و درمان مشکلات گوارشی می‌شود. یکی دیگر از فواید فیبر این است که باعث تحریک روده نیز می‌شود. به همین دلیل از دیواره‌های داخلی روده محافظت کرده و از ایجاد یبوست پیشگیری می‌کند. همچنین فلفل سبز مانع نفوذ عنصرهای سمی و باکتری‌ها به دستگاه گوارش نیز می‌شود.

  • خواص فلفل سبز تند برای ریه

ترکیبات فلفل سبز تند به گونه‌ای است که مجاری تنفسی را باز کرده و تنفس را به مراتب راحت‌تر می‌کند. با مصرف فلفل سبز می‌توان به درمان آسم، آنفولانزا و برونشیت کمک کرد و از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

  • خواص فلفل سبز برای کبد

طی تحقیقات جدیدی که انجام شده است این نتیجه حاصل شده است که فنولیک اثرات مفید فراوانی برای کبد دارد به عنوان مثال از بیماری کبد چرب جلوگیری می‌کند. نکته قابل توجه این است که فلفل کشیده سرشار از فنولیک است.

  • خواص فلفل سبز در دوران بارداری

فلفل سبز یک منبع عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و به همین دلیل یک پیشنهاد خوب برای بانوان باردار است. به هضم غذا در دوران بارداری کمک می‌کند و مانع از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه می‌شود. همچنین یکی دیگر از کارکردهای آن جلوگیری از یبوست، معده درد و مشکلات گوارشی در طی دوره‌ی بارداری است. فلفل سبز از پتاسیم فراوانی برخوردار است و این ویتامین از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

  • خواص فلفل سبز در کاهش دمای بدن

شاید از این نکته تعجب کنید ولی با وجود اینکه طبع فلفل سبز گرم است ولی باعث تحریک مرکز خنک کننده هیپوتالاموس مغز می‌شود که در نتیجه این تحریکات، دمای بدن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که در مناطق گرمسیری از فلفل بسیار استفاده می‌شود.

مصرف فلفل سبز برای تقویت سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

از تقویت سیستم ایمنی با فلفل کشیده نمی‌توان گذشت.

  • خواص فلفل سبز در سلامت چشم

فلفل سبز حاوی بتاکاروتن و ویتامین سی بسیار است که ویتامین‌های مفیدی برای سلامت چشم و تقویت بینایی هستند. فلفل‌های خود را به دور از نور نگه دارید، زیرا نور باعث از بین رفتن ویتامین سی موجود در فلفل‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید هویج نیز یکی از منابع سرشار بتاکاروتن است و فواید بسیاری برای سلامتی چشم دارد. اگر دوست دارید از دیگر خواص هویج نیز بیشتر بدانید خواص هویج را مطالعه کنید.

  • خواص فلفل سبز در لاغر شدن

میزان کالری فلفل تقریبا نزدیک به صفر است همچنین تا سه ساعت بعد از خوردن آن متابولیسم بدن تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه به شما در کاهش وزن بسیار کمک می‌کند.

  • خواص فلفل سبز در تقویت روحیه

از خاصیت‌های جالب فلفل سبز می‌توان به ایجاد نشاط و شادی اشاره کرد. زیرا فلفل به ترشح هورمون آندروفین کمک شایانی می‌کند و این هورمون در شکل گیری خلق بالا و شادی نقش مهمی دارد.

 

خواص فلفل برای زنان

همانطور که دیدیم فلفل سبز خواص بالایی دارد، اما پژوهش‌های بسیاری ثابت کرده‌اند که این خواص برای زنان به مراتب بیشتر دیده می‌شود. از مهم‌ترین خواصی که به طور مکرر در اثر مصرف فلفل سبز در زنان بروز پیدا می‌کند، ایجاد پوست شفاف و زنده و پرپشت شدن و ضخیم‌تر شدن موها است.

زنانی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهند باید حتما از فلفل سبز در رژیم غذایی خود استفاده کنند. از دیگر خواص فلفل برای زنان می‌توان خاصیت ضد سرطانی بودن آن را بیان کرد. طبق تحقیقات و پژوهش‌ها زنانی که یک بار در هفته از فلفل سبز استفاده می‌کنند، حدودا 14 درصد کمتر به سرطان و بیماری‌های لاعلاج مبتلا می‌شوند و همچنین به طور متوسط طول عمر بیشتری نسبت به دیگر زنان دارند.

همچنین همانطور که گفته شد فلفل سبز به زنان برای لاغری و داشتن وزن متناسب نیز کمک فراوانی می‌کند. ویتامین سی موجود در فلفل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در فلفل سبز باعث بهبود عملکرد گلبول‌های سفید بدن می‌شود.

 

خواص فلفل سبز تند برای مردان

یکی از مهم‌ترین خواص فلفل تند برای مردان، تقویت قوای جنسی و بهبود مشکلات جنسی آن‌ها است. کاپسایسین یکی از مهم‌ترین آلکالوئیدهای موجود در فلفل است که تاثیر بالایی در تقویت انتقال پیام‌های عصبی در انتهای پایانه‌های عصبی دارد و همچنین گردش خون را نیز افزایش می‌دهد.

کاپسایسین با همین افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی مردان باعث بهبود مشکل نعوظ در مردان می‌شود. با افزایش انرژی بدن، انرژی مردان برای انجام فعالیت‌های جنسی نیز افزایش می‌یابد. یکی دیگر از خواص فلفل سبز از نظر طب سنتی برای مردان افزایش سطح هورمون تستوسترون در مردان است.

یا افزایش این هورمون در مردان میل جنسی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی فلفل سبز تند در مردان با افزایش دمای بدن، تحریک پایانه‌های عصبی، افزایش جریان خون و افزایش ضربان قلب همراه است که همگی باعث بهبود عملکرد جنسی آن‌ها می‌شود.

 

انواع فلفل سبز شیرین

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که بدانید که فلفل شیرین فقط به دو مدل قرمز و سبز محدود نمی‌شود و انواع دیگری نیز دارد که به راحتی هم یافت می‌شوند. که در این بخش به آن‌ها بیشتر خواهیم پرداخت.

برای حفظ سلامتی خود فلفل شیرین مصرف کنید.

فلفل شیرین دنیای هیجان انگیزی دارد که حتما باید به آن وارد بشوید.

  • فلفل گیلاسی یکی از انواع فلفل‌های شیرین است که طعم جالبی دارند و عموما به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین می‌توان از آن‌ها در سالاد و ترشی‌ها نیز استفاده کرد.
  • فلفل کوبانل یکی دیگر از انواع فلفل شیرین است. این فلفل‌ها عموما به رنگ زرد یا سبز مایل به زرد یافت می‌شوند ولی می‌توان آن‌ها را در رنگ‌ قرمز نیز پیدا کرد. زمانی که این فلفل‌ها رشد می‌کنند باریک و دراز هستند. اغلب به صورت نارس به فروش می‌رسند و شما می‌توانید از آن‌ها به صورت خرد شده در کنار غذاها استفاده کنید.
  • فلفل سرخ کردنی ایتالیایی نیز یک فلفل شیرین است که اکثرا در غذاهای خاص و یا در سس‌های مخصوص ساندویچ استفاده می‌شود. این فلفل‌ها باریک و خمیده هستند و برای سرخ کردن آن‌ها از در بیشتر دستور پخت‌ها از روغن زیتون استفاده می‌شود.
  • پیمونتس سرخ هم در دسته فلفل‌های شیرین قرار می‌گیرد و گزینه مناسبی برای این است که به صورت کبابی مورد استفاده قرار بگیرد. البته باید بدانید که این نوع از فلفل سطح قند بالایی دارد و پس از کباب شدن به مراتب شیرین‌تر هم خواهد شد.

فلفل دلمه‌ای ها را نباید فراموش کرد، این فلفل‌های رنگی جذاب خواص فراوانی دارند که شما می‌توانید برای دانستن آن‌ها مقاله خواص فلفل دلمه‌ای را مطالعه کنید.

نکته‌ی آخر

ما در این مقاله به طور کامل به خواص فلفل کشیده برای سلامتی پرداختیم و همچنین با انواع فلفل و موارد مصرف آن‌ها نیز آشنا شدیم. همانطور که دیدید فلفل کشیده خواص فراوانی دارد و شما می‌توانید در موارد مختلفی از آن استفاده کنید. شما چه چیزهای دیگری در مورد فلفل کشیده می‌دانید که به نظرتان مفید است؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید. برای تهیه‌ی این فلفل‌های پرخاصیت سری به میوه فروشی آنلاین بزنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود